8.5.2024 | Den vítězství


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
John 2.8.2006 14:01

Re: ODS se s ČSSD domluví na vládě

Už ty své choré závěry kupodivu rychle stáhli. Jó novináři.

Bubik 2.8.2006 10:29

ano, pane Haasi, plně souhlasím......

R^R^R^

Jaroušek 2.8.2006 10:25

Poslední návrh trojkoalice je prý zajímavý?

Spíše jenom zoufalství, jako vždy! Na jaké změně volebního zákona se chce trojkoalice vlastně shodnout? Jednání ústředí KDU-ČSL z pondělka uvažuje se změnou, počítající ve snížení nebo zvýšení počtu členů Poslanecké sněmovny, posílení většinových prvků nepřichází v úvahu  (viz včera Kalousek v tisku): to ovšem vyžaduje změnu ústavy, která stanoví počet členů PS, k tomu je třeba 3/5 většiny v obou komorách. Na druhé straně Zelení (viz včera Bursík na Frekvenci 1) uvažují se zrušením d´Hondtova koeficientu při přepočtu hlasů a návratem k zákonu před oposmlouvou, popř. další oslabení většinových prvků: nevyžaduje to změnu ústavy, ale prostou většinu v obou komorách. A konečně ODS (Nečas dnes v Právu) - zavedení lichého počtu poslanců a snadnější vytváření vládních většin (buď další posílení většinových prvků, vč. zavedení většinového systému, nebo bonus v podobě vyššího počtu mandátů pro vítěze) - vše vyžaduje změnu ústavy.

Tak jakou změnu volebního zákona chce navrhovaná dočasná vláda trojkoalice vlastně zavést? Neměli by se soudruzi napřed domluvit o nejjednodušší cestě ke korytům mezi sebou a pak teprve apelovat na ČSSD, aby jejich projekt podpořila? Logika říká, že ano! 

Co však Ladislav N, milan 007, Andy a podobní "myslitelé" z NP ... ;-D

Ladislav N. 2.8.2006 10:28

Jaroušek sem dorazil s jeho plakátovací službou...

milan007 2.8.2006 12:36

Re: Poslední návrh trojkoalice je prý zajímavý?

Kokám, že jste objevil trik Ctrl C a Ctrl V. Nebo to pokaždé přepisujete ??

Pete Brich 2.8.2006 10:12

Souhlasím, pane Haasi.

V dnešní době, kdy jde o návrat k socializmu a kdy rudá stojedenáctka k tomu podnikla už zcela konkrétní kroky, nemůže jít o kompromis mezi ODS a ČSSD.

PB

OMar 2.8.2006 10:06

souhlas

Připojuji se k výše uvedeným souhlasům. Ostatně nevidím důvod, proč nenechat  Paroubka, ať ukáže co vněm je. I kdyby tu vládu sestavil, podle mě nemá šanci při současné konstelaci protlačit jedinný zákon.    

... a co se týče poslanců? Sněmovna defacto ještě neexistuje, tudíž bych jim všem obstavil plat

Strašidlo D.Z. 2.8.2006 10:11

Perfektní.Omare obstavte poslancům platy,prosím,prosím.....:)

F. Čech 2.8.2006 10:05

Soudruhu Haasovi

Předvedl jste nám svým článkem, vážený soudruhu Haasi klasický bolševický přístup k věci. "My-ODS jsme se se svým B týmem KDU-ČSL a se šesti zelenými dohodli. Nemáme sice k vládě žádný mandát, nedisponujeme žádnou většinou, ale jsme vlastníky  pravdy a avantgardou společnosti. proto máme právo vládnout podle naší chuti a vést stát podle našich receptů. Vy ostatní máte právo jedině držet hubu, uklonit se a podpořit nás." Soudruh Lenin by z vás měl opravdu radost!  V demokratických státech se ale politika takto nedělá. V demokratických státech se respektují výsledky voleb. a výsledky voleb nedávají žádné ze stran možnost "splnit to co jsme slíbili voličům" (jak říká Tupolánek). On totiž svým voličům něco slíbil také Paroubek a hlasů dostal skoro tolik jako Tupolánek. Takže možný je jedině výrazný kompromisz obou stran. Vraťte se proto milý soudruhu Haasi zpátky na zem, opusŤte své bolševické manýry a snažte se o řešení které umožňují výsledky voleb. Anebo vyvolejte předčasné volby, které vždy prohrává ten kdo je vyvolal. Soudruhu Kubicemu už totiž došly argumenty získané z debat se spřátelenými gaunery a ekonomika se rozvíjií dost dobře na to, aby voliči nevsadili na dobrodružné ekonomické experimenty ODS!

