27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

POLITIKA: Milovníci slev ať rejdí v řetězcích!

Mladiství a jejich autobusové a vlakové slevy na jízdném, to je zvláštní kapitola vzhledem k tomu, že jejich zázemí většinou tvoří ekonomicky aktivní rodiny, a také proto, že mladí mají, i když to neradi slyší, na překonání všelikých životních peřejí ještě moře času.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Černý 18.1.2022 11:59

Kolik stát třeba platí neziskovkám ?

P. Jiří 18.1.2022 8:59

Globálně vzato, čert kadí na 1 hromadu, těch dole se ani není potřeba ptát, co půjde jim seberem a sobě přidáme

O. M. 18.1.2022 8:49

Ale no tak, pane Jirásko, žádné slevy se důchodcům (a dětem a studentům) neruší, jen se snižují z nesmyslné hodnoty 75 % na obvyklých 50 %. A v MHD, což zahrnuje nejvíce jízd, je cestování pro velkou část důchodců zadarmo.

V. Zadák 18.1.2022 9:53

Určitě 50 procent? Vždyť to neví ani Nabarvené ptáče.

J. Černý 18.1.2022 12:01

Ještě neni rozhodnuto.

V. Dosoudil 18.1.2022 8:46

Jako důchodce se ptám, kdo ty nesmyslné, přehnané slevy zavedl a co tím sledoval. Zákonitě přišly následky. Platit řádné jízdné nebo jen s malou slevou, považuji za normální a rozumné. Někteří se ovšem té zamilovanosti do socialismů všech názvů a podob prostě nezbaví.

J. Rejzek 18.1.2022 9:23

Celkem s vámi souhlasím, ale všem stejně. Kdo žije ve městě a nebo v dosahu MHD, tak si užívá slev vrchovatě. Příměstské vlaky, autobusová doprava v okruhu velkých měst a cestování po městech včetně metra potom také musí být beze slev.

L. Beneš 18.1.2022 9:26

Prostě když v lejnech, tak pěkně všichni. Jsme si přece demokraticky rovni.

J. Rejzek 18.1.2022 14:45

Dobře jste to pochopil, vašemu příspěvku není co vytknout.

Z. Lapil 18.1.2022 11:55

Ona se dotuje i naprostá většina vlaků. Těch pár dálkových tras to nevytrhne.

J. Černý 18.1.2022 10:17

Bez slevy by část důchodců jistě nejela s ohledem na svou sutaci. A pokud jede se slevou, tak dopravci se aspoň trochu zvýší tržba v poloprázdném prostředku.

R. Meišner 18.1.2022 8:39

...pokud sleva klesne ze 75% na 50%,- bude celková *úspora* činit max 1 miliardu. (zrušení EET znamená další propad v řádu desítek miliard.) no neberte to, Stanjuro.--a ještě zbývá najít těch dalších 79 miliard úspor. 8-o

O. M. 18.1.2022 8:57

To jako, že když se zruší EET, lodi přestanoi platit daně?

O. M. 18.1.2022 9:00

...lidi...

J. Černý 18.1.2022 12:03

Něco platit budou, sby se neřeklo. Třeba jen 10% toho co by měli.

R. Langer 18.1.2022 12:25

Hm, kolik že miliard reálně to EET přineslo, a kolik živností se zrušilo? 8-o

Z. Lapil 18.1.2022 11:58

To zní, jako byste předpokládal, že hromadní dopravci neodvádějí z prodaných jízdenek DPH.

F. Navrátil 18.1.2022 8:05

Jestliže jede ve vlaku nebo v autobuse o pár důchodců více nebo méně, nemá to vůbec žádný význam. Náklady na provoz jsou fixní. Významný je doplatek státu dopravním společnostem. Takže ve skutečnosti vymazání příspěvku na dopravu mladistvých a seniorů znamená, že stát odebere faktickou dotaci dopravním společnostem. Že by se pak nezvedlo jízdné, to si může myslet jen trouba nebo politik Pětikolky.

V. Mokrý 18.1.2022 8:40

Tak jest !!

O. M. 18.1.2022 8:59

To je snad normální, že když klesne sleva, vzroste výsledná cena, ne?

J. Janotová 18.1.2022 9:11

Jasně, že je to dotace dopravním společnostem. Když o ni přijdou, zruší další linky. Více lidí se na venkově bez auta nehne.

L. Beneš 18.1.2022 9:33

Na tom není nic špatného. Ve městě by se mohli shromažďovat a třeba i protestně demonstrovat. Takhle budou moct nadávat jenom někde na návsi nebo za humny.

