10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

POLITIKA: Babiš ve střetu s covidem, nebo ve střetu zájmů?

Český senát je dnes zcela ovládán opozičními stranami. Aby z něho tedy vypadlo něco příznivého pro vládu, nelze očekávat ani omylem. Byl jsem přesto překvapen tím, že se na svém posledním zasedání před odchodem znovu nezvolených senátorů a nástupem nových opozičních sil Senát PČR usnesl na tom, že český premiér Andrej Babiš je ve střetu zájmů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vychodil 17.10.2020 18:59

no, NP je zajímavý server, když si vezmete názorovou vyhraněnost pana ON, tak mne každý den překvapují články, které zde jsou publikovány, a vytáčejí doběla místní přispívatele...abych to odlehčil, beru takovéto diskuze jako takovou virtuální hospodu, která má svoje štamgasty...tak občas sem zajdu, s někým přátelsky pokecám a něco přínosného se dozvím, nebo mu řeknu, o někom vím, že je mentálně hluchý, tsk něco plácnu, vím že stejně ho to nase.e

všimněte si prohlášení pana Prymuly, viz třeba zde: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/kornavirus-remdesivir-who-zpochybneni-ucinnosti-studie-reakce-prymuly.A201017_113640_domaci_brzy

"...Virus s vysokou mírou pravděpodobnosti unikl z laboratoře. Jenže ne proto, že by v ní byl nějakým způsobem modifikován..."

a teď, byl bych vděčen za odborný rozbor tohoto rčení, neb zde mi rozum zůstává stát...

no, víte jaký je rozdíl mezi teorií o konspiraci a pravdou ? jak kdy, někdy pár měsíců, někdy desetiletí...

píšete logicky a pěkně, já bych to asi tak neuměl, ale jsem ochoten přispět svými znalostmi...

V. Kain 17.10.2020 18:52

Babiš je v mnohonásobném střetu zájmu a váš svěřenecký fond jako zástěrku si strčte za klobouk.Také se stará o to aby dotace jak ty evropské tak i ty o které obírá naši zem plynuly do Agrofertu.Státní zakázky které vyhrávají Babišovi firmy je taky náhoda. Naprosto nechápu jak o tom někdo může pochybovat a nebo dokonce tvrdit,že to není pravda.

P. Vychodil 17.10.2020 18:41

a/ zmínil jsem úmrtnost, neb smrtnost je diskutabilní s ohledem na naprostou nejistotu ohledně počtu nakažených...tudíž je u nás úmrtnost cca 0,01%

b/zemřelo cca 1,1 mil z celkového počtu 7,7 mld populace země

c/graf úmrtí je již placatý, ne díky jakýmkoliv opatřením, ale protože v mnoha zemích se epidemie již prohnala

d/takže, je graf placatý, nebo není ? je hotovo, viz třeba často citované Itálie, Švédsko, tam už další mrtvé vyrobíte až s příští chřipkovou sezonou, zatímco my ještě doháníme letošní jaro...

no, bez ohledu na tyto diskuze, otázkou je, kdo je šťastnější, ten, kdo se hrůzou klepe nad každým dalším testovaným, nebo já, který po více měsících sledování a rozboru situace jsem dospěl k názoru, že zde máme jen další novou chřipku a jsem v naprosté pohodě...,no, uznávám že jako senior mám spoustu času se vzdělávat a úpřímně lituji ty, kteří pracují, starají se o děti, mají čas tak přečíst Seznam či poslechnout si zprávy...no ten hadr na pysk si nasazuju, jeden jsem si na jaře taky koupil...

V. Pavelka 17.10.2020 18:40

Senátoři se pobryndali ranní kávou jak spěchali k usnesení že Babiš je ve "střetu "..:-)

V. Loula 17.10.2020 18:30

Babiš předal Agrofert do svěřeneckého fondu na základě zákona, přijatého českými zákonodárci. Splnil Babiš podmínky dané tímto zákonem nebo nesplnil? Vše ostatní je nepodstatné, zásadní je otázka, zda Babiš postupoval podle toho zákona nebo ne. Pokud dneska kladete otázku, zda je Babiš majitelem Agrofertu ( ano, je, pouze přímo nerozhoduje), pak se ptám, zakazuje ten zákon nějakým pararafem, aby Babiš nebyl obmyšlenou osobou? Pokud ano, tak Babiš porušil zákon. Pokud ne, tak zákonodárci připravili zmetek. Takže otázka nezní, zda je Babiš ve střetu zájmů nebo zda je majitelem. Otázka zní, zda splnil nebo nesplnil požadavky toho zákona.

