17.5.2024 | Svátek má Aneta


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
sociolog 5.6.2007 10:03

Kdosi mi vycital, ze nenavidim Klause

Nesnasim pouze odbouravani poslednich zbytku ssolidarity zdedenych z predvalecne doby. At uz je to prezident ci kdokoliv jiny. Nebot tento trend z nas vsech dela psychopaty.

V tomto smylsu mne Klaus mile prekvapil. Nikdy mi neslo o jeho osobu, pouze o postoje. ktere zaujima. Nyni je to postoj statotvorny, t. zn. zodpovedny k dejinnemu a geografickemu kontextu.

Coz se o jeho postoji k EU rozhodne rici neda. Ale zaplatbambu za tento jeho prispevek!

Beránek 5.6.2007 9:58

Re: pokračování

Proč účelově lžete? Neříká podmíněné ano, nýbrž kvalifikované a strukturované - a to je rozdíl.

jirka.s. 5.6.2007 9:56

Re: Nemyslel jsem si, že se dožiji doby, kdy modří zrudnou a rudí zmodrají.

Ty jsi, septiku, asi klon VÍZKA, že zasír/áš jedním a tím samým každý článek, že?

Sch.glosátor 5.6.2007 9:56

Tenhle článek je jen nic neříkající stále dokola omílané slohové cvičení.

Stále čekám na technicko vojenský rozbor ohrožení a způsobu jak mu čelit. V ekonomicko-politickém rámci. Marně. Říkáte, že systém není namířen proti Rusku. Naopak předseda vlády Topolánek o něm hovoří jako o  bariéře proti ruskému vlivu. Co si mám vybrat ? Vidím jenom nesmyslné počínání euroatlantické civilizace prodávající barbarům zbraně a technologie posléze namířené zpátky proti nám. Vynakládáme vysoké náklady na obranu proti nebezpečí, které jsme sami vyvolali. Jedni vydělávají na dodávkách těm na druhé zbraně a současně na dodávkách pro nás. Ano, neopochybně to stimuluje technologický vývoj a ekonomický růst, zvyšuje zaměstnanost. Ale není cena, kterou za to platíme příliš vysoká ? Ano, to je svobodný trh, řeknete. V pořádku. Ale je pozoruhodné, že podporujeme svobodný trh tam, kde je to výhodné pro nás, tedy pro naše silné ekonomické subjekty,  a naopak mu bráníme, kde je to nevýhodné. Jaké požadavky má na nás Írán ? Co si chce vynutit ? Chce naše území, zdroje, žádá výpalné, chce se zmocnit našich měst a žen ? Chce zničit náš způsob života ? Dosadit nám radu ajatolláhů ?  Co po nás žádá Severní Korea ? Něco podobného ?   Není snad středobodem veškerého islámského radikalismu a extremismu na Blízkém Východě a hybným motorem terorismu a celého amerického tažení Izrael ? Má být celá euroatlantická civilizace rukojmím malého státečku živícího se špatný svědomím odcházející generace a zatěžující nás dědičným hřáíchem za něco co jsme nespáchali a ani nemohli spáchat ? Státečku národa, který má podíl na nárůstu islámu podporou multikulturalismu  v ostatních zemích ? Který podporoval muslimy v konfliktu v bývalé Jugoslávii ? Který nyní naříká, že mezi miliony muslimů se v Evropě necítí bezpečně ? Státečku, který nemá nic, nerostné bohatství, ropu a je na tom tak bídně, že nemá ani dostatek vody a jeho ekonomika je udržována dotacemi ze zahraničí ? Který se dožaduje tu solidarity, tu  trhu, jen  tam kde je to pro něj výhodné ? Čí jsme ve skutečnosti rukojmími ?

ulik 5.6.2007 9:49

nase pevna spojenectvi

Dovolim si s panem prezidentem polemizovat:

"Historie nám však více než prokázala, že k zajištění bezpečnosti a

prosperity země nevedou sebelépe míněná pacifistická přání a iluze, ale

pevné bezpečnostní spojenectví"

