30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

POLITIKA: Milovníci slev ať rejdí v řetězcích!

Mladiství a jejich autobusové a vlakové slevy na jízdném, to je zvláštní kapitola vzhledem k tomu, že jejich zázemí většinou tvoří ekonomicky aktivní rodiny, a také proto, že mladí mají, i když to neradi slyší, na překonání všelikých životních peřejí ještě moře času.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Prikner 18.1.2022 21:28

Z naspořené částky je dobře živá pojišťovna, inflace to každoročně výsosne %inflace a tobě zbyde ohlodaný zbytek. Pořád spoříš a na účtě máš stàle stejné h...o.

J. Janotová 18.1.2022 22:23

Jo, s tím počítám, lze tomu do jisté míry zabránit výběrem pojišťovny a typu pojištění a nedala bych do takového pojištění vše..... . Ale ta státní zlodějna se "započitatelnou částkou", ze které není úniku mě se*e neuvěřitelně;-€

Vám současný systém vyhovuje a proč?

P. Diviš 18.1.2022 20:42

Je to marný, je to marný, je to marný ...Lenin to neřekl, tak to tak není! :-P

J. Janotová 18.1.2022 22:27

Jo, je to marný, lidi neumí myslet:-/

J. Janotová 18.1.2022 16:18

Protože zákon. Vyživovací povinnost...

J. John 18.1.2022 10:52

Když úplně seškrtají slevy na jízdném studentům a důchodcům, tak sice ušetří až 6 miliard Kč ročně, ale budou muset více dotovat dopravce, aby se zajistila dopravní obslužnost přiměřeným počtem spojů. Kdyby veřejná doprava jezdila „pravidelně jednou ráno, ve středu a na podzim“, tak by většina lidí začala používat auta a tím by se zvýšila ztráta veřejné hromadné dopravy. To by si vynutilo ještě větší dotace dopravcům. Málokterý spoj je plně obsazen, takže i cestující platící nižší jízdné přispívá k rentabilitě spoje. Pro státní rozpočet je tedy lhostejné, zda se dotace poskytnou přímo dopravci, nebo se dotuje jízdné a dopravce více utrží od vyššího počtu cestujících. Levnější jízdné motivuje cestující k použití hromadné dopravy, což je v souladu s tolik propagovaným „Zeleným údělem“, na který se vydávají řádově vyšší částky, např na dotování ceny elektromobilů.....

Zdroj: https://johnjiri.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=778123

P. Diviš 18.1.2022 11:23

Trochu mi připomínáte Venezuelu Maláčovou a její tvrzení, že pokud stát přidá peníze zbytečným úředníkům, tak ti je utratí a stát na tom vydělá.

Cena věci nebo služby je ukazatelem jejích nákladů a konec konců, i potřebnosti. pokud tu cenu nějak doprasíte (dotace jsou nejčastější /ne/způsob), tak se nikdy nedoberete efektivní ekonomiky a ve finále na neefektivnost stejně nejvíc doplatí ti nepříliš bohatí.

V. Zadák 18.1.2022 11:57

Neséřte se do toho čemu vůbec nerozumíte Karle Šebesto.

J. John 18.1.2022 12:08

To byste musel zrušit veškerou MHD a ihned by byly přeplněny ulice a musel byste skrz města postavit mnohaproudové ulice.

Z nákladů na provoz Pražské integrované dopravy v r. 2019 ve výši cca 21 miliard Kč dotovalo hlavní město Praha 78%

Zdroj: https://johnjiri.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=755377

V. Mokrý 18.1.2022 13:02

A proč se PID cpe/jezdí až bůh ví kam, do Středočeského kraje ?

!!

J. John 18.1.2022 14:07

To je standardní ve světě. jen u nás je to opožděné o desetiletí.

J. Černý 18.1.2022 14:19

Ten take platí kraj .

P. Diviš 18.1.2022 13:02

Jako všechno je to otázka míry. Je zajisté možné vše státní a obecní zrušit, je zajisté možné to zavést pro vše. Oba ty extrémy nefungují. Nemám rád, když se věci blíží tomu extrému, postátnit co nejvíc. Ten druhý trend, co nejméně, v současnosti prakticky neexistuje.

