5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
pavel 99 3.1.2006 15:21

Re: Re: Re: Hm, tak na tehlete ten slint obratem odpověděl Rath,

bez podpisu nuceného správce je její podpis neplatný. Sám pan správce potvrdil, že smlouvy "...budou neprodleně podepsány..."
eTony 3.1.2006 12:05

tichá@ohodo,

v USA ať si dělají co chtějí. Nakonec, podle vás, je asi každý debil, když se snaží hospodařit min. vyrovnaně.
Znovu se ptám: když ostatní prožírači cizích peněz skočí do ohně, skočíme také ?Nebo jen skočíme jen málo ?
demokrat 3.1.2006 12:04

Převod na akciovky je krokem k privatizaci a posléze k nabourání solidárního zdravotnictví

Převod nemocnic na akciové společnosti chápu také jako první krok k privatizaci  zdravotnictví, která jednou asi skončí placením "na dřevo" při každé návštěvě lékaře. A kdo na to nebude mít, ten bude mít holt smůlu. Ve zdravotnictví bude vzhledem k náročnosti vždy nedostatek peněz a nelze případě nemoci spekulovat, zda se léčit či nikoliv, jako zda si  koupit rohlík či nikoliv.  Generace nějakého zisku bez  přímého zapojení kapes nemocných  je iluzorní. Dluhy nemocnic se budou řešit vydáváním akcií a jejich majoritní vlastník pak bude rozhodovat, zda je ještě výhodnější provozovat nemocnici, či třeba bordel. A tak se může stát, že v široko dalekém okolí se nebude lékařská péče k dispozici. A to už může mimo jiné dokonce i životu nebezpečné třeba při infarktu..., kde čas a tedy i vzdálenosti hrají důležitou roli. O tom, že konkurence v podfinancovaném systému nefunguje, ukazují zdravotní pojišťovny. Mají zisk, ale na úkor VZP, protože nemocné, staré lidi a děti nechťějí pojišťovat. Podle mě semělo jít cestou jediné pojišťovny a najít mechanismus kontroly výkonů lékařů a omezení zbytečně čerpané péče pacienty (třeba i přes platbu v  hotovosti pacientem a její následné vyrovnání  pojišťovnou)
Jarda Musil 3.1.2006 12:15

Re: Převod na akciovky je krokem k privatizaci a posléze k nabourání solidárního zdravotnictví

nevím, ale zdravotní pojišťovna asi nemůže odmítnout registraci nikomu ... jinak se zkuste k tomu dalšímu podívat na mé příspěvky někdy ze začátku diskuze ...
gerontus.inza@seznam.cz 3.1.2006 17:08

Re: Re: Převod na akciovky je krokem k privatizaci a posléze k nabourání solidárního zdravotnictví

Ale může, jak bylo vidět u nemocného dítěte cizích státních příslušníků, od kterých jim peníze nevadili. To VZP samozřejmě najde řešení. Již se stalo.
Ivan Nový 3.1.2006 12:32

Ano, socialismus je nejlepší,

ale jak pro koho, jen pro ty rovnější a vzhledem k jeho omezeným a ubývajícím zdrojům, tak ani pro ty ne.
Jarda Musil 3.1.2006 12:55

Re: Ano, socialismus je nejlepší,

Víte, kdysi jsem řešil přestup jednoho závodníka do jiného oddílu - měl pocit, že barva dresu ovlivňuje výkon - opravdu neovlivňuje - je to na závodníkovi (silniční cyklistika). To zdravotnictví je také o lidech a jak tady už podotkl Kajan - zde socialismus odolává nejdéle - a já se skoro bojím dodat, že pořád ještě má zdravotnictví více zakázek než pohřební služby . Pokud to chce někdo řešit "politicky" jako například pan Bendl nebo Vy, pak je na nejlepší cestě přesunout zakázky směrem k těm pohřebním ústavům. To platilo za socialismu a platí i dnes. A platí i v jiných oborech.
Ivan Nový 3.1.2006 13:05

Jardo Musile,

bránění se socialismu v jakémkékoliv podobě není politika, ale pud sebezáchovy korigovaný zkušenostmi. Lékař bez jehly může tak leda zaříkávat. No a k tomu ten socialismus vede. Otázka dneška ale je, k čemu vedou metody uplatňované vedením ministerstva. Uvidíme :-)))
Jarda Musil 3.1.2006 13:37