Asi znam jinou historii CR, ale spojenectvi s Francii a SSSR bych nazval pevna (meli jsme predtim nekdy pevnejsi?), ale nakonec to k nicemu nebylo. Proto si myslim, ze nejlepsi je, kdyz se naucime starat se sami o sebe a nespolehat na pomoc jinych. Pokud na dany ukol sami nestacime, pak musime byt spojenci s nekym, ale ve smyslu, ze se na dane zalezitosti rovnopravne podilime, ze budeme rovnopravny element v nejakem spojenectvi. To ze USA dame na 100let (nebo kolik to bude?) uzivat volne catst uzemi CR, at si tam dela ci chce, to rozhodne nesplnuje. Pokud se prezident Klaus boji, ze na nej nekdo vystreli raketu, proc neinicializuje v ramci EU rozjeti vojenskeho projektu, ktery bude Evropu chranit? V tomto projektu by CR mela sve misto, byla by zopovedna za cast toho projektu a platila by svuj dil tohoto projektu (i za cenu by se cast te techlologie muslea koupit od USA). Tenhle smer je jediny smysluplny v tomto svete. Spolehani na velmoci nikam nevede, to uz bychom se z nasi historie mohli poucit. Je normalni se splest, ale jen hlupak tu samou chybu dela  porad.

M. Zima 5.6.2007 9:48

Když už Fakta, pane Hrbek,

tak těch 2000km odporuje nedávným údajům o testech  kolem 4000 km a podle mě to celé dává smysl až při dosahu přes 10000km.  Je jistě pravda, že pro "měření" se nechá snížit výkon a pro "kvalifikované" posouzení takového kLause se nechá předvést ledacos, ale zústává skutečností, že při fokusaci paprsku budou v Česku padat konečně grilovaní holubi (evt. do úst).

Beránek 5.6.2007 9:46

Re: Pane prezidente,

Souhlasím s Vámi. Kuponová privatizace je z mého pohledu neodpustitelným podvodem. Je logický, že ho ti, kterým pomohl namastit si kapsy, zvolili prezidentem.

Jura 5.6.2007 9:41

Re: spojenci

Větší problém je, že  Irán nemá prostředky, aby tam ta raketa doletěla.

odborar 5.6.2007 9:34

pokračování

O takovém riziku je nutné uvažovat a klást takovým rizikům výstavbou protiraketových základen překážky. Všechny ty demostrující, vykřikující emotivní hesla a tahajíce papírové rakety na zádech by si alespoň některé z těch rizik měli uvědomit. Měli by také přestat podceňovat v této otázce své zákonně zvolené zástupce v parlamentu a senátu. Ti přece mají v otázce obrany slovo, dostali k tomu mandát vůlí lidu, tak je nechte prosím, demokraticky rozhodnout. Nikdo z nich přece nechce bezhlavě učinit rozhozdnutí bez určitých záruk druhé strany a podepsat smlouvu nevypověditelnou, či nevýhodnou pro ČR. Už to, že kolem protiraketových základen probíhá demokratická diskuze, ne jako v 68, by odpůrcům mělo napovědět, že se mnohé od té doby změnilo, zvláště v suverenitě našeho státu, který není již násilně oklešťován v cizím područí.Takže jakékoli rozhodnutí bude naše svobodná volba.Jak říká prezident podmíněné ano, nikoli hurá ano.

odborar 5.6.2007 9:34

Kdo sleduje vývoj ve světě, pak možná rizika ho nikdy nemohou nechat chladným..

