4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

POLITIKA: Malá lekce od velitele konvoje

Není ale tou hlavní věcí, o kterou zde jde. Konvoj přijel, v několika hodinách zase odjede a brzy přestane být otázkou dne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Donát 3.4.2015 13:28

Re: Autor článku je trapná figurka

Nemyslí. Jen nadává.

M. Varadinková 3.4.2015 13:26

Re: Souhlas s článkem.

No vidíte, já ani nevím, že to je Kojzarův bonmot. Vy to víte, a z toho je vidět, studium jakých názorů Vás formovalo do dnešní novobolševické podoby.

S. Donát 3.4.2015 13:24

Re: Smutný konec

"Kdybychom nevěděli", "neměli bychom číst" - za kohopak mluvíte, pane Mertle? Nějaký uliční výbor? Nebo za kluky, co s Vámi chodí na pivko?

M. Varadinková 3.4.2015 13:24

Re: Souhlas s článkem.

Tak aspoň zkuste citovat nějakou větu, kde vyjadřuju ten "nebetyčný obdiv k Rusku". Že žádnou nenajdete? Tak vidíte, že jste hloupý, prolhaný Ťuňťa.

Na politické vraždy si otevřete své vlákno, protože k tomu, co jsem napsala já, jste nenapsal nic. Ledaže byste měl v úmyslu názorové oponenty dokonce politicky vraždit?

P. Vaňura 3.4.2015 13:23

Milý pane autore, tvrdit, že bylo správné, jak Chamberlain

a Daladier "zachránili " v Mnichově "mír pro naši dobu" byl ve své době patrně legitimní. Jestliže ale nositelé tohoto názoru později skončili v plynové komoře, nebylo to sice legitimní, ale v jejich případě zasloužené...

K. Pavlas 3.4.2015 13:22

Snad trošku naivně věřím v příští volby,

které ODS a TOP 09 pošlou tam, kam asi opravdu patří. A smutný konec pravice? Zdaleka ne. Je smutné, že pan Haas má objektivně pravdu.

V. Kusý 3.4.2015 13:20

Re: Souhlas s článkem.

Pokud považujete projev sympatie za servilitu a povinnost dávat najevo kladný poměr, tak to o Vašem myšlení vypovídá víc, než byste si přála.On totiž každý Rom (Cikán), podle své kobyly hádá.Vím, že USA mají své problémy a vady, totéž vím o EU.Ale obojí nepostrádají mechanizmy, potřebné ke změně a nápravě.Což se o Rusku při nejlepší vůli říci nedá.Slova jako "naděje" a "důvěra" jsou ve Vašem slovníku pojmů asi na stejné úrovni, jako "pravdoláska".Takže jste se jen odkopala,ale věřte, není to vábný pohled. :-))

Ť. Mráček 3.4.2015 13:09

Re: Souhlas s článkem.

Servilní je váš nebetyčný obdiv k Rusku, madam. Co je primitivního na tom, když v případě politických vražd rozdělíme konkrétní lidi na vrahy a zavražděné? Naše zkušenost praví, že v Česku nikdy nevraždili Američané, ale komunisté čeští a kremelští okupanti.

Nic nového jste se nenaučila právě vy, a na staré jste rychle zapomněla, pokud jste vůbec chtěla zapomenout.

I. Mertl 3.4.2015 13:07

Smutný konec

pravice v Čechách, dalo by se říci, kdybychom nevěděli, že Václav Klaus a jeho souputníci nikdy žádnou pravicí nebyli.

Asi bychom ani p. Haase (Podrackého, Jakla a ostatní s Hanspaulkou spojené) neměli číst, protože o diskuzi stejně nestojí, jako o ni veskutečnosti nestál ani jejich guru. Navíc, co kdyby za rozsáhlost diskuze k jejich výplodům brali odměny!

J. Václavíková 3.4.2015 13:06

Re: Krindy pindy. Teda spíš ty pindy.

Nemůžu si pomoct, ale každý další kamínek tu mozaiku vykresluje tak, že je jasné, co je zač a s kým to táhne. Prostě poškodit jednotu Evropy, aby v následném chaosu mohl Kreml provádět své nečisté rejdy. A všichni jeho nohsledové unisono pějí antiami píseň. Staví se proti tomu, co reprezentuje euroatlantická spolupráce.