J. Janotová 18.1.2022 10:29

No, tak ti mladší se do města rovnou přestěhují až se dostatečně naštvou, že děti se ze školy samy nedostanou domů. Přestanou si pěstovat vlastní kedlubny, koupí si polské v řetězci a hlavně budou platit nájem.(nebo hypotéku na 2 plus kk) HDP poroste...

Z. Lapil 18.1.2022 12:06

Nezruší. Linky objednává kraj nebo tak někdo (v Praze a okolí ROPID). Někde "natvrdo", někde platí dopravcům nějaký základ a kolik jízdenek kdo prodá, tolik peněz získá.

Viz starosti Jihomoravského a Zlínského kraje (a tuším ještě jednoho nebo dvou), aby jim vlakem nejezdili lidi s jízdenkami zakoupenými v jiném kraji. Moc jsem to nepochopil, protože se mě to netýká, ale určitě mají někde nad oknem zelenou čáru s nápisem.

J. Janotová 18.1.2022 16:03

"Viz starosti Jihomoravského a Zlínského kraje (a tuším ještě jednoho nebo dvou), aby jim vlakem nejezdili lidi s jízdenkami zakoupenými v jiném kraji.". Tak to už je Kocourkov na n-tou8-o

V Severočeském kraji to řeší tak, že ruší linky. Do vsi, kde má bratr chalupu se teď lze dostat jen odpoledne kolem 15 hod. a z ní ráno kolem 1/2 šesté ráno. Původně tam zajížděly 2 linky, ta co jezdila častěji už tam nezajíždí. Nejbližší ves, kam se lze dostat autobusem je asi 7-8 km "příjemné" procházky.... Malotřídka byla zrušena již před lety s tím, že děti přece můžou do sousední vsi jezdit autobusem....

Když příbuzní kdysi dávno chalupu kupovali jezdil 1 autobusový spoj i v sobotu ....Sbíral lidi pro nějaký nepřetržitý provoz, který už pochopitelně dávno není.

Z. Lapil 18.1.2022 16:43

Spíš než Kocourkov je to nedůslednost: Jezdí jednotné ČD, ale platí se - k mému překvapení, v každém kraji zvlášť. Nestátní linky tady nevidím jako podstatné, ti buď jezdí ve své režii (pár vlaků - zdaleka ne všechny - mezi Prahou a Brnem/Vídní/Bratislavou a podobně Praha - Ostrava). V dobách počítačů by neměl být problém vysledovat poměr kilometrů najetých na ten paušál a dopravce podělit.

Protože in-kartu kontrolují elektronicky a nejen že systém ví, že jsem si jednotlivě doplatil 1. třídu, ale onehdy jsem dokonce skrze tu kartu platil jízdné spolucestujícím a karta "to věděla" taky. Čístě "píp" - jo, jízdenku máte všichni, přeju příjemnou cestu.

Jestli dobře sleduju Severočeský kraj, tak tamější vedení má něco proti ČD; v posledních letech až překvapivě hodně vlaků přešlo pod Arrivu, případně pod Regiojet.

Osobně jsem zvědavý, jak dopadne neustále slibované "jednotné" jízdné. Osobně jezdím s ČD na celostátní paušál a za několik málo let mi zrušili stovky kilometrů použitelných tratí; teď naposledy Kolín - Lysá n.L. - Ústí n. L.

Abych jen neremcal: nevím, jestli to ještě existuje, ale regionální jízdenka, snad LibNet, nám už před nějakým časem dovolila jet za denní paušál na výlet z Frýdlantu přes Liberec a Zittau úzkokolejkou až do Kurort Oybin a zpět. Na místě asi tři(???) hodiny výlet na místní pískovcové věže a cestou zpátky vyhlídka z radniční věže a kavárna v Zittau. Doplňte zlatomodrobílé počasí den před Silvestrem a záviďte :-).

L. Beneš 18.1.2022 9:28

Nemáte pravdu. Jede-li v běžném autobusu několik vyžraných důchodců navíc, roste spotřeba pohonných hmot. A ty je třeba zaplatit. Tak jaképak slevy!

L. Harvánek 18.1.2022 9:56

Mohu mít k Vám jeden zdvořilý dotaz? Kolipak činí Vaše IBM?

L. Beneš 18.1.2022 15:10

Já nemám IBM, ale HP.

F. Navrátil 18.1.2022 12:14

Váš návrh vážit cestující a podle toho stanovit cenu jízdenky je tak pozoruhodný, že by bylo hříchem neposlat ho jako podnět pětikolkové vládě. Tam sedí ministři vaší krevní skupiny a podobného způsobu uvažování.