27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

POLITIKA: Nevítězové voleb

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Lapil 31.7.2006 21:33

Co v ulicích? Re: Do ulic

Půlka ponese transparenty "Paroubek je vůl" a druhá půlka "Topolánek je vůl". To jsme si spočítali ve volbách a - obávám se - pořád to zhruba platí.  Předčasné volby znějí jako solidní možnost, ale je fakt, že při představě výsledku 101:99 se mi dělá poněkud nevolno, zatímco z výsledku 99:101přímo šoufl.

Ne že bych věděl něco lepšího.

Radek Laušman 31.7.2006 11:06

Vabank

Souhlas, teď už se musí hrát vabank i když bych nerad, aby tu vládl další čtyři roky člověk co nikdy žadné demokratické volby nevyhrál a podle toho se chová.

Olina 31.7.2006 11:02

Vaše články čtu opravdu ráda

a mrzí mne,že se dostanou jenom k úzkému okruhu čtenářů.Nevím čím se živíte,ale Vaše precizní rozbory politické situace strčí do kapsy většinu zveřejňovaných  pojednání politologů nebo politických komentátorů.

třetí 31.7.2006 10:42

Řešení

Je-li koalice mrtvá, a to bezpochyby je, nemají zelení závazků k ODS a proto povedou jednání s ČSSD o  růžovozelené vládě, než se dohodne ODS s ČSSD na menšinové jednobarevné ODS. To by byl Bursík příliš zásadový nechat se takto podfouknout. Příležitost se totiž při předčasných volbách nemusí opakovat. Pro Kalouska je to už jedno. Ten prohrál tak, jako tak. A přiznám se, že mu to přeju.

šelma 31.7.2006 14:26

Re: Řešení

V dané situaci zelení na to šeředně doplatí - minimálně morálně. Pokud nebudou jednat s ČSSD o koalici, tak pravděpodobně v předčasných volbách vypadnou. Pokud by dojednali spoluúčast ve vládě ČSSD tak budou považováni za zrádce ODS. Mimochodem, program zelených je ve své podstatě levivový (regulace státu v oblasti ekologii), proto je dosti schizofrenické, že se dali na pravicovou platformu. Tím si odpílili možnost spolupráce s levicí.

clay 31.7.2006 10:33

clanek dobry

ale mel byste vedet, ze Paroubek hlasy komunistum nepretahl!!Vic jich mel diky vysoke volebni ucasti nevyhodne pro komouse

Aleš 31.7.2006 10:40

Re: clanek dobry

také přetáhl, ale ne moc. KSČM těžila v roce 2002 z opo smlouvy a dostala řadu protestních hlasů.

clay 31.7.2006 10:43

Re: Re: clanek dobry

to neodpovida nezavislym pruzkumum, pokud neco pretahl, tak v statisticky nemeritelnem mnozstvi

KarelV. 31.7.2006 11:49

Re: clanek dobry

Ale přetáhl! V r.2002 dostal Špidla 1 440 279 hlasů, komunisté 882 653. Letos dostal Paroubek 1 728 827 hlasů, avšak bolševici jen 685 328.

Takže buď téměř 200 tisíc voličů komunistů za 4 roky zemřelo, o čemž bohužel pochybuji, nebo dali hlas někomu jinému.

Volební účast byla letos vyšší o více než půl milionu oproti volbám v r.2002. Kdo získal a ztratil je Vám tedy snad už jasné.

Ladislav N. 31.7.2006 12:03

Re: Re: clanek dobry

Úmrtnost komunistických voličů bych nepodceňoval - patří k vyšším věkovým skupinám. ;-)

Vlali 31.7.2006 12:14

tisícovka

Je taky docela možné , že důchodci volili OdS slíbenou tisícovku a komunisti utřeli.

Ladislav N. :-))) 31.7.2006 13:48

Re: tisícovka

To jsou vážně voliči komunistů takoví pitomci? ;-D

Vlali 31.7.2006 15:07

jednoslovně

Jsou!

gaston 31.7.2006 10:06

Modrá, ale pravdivá.

Ta analýze je sice viděna pohledem z modrého rohu, je však celkem přesná, pravdivá a vyčerpávající.

WorryJohn 31.7.2006 10:00

Klausovo ultimátum

Nejvíc se bavím při tom, jak Klaus dal Topolánkovi ultimátum do prvního srpnového týdne. Pak (nejspíš opět jaksi neoficiálně) pověří Béma nebo Tlustého vyjednáváním a Topolánek bude v háji nejen se svým geniálním koaličním projektem. A Klaus má stále dva své pokusy nevyčerpané. Není hloupý, ten vrtošivý stařík :-D

31.7.2006 9:49

konečně první příspěvek

že je třeba obrátit situaci tím, že se naopak nabídne Paroubkovi sestavování vlády výměnou za post předsedy PS, napadlo asi řadu lidí včetně mně již dávno. Jestli by na to ČSSD přistoupila je otázkou, ale projít se tím musí. Zřejmě je ale na to už pozdě. President a ODS udělali chybu, když odmítli nabídku Paroubka podat demisi. Ústavně by to sice nebylo jasné, nicméně byli bychom dál a Paroubek by přišel o tu velice podstatnou výhodu, co má dnes - pasivitou vládnout do nekonečna.

