9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ypsilon 12.12.2008 13:18

Re: jestliže pravicová vláda

Jo, s Cikány bez dávek bude menší kriminalita. Ještě tu o Červené kKarkulce, prosím8-o

Vilda 12.12.2008 13:34

Re: jestliže pravicová vláda

Chcete tu o Červené karkulce? Tady ji máte: "Čím více dávek Cikánům, tím menší kriminalita! Stačí?

Ypsilon 12.12.2008 14:24

Re: jestliže pravicová vláda

Nejsme ve při. Dávky by museli totiž být daleko vyšší, aby jim stačily na slušný život, takže krást budou někteří stejně. Jenže pokud dávky zrušíte, tak budou krást z hladu a prakticky všichni,  a vo to go

Vilda 12.12.2008 18:17

Re: jestliže pravicová vláda

Jasně, napsal jsem to samozřejmě jako nadsázku. Kdyby to nebylo blízko reálnému stavu, tak je to i k pousmání. Nicméně pokračování v současné praxi je jen možné do té doby až to nebude ufinancovatelné. Pak to buď budou řešit hnědí nebo každý na vlastní pěst.Jediné řešení je svázání dávek s veřejněprospěšnými prácemi, to je nezbytné k naučení pracovních návyků. Dále pak přídavky na děti převést do slev na dani ze mzdy. Ten kdo poruší zákon nebo se živý kriminalitou musí být tvrdě a nesmlouvavě potrestán.

Taky nechápu, že dosud není právní úprava upravující nelegálnost lichvářských úroků. Například FÚ má sankci 0,1% za den za pozdní zaplacení daně. Stačí aby vše co je nad tuto sazbu by bylo ze zákona prohlášeno za lichvu a tudíž zákonně nevymožitelné a stíží se stav kdy příjemce sociálních dávek takřka vše odevzdá lichváři. Za současného stavu se příjemce dávek dostává do bludného kruhu a ke kriminalitě je vlastně nucen:-(!!

Ypsilon 12.12.2008 19:38

Re: jestliže pravicová vláda

Veřejné práce- Nečas v poslední novele zákona o hmotné nouzi ustoupil starostům zejména malých obcí, které tvrdí, že na organizování veřejných prací nemají kapacity. Takže obce je pouze MOHOU organizovat. Přídavky na děti  jako slevy na dani jsou nesmysl. Lidé s nízkými příjmy už dneska platí daně minimální až žádné. Tedy není z čeho slevovat, že . U Cikánů by zrušení přídavků  nepomohlo. Pro výpočet dávek v hmotné nouzi se přídavky na děti a pod. počítají jako příjem rodiny takže  dávka = částka na živobytí- příjem rodiny.(částka na živobytí je něco mezi existenční a životním minimem u dospělých a u dětí je to ŽM). Takže pokud nebudou přídavky  a pod. , bude na děti životní minimum. Je tedy celkem jedno z jakého šuplíku se to platí, protože jako maximum můžou dostat právě jen to životní minim. Součet dětských přídavků a sociálního příplatku, či jak se to jmenuje, je pro rodinu nižší než životní minimum.

Současný stav s lichvou, ať už samotných cikánských lichvářů, různých Providentů, ale i dodavatelů energií a mnohde i obcí je dost hrůza.

Vilda 12.12.2008 21:31

Re: jestliže pravicová vláda

To že přídavky na děti jako sleva na dani vypadá jako nesmysl je dáno výší odvodů na sociální pojištění. Je to jen optický klam. Stačí jen upravit procenta soc.pojištění směrem dolů a tím se zvedne základ pro daň. Ono totiž přídavky na děti jdou ze sociálního pojištění.  A tím je na první pohled nesmyslem ta sleva na dani. Jenže po detailním rozboru je současná konstrukce odvodů právě příčinou zabetonovaného stavu. Máme sice sociální stát, ale ten se chová asociálně:-(! 

Ypsilon 12.12.2008 22:36

Re: jestliže pravicová vláda

Přídavky na děti jdou ze sociálního pojištění? to jsem nevěděll. Já pedpokládal, že to jde na na důchody (včetně invalidních), na nemocenskou a na politiku nezaměstnanosti. A dávky státní soc. podpory, že jdou z  daní. Nemáte nějaký odkaz na to?. Jen tak v rychlosti mne napadá, že snížení odvodů na soc. poj. by ale přineslo problémy s vyplácením současných důchodců.... Což by nebylo pravé ořechové. Nebo myslíte zachovat celkovou částku (daně + soc. poj). a jenom změnitit "váhu" obou složek?