Jestli se Vám bude chtít, podívejte se na tohle. Vykresluje to pozadí vzniku NATO. Včetně těch tanečků kolem Ruska.

http://technet.idnes.cz/jak-jsme-vstoupili-do-nato-vondra-kavan-gorbacov-havel-jelcin-pt4-/vojenstvi.aspx?c=A140311_160732_vojenstvi_kuz

Z. Lapil 3.4.2015 12:58

Re: Malá lekce od velitele konvoje

Pane Plocku, přeji pěkný den. Četl jsem i Vaše dovysvětlení. Je legrace, jak se nastavení odporu mezi lidmi i mezi časem mění. Zdá se, že máme na věc hodně stejný názor s hodně různou realizací. Třeba zrovna Kaťušu mám za pěknou písničku a rád si ji zahraju a zazpívám, ale jít na Alexandrovce by mi bylo hodně proti srsti. Nejspíš proto, že jsou - předpokládám - opravdu dobří muzikanti, a já bych se tak ocitl v situaci, kdy se mi bude líbit něco, co vyprodukovala sovětská armáda.

Vysloveně mě zaujalo: nikdy jsem neměl problém s ruskou ani sovětskou klasickou hudbou (Prokofjev, třeba), ale v r. 1989 jsem se přistihl, že osvobození od "povinnosti" obdivovat vše sovětské a ruské mi - z hodiny na hodinu - umožnilo číst třeba Čechova a Gorkého. A vlastně i Bezruče. Ne že by se mi všechno, co jsem měl v ruce, líbilo, ale to už je samozřejmě jiná záležitost.

A víte Vy co? Já Vám přeju, abyste si tu Kaťušu někdy poslechl bez toho filtru, o kterém jste tu psal. Možná Vám přijde hloupá a naivní a vůbec bblá, koneckonců Čajkovskij to není a Jiří Suchý už vůbec ne, ale fakt nemůže za to, kdo si ji oblíbil.

J. Hejna 3.4.2015 12:52

Re: Autor článku je trapná figurka

A vy si myslíte, že vás je možno brát vážně? Při vašem slovníku?

J. Štrobl 3.4.2015 12:46

Re: Souhlas s článkem.

Je příznačné, že končíte Kojzarovým bonmotem z Rudého práva. Snad jste ani nemusela psát to předtím, my jsme pochopili kdo jste.

M. Varadinková 3.4.2015 12:36

Souhlas s článkem.

Zdejší novodobí bolševici jsou tak zaslepení, že jim nedochází, že se uvažují stejně, jako jejich komunističtí předchůdci. Jen si zaměnili USA za Sovětský svaz.

Stejná servilita, stejná vyžadovaná povinnost dávat najevo za všech okolností "kladný poměr" k příslušné velmoci... A kdo tak nečiní, ba dokonce činnost té velmoci si dovolí - o hrůzo - kritizovat, toho je podle nich potřeba odsoudit jako nepřátelského agenta nebo poslat do vyhnanství.

Nic nového se nenaučili, nic starého nezapomněli.

L. Kubeš 3.4.2015 12:34

Autor článku je trapná figurka

a nestojí za to se jeho názory zabývat. Ohánět se demokracií, a při tom obdivovat toho kágébáckého skřeta. je příznak rozštěpu osobnosti jako třeba u schizofrenie. Asi se drží názorů Kykyny, kterého dnes už nebere nikdo vážně.

Z. Lapil 3.4.2015 12:28

Re: Přesně..

Respekt k jiným názorům je dobrá věc. A měla by být samozřejmá.

Neměl bych být ale nucen respektovat evidentní nesmysly a už vůbec nehodlám respektovat evidentní demagogii, která nazývá průjezd několika jednotek cizího vojska s dvojím přenocováním okupací, zatímco pobyt těžce ozbrojené armády na dobu neurčitou velkoryse přehlíží.

V tomto případě je legitimní debata na témata typu "Jsou větší lumpové Američané nebo Rusové", zatímco srovnávání prostého, i když - pravda - poněkud demonstrativního průjezdu 500 lidí s pobytem bratru půlmiliónové armády s 6300 tanky a 550 bojovými letadly, výsledkem jejichž činnosti byla mimo jiné souvislost možnosti vykonávat zaměstnání a chodit do vyšší než základní školy s prohlášením "Souhlasím se vstupem",  ať se na mě nikdo nezlobí, to už mi nepřijde jako respektuhodný názor, ale jako pokus udělat ze mně hlupáka.

Zdroj počtů vojska: totalita.cz a méně razantně ("podle některých zdrojů až") vlada.cz. Abych se neblamoval, a protože nechci zavést debatu do hádky o přesné počty, ještě jsem se porozhlédl jinde. Zdá se, že ty počty jsou jsou množstvím vojska vstoupivším v r. 1968 a  jejich počet byl posléz omezen asi na pětinu.

