29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

POLITIKA: Tak umírá svoboda

Orwelovských opatření ze strany současné vládní koalice není zrovna málo, ale EET mezi nimi vyniká a jeho dopad bude zásadnější, než se na první pohled zdá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Uživatel 23.11.2016 10:39

Uživatel požádal o vymazání
J. Macků 23.11.2016 8:02

EET

Týden před začátkem EET jsou zbytečné diskuse na téma coby, kdyby. Já firmu zavřu, ne kvůli EET, stačí jen buzerace s kontrolním hlášením. Pokud se týká přínosů, nebo spíše nepřínosů tohoto kontraverzního opatření, nezbude, než počkat měsíce, na prvé výsledky, nedělám si v dnešní době korektnosti iluze, že vyhodnocení bude objektivní.

V. Václav 23.11.2016 8:00

pro eet není rozumný důvod

jestliže je v česku úspěšnost daňového výběru o pouhý jeden procentní bod horší než v německu, pak nechápu, proč se ministr financí inspiruje na balkáně a z nějaké důvodu(hloupost nebo závist), tomu tleskají zoufalci i tady diskusi. V žádné civilizované zemi něco jako EET není.

M. Těhanová 23.11.2016 7:57

Myslete trochu

Jaké příjmy "načerno" ? On jenom ušetří nějaké peníze zákazníkovi, jelikož celé DPH je svým způsobem státní zlodějna, která za nákup něčeho, již zdaněnýma penězma, je znovu daní. V koncovce ten špás platí výhradně zákazníci, ti nejsou plátci DPH a stát jim nic nevrací!

K. Frauknecht 23.11.2016 8:14

Re: Myslete trochu

Ano.

J. Macků 23.11.2016 8:18

Re: Myslete trochu

Asi to chce chvíli počkat, aby všechny zúčastněné strany mohly tento nákladný experiment zažít. Babišovi voliči tak nějak automaticky předpokládají, že každý podnikatel je zloděj, zadní pokoj má plný nezdaněných peněz, až se mu začínají kazit. Trochu zapomínají, že tržby na jedné straně musí pokrýt náklady na druhé straně a něco by mělo zbýt. Takže pokud vzrostou náklady (HW SW, zpracování dat, určitě se to neobejde bez nějakých neočekávaných nákladů), musí narůst tržby, počet zákazníků se spíše nezvýší, takže budou muset narůst ceny, takže samozřejmě toto zaplatí zákazní. Uvidíme.

M. Těhanová 23.11.2016 9:02

Re: Myslete trochu

Spíš mám obavy, že se trochu sníží, jelikož lidem se platy nezvýší a i mírné zdražení o to DPH se jim nebude líbit. Ale zase budou nadávat na živnostníky a ne na strůjce téhle státní zlodějny.

T. Major 23.11.2016 7:49

EET

Myslím že ten kdo křičí že EET ho bude omezovat v podnikání je buď zloděj a nebo v lepším případě neví co EET je.

Jsem projektant - pokud budu svoje příjmy realizovat přes faktury bezhotovostním stykem - nemusím EET řešit. Pokud ale prodávám za hotové a polovinu svých příjmu mám načerno a nepřiznávám - pak se mám problém

P. Švejnoch 23.11.2016 8:37

Re: EET

Jsou lidé, kteří budou tleskat, i kdyby jim stát zdanil příjem 110%, viďte, pane Majore...?

To, že bude EET drobné podnikatele a živnostníky omezovat z několika pohledů (snižování výnosu, technické problémy s celým tím krámem, předpoklad buzerace ze strany FÚ při každé marginální chybě), to je neoddiskutovatelný fakt, a primárně VŮBEC nesouvisí s tím, zda je někdo zloděj či nikoli.

Abych parafrázoval Vaše úvodní prohlášení: Jsem přesvědčen, že ten, kdo si myslí, že EET nebude živnostníky ap. omezovat, je buď úplnej blbeček, a nebo v lepším případě neví co EET je. :-)

Z. Lapil 23.11.2016 13:32

Re: EET

Nejde o daně. Jde o to, že mi fakt vadí, když mi stát kouká přes rameno, kdy a kolik za platím za boty, za zmrzlinu, jaké noviny si kupuji, u jaké pumpy a jak často tankuji, kdy a kam jedu vlakem/autobusem/taxíkem. Nenechte se splést: když se stát prostřednictvím EET dozví, kdo kdy prodává, tak se samozřejmě dozví, kdo kdy kupuje. Ono stačí, že to ví banka.

