17.6.2024 | Svátek má Adolf


Diskuse k článku

SLOVENSKO: Nevadí, že byl gauner, ale byl náš

Tak lze v jisté zkratce přetlumočit událost, kdy se u hrobu posledního komunistického presidenta Gustáva Husáka poklonil premiér Slovenska a dva místopředsedové sněmovny

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pivoda 14.1.2024 20:40

MUDr. Vodvářka píše: "... Můžeme se donekonečna bavit a snášet argumenty, podložené historickými daty či osobní zkušeností. Co je nesporné, je fakt, že Gustáv Husák z pozice generálního tajemníka KSČ zastavil vývoj společnosti, způsobil mravní defekt, z něhož se do jisté míry vzpamatováváme dodnes. V roce 1968 stál národ za svými představiteli prakticky bez výjimky a protestoval proti okupaci vojsky Varšavského paktu. ..."

Komentář

Realita v roce 1968: "Národ" byla jen nepatrná menšina oproti tehdejší značné mezinárodní přesile.

S odstupem času, historici (možná i z ÚSTR) by dokonce mohli napsat, že (ve své historické době!) Gustáv byl realista. Ano, Gustáv byl morálně silně pokřivený člověk, a právě proto se asi tak hodil, zapadl, do morálně silně pokřivených časů.

J. Skřivánek 14.1.2024 18:45

Hodnotit Husáka dnes a dnešními myšlenkami je hloupost.

Spíš bych hledal souvislosti a podobnosti v dnešních tématech s tehdejšími a dnešní lidi s třeba Husákem.

Mám pocit, že i dnes se objevují Husákové. A prosazují stejné postupy v tématech dnešních. Na ty se myslím musíme zaměřit a včas se jim postavit.

Co dělal, to zhodnotí historie. Co ale způsobil národu bychom si měli uvědomit mi, co ho zažili, ale halvně naše děti a vnuci. Ty abychom poučili a oni pochopili naši minulost a svoji současnost a pracovali na další budoucnosti pro jejich děti.

V. Pavelka 14.1.2024 8:50

Husáka neměl nikdo v republice rád ,pro Slováky to bylo asi jinak . Moskva vsadila na Slovenskou elitu ? (všechny nejvyšší posty drželi Slováci )Takže úroven Slováků šla rapidně nahoru , jezdil jsem na Slovensko v třech branžích , a ve všech měli Slováci výrazně vyšší platy než Češi , možná potřebovali dorovnat hendikepy z minula !?Čas oponou trhnul , je zbytečné se v Česku pohoršovat nad kytkou pro jejich bývalého Prezidenta , který konec konců mohl být benevolentnější než by byli jiní snaživí a Češi s Prahy ! Snaživí novináři dnes ,si vytáhli klacíky a štourají se v starém shovénku ? Jak uboze smrduté [>-] Málo témat, tisíce novinářských rypáčků držtiček slimáčků, slintající pro Bakalův Brusel ! Nechte lidi pokládat kytky komu chtějí ,vy šupáci přízemní!

L. Kuča 14.1.2024 5:55

Izraelská vláda svého času učinila totéž a nastal nepochopitelný růst porodnosti. Obecně na žádoucí zvyšování natality (a zejména mezi schopnější části populace) nějakými finančními stimuly moc nevěřím. Mám dojem, že celková společenská nálada a víra v posun k lepšímu má výraznější vliv.

V. Kolman 13.1.2024 12:32

V soutěži o nejlepší dnešní vtip - jednoznačně p.Hoblíku vyhráváte;-D;-D;-D;-D;-D

R. Langer 13.1.2024 6:31

Ne, to jenom vy jste se zatím ještě neprobral. ;-D

R. Tichý 12.1.2024 23:03

Čobolové by měli diskutovat jen na Chopoku nebo v Uzhorode.

Dobre si toho slizkeho Husaka pamatuji. Jak se olizoval se svini Breznevem.

Na tom co jsem napsal neni nic lziveho. Husak byl bolsevicky hajzl a znicil i s ostatnimi bolseviky ČSSR!

J. Jurax 12.1.2024 22:38

Šucheviče ... ehm, tohle je argument typu A vy zas bijete černochy. A ve Francii třeba velebí Napoleona ... nicméně řeč je o Husákovi.

J. Jurax 12.1.2024 22:28

To jo.

Nikoliv však kladně.

J. Jurax 12.1.2024 22:27

Houby víte.

V roce 1938 jsme neměli nejlépe vyzbrojenou armádu v Evropě, nicméně měli jsme jednu z nejlépe vyzbrojených armád v Evropě. Nebyla ovšem prosta nedostatků zejména v motorizaci a i v útočné vozbě. Neměla zavedeny protitankové ani protipěchotní miny, protitankové pušky, samopaly, měla málo minometů a slabé protiletadlové dělostřelectvo; neměla časované ruční granáty vhodné k použití v granátových skluzech opevnění etc.

Žel zejména letectvo nepatřilo k nejlépe vyzbrojeným. Bombardéry řady Aero A-100 byly beznadějně zastaralé a licenční Blochy MB-200 taky nepatřily v roce 1938 ke světové špičce; přísné měřítko sneslo leda 61 Tupolevů SB-2 zakoupených v SSSR u nás opatřených tuzemskou vyzbrojí a licenčními motory HS 12Ydrs. Stíhací letectvo se opíralo o cca 300 stíhaček Avia B-534 s rychlostí pod 400 km/h, jež už v roce 1938 byly taky těsně za zenitem; mj. byly pomalejší než SB-2. S německými messerschmitty Bf-109 verzi C a D, srovnatelně vyzbrojených a o 70 až 100 km/h rychlejších, jichž měli Němci cca 500, by to naše B-534 neměly jednoduché.

