Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
POLITIKA: Milovníci slev ať rejdí v řetězcích!
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Černý 18.1.2022 11:59Kolik stát třeba platí neziskovkám ? |
P. Jiří 18.1.2022 8:59Globálně vzato, čert kadí na 1 hromadu, těch dole se ani není potřeba ptát, co půjde jim seberem a sobě přidáme |
O. M. 18.1.2022 8:49Ale no tak, pane Jirásko, žádné slevy se důchodcům (a dětem a studentům) neruší, jen se snižují z nesmyslné hodnoty 75 % na obvyklých 50 %. A v MHD, což zahrnuje nejvíce jízd, je cestování pro velkou část důchodců zadarmo. |
V. Zadák 18.1.2022 9:53Určitě 50 procent? Vždyť to neví ani Nabarvené ptáče. |
J. Černý 18.1.2022 12:01Ještě neni rozhodnuto. |
V. Dosoudil 18.1.2022 8:46Jako důchodce se ptám, kdo ty nesmyslné, přehnané slevy zavedl a co tím sledoval. Zákonitě přišly následky. Platit řádné jízdné nebo jen s malou slevou, považuji za normální a rozumné. Někteří se ovšem té zamilovanosti do socialismů všech názvů a podob prostě nezbaví. |
J. Rejzek 18.1.2022 9:23Celkem s vámi souhlasím, ale všem stejně. Kdo žije ve městě a nebo v dosahu MHD, tak si užívá slev vrchovatě. Příměstské vlaky, autobusová doprava v okruhu velkých měst a cestování po městech včetně metra potom také musí být beze slev. |
L. Beneš 18.1.2022 9:26Prostě když v lejnech, tak pěkně všichni. Jsme si přece demokraticky rovni. |
J. Rejzek 18.1.2022 14:45Dobře jste to pochopil, vašemu příspěvku není co vytknout. |
Z. Lapil 18.1.2022 11:55Ona se dotuje i naprostá většina vlaků. Těch pár dálkových tras to nevytrhne. |
J. Černý 18.1.2022 10:17Bez slevy by část důchodců jistě nejela s ohledem na svou sutaci. A pokud jede se slevou, tak dopravci se aspoň trochu zvýší tržba v poloprázdném prostředku. |
R. Meišner 18.1.2022 8:39...pokud sleva klesne ze 75% na 50%,- bude celková *úspora* činit max 1 miliardu. (zrušení EET znamená další propad v řádu desítek miliard.) no neberte to, Stanjuro.--a ještě zbývá najít těch dalších 79 miliard úspor. |
O. M. 18.1.2022 8:57To jako, že když se zruší EET, lodi přestanoi platit daně? |
O. M. 18.1.2022 9:00...lidi... |
J. Černý 18.1.2022 12:03Něco platit budou, sby se neřeklo. Třeba jen 10% toho co by měli. |
R. Langer 18.1.2022 12:25Hm, kolik že miliard reálně to EET přineslo, a kolik živností se zrušilo? |
Z. Lapil 18.1.2022 11:58To zní, jako byste předpokládal, že hromadní dopravci neodvádějí z prodaných jízdenek DPH. |
F. Navrátil 18.1.2022 8:05Jestliže jede ve vlaku nebo v autobuse o pár důchodců více nebo méně, nemá to vůbec žádný význam. Náklady na provoz jsou fixní. Významný je doplatek státu dopravním společnostem. Takže ve skutečnosti vymazání příspěvku na dopravu mladistvých a seniorů znamená, že stát odebere faktickou dotaci dopravním společnostem. Že by se pak nezvedlo jízdné, to si může myslet jen trouba nebo politik Pětikolky. |
V. Mokrý 18.1.2022 8:40Tak jest |
O. M. 18.1.2022 8:59To je snad normální, že když klesne sleva, vzroste výsledná cena, ne? |
J. Janotová 18.1.2022 9:11Jasně, že je to dotace dopravním společnostem. Když o ni přijdou, zruší další linky. Více lidí se na venkově bez auta nehne. |
L. Beneš 18.1.2022 9:33Na tom není nic špatného. Ve městě by se mohli shromažďovat a třeba i protestně demonstrovat. Takhle budou moct nadávat jenom někde na návsi nebo za humny. |