Vilda 13.12.2008 10:12

Re: jestliže pravicová vláda

Ano, o to jde snížit sociální pojištění a zvýšit tím základ pro daň. V podstatě toto v tichosti prošlo parlamentem ve čtvrtek. Odvod sociílního pojištění se snížil o 1,5% a daň zůstala na 15%. Zvyšuje se tím tak daňový základ a je tím pádem větší prostor pro slevy na dani za výchovu dětí.

Líbí se mi jak to v tichosti prošlo parlamentem. Jsem skoro přesvědčen, že socdemáci se s modrými na tom v tichosti domluvili. Kdyby to totiž chtěli socdemáci zablokovat, tak to zmedializují za křiku, že nebude na důchody. A pak to těžko projde, protože drtivá většina důchodců volí oranžovorudé.

Zřejmě si oranžoví uvědomili, že pokračování přerozdělovací politiky ve prospěch nepřizpůsobivých, kteří žijí především ze sociálních dávek, je cesta do pekla i pro ně!!Nezbylo by totiž dost peněz na ty, kteří je volí, a nepřizpůsobivých přece jen není tolik, jako důchodců!!A drtivé většině důchodců vadí sociální dávky nepřizpůsobivým a slevy na daně, pro ty co vychovávají děti, jsou přijatelnější. Za svého života sami byli mladí a vychovávali děti. Nepřizpůsobivých mezi nimi bylo velice málo!!

Ypsilon 13.12.2008 17:11

Re: jestliže pravicová vláda

Myslím, že nemáte pravdu ani ve výpočtu ani zdůvodněním. Ona o tomhle handlu byla diskuze už dřív. Druhá varianta byla, že daně budou tak zpatlané, že lidé s příjmy až někam k 25 000 ( přesnou sumu bych musel hledat) by odváděli na daních víc než v 2008). A to by byl řev....Jak se  zvyšuje daňový základ? Naopak snižuje se celková odvedená  suma  15% ze superhrubé mzdy (hrubá mzda+odvody).

Vilda 13.12.2008 22:48

Re: jestliže pravicová vláda

Asi máte pravdu, že ve zdůvodnění jsem optimista:-/.  Ale ten výpočet je otázkou. Každopádně, jestliže dochází ke snížení soc.odvodů o 1,5%, tak vzniká vyšší základ pro daň. Ta zůstává na 15%, tím pádem je odvod daně vyšší. K návrhu zákonné úpravy byly aspoň takto prezentovány tabulky. No nic, uvidíme jaká bude praxe.  

Honza42 12.12.2008 9:49

Studie jsou naprd, když tu pravicová vláda nikdy od roku 1989 nebyla.

1) Pracovitý člověk se musí mít podstatně lépe než lenoch. 2) Kriminalita musí být trestána 3) Stát musí bý minimální - rozpočet a počet úředníků 4) Každý za své, sociální dávky jen těm nejpotřebnějším 5) Podnikatel, který maká od slunka do slunka a zajišťuje práci jiným, musí být ctěn nikoliv dehonestován. 6) Zásahy státu do trhu musí být až na pár vyjímek nepřípustné - to řeší z větší části i korupci. 7) Rozpočtové peníze a pravomoce dostat co nejníže - do obcí.

Základním problém pravičáka v této zemi je, jak volit ODS a přitom se z toho nepoblít do urny. Část z nich to řeší trucvolbou. Část již rezignovala a nechodí k volbám vůbec.

Ypsilon 12.12.2008 10:05

Re: Studie jsou naprd, když tu pravicová vláda nikdy od roku 1989 nebyla.

Jestli on nebude problém v tom, že tu pravicou vládu nikdo až tak moc nechce.

Ladislav N 12.12.2008 10:10

Re: ...nikdo až tak moc nechce.

No, to by se napřed muselo nějak zjistit, a pak to teprve tvrdit... ;-P Nakonec, ten bilionový (1000 miliard) státní dluh někdo po rudých dědcích zaplatit bude muset.

Ypsilon 12.12.2008 10:29

Re: ...nikdo až tak moc nechce.

Pokud vím, tak nějaké pravicové strany tu už léta fungují víceméně na okraji zájmu. Tak proč očekávat od nové strany spásu.?

Ivan 12.12.2008 12:24

Re: ...nikdo až tak moc nechce.

