25.6.2024 | Svátek má Ivan


Diskuse k článku

POLITIKA: Jako po výprasku

Je po volbách jako po výprasku – opravdu, toto úsloví se na aktuální situaci náramně hodí. Politické, sociální a kdovíjaké další rozměry spojené s volebním pátkem a sobotou jsou podrobně rozebírány na jiných místech Lidových novin. Naposledy tady budu psát o volbách a o politice se zmiňuji zřídka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Sedlák 31.1.2013 7:58

Re: Je to k vzteku, pane Sedlaku, kdyz si nekdo mysli neco jineho nez Vy, co ?

To jste si Vaněčku naběhl na vidle. Prozatím se jako smyslu zbavení chováte vy.

S. Vaněček Šauerová 31.1.2013 11:38

A cimpak ze jsem si nabehl na ty vidle, to jste nenapsal ?

:-)

J. Milota 31.1.2013 8:43

Re: Je to k vzteku, pane Sedlaku, kdyz si nekdo mysli neco jineho nez Vy, co ?

Ano, to si myslím i já.

J. Milota 31.1.2013 8:00

Re: Je to ubohé

Ano, jsou to ubohé příspěvky, kterými nás v poslední době obšťastňuje majitel NP. Nemá cenu na takovou snůšku špíny vůbec reagovat.

J. Krásenský 31.1.2013 6:15

Groupthink čili skupinová hloupost....

Příznivci knížete nedokáží to pochopit. Mezi sebou se přesvědčují o své pravdě a dělí společnost na "My a Oni". My dobří charakterní inteligentní moderní a budoucí proti jim minulým buranským hloupým rusofilním...Gratuluji k takovému poznání. Vy se asi už nikdy nepoučíte. Jestliže je pro Vás Zeman představitelem takového zla, jaké popisujete, co jste dělali posledních dvaadvacet let. Využívali jste Zemana proti Klausovi, tolerovali jste mu kdejakou lež, jen když jste se vezli... Vaše vyhrocená kampaň byla tak podobná Klausově mobilizaci (1998), které jste se vysmívali. Byli jste a jste nedůvěryhodní. A pak se divíte.

P. Pavlovský 31.1.2013 6:57

Ctný vlastenče,

nemá ta vaše první věta nějaký divný slovosled? Jako kdybyste to odněkud povrchně přeložil do češtiny.

R. Langer 31.1.2013 12:24

Re: Ctný vlastenče,

Ale já tomu docela rozumím... :-)

P. Pavlovský 31.1.2013 12:47

Re: Ctný vlastenče,

Já také, ale ten slovosled  přece není český, to snad cítíte?!

P. Pavlovský 31.1.2013 12:51

Český slovosled:

Správně má být:

Příznivci knížete to nedokáží  pochopit.

Čeština sice, na rozdíl od němčiny, povinný slovosled nemá, ale to neznamená, že je možný jakýkoli, že některý prostě není vadný!

J. Krásenský 31.1.2013 19:56

Re: Ctný vlastenče,

Děkuji za upozornění. Píšu ráno, než mi jede autobus do práce a pak po práci a domácí práci a rodině. Omlouvám se za špatnou formulaci, spěchal jsem. Díky. 

Správná formulace zní: "Příznivci knížete to nedokáží pochopit. "

J. Schwarz 31.1.2013 5:59

Rozdělení na

 my a oni má jen jednu chybu - je velmi obtížné držet se mimo jednu z těchhle part, protože ta, do níž nepatříte automaticky předpokládá že patříte k té druhé a dává vám to sežrat. Jinak bych považoval za ideální takové uspořádání, kdy by každý měl vlastní partu uspořádanou zcela podle gusta členů, přičemž jednotlivé party by spolu komunikovaly slušně. Kromě  závazku slušnosti by vůči sobě neměly žádné povinnosti a mohly by spolu jednat na základě vzájemně výhodných vztahů.

P. Pavlovský 31.1.2013 7:03

Re: Rozdělení na

První část vašeho ideálu je již splněna!

Každý má, pokud o to stojí, "vlastní partu uspořádanou zcela podle gusta členů".

Horší je to s tou "slušnou  komunikací jednotlivých part" - ta se shora vynutit nedá, i když nejhorším výstřelkům (pomluvy, křivá obvinění)

 by zákon zabránit mohl, resp. mohl by je sankcionovat.

J. Šimek 31.1.2013 5:26

Naprosty

souhlas, děkuji.

J. Šimek 31.1.2013 5:25

Naprosty

J. Šimek 31.1.2013 5:25

Dekuji

M. Jelínek 31.1.2013 1:32

hmm

pan neff mě velice sklamal ...

P. Pavlovský 31.1.2013 0:46

Inteligence znamená shopnost rozlišovat

 "Averzivní reakce vůči Martinu Dejdarovi byla spontánní" a zdela oprávněná. "Byl to projev zklamání a úžasu nad tím", že někdo, kdo se veřejnosti usilovně prezentuje jako slušný a zásadový člověk

a který do médií tvrdí, že jeho mravní postoje se v poslední době utvářely pod vlivem hraní postavy Maděry v serálu Divoká země, může klauzemanovskému prokomunistickému spiknutí vyjádřit podporu.

Něco podobného provedl i Jiří Laufer, když uprostřed "normalizae" napsal a zapěl song o statečném kapitánu Minaříkovi. Nikdo ho k tomu nenutil, udělal to z čirého oportunismu.