Re: Ivane Nový,

To máte těžké - aby společnost dobře fungovala, nemusí být na prvním místě trh - dokonce by se dalo odpozorovat, že trh by měl nastoupit až v okamžiku, kdy "to funguje". Příklady se dají najít i přímo v ČR - viz nepřipravené podniky do privatizace. Jestliže tedy dnes, kdy (a souhlasím s tím) zdravotnictví jako celek dobře nefunguje, bychom se pokusili jej pustit do volného trhu, asi by to dopadlo podobně jako mnoho jiných firem před pár lety při divoké privatizaci bez přípravy. Když se vrátím k té mé cyklistice - napřed trénink - pak závody - opačně to moc nefunguje - pokud je tu někde Martin, určitě by Vám to potvrdil.
Kajan 3.1.2006 11:56

Zdravotnictví je oblast, kde socialismus odolává nejdéle! Dzp.

Kantor 3.1.2006 11:36

Jenom malý dotaz lajka.

Co se bude dít s nemocničními akciovkami, když v příštích krajských volbách vyhrají třeba socialisti a začne opačný proces?Zase se my pacoši budeme třepat strachy, že se na nás doktoři ve špitálech vykvajznou?
Jarda Musil 3.1.2006 11:40

Re: Jenom malý dotaz lajka.

 chybí Vám výrobky od Krejčíře? Mně tedy rozhodně ne  Podobně by se to vyřešilo i s nemocnicemi
Ivan Nový 3.1.2006 12:33

Kantore,

s akciovkami zatočí podle svých představ, dostanou je kamarádi. Cožpak neznáte socialisty?
Kantor 3.1.2006 13:07

Re: Kantore,

To samé říkají zrovna socani o hejtmanech z ODS.
Ivan Nový 3.1.2006 13:17

A vám by to vadilo,

kdyby nemocnice poskytovaly efektivní zdravotní péči? Problém dneška je, že transformace zdravotnictví dosud neproběhla, nebyla možná, protože odporuje naší zděděné socialistické kultuře a lidem nic nepřináši, jen bere a občas vrací zdraví. Ale který, zdravý by myslel na  nemoc. A současný model zdravotnictví umožňuje ty myšlenky na tuto hrozbu pohodlně odsouvat. Je to přece zadarmo, že.
Žulový Aston 3.1.2006 13:20

Re: Kantore,

Zkuste se podívat na seznamy členů dozorčích rad privatizovaných nemocnic Středočeského kraje a budete se divit, kolik kamarádů z ODS na různých úrovních tam je. Zřejmě jste přehlédl kamarády p. Cabrnocha, p. Rubáše atd. Váš  přípodotek pouze otrocky papouškuje  jen vidiny páně Bendlovy, který dobře ví, že v této zemi lze  rozkrást již jen nemocnice a důchodový systém. Ostatní již někdo rozkradl  - pardon zprivatizoval - např. v  Kladně Poldovku (a divte se, když někteří bývalí zaměstnaci říkají, že za komoušů bylo líp)a  tedˇpřijde na řadu  nemocnice, prvé co bude, následovat, bude propouštění, pak pokles platů sester a lékařů (viz Příbram) a komunistům zase přibudou hlasy. Bylo by dobré, kdyby někteří se pokusili odmodrat mozek.
Šedovous 3.1.2006 13:33

Re: Re: Kantore,

Jo odmodrat, ani dlouhodobé proplachování 99% spiritusem nepomůže, nebo zanechá následky .
Hergot už mám  mozol na prstu od toho cvakání.
Tesák 3.1.2006 11:35

racku

no to jsi měl z pekla štěstí.Chodil jsem po nemocnicích umejvat okna.Rozdíl mezi SANOPZ a ostatními byl tak strašný,že se to vypovědět nedá.
pavel 99 3.1.2006 12:02

Re: racku

ano, to je přesné - zdravotnictví fungovalo POUZE PRO NĚKOHO (asi je to případ páně Racka, když si to tak pochvaluje). Pro ostatní nebyly injekční jehly, či se mohli nakazit "sterilizovanými"  jednorázovkami, popřípadě umírali po náhlých příhodách (např. srdečních), pokud je příbuzní rychle neodvezli vlastními auty - sanitky na konci měsíce neměly benzín.
ticha@dohoda 3.1.2006 11:18

pani vcelko

on ve skutecnosti neni zajem ani v ODS s tim neco delat, ten system je tak nastaven zamerne a je maximalni snaha jej v tomto stavu udrzet co nejdele, toci se tam obrovske penize a lobbyste maji dostatek prostredku na to aby uplatili kazdeho kdo by ten system konecne chtel nastavit spravne, co se tyka lekaren, skoda mluvit, dalsi monopol, stejna lumparna jako autoskoly a nasly by se dalsi.
tess 3.1.2006 11:13