Z. Lapil 18.1.2022 11:50

Což zní rozumně, ovšem jen do chvíle, kdy zjistíte, že se dopravcům zlevněné jízdenky doplácejí. Viz případ Leo Expres, který nějakou fintou zdražil základní jízdné a následně dal slevy "všem", takže za ty zlevněné najednou fasoval nějaké nehorázné peníze.

J. John 18.1.2022 12:10

Je úplně lhostejné, zda stát, resp. kraje budou muset doplácet dopravcům za provozování poloprázdných spojů, protože se musí zajistit minimální dopravní obslužnost, nebo když stát ty hradí slevy na jízdném pro studenty a důchodce. Bližší v odkazu výše.

Z. Lapil 18.1.2022 12:27

Což to asi jo. Neshodneme se zřejmě v tom, že vy si myslíte, že děcka a důchodci přestanou jezdit hromadnou dopravou skoro úplně, zatímco já si myslím, že budou jezdit skoro stejně.

P. Diviš 18.1.2022 13:05

A PROČ by dopravce měl provozovat poloprázdné nebo úplně prázdné spoje? Protože jsou dotované? Nedala by se najít i efektivnější cesta? Jenže, kdo a proč by ji hledal, když dostane dotace ...

J. John 18.1.2022 14:09

Jak chcete zajistit dopravní obslužnost, zejména na venkově? Jsou i lidé, kteří nemají auta, někteří ani řidičáky. Musí k lékaři, do zaměstnání,...

P. Diviš 18.1.2022 14:58

Sám jste psal o poloprázdných spojích, ne já.

Každá situace má nějaká řešení, ovšem kdo by se namáhal hledáním, když dostane dotaci.

J. John 18.1.2022 16:04

I poloprázdný poj musí jzdit. Jinak se lidé nedostanou kam potřebují a přestanou užívat mhd. Je v tom zpětná vazba. Tak sem s nějakým rozumným návrhem!

J. Pokoutný 18.1.2022 16:54

V divokých devadesátkách jezdily spoje s nízkou obsazeností i mikrobusy. Proč to dnes nejde? Nějaké pravidlo ála "bus nad 50km musí mít WC"?

J. John 18.1.2022 17:09

Mikrobusy na spojích PID jezdí. Viděl jsem je např. v Mělníku. V den, kdy se předpokládá menší počet cestujících, jezdil menší bus. Jel jsme na stejné lince třemi velikostmi mikro/busů.

P. Diviš 18.1.2022 13:04

Klasická ukázka státního zacházení s penězi. Jeden nesmysl vytvoří mnoho dalších.

J. Černý 18.1.2022 15:33

Proč vás nevzali do vlády, takového vynálezce ;-D

V. Zadák 18.1.2022 11:58

Naprostý souhlas!

Ovšem ekonomistům to nedocvakne.

V. Kučer 18.1.2022 13:55

Něco na tom je, důchodci budou méně jezdit, vlaky a autobusy budou méně obsazené, na silnicích bude více aut a nakonec se nic neušetří, možná naopak.

P. Diviš 18.1.2022 10:45

Tyhle a podobné slevy jsou pitomost, takže zrušení je na místě.

Jiná věc je, kolik prostředků by důchodci měli a mohli mít k dispozici. Z průběžného penzijního systému už další prostředky získat nelze, zdražilo by to práci k nekonkurenceschopnosti. Takže jediná možnost je soukromě investovat, dokud je čas (a pokud je z čeho). Zázraky se prostě nedějí a prostřednictvím státu už vůbec ne.

J. Černý 18.1.2022 11:51

Jasně nesmíme překročit 30 % německých mezd. To by byly malé dividendy a jiné výnosy, tak takovou kolonii Zapad nechce. Průběžný důchodový systém silně vyžírají OSVČ a dosáhly svého. Bude zaručený minimalni důchod na který by díky svým optimalizovanym odvodům nedosahli.

R. Langer 18.1.2022 12:19

Dobrá připomínka! R^

V. Mokrý 18.1.2022 13:03

1*

Tak jest !!