S. Kubů 17.10.2020 16:39

Není samozřejmě problém tomu, co jsem dal do této diskuse počínaje 17.10.2020 0:45, dát formu článku. Ale kdo ho otiskne ? Že by Neviditelný pes ?

Jinak - aby bylo jasno: Nejsem příznivec konspiračních teorií a domnívám se, že jak COVID-19, tak AIDS jsou nemoci přirozeného původu (ale na druhou stranu z hlediska praktických opatření že je to jedno).

P. Hatina 17.10.2020 16:13

Jasně, požadavek aby se stát nenechal " odrbat od každého komu se chce" je naprosto legitimní. Jenomže, je dělán špatně, tedy pouze formálním zákazem. Což by tedy neprošlo ani u těch pedofilů, protože by se skutečně mohli právně bránit že jsou diskriminováni.

A ta cesta je jediná, totiž důslednou kontrolou. Státní správa by měla být (krom stanovených případů) naprosto nezávislá na politicích a provádět si vlastní kontroly, zda jakékoliv její rozhodnutí jsou v tomto a pokynech politiků nezávislá efektivní a právní. Ve skutečnosti to stejně formálně dělá, a stojí to dost peněz. Každý úřad má svoje kontroly, audity, právníky, atd..Ale jestli toto nefunguje a stejně se nechají /nejen politiky/ dojit, tak pak je ten problém naprosto jinde a měl by se i jinak řešit.

V. Halašta 17.10.2020 15:57

A k druhému odstavci - Babiš si žádný svůj postup nenašel. Je stále v rozporu se zákonem, který jsem uvedl. Že to tvrdí, je jen sprostá lež

V. Halašta 17.10.2020 15:55

Samozřejmě že existuje úprava, která není v rozporu se zákonem. Jenže ta zároveň znamená riziko, že ten majetek, jehož se dotyčný dočasně vzdává, mu ti aktuálně hospodařící vezmou nebo sníží natrvalo. Čím právně čistší tím vyšší riziko no a při Babišově paranoie, zvolil to řešení snad nejméně vyhovující zákonu (může kdykoliv zavelet a je konec svěřeneckého fondu atp.), kdy je evidentně ovládajícím.

O žádnou diskriminaci se nejedná. Bohatý se může vzdát jen některých činností (tisk, dotace, státní zakázky) a může zůstat dál bohatý. Povinnost nás, státu, není nechat se odrbat ad každého, kdo k tomu má dost drzosti. Nebo snad zákony ochraňující děti před pedofily diskriminující pedofily?

J. Kadeřábek 17.10.2020 15:28

A co ty stádovitý chytrolíne tady řídí Klaus z důchodu?

V. Halašta 17.10.2020 15:11

Někam si posílejte někoho, kdo nediskutuje slušně. Pokud to sám nedokážete tak si diskutujte sám ze sebou.

Smrtnost se udává od 0,5 do 10 %, podle zahlcení systému. I když těch 10% snížíme na 4% (z více různých důvodů), při potenciálu nakazit řekněme 50 % obyvatel to je 25 - 200 tis. mrtvých. Pokud jen 25 % tak 12-100 tis.

U nás dosud zhruba tisíc zemřelých na 100 tisíc pozitivních, tedy 200-300 tisíc nakažených je zatím na spodní hraně, ale to je za plně výkonného zdravotnictví. Jak moc by se smrtnost zvedla je otázka ale horní hranice sta tisíc je reálná.Teda byla by za nulových opatření, což nikdy nenastane a nenastalo ani v té Brazílii.

Váš výpočet má základní logickou chybu v konstatování, že graf úmrtí je už placatý, tedy že už je hotovo. Není hotovo a zplacatělý je díky celosvětovým opatřením. Další váš výpočet je nesmyslný. Nebylo nakaženo 7,7 mld. ale 30 mil (closed) a smrtnost je 4%, s kterými počítám jako horní hranicí.

P. Hatina 17.10.2020 14:55

To je sice pravda . jenže zapomínáte na dvě věci. Za prvé, že musí existovat právní řešení pro podobné případy - odložení majetku do svěřeneckého fondu. Protože by to jinak znamenalo že bohatý člověk ,sám o sobě ani jako zvolený, nemůže vykonávat vysokou státní funkci dle tohoto zákona. Což by byla jasná diskriminace.