Jak nemám rád spiklenecké teorie, tak si myslím, že EET je první krok k povinně bezhotovostním platbám: zavádí a zkouší se systém, kterým projde každé kafe v automatu.

J. Prikner 23.11.2016 6:44

EET není, jak se tvrdí v tomto lživém článku

omezení svobody, nýbrž doklad o správném odvádění tržeb a DPH, který musí každý podnikatel stejně odevzdat. Pokud to nedělá, je to zloděj a nemá co podnikat.

L. Motl 23.11.2016 7:00

Re: EET není, jak se tvrdí v tomto lživém článku

Váš komentář je úplně stejný jako tvrzení, že plynová komora není žádným omezením života, důstojnosti a svobody, ale jen doklad o židovském původu člověka, který komoru podstoupí. Označení židovského původu ve formě žluté hvězdy už stejně musel každý Žid mít. Pokud se té hvězdě nedokázal vyhnout, je to zloděj a nemá co zabírat kyslík poctivým arijským občanům.

B. Michal 23.11.2016 8:02

Re: EET není, jak se tvrdí v tomto lživém článku

Nevím, jestli tohle píšete z přesvědčení nebo jen nepřemýšlíte.

Ne, DPH nemusí každý podnikatel odevzdat a je to legální - ne každý je totiž plátcem DPH.

Dále, EET naprosto nesouvisí s příjmy ani účetnictvím, proto je použitelné jen k buzeraci. Příklad: zboží zaslané na dobírku zaplatí zákazník dopravci a ten příjem eviduje do EET se svým vlastním DIČ, ačkoliv to není jeho příjem a on ho bezhotovostně převede odesílateli (neeviduje se v EET) a sám mu fakturuje služby za doručení a výběr hotovosti, taktéž placeno bezhotovostně, tudíž mimo dosah EET.

Už jsem taky zrovna dnes narazil na názor, že kdo vydělá 5000 měsíčně, nemá podnikat nebo přejít do šedé ekonomiky. Zjevně je toto i váš cíl i vašeho guru Babiše. Jen si asi nedovedete představit, že nějakých 5000 přivýdělku pro důchodce nebo ženu v domácnosti je dost důležitá částka a vaše obdivuhodné EET je buď uvrhne do větší nouze nebo za hranu zákona.

Kromě toho, že EET u nás stěží přinese víc, než budou náklady na provoz systému, je zcela absurdní, že není limitována nějakým minimálním příjmem (nejlépe hranicí pro povinnost stát se plátcem DPH).

O. Uživatel 23.11.2016 11:17

Uživatel požádal o vymazání
E. Vašátko 23.11.2016 5:55

Mám pocit, že málokdo pochopil,

že celé slavné EET je především další nástroj, jak získat kontrolu nad veškerými příjmy jednotlivých obyvatel ČR. Protože teprve lidé, kteří jsou soběstační a nezávislí na státu jsou skutečně svobodní. Proto také tažení proti živnostníkům. Ostatně proto také komunisté důsledně hlídali mzdové fondy a limitovali každou korunu, počínaje investicemi a konče mzdami a důchody. V okamžiku, kdy mají lidi vlastní příjmy, nejsou tak snadno ovladatelní. Nejde zdaleka o daně, dnes musíte hlásit berňáku i nezdaněné příjmy, pokud překročí určitý limit. A vsaďte se, že se ten limit bude pomalu snižovat, protože Babiš potřebuje znát veškeré příjmy svých konkurentů, kteří by ho mohli ohrozit.

A. Bocek 23.11.2016 6:58

Re: Mám pocit, že málokdo pochopil,

Znát příjmy aby bylo na žluté MEŘO , na podporu VE a FVE , na zavádění Elektromobilů , na dotace velkým firmám (neb ty malé na ně nedosáhnou)...... Kdy lidé pochopí , že spojení velkokapitálu, odborů a socialismu vzniká fašismus italského střihu.