WorryJohn 31.7.2006 9:52

Re: konečně první příspěvek

Prezident udělal chybu, když oznámil, že Paroubka nebude jmenovat premiérem jako druhého - potom by problém s nějakým předsedou Sněmovny vůbec nevznikl. Ale třeba už s tímto vývojem počítal a teď mu vyhovuje, že vše skončí výměnou vedoucí garnitury v ODS a velkou koalicí, která ho opět zvolí prezidentem. ;-)

31.7.2006 10:08

Re: Re: konečně první příspěvek

Vaše úvaha (WorryJohn), přílsluší hráči šachu, myslícího na více než 3 tahy do předu. Obávám se ale, že současná politická garnitura včetně Klause hraje šachy s předvídavostí jen na jeden tah. Doprovodně zmatky kolem tohoto jednoho tahu se pak vydávají za umění dělat politiku. 

aTeo 31.7.2006 10:17

To nebudou klasické šachy...

http://ateo.cz/frame/phpgal/pict//4.919.jpg ;-)

strejda 31.7.2006 10:40

Re: Re: Re: konečně první příspěvek

Minimálně Klause bych nepodceňoval. Takové situace má možná raději než jen prostou moc a s ní spojenou slávu. Určitě má tři kroky pečlivě ale opravdu pečlivě promyšlené, včetně variant. Paroubek myslí na dva kroky dopředu a Topolánek jde jen laxně za kostí, kterou mu nabídli. Nemá strategické uvažování.

clay 31.7.2006 10:47

Re: Re: Re: Re: konečně první příspěvek

jo tady je strategm kdejakej strejc, ale jeste nikdo neprisel s navrhem, jak resit vecny sach.

vk 31.7.2006 11:13

Re: Re: Re: Re: konečně první příspěvek

Hluboce nesouhlasim. Naopak se velmi bojim toho, co p. president vymysli. Obvykle se jeho vyplody jevi jako velmi dobre, ale po case (nekdy kratsim, nekdy delsim) se ukaze, jaka to byla ptakovina. Naopak souhlasim s autorem clanku, Topolanek dela, co muze, v ramci dane situace a president mu nikterach nepomohl (napr. odmitnuti navrhu na demisi).

herdekbabka 31.7.2006 9:16

Mno, já si myslím, že dva z trojkoalice - už teď smutně koukaj , že vyštvali Špidlu. Bejt to on kdo sedí na růžovém postu nejvyšším .....tak už dávno se s nimi dohodla a podpořil je, Jak se asi Špidla v bruselu chechtá .. jo ty mlejny boží, to je v

a to přitom stačí Paroubkovi se jen držet toho co říkal před volbami - tedy dodržovat volební program. Žasnu, jak málo stačí.... A nebo jue to vlastně dobře, že tak málo stačí- žádné zavazování, kutí piklů, pofiderních smluv .... NENÍ TO -TO, CO BY VLASTNĚ MĚLO BÝT?

Semiramis 31.7.2006 12:54

Re: Mno, já si myslím, že dva z trojkoalice - už teď smutně koukaj , že vyštvali Špidlu. Bejt to on kdo sedí na růžovém postu nejvyšším .....tak už dávno se s nimi dohodla a podpořil je, Jak se asi Špidla v bruselu chechtá .. jo ty mlejny boží, to

Herdek, babko, ty si fakt myslíš, že Paroubek dodržuje nějaký program kromě toho, že chce být u moci za každou cenu???

pulec 31.7.2006 13:53

Re: spíš si Kalousek drbe hlavu, že vyšoupl Grose

Kdyby ČSSD do voleb vedl Grošák, tak byl výsledek jasnej. Jeho vyšoupnutím a nástupem Paroubka si to stávající koalice dost zavařila.

konzerva 31.7.2006 9:01

Paroubek nemá chybu

Paroubek nemá zájem na pozitivním řešení situace pro koalici, nemá proč.  Prohrál sice volby, ale situace se vyvinula do patu. Zbrklý Topolánek nepochopil situaci, sestavil vládu, zavázal se s koaličními partnery do konce volebního období( hrubá chyba, která sváže Béma), vede zbytečná jednání.

Jediné východisko jsou předčasné volby, to vidí i malé dítě.

akord 31.7.2006 9:15

Re: Paroubek nemá chybu

Ale i ty předčasné volby musí odsouhlasit rudé bratrstvo. Bohužel. Takže to taky není až tak snadné a jasné řešení.

BERD 31.7.2006 9:49

Re: Re: Paroubek nemá chybu

IMO po urcite zakonne dobe (3 mesice) uz bude vypsani novych voleb povinne, bez nutnosti/moznosti souhlasu/blokovani neketre z politickych stran a/nebo extremistickych skupin.

WorryJohn 31.7.2006 9:55

Re: Re: Re: Paroubek nemá chybu

No to právě autor také zmiňuje v článku: jde o výklad Ústavy. A tam je spíše psáno cosi v tom smyslu, že se Sněmovna není schopna po dobu 3 měsíců sejít v usnášeníschopném počtu. Ale když ještě  nemá ustavené orgány??

Karel H. 31.7.2006 12:58

Re: Re: Re: Re: Paroubek nemá chybu

Ale sněmovna je přece těžce v pohodě usnášeníschopná! To, že se neusnese, neznamená, že není usnášeníschopná. Na to stačí, když se sejde snad jen třetina poslanců nebo tak nějak. Tudy to taky nepůjde.