Státní dluh s vládou před rokem 1989 nemá naprosto nic společného. Vznikl tím, že privatizéři pozvaní vládou ODS ke korytům žrali a nepracovali. Dostali zadarmo továrny, které místo modernizace rozprodali na šrot, protože jim peníze za šrot na jejich vilu a mercedes stačily. Majetek ukradený privatizéry v kuponové privatizaci se rozdal tunelářům a zahraničním firmám, které si tady udělaly montovny s levnou pracovní silou.  Řemeslné dovednosti získané v socialistických školách teď už docházejí a současné kapitlaistické školství jaksi ani řemeslníky, ani jiné vzdělance neprodukuje. Výsledky žáků v mezinárodní soutěži to jasně ukazují. Prostě katastrofa za katastrofou. Podstatné věci byly vyměněny za pozlátka ve formě tretek v obchodech. Jen těžce a pomalu přicházejí lidé k poznání, že banány a toaletní papír bez front jsou k ničemu, když není ani co žrát, ani co sr..t.

Vilda 12.12.2008 13:30

Re: ...nikdo až tak moc nechce.

Státní dluh před rokem 1989 byl v objemu, který snad nelze vyčíslit. Víte vy vůbec co to je zanedbaná infrastruktura? Moc dobře si pamatuji tu spoustu revolučních a budovatelských hesel na fasádách domů, které kolikrát ještě pamatovaly díry po kulkách z II.světové války. Rozdílnou kvalitu bytových domů postavených za reálného socialismu a domů pamatující I.republiku, to je vidět i teď. Vzpomínáte se slzou v očích sice hezky, ale rychle zapomínáte.

Fungující ekonomika je založena na tom, že ti co dokážou tvořit hlavou to realizují pomoci těch co dokážou tvořit rukama za využití vlastní hlavy. A prospěch mají obě strany. Stavění popularity v politice na negativních vlastnostech člověka může být sice chvíli úspěšné, ale v konečném výsledku na to doplatí všichni.

Kopáč přehazující písek z jedné hromady na druhou, bude za celý den udřený, ale hodnota práce bude nulová. Za socialismu se na místech, kde měli být lidé tvořící hlavou, dostali ti, pro něž jedinou a dostačující kvalifikací byla rudá knížka. Výsledkem pak byla zastaralá továrna vyrábějící na sklad. Plnila sice plán na 110%, ale o produkci nebyl zájem, měla však to správné třídní vedení.

Btw.: ti co po revoluci nejvíc zbohatli, tak obvykle měli bývalé rudé kamarády nebo jimi samy byli!!

juma 12.12.2008 17:13

Re: Studie jsou naprd, když tu pravicová vláda nikdy od roku 1989 nebyla.

Jestli on ten problém nebude spíš v tom, že nikdo nechce takovouto pravicovou vládu, jakou "umí" a předvádí ODS.

Ladislav N :-))) 12.12.2008 10:06

Re: Základním problém pravičáka v této zemi je, jak volit ODS a přitom se z toho nepoblít do urny.

 ;-)

Malý Aston 12.12.2008 10:07

Re: Studie jsou naprd, když tu pravicová vláda nikdy od roku 1989 nebyla.

Vy jste to uvedl přesně.Jak volit ODS a neblít a raději se poblít než volit komouše od Filipa a Paroubka.:-D

Radajan 12.12.2008 13:50

Re: Studie jsou naprd, když tu pravicová vláda nikdy od roku 1989 nebyla.

Po posledních volbách jsem dlouho hledal příspěvky Malého Astonka. Až nyní, kdy se mluví také o Paroubkovi jsem zachytil jeho odezvu. Inu je zatížen Paroubkem. Blahoslavení budiž duchem slabí.

Jan Kubalčík 12.12.2008 12:03

Re: Studie jsou naprd, když tu pravicová vláda nikdy od roku 1989 nebyla.

Tohle jen podepisuji...

R.J. 12.12.2008 13:50

Re: Studie jsou naprd, když tu pravicová vláda nikdy od roku 1989 nebyla.

Přidávám se.

1888 12.12.2008 14:00

Re: Studie jsou naprd, když tu pravicová vláda nikdy od roku 1989 nebyla.

Studie jsou naprd, když tu pravicová vláda nikdy od roku 1989 nebyla.:

Autor: Honza42 IP: 212.158.158.xxx Datum: 12.12.2008 09:49

1) Pracovitý člověk se musí mít podstatně lépe než lenoch. 2) Kriminalita musí být trestána 3) Stát musí bý minimální - rozpočet a počet úředníků 4) Každý za své, sociální dávky jen těm nejpotřebnějším 5) Podnikatel, který maká od slunka do slunka a zajišťuje práci jiným, musí být ctěn nikoliv dehonestován. 6) Zásahy státu do trhu musí být až na pár vyjímek nepřípustné - to řeší z větší části i korupci. 7) Rozpočtové peníze a pravomoce dostat co nejníže - do obcí.

Základním problém pravičáka v této zemi je, jak volit ODS a přitom se z toho nepoblít do urny. Část z nich to řeší trucvolbou. Část již rezignovala a nechodí k volbám vůbec.