F. Čech 2.8.2006 10:30

Re: Soudruhu Haasovi

Výborně, souhlasím a mám stejný názor.

huhu 2.8.2006 11:53

Re: Re: Soudruhu Haasovi

vy to máte úplně popletené soudruhu F. Čechu....

Andy 2.8.2006 12:20

Re: Re: Soudruhu Haasovi

;-D;-D;-D;-D správně, pochvalte se.

pepa 2.8.2006 12:11

Re: Soudruhu Haasovi

už zase píšete o demokracii vy který ji neuznáváte - jak jinak pochopit slova že paroubek dostal skoro tolik hlasů jak Topolánek - to skoro je v demokracii velice důležité!!!!!!!

Psí vrah Čumil 2.8.2006 10:01

No, tak prosím naprosto bez komentáře...

Račte věnovat svou vzácnou pozornost této aktualitce:

http://aktualne.centrum.cz/domaci/politika/clanek.phtml?id=208274&tro2_0_0

jonáš 2.8.2006 10:03

Re: No, tak prosím naprosto bez komentáře...

No prosim, já to tušil že se nedokáže válet po zemi a kopat nožičkama věčně ;-)

Strašidlo D.Z. 2.8.2006 10:07

Re: Re: No, tak prosím naprosto bez komentáře...

Kdo?;-)

jonáš 2.8.2006 10:14

Re: Re: Re: No, tak prosím naprosto bez komentáře...

Přece ten, kdo ustoupil ;-)

hodne neRath 2.8.2006 10:24

ale kluci levicovy....

neradujte se nad kazdym medialnim slintem....

Švrk 2.8.2006 11:00

Re: No, tak prosím naprosto bez komentáře...

Takových aktualitek už bylo za ty dva měsíce napsáno ... a za ty léta ještě více. Divím se, že tomu ještě věříte.

J. Mach 2.8.2006 9:50

Pane Haasi,

naprostý souhlas!!

odborar 2.8.2006 9:45

Váš tučný odstavec je fajn...

jen bohužel ztrácí návod jak to provést. To, že nejlepší by byly přečasné volby ví i malé dítě.Než se stát vládou vazalů ČSSD v těsném objetí, tak raději požádat voliče, ať rozdá znova karty. Jenže já si myslím, že karty nyní jsou v rukou prezidenta, který může po třech měsících, kdy sněmovna není usnášeníschopná a to bez nového předsedy není, bez skrupulí a dle ústavy sněmovnu rozpustit a vyhlásit nové volby. Nemůže po Topolánkovi chtít, aby ustupoval sociálnědemokratickému vydírání nebo souhlasil s tzv. úřednickou vládou, kam by chtěl prezident umístit své pohrobky z VOP či jak se ta organizace ekonomických geniů jmenuje s Dlouhým v čele. Ti už ukázali, jak dovedou vést stát -viz Kočárník a daňové úniky z topných olejů o kterých dva roky věděl, než jim zamezil vyhláškou. Já myslím, že i prezident by měl jít nyní do rizika třeba příštího nezvolení a zachovat se tak, aby volič dostal znova možnost rozdat  svoje karty a přestat hledat možnosti dohody s tím, kdo nechce respektovat vůli voličů.  Takovým lidem se totiž ve slušných demokraciích neustupuje.Prezident dle ústavy patří pod moc výkonnou, tak ať také koná, tak jak dostal mandát. Hledání dohody a kompromisů jemu do kompetencí nepatří. Od toho jsou strany vzešlé z voleb.Pokud se ty nemohou dohodnout, je úkolem prezidenta, aby krizi vyřešil dle ústavy ČR: čl.35- d) Poslanecká sněmovna nebyla po dobu delší tří měsíců způsobilá se usnášet, ačkoliv nebylo její zasedání přerušeno a ačkoliv byla v té době opakovaně svolána ke schůzi. Komentář: Sběrem hlasovacích lístků před tajným hlasování v řadách ČSSD a KSČM se sněmovna není schopna usnášet, protože poslancům je znemožněno hlasovat.