J. Janotová 18.1.2022 10:29No, tak ti mladší se do města rovnou přestěhují až se dostatečně naštvou, že děti se ze školy samy nedostanou domů. Přestanou si pěstovat vlastní kedlubny, koupí si polské v řetězci a hlavně budou platit nájem.(nebo hypotéku na 2 plus kk) HDP poroste... |
Z. Lapil 18.1.2022 12:06Nezruší. Linky objednává kraj nebo tak někdo (v Praze a okolí ROPID). Někde "natvrdo", někde platí dopravcům nějaký základ a kolik jízdenek kdo prodá, tolik peněz získá. Viz starosti Jihomoravského a Zlínského kraje (a tuším ještě jednoho nebo dvou), aby jim vlakem nejezdili lidi s jízdenkami zakoupenými v jiném kraji. Moc jsem to nepochopil, protože se mě to netýká, ale určitě mají někde nad oknem zelenou čáru s nápisem. |
J. Janotová 18.1.2022 16:03"Viz starosti Jihomoravského a Zlínského kraje (a tuším ještě jednoho nebo dvou), aby jim vlakem nejezdili lidi s jízdenkami zakoupenými v jiném kraji.". Tak to už je Kocourkov na n-tou V Severočeském kraji to řeší tak, že ruší linky. Do vsi, kde má bratr chalupu se teď lze dostat jen odpoledne kolem 15 hod. a z ní ráno kolem 1/2 šesté ráno. Původně tam zajížděly 2 linky, ta co jezdila častěji už tam nezajíždí. Nejbližší ves, kam se lze dostat autobusem je asi 7-8 km "příjemné" procházky.... Malotřídka byla zrušena již před lety s tím, že děti přece můžou do sousední vsi jezdit autobusem.... Když příbuzní kdysi dávno chalupu kupovali jezdil 1 autobusový spoj i v sobotu ....Sbíral lidi pro nějaký nepřetržitý provoz, který už pochopitelně dávno není. |
Z. Lapil 18.1.2022 16:43Spíš než Kocourkov je to nedůslednost: Jezdí jednotné ČD, ale platí se - k mému překvapení, v každém kraji zvlášť. Nestátní linky tady nevidím jako podstatné, ti buď jezdí ve své režii (pár vlaků - zdaleka ne všechny - mezi Prahou a Brnem/Vídní/Bratislavou a podobně Praha - Ostrava). V dobách počítačů by neměl být problém vysledovat poměr kilometrů najetých na ten paušál a dopravce podělit. Protože in-kartu kontrolují elektronicky a nejen že systém ví, že jsem si jednotlivě doplatil 1. třídu, ale onehdy jsem dokonce skrze tu kartu platil jízdné spolucestujícím a karta "to věděla" taky. Čístě "píp" - jo, jízdenku máte všichni, přeju příjemnou cestu. Jestli dobře sleduju Severočeský kraj, tak tamější vedení má něco proti ČD; v posledních letech až překvapivě hodně vlaků přešlo pod Arrivu, případně pod Regiojet. Osobně jsem zvědavý, jak dopadne neustále slibované "jednotné" jízdné. Osobně jezdím s ČD na celostátní paušál a za několik málo let mi zrušili stovky kilometrů použitelných tratí; teď naposledy Kolín - Lysá n.L. - Ústí n. L. Abych jen neremcal: nevím, jestli to ještě existuje, ale regionální jízdenka, snad LibNet, nám už před nějakým časem dovolila jet za denní paušál na výlet z Frýdlantu přes Liberec a Zittau úzkokolejkou až do Kurort Oybin a zpět. Na místě asi tři(???) hodiny výlet na místní pískovcové věže a cestou zpátky vyhlídka z radniční věže a kavárna v Zittau. Doplňte zlatomodrobílé počasí den před Silvestrem a záviďte . |
L. Beneš 18.1.2022 9:28Nemáte pravdu. Jede-li v běžném autobusu několik vyžraných důchodců navíc, roste spotřeba pohonných hmot. A ty je třeba zaplatit. Tak jaképak slevy! |
L. Harvánek 18.1.2022 9:56Mohu mít k Vám jeden zdvořilý dotaz? Kolipak činí Vaše IBM? |
L. Beneš 18.1.2022 15:10Já nemám IBM, ale HP. |
F. Navrátil 18.1.2022 12:14Váš návrh vážit cestující a podle toho stanovit cenu jízdenky je tak pozoruhodný, že by bylo hříchem neposlat ho jako podnět pětikolkové vládě. Tam sedí ministři vaší krevní skupiny a podobného způsobu uvažování. |