Zcela jiným případem je Jiří Štěpnička,  který sice také hrát Gottwalda nemusel, ale  opovržení si nezasloužil. Perzekucí od režimu si už do té doby užil dost a je lidsky pochopitelné a omluvitelné, že se chtěl vyhnout dalším, které by po odmítnutí role jistě následovaly. On svým výkonem v roli Gottwalda nijak nevyviňoval, to udělali scénárista a režisér.  (Hraje-li herec Mabetha, není odpovědný za krutovládu.)

Horší je už případ V. Brabce a jeho majora Zemana. To byla dlouhodobá odporná indoktrinace národa, které se propůjčit neměl!

S. Sedlák 31.1.2013 6:13

Re: Inteligence znamená shopnost rozlišovat

Vy už raději o Dejdarovi neplácejte. On sám se k tomu vyjádřil velmi dobře. Račte vyhledat.

Vy sám se chováte jako komunistické akční výbory po roce 48. Oni také byli přesvědčeni, že dělají správnou věc ve prospěch lidu. Z toho vyplývalo, jak se chovali k soukromým zemědělcům, živnostníkům či majitelům čehokoliv.

P. Pavlovský 31.1.2013 6:53

Re: Inteligence znamená shopnost rozlišovat

Svá doporučení si nechte laskavě pro jiné, pokud si o ně řeknou.

Budu si "plácat" o čem a o kom budu chtít, omezování  jsem si v tomto směru užil před Listopadem  vrchovatě.

Komunistické akční výbory po roce 48 měly moc, dokonce neomezenou.

Proto měly i neomezenou odpovědnost.

Já žádnou moc nemám!

S. Sedlák 31.1.2013 8:01

Re: Inteligence znamená shopnost rozlišovat

Tak proč tedy upíráte Dejdarovi, aby se vyjádřil jinak, než vy. To dokonce i ti dva tvůrci pochopili, že se chovali jako pit@mci.

M. Kosejk 31.1.2013 8:11

Re: Inteligence znamená shopnost rozlišovat

Pravdoláskaři si prostě myslí, že herec je něco víc než herec - že má vychovávat.  Pro mne je herec prostě herec - od slova hrát. Ale pan Pavlovského nemá cenu komentovat. Prý je to bytostný konzervativec, co volil např. SZ  - prostě typ žvanila, jehož názory jsou mi u prdele.

P. Pavlovský 31.1.2013 8:13

Re: Inteligence znamená shopnost rozlišovat

Já mu právo na vyjádření jeho názoru ani trochu neupírám!

Já s tím názorem jenom polemizuji, kritizuji ho.

To je mé demokratické právo, stejně jako je třeba - jak vidno - vaše demokratické právo polemizovat s názorem mým a kritizovat jej.

"Demokracie je diskuse."

S. Sedlák 31.1.2013 8:38

Re: Inteligence znamená shopnost rozlišovat

Vy nediskutujete ad rem, ale ad hominem a to má s demokracií pramálo společného.

P. Pavlovský 31.1.2013 8:47

Re: Inteligence znamená shopnost rozlišovat

Mýlíte se, já nediskutuji ad hominem - o M. Dejdarovi, ale ad rem - o jeho názorech.

O rozporu mezi tím, co říkal o vlivu role Maděry na jeho život a tím, o říkal o kandidatuře M. Zemana na presidenta.

Nejde tu přece o M. Dejdara, ale o ten ROZPOR!

 Ten by byl rozporný ať už by se týkal kohokoli!

P. Kersch 31.1.2013 11:27

Re: Inteligence znamená shopnost rozlišovat

Když už citujete známou poučku, citujte ji celou!

Demokracie je diskuse, ale to neznamená, že demokracie je slabá!

K. Krejčů 31.1.2013 7:42

Re: Inteligence znamená shopnost rozlišovat

Ovšem Major Zeman běží znovu na Barrandově a poprvé si ho nahrávám. Pokud sneseme a  odfiltrujeme lživou ideologii, která ze seriálu "leze všemi děrami", tak myslím, že filmařské a herecké řemeslo je odvedeno dobře (ve srovnání s některými současnými filmy skvěle). A pokud si pustíte pár amerických filmů, adorujících armádu USA - tak to je také ideologie, jenže opačná. Všichni Američané nejsou čestní a "správní" a jsou také schopní pěkných podrazů a nemorálností. Prostě skoro nic není čistě bílé či čistě černé.

P. Pavlovský 31.1.2013 8:04

Jednou z nejslavnějších filmových reřisérů všech dob

je L. Riefenstahlová, dvorní filmař A. Hitlera.

Skvělost jejího "filmařského řemesla" je všeobecně uznávaná.

Právě proto jsou ale její filmy dávány za učebnicový příklad nebezpečného, odsouzeníhodného umění ve službách zlu.

Sénáristicky i herecky byl vynikající např. seriál Nemocnice na kraji města. Jeho prolhanost spočívala v jednoduchém triku: Zcela zamaskovala systém nomenklarury, vedoucí úlohu strany. Vypadalo to, jako kdyby KSČ neexistroival nebo byla v ilegalitě, mluvilo se maximálně o SSM.

Zahraniční divák, kupř. v NSR, musel mít dojem, že se děj odehrává v normální demokracii a nikoli v tuhé totalitě.