3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

POLITIKA: Bezmoc pravicového voliče

Jsem příznivcem tržního hospodářství a regulace či přerozdělování v jakékoli podobě mi není po chuti. Samozřejmě nejsem proti pomoci potřebným či sociálním dávkám, ale nevěřím v sociální stát v podobě, v níž nám zde nyní vzniká.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Renata D. 8.2.2006 14:29

Re: Re: Myschi,

A který z těch dvou socialismu jsme tady měli do r.1997? Symbioza velkého kapitálu a mafie tady byla celkem zřetelná.
huhu 8.2.2006 14:34

Re: Re: Re: Myschi,

no když jste přesvědčená...ODS se snažila střední třídu vytvořit, vznikla řada živností a firem. Tohle vše socani likvidují a záměrně vytvářejí občany závislé na státu.
Karel 8.2.2006 14:51

Re: Re: Re: Re: Myschi,

V tomhle s Vámi souhlasím, jenže si nemyslím, že je to snaha ČSSD, ale snaha státu obecně.
huhu 8.2.2006 15:12

Re: Re: Re: Re: Re: Myschi,

stát obecně ? Zájmy, politiku, systém státu dnes určuje vláda ksčssd
aida 8.2.2006 14:39

No, Renato,

já bych řekla, že něco takového je tu pořád.
Jo a docela Vás podporuju, Vaše názory se mi vesměs líbí. Kašlete na ty sprosťáky, kteří si v komentářích k Vašim příspěvkům spravují sebevědomí. Ale asi už jste na to časem přišla.
huhu 8.2.2006 14:43

Re: No, Renato,

ano je to pořád a dokonce to za poslední roky výrazně posílilo. Včetně vražd a otevřeného prorůstání do nejvyšších státních mocenských struktur - viz třeba dnes Mareš nebo ten pravdaláska Kozel
Ivan Nový 8.2.2006 14:52

Renato D.,

takový jaký jste si vybrala. Prostor pro slušné podnikání tu byl a oborů, kde to šlo, bylo a je hodně. Jen nesmíte chtít státní zakázky. To je celé.
Mysch 8.2.2006 14:22

no loulo

uplne stejne jako nekapital.
vezme ten listecek, jde za plentu, zasktrne, vstrci do obalky a odejde k urne. tu obalku pak do urny vhodi.
komunista voli, jiste to dobre vite tak ze vezme listecek, pred komisi zaskrtne pozadovaneho, listecek poda predsedovi komise a ten vhodi listecek do urny.
nebo jste snad chodil za plentu?
Ivan Nový 8.2.2006 14:41

Re: no loulo

Myslíte, že Krupp šel k volbám?
Fantom 8.2.2006 13:49

P. janabok

Takže Vaše představa - vrátíme se do prvobytně pospolné společnosti. Na co nějaké státní orgány - soudy, policii, správní úřady, armádu. To je fakt, na co. Když mně někdo ublíží, vytluču mu rodinu a bude pokoj. Nebo ji vytluče on mně. Správné pravicové.
A co taková Anglie, nebo USA? To jsou státy - kolébky demokracie a tržních principů. Tam máte, představte si, taky mnoho úřadů, a představte si, na každém rohu policistu - konstábla, platí tam zákony ne džungle, ale papírové, odsouhlasené parlamentem. Mají i armádu. To sou věci, co?
Víte, co Vám a Vám podobným doporučím? Táhněte do Ruska, tam nefunguje ani policie, ani úřady, ani soudy - prakticky nic. Je tam ten Váš vzývaný zákon džungle - žádný stát Vám do ničeho nekecá. Proč tam netáhnete, proč tam nejste? PROČ?
janabok 8.2.2006 13:53

Re:fantome,

říká vám něco pojem minimální stát? ...
honza 8.2.2006 14:04

Re: Re:fantome,

A kdo určí, co je minimální ?
Ivan Nový 8.2.2006 14:53

Kdo to určí?

voliči.
Hrozd 8.2.2006 14:05

Re: Re:fantome,

NO, je to pojem sám o sobě na p.. Pokud někdo z vás nebude formulovat, co by měl dle vašich představ stát mít v kompetenci a co již ne, tak se jedná pouze o abstraktní plkání. Druhý ať proti tomu postaví jeho představu a pak ať pro ostatní srozumitelně argumentují pro a proti. Takové konkrétní diskuze pokud možno oproštěné od emocí a urážek druhé strany se u nás holt nenosí.
echidna 8.2.2006 14:06

Re: Re:fantome,

Ano, třeba Haiti, Somálsko. Nebo třeba Čad.
 