KLDR tajně pracuje na projektu raket dlouhého doletu a mezikontinetálních raket, provádí neohlášené raketové zkoušky, zvyšuje napětí, údajně již vlastní jadernou zbraň a je otázkou času až hladomor, díky zbrojení, dosáhne takové úrovně, že začnou vydírat svět.  Irán obohacuje uran a horečně se snaží získat atomovou bombu. Prohlášení jejich prezidenta o vymazání Izraele z mapy světa může rozpoutat  řež, protože Izrael má zhruba 200 jaderných hlavic a nezůstal by dlužen zhola nic. V pakistánských horách se skrývají stoupenci Al Kajdy v čele s Bin Ladínem a kdo viděl podporu místních obyvatel Talibanu a Al Kajdě  může nabýt přesvědčení, že jen současná vláda brání zatím úspěšně vzniku radikalismu, který by mohl ohrozit svět.Jak známo, Pakistán je jadernou zemí. Otázkou je  jak dlouho bude současná vláda schopna odolávat náladě svých některých zfanatizovaných obyvatel. Nelze pominout ani občas vybuchující třenice Indie s Pakistánem, kdy se obě země straší atomovými zbraněmi. Ve výčtu potencionálních rizik by se dalo pochopitelně pokračovat...nedávno jsem četl argument, že teroristé nepotřebují budovat a vyvíjet drahé rakety.Naloží prý náklaďák hnojivy a... něco pravdy na tom možná je, ale pokud se budou v nějakém státě moci zmocnit raketové techniky díky změnou režimu či fanatickému náboženství, pak toho jistě využijí.

qwert 5.6.2007 9:32

Dle mého názoru je US radar taková marginalita, že...

Dle mého názoru je US radar taková marginalita, že bych jim klidně dovolil postavit u sebe na zahradě, kdybych ji měl ve vhodné lokalitě. Proto (a nejen) není důvod být proti výstavbě radarové základny. Nicméně, když sleduji hysterické reakce Putina a ruské (ex)generality na zminěnou marginalitu (radar), nabývám přesvdčení, že by ČR  měla pořídit vedle radaru nejméně 50 baterií střel Patriot či podobných a v Řeži vyrobit alespoň jednu jadernou bombu :-). Pro jistotu.

Beránek 5.6.2007 9:27

Re: Re: ...nejde o triviální ANO - NE jako v nějaké novinové anketní hříčce.

Můžete nám všem, kteří nevíme, prosím, poradit pádnými argumenty, zdali radar ano, nebo ne? Nemám na mysli hospodský tlachy.

NevericiTomas 5.6.2007 9:19

Re: Proč ten spěch ?

Ufff. to myslite vazne? Proboha v knihovne vam radi pujci noviny ze 30. let. Co myslite ze rikal dr. Geobbels? Znate tu pohadku o Smolicku? A budovat obranu v momente az tena arzenal budou mit take nemusi byt vubec mozne. Podivejte se jak vyvyadi Rusko ted.

Ludva 5.6.2007 9:16

Re: spojenci

Ano, a na ochranu celé Ameriky tady postavit radarů tisíc, spojenče.

Antonín Hrbek 5.6.2007 9:14

Fakta

Radar má dosah 2000 km. Podle dosavadních zkušeností navrhovaný raketový systém funguje jen b tehdy, když má obsluha předem nahlášeno, kudy raketa poletí - jakékoliv odchylky letu způsobí kolaps. Proti raketám s plochou drahou letu je zatím bezmocný. Podle vyjádření mluvčího NATO ani Irán, ani Severní Korea, ani Čína neuvažují o namíření raket na Evropu.

Ludva 5.6.2007 9:13

Proč ten spěch ?

Írán právě prohlásil, že ohrožení Evropy, natož Ameriky íránskými raketami mu připadá jako špatný vtip. Žádné takové rakety totiž dosud nemá. Proč tedy spěchat s obranou proti něčemu, co ještě neexistuje ? Kdo tady roztáčí další kola zbrojení ? Není lepší budovat plánovanou protiraketovou obranu NATO v době, kdy to bude opravdu třeba ?

komantsch 5.6.2007 8:58

Re: Malý problém je, že to není náš spojenec, ale agresivní velmoc, ke které se tulí naše exekutiva

Mas urcite na mysli putinovske Rusko!;-P

Skept/icu/s Max/imus 5.6.2007 8:33

Malý problém je, že to není náš spojenec, ale agresivní velmoc, ke které se tulí naše exekutiva