odborar 2.8.2006 9:45

pokračování

To je jasný důvod po třech měsících sněmovnu rozpustit a vyhlásit nové volby. na druhou stranu by se měly strany dohodnout, že případným nezvoleným poslancům náleží jen poměrná část odchodného pocházející z trvání jejich mandátu.Ti co budou opakovaně zvoleni, těm by odchodné nemělo náležet.Stejně tak by se mělo postupovat v případě úhrady stranám za hlasy.Platil by se jen plusový rozdíl od voleb právě prošlých. Minusový by se nevracel.Volby by měly být co nejlevnější, tedy by měl být posunut termín voleb do senátu a společně s nimi uspořádat volby předčasné, aby to daňového poplatníka stálo co nejméně.

jonáš 2.8.2006 10:02

Re: pokračování

No máte tam logickej nonsens, ty příspěvky by se musely řešit zákonem a ten jaksi bez sněmovny nemá kdo udělat .. a ohledně té usnášeníschopnosti, myslim že takhle to narafičit nělzjá, neni mezi přítomnými lékař? Tedy, doktor? Obojího práva, a ústavního zvlášť?

Hawk 2.8.2006 18:30

Re: Re: pokračování

on to tady asi před 10 dny vysvětloval kocour. Rozpustit sněmovnu není tak jednoduché, protože neukončila ustavující schůzi a od toho se odvíjí vše další. Takže ještě bude veselo

Psí vrah Čumil 2.8.2006 9:40

Mno, to je řečí, když je to tak jednoduché:

Vítěz voleb nezvítězil s takovou převahou, aby uskutečnil svůj program. Dost dobře nechápu, proč bych měl jít kvůli tomu znovu k volbám. Jen proto, že si to přeje neschopný "vítěz"? To jsou mi ale věci.8-o

huhu 2.8.2006 9:53

Re: Mno, to je řečí, když je to tak jednoduché:

a co takhle - protože "schopný nevítěz" , prostě blokuje vše, aby se udržel dál u moci, miliard a zabránil vyšetřování svých lumpáren...

kramer 2.8.2006 15:09

Re: Re: Mno, to je řečí, když je to tak jednoduché:

pokud někdo, kdo ve volbách skončil druhý, je sám schopen vše blokovat, pak ovšem klobouk dolů.

Jara 2.8.2006 10:13

Re: Mno, to je řečí, když je to tak jednoduché:

Pro lidi sportovně založené je chování Paroubka nepřijatelné.Když se dva mají domluvit a jeden nechce,domluva není možná.Já klidně  k dalším volbám půjdu.Držet slovo to Vám zřejmě nic neříká.

Vlali 2.8.2006 9:39

držeti se svého

Obecně, budou-li politici věrni svému programu (s nějakým tím kompromisem v rámci tolerance) a svým slibům, bude to dobře pro průhlednost politiky jako takové. Není-li dohoda na základech možná ať rozhodnou voliči. Trochu mne (osobně) mrzí, že vedoucími představiteli dvou největších stran je ješitnej ráják a blbej valach. Já na rozdíl od místních straníků (nebo příznivců stran) si myslím, že tato země potřebuje reformy veřejných financí (snížení státního a obecních dluhů) reformu důchodovou a sociální a v neposlední řadě zdravotnictví. Šance, kdy by se shodly obě strany představující protipóly České politické scény se nemusí opakovat. Leč právě vedení stran je hlavní překážkou shody na bolestné ale nutné dohodě.

Aleš 2.8.2006 9:53

Re: držeti se svého

Česká politika je dlouhodobě založena na konfrontaci a prvním protagonistou byl V.K. a úspěšným následníkem se spálenou zemí M.Z. Tato politika je u voličstva zřejmě úspěšná.

M.T. se podařilo vymanit ODS z její izolace ve středu,  ale předvolební kampaň vykopala velké příkopy  mezi největšími stranami  a  kompromis, který je nutný, protože reformy penzijního systému, veřejných rozpočtů a zdravotnictví musí být nastartovány brzy a ne na čtyři roky , ale dlouhodobě , je asi nemožný.

Klasickým příkladem dlouhodobé neschopnosti dohody je penzijní systém. Že to jde ukazují okolní státy Slovensko, Polsko.