No, myslite to asi dobre, ale takovou zemi by jste tezko nasel. Kdyz budete mluvit s tamnim obcanem, asi se dozvite neco podobneho a mnoho dalsiho horsiho. Lide maji vsude miliony palcivych pocitu, kdyz hodnoti politiku. Nejsme skutecne zadna vyjimka. I v tech zemich zaslibenych je spousta brblalu zokovanych mistnimi politickymi pomery. Snadno nachazeji spousty konkretnich a racionalnich duvodu "jak je to vsechno spatne, jak je to vsechno svinstvo" a tak podobne. Take u nas jsem uz cetl tisice napadu, jak lze ucinit cistym zpusobem   radikalni obrat ve spolecnosti. Bohuzel se to jeste nikde na svete nepovedlo, nebo jsem o tom nikde neslysel. Takovy prirodni zazrak  by se prece neutajil.

M. Zima 12.12.2008 9:10

Pane Šlechta,

je jistě pravda, že i retardovaní mají právo na šanci se předvést, ale označovat Machův tingl-tangl za smysluplný think-tank je projev zoufalství, který nejenom znehodnocuje Váš článek, ale potvrzuje beznadějný stav demokracie a kultury v Čechách. V dané situaci je přeci nejčistším řešením, ukončit to obelhávání a nechat přijít socany a komunisty, ti tolik nelžou a lépe vyhovují českému byzantskému myšlení. Není to žádná tragédie, čeští domorodci prostě Evropany nejsou a v dohledné době také nebudou, proč si potom něco předstírat?

Tino 12.12.2008 9:25

Re: Pane Šlechta,

Zimo vy jste podivný tvor, takový typický schizofrenik. Patříte do rudé smečky a odmítáte si to přiznat, tedy na veřejnosti NETu. Stejně tak píšete o českém myšlení a sám jste jeho nositel, ač popíráte svou myšlenkovou českost. Berete do úst národ jako celek a nechcete přiznat, že jste také součástí toho celku.

Jak říkám. Schíza jak vyšitá!Rv

M. Zima 12.12.2008 9:38

Dám vám možnost

poznat rozdíl mezi evropským a českým myšlenímna aktuálním případu, na úrovni dotýkající se každého: Tak tedy: vlastním českou prepaid kartu do telefonu. Asi před rokem jsem ji pořádně dobil (nejméně dvakrát 600.- Kč , abych měl nějaký čas pokoj). Potom jsem ale příliš česky netelefonovat, takže mi napsal T-Mobile sms, jestliže nedobiji, zablokují mě a to hned udělali.  V Evropě je jistě také možné, aby na mě neměl nějaký přitroublý manager zájem jako na zákazníkovi, ale není možné, aby mi oznámil, že můj kredit "propadne", že mi bezúroční půjčku, kterou jsem jim půjčil, jednoduše zabaví, jak mi to oznámil český T-Mobile. To je v Evropě jasná věc, i kdyby to bylo 0.50 Kč, které by při zablokování zústali na „kreditu“, za ty nebyla poskytnuta žádná služba, tudíž patří mě. V Evropě by si o ně žádný provider soud nedovolil , protože by splakal nad výdělkem, Čech musí být rád, jestli se s ním vůbec někdo o tom baví. To je ten kulturní rozdíl, promítající se do lidového myšlení.

Berkowitz 12.12.2008 9:43

Re: Dám vám možnost

Pane Zíme, skromný dotaz : kdo je vlastníkem T-Mobile, je to český, či zahraniční subjekt ? V jednom s Vámi musím souhlasit, na západě by si to nemohl dovolit, Ale u nás na základě zákonů z říše ekonomické džungle ano.

                                           Zdravím a přeji příjemný konec roku

                                                 

M. Zima 12.12.2008 9:56

Za přání Vám děkuji,

ale Vy jste nepochopil, že dnešní Češi takové zlodějiny akceptují proto, že nemají schopnost rozlišovat správnost a solidnost postupů, že se pouze koncentrují na to, sami na zlodějinách participovat. Nejenom právní povědomí, ale schopnost jednat a myslet ve strukturách, organisovat se, Čechům chybí.      BTW k tomu "vlastníkovi", mám své zkušenosti a proto vím, že je dobře možné, že na Západě o popsané praktice nikdo neví. (Začali by se zajímat, kdyby došlo k propadu výsledků)

Harpyje 12.12.2008 15:21

Re: Za přání Vám děkuji,

Do roku 2006 jsme i my v Německu kceptovali takové zlodějuny, tak si moc nehoňte triko, Vy óbrgermáne.

M. Zima 12.12.2008 16:02

Co jste akceptoval Vy, moulo, je Vaše osobní věc.