Skept/icu/s Max/imus 5.6.2007 8:20

Prostoduchému xx

ad1/ Společnost v této otázce není rozdělená na pravici a levici či jakkoli tradičně, ale na ty, kdo se hrbí a nehrbí před dalším Velkým bratrem, popř. na ty, kteří se za Velkým bratrem schovávají, odpouštějíce mu všechna svinstva a na ty, kteří tato svinstva vědomě neignorují a nezlehčují, protože sami nechtějí dělat jiná.

ad2/ Tyto prostředky nás nejenom neochrání, ale naopak rapidně zvýší nebezpečí útoku a zhorší vztahy s Ruskem, což je pro nás strategický dodavatel surovin, narozdíl od zde bezvýznamných USA, které na co tady po listopadu sáhly, to zmrvily.

PPP 5.6.2007 8:10

spojenci

Jsem toho názoru, že spojenci by si měli pomáhat a kdyby ten radar ochránil jen jedno americké město, řekněme velikosti Plzně, tak bychom neměli být proti.

AndyO/X 5.6.2007 8:08

Kvalifikované ANO od exotů ve vládě jako jsou lidovečtí zloději?

Pane prezidente, až půlka národa bude klepat v zimě kosu a druhá nebude mít na benzín, co nám křivohubá Vlasta kvalifikovaně poradí?Myslel jsem, že ekonom umí především počítat.

Jura 5.6.2007 8:06

Znovuzrozený křesťan a červené tlačítko

Jak Bush sám o sobě prohlašuje, je znovuzrozeným křesťanem. Přečtěte si na internetu, co to znamená. Nejlépe to vysvětluje tento vtip (doufám, že nejde o autentický výrok)

Budu dál zabíjet ty arabské fanatiky. Ostatně tak mi to přikázal Bůh.

KRITIK 5.6.2007 8:04

jo, jo, časy se nemění

Když za Novotným přišli z polibdíra po 20. sjezdu a  " co prý budeme dělat se  Stalinovým pomníkem", tak taky nic nevěděl a rozčílil se, "co si to na Letné soudruzi z Prahy 7 dovolili".....

Hacker Rudolf 5.6.2007 7:57

Re: Re: Klausíku

Jak vidíte pane, kolego,i když stejné profese, názory mohou být různé;-)

Jura 5.6.2007 7:53

Jak může vláda říci kvalifikované ANO, když nemá o radaru žádné údaje ?

„Čekáme na nějaké konkrétní údaje od opozice a různých odborníků. Ty údaje a tím i celý zdroj znedůvěryhodníme. Nemůžou znát žádné údaje o radaru, protože ani my je neznáme.“

Mirek Topolánek, při obědě s podbrdskými starosty, 4. května 2007.

Krysa 5.6.2007 7:43

ad radar

Podstatný je myslím hlavně to, že radar naše území nijak chránit nebude, čehož se dopočítala řada lidí u nás i jinde viz např. Britské listy, kam bych dal odkaz, kdyby sem šel ovšem zadat, což nejde...

Olinka 5.6.2007 7:41

Souhlas!!!

Díky, pane prezidente, moudré a diplomatické vyjádření k otázce radaru a spojenectví s USA pro tuto zemi R^>- ....az na to, že společnost otázka radaru nerozděluje, společnost od roku 1989 rozdělená je...viz výsledky voleb!

Skept/icu/s Max/imus 5.6.2007 7:40

Nemyslel jsem si, že se dožiji doby, kdy modří zrudnou a rudí zmodrají.

Máme nejhorší polistopadovou vládu plnou vyšinutých řiťolezců a z prezidenta se opět stává trapně žvanící straník. ;-(

kdokoli 5.6.2007 7:17

Re: nakonec to dopadne tak

Přesně tak ...

kdokoli 5.6.2007 7:16

Re: Re: Re: Re: A Klaus

Znamená snad "s Evropou" proti USA ? Vždyť Evropa je vesměs NATO a spojenec USA.