26.5.2024 | Svátek má Filip


Diskuse k článku

SLOVENSKO: Nevadí, že byl gauner, ale byl náš

Tak lze v jisté zkratce přetlumočit událost, kdy se u hrobu posledního komunistického presidenta Gustáva Husáka poklonil premiér Slovenska a dva místopředsedové sněmovny

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Skřivánek 14.1.2024 18:45

Hodnotit Husáka dnes a dnešními myšlenkami je hloupost.

Spíš bych hledal souvislosti a podobnosti v dnešních tématech s tehdejšími a dnešní lidi s třeba Husákem.

Mám pocit, že i dnes se objevují Husákové. A prosazují stejné postupy v tématech dnešních. Na ty se myslím musíme zaměřit a včas se jim postavit.

Co dělal, to zhodnotí historie. Co ale způsobil národu bychom si měli uvědomit mi, co ho zažili, ale halvně naše děti a vnuci. Ty abychom poučili a oni pochopili naši minulost a svoji současnost a pracovali na další budoucnosti pro jejich děti.

M. Pivoda 14.1.2024 20:40

MUDr. Vodvářka píše: "... Můžeme se donekonečna bavit a snášet argumenty, podložené historickými daty či osobní zkušeností. Co je nesporné, je fakt, že Gustáv Husák z pozice generálního tajemníka KSČ zastavil vývoj společnosti, způsobil mravní defekt, z něhož se do jisté míry vzpamatováváme dodnes. V roce 1968 stál národ za svými představiteli prakticky bez výjimky a protestoval proti okupaci vojsky Varšavského paktu. ..."

Komentář

Realita v roce 1968: "Národ" byla jen nepatrná menšina oproti tehdejší značné mezinárodní přesile.

S odstupem času, historici (možná i z ÚSTR) by dokonce mohli napsat, že (ve své historické době!) Gustáv byl realista. Ano, Gustáv byl morálně silně pokřivený člověk, a právě proto se asi tak hodil, zapadl, do morálně silně pokřivených časů.

V. Pavelka 14.1.2024 8:50

Husáka neměl nikdo v republice rád ,pro Slováky to bylo asi jinak . Moskva vsadila na Slovenskou elitu ? (všechny nejvyšší posty drželi Slováci )Takže úroven Slováků šla rapidně nahoru , jezdil jsem na Slovensko v třech branžích , a ve všech měli Slováci výrazně vyšší platy než Češi , možná potřebovali dorovnat hendikepy z minula !?Čas oponou trhnul , je zbytečné se v Česku pohoršovat nad kytkou pro jejich bývalého Prezidenta , který konec konců mohl být benevolentnější než by byli jiní snaživí a Češi s Prahy ! Snaživí novináři dnes ,si vytáhli klacíky a štourají se v starém shovénku ? Jak uboze smrduté [>-] Málo témat, tisíce novinářských rypáčků držtiček slimáčků, slintající pro Bakalův Brusel ! Nechte lidi pokládat kytky komu chtějí ,vy šupáci přízemní!

V. Křepelka 12.1.2024 21:28

Můj zesnulý otec JUDr. Václav Křepelka (1915-1989) strávil v bolševických kriminálech skoro sedm let (1949-56). V roce 1968 někdy v květnu-červnu potkal v Brně nějakého známého spolumukla a ptal se jej, jak je na tom se svou rehabilitací. Dotyčný odvětil, že to nestojí za nic. Otec mu opáčil: Vždyť jsi sdílel s Husákem celu - dnes progresivní polednový politik, tak mu napiš. A ten dotyčný vztekle odvětil: Právě proto, že jsem s ním byl na cele, tak mu nikdy nenapíšu! A ještě jeden - otec jednoho mého kolegy byly v kriminálech do oné velké amnestie 9.5.1960. A z Mírova odcházel na svobodu spolu s Husákem. Ten byl propuště o den dříve a při procházení mírovského nádvoří volol na propuštěné spoluvězně: Idem budovať ten správny sociálizmus. Takže tak!

V. Kučer 12.1.2024 21:28

Husák nepatřil mezi největší dogmatiky ale byl přehlasován Biľakem, Indrou a spol. kteří ho nakonec nahradili Jakešem. Roku 1989 byl jedním z tehdejších československých politiků, kteří odmítli situaci řešit násilím a přispěl tak ke klidnému průběhu převratu.

P. Diviš 12.1.2024 21:51

Dogmatik sice byl, ale ne přílišný násilník. V roce 1989 už komouši (naštěstí) neměli "koule" na násilí.

K. Křivan 12.1.2024 19:24

Říkali jsme mu Hnusák.

V. Církva 12.1.2024 19:04

Jo, tak Husáka bych taky nevelebil. Jeden z výkladů, které se na Husáka dívají pozitivněji ale je, že chápal realitu, že tu Rusové jsou a budeme se muset nějak přizpůsobit. A tak vedl zemi v tomto duchu.

Přiznejme si, že jsme tu měli ruský bolševický komunismus. Bez Rusů by asi u nás komunismus vypadal jinak. Teda včetně toho, že bychom tento pokus dávno opustili.