Vojenský historický ústav uvádí odchod vojsk v letech 1990 až 1991 takto: Celkem Československo k 30. červnu 1991 v 925 transportech opustilo 73 500 vojáků a 39 000 rodinných příslušníků, 1 220 tanků, 2 500 bojových vozidel pěchoty a obrněných transportérů, 105 letadel, 175 vrtulníků a 95 000 tun munice. Poslední železniční transport přejel československou hranici 21. června 1991.

V. Kusý 3.4.2015 12:26

Panu autorovi uniklo to nejpodstatnější.

A to je fakt, že prezident Obama, opravdu nejhorší prezident v dějinách USA, může a jednou bude vyměněn.Že se Amerika může vrátit a vrátí ke svým kořenům.Kdežto Rusko, bez ohledu na momentální jméno a vládce, zůstane jen mesiášským komplexem překypující a na lži postavený kolos s imperiálními sklony.A pokud někdo z našich "hejslovanů" sází na spříznění duší, tak ho po vlastních zkušenostech s Rusy a Ruskem nemohu než hluboce a srdečně politovat.

J. Krejčí 3.4.2015 12:26

Autor nemá pravdu,

korektní mohu být k názorovému protivníkoví, ale ne k rudé lůze, která 40 let dupala po každém náznaku jiných názorů na společnost, oháněla se vědeckým světovým názorem a pokrokem až z tété ideologie zůstala jen Kuba a Sev. Korea. Jsem naprosto přesvědčen, že kdyby tito parchanti z KSČM dostali znovu příležitost, otočí se na nás podpadkem, tak jak to udělali v únoru 48 a znovu v dubnu 69. Pane autore, jestli chcete, múžete jim nastavit i druhou tvář, bývalí milicionáři a tajemníci všech stupňů to jistě ocení a ubalí vám facku i na ni. Takové naivky a užitečné idioty potřebují.

V. Pokorný 3.4.2015 12:22

Američtí

vojáci za agresivní a militaristickou politiku vády USA nemůžou. Vykonávají rozkazy. Plní rozkazy amerických politiků, kteří poskytují servis a vše potřebné, od nakupování vládnoucích politiků a skupin v různých zemích, úkolování nevládních organizací(Česko nevyjímaje viz Člověk v tísni) až třeba po organizování převratů a lokálních válek v některých zemích( Česko, snad, prozatím vynechali), pro lidi, kteří ovládají peníze, korporace a ekonomiku ve světě a nyní potřebují jen absolutní moc a přísun zdrojů.

S. Donát 3.4.2015 12:16

Re: Nechte si ty řeči

Spousta lidí používá pojem fašoun a nácek jako nadávku, volně tyto pojmy zaměňují a vůbec netuší, jaký mají obsah. A máte pravdu, komančům ten socialismus u Němců vadil velmi, proto ten fašismus...

Z. Rychlý 3.4.2015 12:15

Re: Je to marné, je to marné.

Trefné !

Z. Rychlý 3.4.2015 12:14

Pane Haasi,

jsem hrdý na své spoluobčany, kteří tváří v tvář masivnímu a  docela primitivnímu antiamerikanismu, výzvám k blokádě a pindům o okupaci, navzdory hnusnému počasí normálně a přirozeně vítali spojence a dali tímto vám a jiným "vyzyvatelům" pořádnou morální facku. Byli jste to vy, kteří jste vyburcovali lidi k podpoře, díky vám za to, bylo to už velmi zapotřebí zjistit, kdo je kdo.

Ošetřete si tvář nějakou mastičkou a pište dál jen o poměrech v ODS, o kterých jste dobře informován. A Putinův chomout zkuste nechat někde ve stáji. Případně si pouštějte dokola ruskou televizi, kde uvidíte jen masivní protesty Čechů proti USA, tak jak byste to asi rád viděl. Rusové to jistě sežerou, ale jak vidno na Čechy to tak úplně neplatí. Tenhle punc prodejného, kterým jste si pobryndal košili, hned tak nesmyjete.

B. Hamáček 3.4.2015 12:03

Re: Autor má pravdu

Jsou věci naprosto zásadní : směřovat na západ nebo na východ ! Nic mezi , to jsou pouze duchem chudí.

Ale o výběru daní a jejich výši můžeme libovolně diskutovat, například.

B. Hamáček 3.4.2015 11:53

Re: Autor má pravdu

Bohužel jsme v situaci, kde platí ono komunistické : " Kdo nejde s námi, jde proti nám" , a pan Haas a vy mnohokrát jdete proti nám ! Je to heslovitá zkratka , ale výstižná.