P. Diviš 12.1.2024 21:56

To by Rusáci (tehdy sověti) asi nepřipustili. Maximálně jsme mohli (kdyby tu nebylo tolik komoušů a jejich stoupenců) uhrát něco jako Rakušani nebo Finové. jenže Poláci to chtěli a neuspěli.

P. Diviš 12.1.2024 21:54

Vaše utkvělá (a mylná) představa.

P. Diviš 12.1.2024 21:54

Já jsem s životem po "tzv" revolucii spokojen. Nečekám zázraky a dovedu se o sebe postarat. Žádná nostalgie a to už k té starší generaci také patřím.

P. Diviš 12.1.2024 21:51

Dogmatik sice byl, ale ne přílišný násilník. V roce 1989 už komouši (naštěstí) neměli "koule" na násilí.

V. Křepelka 12.1.2024 21:28

Můj zesnulý otec JUDr. Václav Křepelka (1915-1989) strávil v bolševických kriminálech skoro sedm let (1949-56). V roce 1968 někdy v květnu-červnu potkal v Brně nějakého známého spolumukla a ptal se jej, jak je na tom se svou rehabilitací. Dotyčný odvětil, že to nestojí za nic. Otec mu opáčil: Vždyť jsi sdílel s Husákem celu - dnes progresivní polednový politik, tak mu napiš. A ten dotyčný vztekle odvětil: Právě proto, že jsem s ním byl na cele, tak mu nikdy nenapíšu! A ještě jeden - otec jednoho mého kolegy byly v kriminálech do oné velké amnestie 9.5.1960. A z Mírova odcházel na svobodu spolu s Husákem. Ten byl propuště o den dříve a při procházení mírovského nádvoří volol na propuštěné spoluvězně: Idem budovať ten správny sociálizmus. Takže tak!

V. Kučer 12.1.2024 21:28

Husák nepatřil mezi největší dogmatiky ale byl přehlasován Biľakem, Indrou a spol. kteří ho nakonec nahradili Jakešem. Roku 1989 byl jedním z tehdejších československých politiků, kteří odmítli situaci řešit násilím a přispěl tak ke klidnému průběhu převratu.

J. Jurax 12.1.2024 21:03

Páně Vodvářkův článek není prolhaný.

Váš příspěvek je přinejmenším jednostranný a v některých aspektech vyloženě lživý.

Já jsem ročník 49 a ztrátou paměti netrpím.

J. Jurax 12.1.2024 20:53

Inu, není-li vývoj české společnosti není pozitivní ekonomicky a ani morálně, jak pravíte o dnešku, pak základ k tomuto vývoji položila léta 1948 až 1989. A Husák s jeho normalizací byl toho součástí.

V. Petr 12.1.2024 20:53

Byla to už Klausova vláda, která silně okrouhala podpory rodinám s dětmi. Následoval prudký pokles porodnosti...

L. Horák 12.1.2024 20:52

Ano zachoval se jako typický slovák. Mají proto speciální termín chrbtový nožík, prostě když je to výhodné, zatnou ho společníkovi do chrbta, te do zad. V třicátémoasmém nám, ke konci války Německu, no a v osmašedesátém ynovu.

V. Petr 12.1.2024 20:48

Je to tak a už dva roky nám vládnou šílenci a zločinci, kteří jsou horší, než Husákův hnusný režim.

J. Jurax 12.1.2024 20:46

Ano! A to všechno Husák! Vlastnoručně!

Ledaže jste mu pomáhal, to už byste na to byli dva. Se soudruhem Štrougalem tři. A se soudruhy Biľakem a Indrou by vás bylo už pět!

V. Petr 12.1.2024 20:45

Nezapomeňte, že Husákům komunismus byl o moc horší, než komunismus Kadárův!

V. Petr 12.1.2024 20:43

A ještě můžete přidat to, co se v rámci Bruselem nařízené "dekarbonizace" ZBOURALO!

J. Jurax 12.1.2024 20:40

Ano. Vy budete výjimka.

Jistě jste taky nějaké porodila. Budou geniální po mamince.

J. Jurax 12.1.2024 20:37

Mýlíte se, a to tak, že úplně. Ten naopak dbal o čistotu rasy. A totálně nasazené tahal do rajchu násilím, aby dřeli na panskou rasu. Nikoliv proto, aby jim poskytl socdávky a asyl.

V. Petr 12.1.2024 20:31

Pamatuji si na "úpravu cen" roku 1978. což se samozřejmě s Fialovou inflací nedá vůbec srovnat. Po celou dobu Husákovy vlády byly úroky na dvouletých termínovaných vkladech nezdaněná 4%. což odpovídá dnešním 4,7 %.

K. Křivan 12.1.2024 20:29

Mezi ty "obdobné názory" patří i násobilka. ;-D Představte si, že já v Mnichově říkal to samé co Hitler. "Herr Ober, ein Bier!". To jsou věci, co ?

J. Jurax 12.1.2024 20:28

Stejně ne.

V. Petr 12.1.2024 20:24

Židé mají IQ 130, východoasiati 106, Evropané 100, jihoasijci a jihoameričané asi 90, američtí černoši, vlastně z části mulati 85, černoši ze subsaharské Afriky 75. Hranice debility je IQ 70.

Ačkoliv IQ byl původně vymyšlen v Evropě před WW1, "woke" Američané označují IQ testy za "rasistické."