V. Petr 12.1.2024 20:45

Nezapomeňte, že Husákům komunismus byl o moc horší, než komunismus Kadárův!

I. Teren 12.1.2024 18:11

Husak bol komuniscky gauner, to je pravda. Mnohym znicil zivoty a vyhnal tisice do emigracie. Co dostali vychodne krainy po "tzv" revolucii ? LBGTVvbrknrm.... sprievody, rozne zlocinetske mafie, zlodejske vlady plne lotrov a sialencov, zakazy a prikazy na kazdu volovinu.......Do vnutornej a zahranicnej politiky tychto vychodnych statov sa miesaju zapadni socialisti tak ako ani vtedajsi ZSSR nedvazil.

Nieto sa cudovat, na jeho eru sa hlavne starsia generacia pozera s nostalgiou.

V. Petr 12.1.2024 20:15

R^R^R^

V. Petr 12.1.2024 20:48

Je to tak a už dva roky nám vládnou šílenci a zločinci, kteří jsou horší, než Husákův hnusný režim.

P. Diviš 12.1.2024 21:54

Vaše utkvělá (a mylná) představa.

R. Langer 13.1.2024 6:31

Ne, to jenom vy jste se zatím ještě neprobral. ;-D

P. Diviš 12.1.2024 21:54

Já jsem s životem po "tzv" revolucii spokojen. Nečekám zázraky a dovedu se o sebe postarat. Žádná nostalgie a to už k té starší generaci také patřím.

K. Vengi 12.1.2024 17:24

V roce 1918 slováci běhali po lazoch ve filcových gatích, v 1939 už jim Hlinka hnije, garda pije, ale . Slováci byli vždy "uržená ješitnost". Gustáv Husák, poloviční Rusák. A zpějme https://www.youtube.com/watch?v=sw40W6yQHtg. Na stráž!

K. Křivan 12.1.2024 19:23

Díky za link. Zaplať pánbůh za to rozdělení !!! Spojení se Slováky byla v roce 1918 chyba, která nešla neudělat. Ale v roce 1945 jsme je neměli brát zpátky. To byla obrovská příležitost. Draze jsme zaplatili jejich návrat. Měli jsme je nechat Rusům, a my se spojit s Američany.

P. Diviš 12.1.2024 21:56

To by Rusáci (tehdy sověti) asi nepřipustili. Maximálně jsme mohli (kdyby tu nebylo tolik komoušů a jejich stoupenců) uhrát něco jako Rakušani nebo Finové. jenže Poláci to chtěli a neuspěli.

M. Hoblík 12.1.2024 17:19

Gustáv Husák byl nejlepší náš prezident v historii Československa. Havel naopak...

J. Kratochvíl 12.1.2024 17:40

Gustav Husák se stejně jako TGM a Eduard Beneš zasloužil o společný stát dvou národů Čechů a Slováků - Československo.

K. Křivan 12.1.2024 19:41

Merde !

J. Jurax 12.1.2024 20:28

Stejně ne.

V. Kolman 13.1.2024 12:32

V soutěži o nejlepší dnešní vtip - jednoznačně p.Hoblíku vyhráváte;-D;-D;-D;-D;-D

J. Farda 12.1.2024 16:54

https://www.youtube.com/watch?v=ARsOsD6OImI https://www.youtube.com/watch?v=CH1sefMTj4o

P. Kubáč 12.1.2024 15:29

Nejvíce Husáka nenávidí frikulíni z Prahy (i odjinud), kteří - pokud by husákovských paneláků nebylo - žili by pod mostem.

Pan Vodvářka by tento argument asi srazil tím, že "měli jsme plná břicha, ale morálně trpěli" - posledních 4-5 vlád ( a kdoví jestli ne i vice ) však taky není žádný vzor pevných mravů.

V. Petr 12.1.2024 16:35

Ty paneláky se začaly stavět už za Novotného. Ovšem Pravda a láska umožnila zelené pakáži další (nejen) bytovou výstavbu sabotovat!

K. Křivan 12.1.2024 19:44

1)Nežili by pod mostem. To nebylo ani za 1.republiky.

2) Holt by nenalezla do Prahy náplava z Brna a Ostravy.

J. Franke 12.1.2024 13:36

1*

V. Čermák 12.1.2024 12:58

Článek o Husákovi, který v 89 předal pokojně moc a vládu Havlovi je tradiční Odklon do minulosti od současné reality snaživého Svazáka p. Vodvářky. Odklon od čeho? Inu od neschopných 5kolních vládců jedné strany. Mimochodem, za Husáka se narodilo poslední velké množství dětí. Za Babiše také hodně, předtím a potom již pomálu...

O. Mayer 12.1.2024 13:32

Husák předal pokojně vládu? Chápu, že vás asi teprve nedávno rozmrazili ve skladu trollů v permafrostu východně od Novosibirska- ale co se tady dělo v roce 1989 se dá najít celkem snadno a dokonce ani russký firewall tuhle infomaci nezablokuje.