L. Motl 23.11.2016 7:08

Re: Mám pocit, že málokdo pochopil,

Akorát že tehdejší komunističtí vůdci měli před rokem mnohem větší porozumění pro výhody drobného neregulovaného podnikání než jejich dnešní hardcoroví soudruzi, například Babiš. Tak třeba Miloš Jakeš řekl v Červeném Hrádku v létě 1989, že jsme to se socializací přehnali a:

"Budeme třeba se zamyslet, kde, co a jak použít. Pokud jsme měli v nějaké malé hospodě jednoho člověka, a platili jsme ze státní pokladny každý měsíc čtyři tisíce ztráty, pak je asi lepší dát ji jemu. On si tam možná vydělá daleko víc než předtím, ale nás to ty čtyři tisíce nestojí. A ten člověk slouží možná lépe než ten, který tam přišel v deset hodin, do šesti večer měl otevřeno, a v neděli, když se vedle konal fotbalový zápas, neotevřel, a šel se dívat na ten zápas jako každý jiný. V těchto věcech jsme to v minulosti s tou socializací abych tak řekl trochu "přešvihli". Ty menší živnosti, kde pracují sami, kde nikoho nevykořisťují, potřebujeme. V NDR je zaměstnáno jako soukromí podnikatelé celkem 430 tisíc osob. Jsou tam pekaři, jsou tam opraváři, jsou tam kominíci. Ano, kde je to možné, jdeme touto cestou – povolení živností (eventuelně za účasti členů rodiny) národními výbory. Taky se to však moc nedaří, poněvadž lidé považují život bez rizika a s pohodlím za výhodnější, než si vydělat o pět set korun víc. Bohužel je to tak."

Bohužel je to tak dodnes. Pohodlný komunistický občan je stále normou, dnes volí nejspíše ANO a podporuje zhovadilé akce ve stylu EET, které by byly považovány za jednoznačně přeregulované už i za přestavby.

L. Písařík 23.11.2016 12:02

Re: Mám pocit, že málokdo pochopil,

Zamrzl jste v čase, NDR již drahnou dobu neexistuje.

A. Richter 24.11.2016 0:06

Re: Mám pocit, že málokdo pochopil,

Vy jste ale kousek. Ani číst neumíte. Bylo tam: "v roce 1989 ....!". Ole.

.... *8-D

V. Hanus 23.11.2016 8:20

Re: Mám pocit, že málokdo pochopil,

" Protože teprve lidé, kteří jsou soběstační a nezávislí na státu jsou skutečně svobodní." Taková nezávislost neexistuje !!! Vaše svoboda skončí jakmile Vás vykradou a budete chtít pomoc policie, soudu, skončí kdykoliv Vás začne bolet slepák, či nedej bože si strčíte ruku do hoblovky. Ať chcete nebo ne, armádu a policii taky potřebujete. Taky by se mohlo stát (koukněte do historie), že Vás zozročí hordy exotických nájezdníků. Někde se na to musí vzít peníze. Proč by to měli paltit jen zaměstnanci a podnikatelé jen když to uznají za vhodné?

E. Vašátko 23.11.2016 8:54

Re: Mám pocit, že málokdo pochopil,

Pane Hanus, to jste zcela mimo mísu, tady nikdo nepopírá, že se musí platit daně, ale jde o to, že do majetku a zdaněných příjmů nikomu nic není, natož Babišovi. Přečtete si ostatní příspěvky.

P. Maleček 23.11.2016 5:37

Živnostník - třídní nepřítel korporátního socialismu

To co dnes vládne světu se nazývá korporátní socialismus, tedy totalita vzájemně spolupracujících socialistů (převážně se maskujících názvem sociální demokracie) a velkého byznysu.

Těm po desetiletích vzájemného napadání došlo to, že je lepší vzájemně spolupracovat, zvlášť když mají společného nepřítele - občanské svobody realizované ve skutečné, ne jen formální jako demokracii.

To co socialisté i velký byznys společně potřebují je tupý bezprávný občan, neschopný samostatné existence. Tedy závislý na tzv. sociálním státu, likvidujícím vnitrospolečenské ochranné vazby (proto ničení rodiny a národa), zaměstnavatelích a hodnotově i konzumně řízený reklamou, nejen tou zřejmou, ale skrytou hlavně v tupých televizních seriálech chrlených komerčními médii.

Takhle už má korporátní socialismus, v ČR reprezentovaných ČSSD, Babišovým ANO, samozřejmě komouši, ale i ze skutečné demokracie nepříliš nadšenými Lidovci zaháčkovanou téměř celou společnost. S poslední výjimkou, kterou jsou živnostníci.

No a ty má znesvobodnit právě EET. Vůbec tu nejde o daňový výnos, ale o svázání živnostníků do pravidel korporátního socialismu, kde je občanská svoboda tím největším hříchem a doslova třídním nepřítelem č.1. A samozřejmě též o informace zneužitelné k dalšímu růstu moci byznyso-politických korporací, v ČR především Babiše.