Ze stranek ministerstva zdravotnictvi

Hejtman Bendl a ODS rozhodla o zruseni 11 stredoceskych nemocnic. Tyto nemocnice mely smlouvu s VZP a zajistovaly peci o obcany. Zruseni techto nemocnic v lete tohoto roku vsak nepredchazelo vyberove rizeni tak, jak uklada zakon - radne zajisteni pece pro obcany ze spadovych oblasti techto nemocnic.
 Tento hazardni krok resila reditelka Musilkova protizakonne uzavrenymi docasnymi smlouvami, ktere koncily 31.12.2005
Jarda Musil 3.1.2006 11:27

Re: Ze stranek ministerstva zdravotnictvi

můžete upřesnit odkaz
ticha@dohoda 3.1.2006 11:04

drahy e-tony

drahy e-tony, za prezidenta Clintona dosahly USA/vlada/ obrovskych prebytku, Al Gore jako kandidat za demokraty tehdy navrhoval splatit z tech penez cast obrovskeho stsniho dluhu vlady USA, soucasny prezident Bush ml. navrhoval ty prachy rozdat obcanum/volicum :-))/ takze se ty prachy nakonec rozdaly. Pokud vim tak ekonomika USA slape jako dobre namazana masina, ale dluh vlady uz dosahl astronomickych rozmeru a vesele se dal po socansku zadluzuje, vubec ani naznak toho, ze by se ted kdyz je ekonomika v laufu zacalo splacet a setrit na horsi casy. Pokud bych pouzil vasi argumentace tak soudruh Bush jede vesele "Paroubkovu jizdu" , protoze dela uplne to stejne. Davat za vzor USA zdravotnictvi muze jen jeliman, tedy co se tyka urovne klobouk dolu ale je bezkonkurencne nejdrazsi na svete, pokud se tam setri tak ne proto aby system zlevnil ale aby byly vyssi dividendy. Opakuji po tisici, v CR se vybere na zdravotni dani dostatek penez na poskytovani spickove urovne ale spatne se s temi penezi hospodari a silene se krade a zneuziva , to ale neni vina socanu, stejne tomu bylo za vlad ODS.
eTony 3.1.2006 10:42

Honzo,

malý testík : 32% rabat = 32 % zisk ?
Jste pytel plný závisti. Jak půvabná vlastnost sockomunisty.
Ivan Nový 3.1.2006 10:53

Re: Honzo,

oni si to tak představují, není divu, že socialismus nefunguje.
Včelka 3.1.2006 10:53

Re: Honzo,

Tenhle nesmysl už by taky lidi měli přestat opakovat. Jakých 32 % zisk? Za prvé se těch 32 % dělí mezi distributora a lékárnu (a dopravu), za druhé to je částka, určená na provoz a pouze pokud částka na provoz je nižší než rabat lékárny, má lékárna vůbec nějaký zisk. Za třetí - snad má lékárna na nějaký zisk nárok - nebo všechny obchody ano, ale lékárny z nějakého důvodu ne? Proč?
Ivan Nový 3.1.2006 10:59

protože je jde o zdraví.

A zdraví je zadarmo. Zlaté tele současnosti je zaklínadlo zadarmo.
eTony 3.1.2006 11:55

včelko,

nejsme v rozporu. To byla otázečka pro honzu, který tohle nechápe.
Včelka 3.1.2006 13:51

Re: včelko,

Já vím. Omlouvám se, jestli to vyznělo proti vám - nebylo to úmyslně.
Jarda Musil 3.1.2006 10:59

Re: Honzo, eTony

... neznalost některých ekonomických "odborných termitů" není dána stranickou příslušností, ale historií - nástupem podnikání v ČR - a možná byste se divil - mnoho z těch "úspěšných" je úspěšných právě proto, že neměli ani ponětí o ekonomických vztazích - jinak by si dokázali spočítat, že nemají šanci . To je jeden z důvodů, proč dnes není většinou majetek v rukou těch co umí, ale v rukou těch co to neumí - což berte jako mírnou nadsázku ... a možná i to je důvod dvojího vítězství ČSSD ve volbách