V civilozované části Evropy nebo v  Severní Americe takový zcela určitě nenajdete.
Ivan Nový 8.2.2006 14:21

Vaše příklady nejsou správné,

protože v těchto státech o všem rozhoduje stát. Na Haiti zcela určitě. Je to diktatura. Podle toho to tam vypadá.
Karel 8.2.2006 14:10

Jano,

ODS slíbilo zeštíhlení úřednictva, a dopadlo to za jejich vlády naopak.
Taky jsem pro minimální stát, taky jsem pro pravici, nejsem ničí zaměstnanec ani na státní podpoře, ale mám nepříjemný pocit, že za ČSSD je lépe, než za ODS. (A s tou KSČM je ODS taky ochotné spolupracovat a otáčení názorů kolem přímé volby presidenta taky bylo hnusný - pamatuji se to právě proto, že jsem je v té době volil.)
huhu 8.2.2006 14:21

Re: Jano,

jak lépe - jako si můžete koupit uhlí na topení a žít na dluh nebo na úkor jiných ?
Karel 8.2.2006 14:45

Re: Re: Jano,

Na úkor jiných nežiju - viz můj příspěvek, kde naznačuji, že jsem soukromník. Dluh jsem si mohl udělat až teď, ale to s vládou nesouvisí, jen s rozvojem bankovnictví. A ohledně toho uhlí mám na klausovské dotace elektrických přímotopů názor zřejmě odlišný než Vy.
Ještě nějaký konstruktivní nápad, v čem že je teď lépe?
loulo, 8.2.2006 14:03

Fantome,

něco potřebujeme, něco ne. Co ale rozhodně nepotřebujeme je to, aby stát rozhodoval o našich konkrétních osudech.
Hrozd 8.2.2006 14:09

Re: Fantome,

Jasně, zejména až do té doby, než dostaneme infarkt, najdou nám nádor na mozku, povodeň nám vytopí barák, vykradou nás či unesou na exkluzivní dovolené islamisté ...
Ivan Nový 8.2.2006 14:19

Ale Hrozde,

o tom zda vás vykradnou rozhoduje stát? A když vás vykradnou tak vám stát uhradí škodu? A o vašem únosu rozhoduje stát? A o vašem zdraví také rozhoduje stát? A platíme snad státu málo, za to minimum služeb, které nám poskytuje?
Hrozd 8.2.2006 14:26

Re: Ale Hrozde,

No já bych při případném vykradení nejprve volal policii a nepředpokládám, že by mne z případného zajetí musulmanů dobýval soukromý pojišťovák. Při požáru nebo infarktu bych též raději volal volal 155 či 158 než ve Žlutých stránkách hledal soukromého hasiče. Tož se pokuste ten minimální stát rozumně a konkrétně nadefinovat a pak si o tom podiskutujeme.
huhu 8.2.2006 14:36

Re: Re: Ale Hrozde,

já vykraden byl a policie je dobrá, protože vám vystaví protokol pro pojišťovnu.
huhu 8.2.2006 14:25

Re: Re: Fantome,

současný stát vám neumožní ani se zdravotně kvalitně pojistit a když onemocníte, tak ani nedostanete špičkovou péči ? Pokud vám vytopí barák nebo vykradou je to od toho rovněž pojišťovna - proč by vám to měl platit spoluobčan ? Leda charita a ta je dobrovolná. A bezpečnost tady máte pravdu - tu by měl garantovat stát. Realita je, že prosperuje řady soukromých ochranek a když vás opravdu vykradou - máte současnou zkušenost ?
Hrozd 8.2.2006 14:35

Re: Re: Re: Fantome,

Takže, vážený huhu, soukromý pojišťovák mi přikvačí vypumpovat vodu z baráku, vyhrne si rukávy a postaví stržený most a pustí se do stíhání zlodějské bandy, která mne vykradla ? Samozřejmě existují soukromé ochranky, ale ty mají trochu jinou klientelu. Prostě hovořme konkrétně a ať se strany pokusí přesně a srozimitelně definovat, co konkrétně by dle jejich představ stát občanům a za jaké daně nabídl. Toby pak byla předvolební debata dle mého gusta. Ne pouze obecné tlachy o tom či onom.
huhu 8.2.2006 14:40

Re: Re: Re: Re: Fantome,

zajištění bezpečnosti je normálně opravdu úlohou státu, stejně jako pomoc při živelních katastrofách. Tady se s vámi nikdo nepře. Diskutabilní je rozsah té pomoci. Máte konkrétní zkušenost s policií čr, jak stíhala např. vaše ukradené auto či bytového lupiče ?
janabok 8.2.2006 13:37

dobrý den

všem soudným, vzdělaným a pracovitým; tedy těm, kteří ČSSD (KSČ) volit nehodlají...
Slava 8.2.2006 14:05

Re: dobrý den

Podle řady příspěvků je to contratictio in adiecto.
echidna 8.2.2006 14:10

Re: dobrý den

dobrý den opravdu všem soudným, vzdělaným a pracovitým; nejenom těm několika nepoučitelným, kteří mají stále v úmyslu volit ODS