J. Bárta 3.4.2015 11:49

Plukovník a seržant

Oba dali p.Hessovi lekci, kterou on ovšem nepochopil. On a jemu podobní se pokusili protestovat, ale tváří v tvář našemu spontánnímu protestu proti nim zalezli jako obtížný hmyz. My, pane Hessi, a byly nás desetitisíce či statisíce, jsme svým vítáním americké kolony samozřejmě vyjadřovali své přesvědčení, že Amerika ,resp. NATO je jediná záchrana před ruským imperialismem ( o kterém jistě znáte Palackého výrok na stejné téma již z roku 1848). Ještě podstatnější ale bylo, že jsme napravili, a vtom budeme důsledně pokračovat, snahu vás všech a vašeho prezidenta, představit nás Čechy, Moravany a Slezany jako masu, kterou vy snad reprezentujete. Teď tedy konečně snad došlo i Vám osobně, že to tak není. Ostatně proto jste také napsal svůj článek.

Ť. Mráček 3.4.2015 11:41

Je to marné, je to marné.

Tomáš Haas se prostě rozhodl pro vyváženost a objektivitu obětovat poslední kalhoty. Objektivně vyvážit cosi mezi lží a pravdou, by nesvedl ani věhlasný iluzionista Copperfield, ale to neznáte sedmilháře Haase.

M. Kosejk 3.4.2015 11:32

-----

Když někdo bude tvrdit, že krychle je kulatá, tak ten názor také nebudu respektovat. Naopak cítím povinnost se proti takovým lžím negativně vymezit.

A tvrzení, že Západ je vůdči Rusku agresivní, mezi takové nehorázné lži patří. Pan Haaas asi nezaznamenal rozsáhlá demonstrativní cvičení ruské armády u hranic svých západních sousedů, unikla mu i instalace ruských jaderných hlavic u polských hranic, uniklo mu vyhrožování Ruska Dánsku, unikly mu Putinovy řeči o zvažované aktivaci ruských jaderných zbraní, uniklo mu provokativní ruské narušování vzdušného prostoru západních států... - ale hlavně že si to pan Haaas vyřídil s malým konvojem, který se pohyboval výhradně po území členských států NATO.

Pan Haas také naschvál zapomenul na všechny ty ruské lži, které tady on a jeho souputníci do krve obhajovali, než se JASNĚ ukázaly jako lži - např.: Na prý Krymu nedošlo k obsazení infrastruktury ruskou armádou (dnes už Putin sám přiznal, že lhal). Přítomnost ruské armády a ruské techniáky na území východní Ukrajiny je dnes už také prokázána - ale putičíci budou dál žvanit lži... atd. 

A mimochodem - takovéhle debaty se třeba v Polsku vůbec nevedou. Tam Poláci vidí roli Ruska a USA jasně - a nikdo nezpochybňuje, že Rusko je agresor a USA dobrý spojenec. Poláci totiž mají rozum! A dokázali se poučit s vlastní historie. Myslíte, pane Haasi, že Poláci jsou blbí?

V. Podracký 3.4.2015 11:31

Autor má pravdu

Okřikování každého s jiným názorem je u nás následek komunismu, je to komunistická metoda myšlení: "Kdo nejde s námi, jde proti nám. S nepřítelem se nediskutuje, nepřítel se likviduje." Tito lidé potom každého vydávají za agenta druhé strany, tedy vytváří uměle nepřítele, aby měli možnost jej likvidovat.

S. Ševeček 3.4.2015 11:28

Re: Prostě

Vážený pane Slanino, netrpíte náhodou vrozenou jednoduchostí?

S. Kalužík 3.4.2015 11:26

Ach jo.

Čeština je barvitý jazyk a navíc má v sobě řadu homonym (pro neznalé např. pila vodu a pila je nástroj na řezání). Stejně tak pojem odsoudit má v sobě dva, sice blízké, ale přece jen rozdílné obsahy. Odsoudit nějaké jednání - prohlásit za odsouzeníhodné - je vpodstatě vyjádření názoru, postoje. Na rozdíl od odsoudit - dle nějakého zákona, paragrafu kvalifikovat provinění a odsoudit k nějakému trestu, což může jen kvalifikovaný soudce.

Kdysi jsem předpokládal, že panu Haasovi není nutno vysvětlovat elementární věci.

Musím uznat, že jsem se mýlil.

Na druhé straně je ovšem možné, že pan Haas si to uvědomuje, ale pak by se mu hůře plivalo a nemohl by dostatečně "vrtěti ocáskem" správným směrem.

Druhá varianta je asi pravděpodobnější -  a navíc bych se nemýlil :)