M. Mucha 23.11.2016 8:10

Re: Živnostník - třídní nepřítel korporátního socialismu

Popsal jste to velmi přesně, pes je zakopaný v tom, že tupým bezprávným občanem, neschopným samostatné existence se většina z nás stává dobrovolně. Je otázka, zda se z této letargie proberou, až budou hubou v bahně.

M. Těhanová 23.11.2016 9:08

Re: Živnostník - třídní nepřítel korporátního socialismu

Zase budou chtít jen vysát víc od těch, kteří něco skutečného, co má směnnou hodnotu vytvářejí. Tupani nepochopí nic.

D. Stirský 23.11.2016 5:20

Ne, že by mně byl Babiš sympatický.

Nazve-li si svoji partaj stejně jako protektorátní ANO, je mi z toho šoufl. Ale pamatuji se na jednu přednášku v 90. letech, kdy nám stařičký právník vyprávěl, jak za 1. republiky si berní úředník nechal u krejčího ušít frak a velmi pečlivě sledoval, zda si krejčík zakázku zapíše do sešitu, tj. do knihy zakázek. Čili EET po staru. Babiš možná jako první pochopil, že zakopaný pes je v tržbách. Berňáci jsou zvyklí týden se hrabat v nákladech a měsíc diskutovat o jednom cesťáku, zda je to uznatelný náklad, což je neefektivní a hloupé. Tržby je většinou nezajímají. A za EET si mohou, bohužel, podnikatelé sami. Největší pokřik působí ti, u kterých jsem nikdy nedostal žádný účet (sám bych mohl označit minimálně dva)- oba také samozřejmě vehementně proti EET protestují, jeden měl dokonce na obchodě vyvěšený plakát.

R. Tichý 23.11.2016 5:12

Mozna je skoda, ze stat nenabidl EET pokladny a internetove pripojeni zdarma. Alespon zakladni verze pro male a venkov. Tim by odpadly objektivni duvody pro krachy zminene ve clanku.

Z. Lapil 23.11.2016 13:18

Re:

Proč tak pozdě?

On je to totiž vynikající nápad. Na takový systém by se jistě muselo udělat výběrové řízení, čas od času by ho někdo napadl a pár let do zavedení EET by bylo k dobru.

A. Trick 23.11.2016 3:19

Ano, umírá svoboda

neplatit daně. Tak pane autore za rok se ozvěte se statistikou krachů v důsledku EET.

F. Lesniak 23.11.2016 1:16

Tak podle údajů

je počet živnostníků cca 1 mil. Počet důchodců je cca 3,5 mil. A kdyby většina šla k volbám, tak přece není možné, aby konfident Bureš volby vyhrál. Nestačí jen kecat po hospodách a na netu. Opravdu všichni voliči toho slovenského estébáka ztratili rozum? Jeho firmy pobírají dotace v miliardách a proto není pravda, že platí nějaké daně, protože dotace nad daněmi převyšují. To se to pak podniká. Místo toho, aby stát zatočil s velkými rybami, tak likviduje ty, kteří se o sebe starají sami a tento stát k ničemu nepotřebují. A to je právě trnem v oku toho konfidenta.

B. Uhlich 23.11.2016 0:26

Ono toto, není jediná kravina, která se tu za tichého i

hlasitého souhlasu tupého davu prosazuje... problém je spíš v tom, že živnostníci spíše nepochopili, že pokud s něčím do opravdy nesouhlasí, měli by se podle toho chovat. Bohužel to co předvádí obec živnostenská je spíš poněkud trapný ústup... protože proti něčemu bojovat a pak stáhnout ocas a běžet si to pořídit, to je fakt odboj jak řemen.... proto si vážím každého živnostníka, který prostě svojí činnost přeruší, nebo ukončí... protože to je opravdu jediné důstojné řešení.. Všechno ostatní jsou zbytečné řeči, buď mi systém vyhovuje a nebo přinejmenším nevadí a pak mlčím a nebo je opravdu nepřijatelný a pak končím.. Přesně tak jak to u nás udělal hospodský a taky paní co do teď držela malý krámek...prostě od 1.1.17 se u nás nenakoupí, ani nezajde na pivo... doufám, že kobliháři začnou přemýšlet, kde se to stala chyba..., ale to oni asi ne...., spíše očekávám, že se dozvím, že skončila , aby ta svině nemusela platit daně... :-((((