A za druhé, právě že vzhledem k tomu že v tom zákoně skutečně není uveden žádný postup, leč pan Babiš sám si takové právní řešení našel, mělo by pro něj platit ustanovení Ústavy 2.4. "..) Každý občan může činit, co není zákonem zakázáno, a nikdo nesmí být nucen činit, co zákon neukládá.

P. Hatina 17.10.2020 14:46

Tak to Vám pan Rychetský poradil naprosto správně. Bez advokáta jste u soudů jako ztracenej..;-D

P. Hatina 17.10.2020 14:45

Tak to Vám pan Rychetský poradil naprosto správně. Bez advokáta jste u soudů jako ztracenej..;-D

P. Hatina 17.10.2020 14:45

Tak to Vám pan Rychetský poradil naprosto správně. Bez advokáta jste u soudů jako ztracenej..;-D

P. Hatina 17.10.2020 14:43

Tak to špatně chápete jeho pravomoci. Nomen omen, jak se říká. Ústavní soud je pořád jen soud. Čili řeší jen věci, které se k němu dostanou soudní cestou. Nemůže krom toho konat jak se mu zlíbí...Od toho tady máme policajty, jak ostatně napsal už K.H.Borovský

"..Bože! kýž jsem policajtem,

to je vyražení,

koho chce, toho si chytne

a dá do vězení.

P. Vychodil 17.10.2020 14:40

a teď mám takový, možná pitomý nápad, vytvořit něco, dokument, ... co vtluče do hlav těch pomaleji chápajících pravdu...

P. Vychodil 17.10.2020 14:33

díky moc za doplnění a zpřesnění, včetně dalších doplňujících komentářů

S. Kubů 17.10.2020 14:11

Upřesnění a poznámka k příspěvku p. Vychodila, 17.10.,11:55:

"...že je možná zvýšený počet úmrtí na covid..."

Zvýšený v porovnání s čím ? V porovnání s běžnými sezonními respiračními virosami ani s meziroční celkovou úmrtností není žádný "zvýšený počet úmrtí na covid..." pozorovatelný.

Ad a/ Některé studie naznačují, že podstatná část populace je již k viru

SARS-CoV-2 primárně imunní z důvodu zkřížené imunity k jiným kmenům koronaviru, které jsou příčinou běžných nachlazení:

... several studies are now showing that 20 to 50 percent of people who had never been exposed to the novel coronavirus have immune cells — known as memory T cells — in their body that react to this new virus. The speculation is that this is due to prior exposure to common-cold coronaviruses.“

Immune cells for common cold may recognize SARS-CoV-2 (NIH).

Ad b/ "...je možné úspěchem popřít jakoukoliv koincidenci mezi lock down a počtem zemřelých..."

Nejenom koincidenci, ale i kauzalitu (příčinnou souvislost, podmíněnost). Jenom bych trochu pozměnil formulaci: Tuto (v předchozí větě vyslovenou) hypotézu bude těžko někdo vyvracet.

Současná testovací mánie na přítomnost viru SARS-CoV-2 metodou RT-PCR nedává rovněž moc smyslu, protože nevíme, v které fázi infekce jsme pozitivního nešťastníka zachytili - věří se, že zhruba dva týdny po akvirování infekce již pacient infekční není (možná, že je pouze po dobu klinických příznaků a krátce, asi 2 dny, předtím), ale virus (neviabilní) může vylučovat ještě i několik týdnů poté. Můj osobní odhad je, že infekci prodělává násobně více lidí, nežli ukazují výsledky RT-PCR testování. Jednak proto, že valná část případů probíhá asymptomaticky nebo jenom s velmi lehkými příznaky, jednak proto, že ostrakizace jak pacienta, tak i jeho tzv. kontaktů, vede lidi k disimulaci. A to mi silně připomíná situaci z dob, kdy zhruba před 35ti lety do ČSSR dorazil AIDS.

P. Dupa 17.10.2020 13:31

jo závist je svinstvo

P. Čech 17.10.2020 13:29

Pan Rychetský to možná řekl. Pokud to ovšem řekl, pak lhal. Já jsem se osobně obrátil na Ústavní soud a to ve věci porušování ústavy politickými stranami. Pan Rychetský mi osobně odpověděl v tom smyslu, že já, jako občan se nemám co obracet na Ústavní soud. Mohu tak činit pouze prostřednictvím advokáta. To má být ta naše demokracie? Občan se nemá co obracet na moc soudní, která zde má být od toho, aby občanům sloužila? Soudy totiž občanům neslouží prostřednictvím někoho, ale přímo. A o tom je celá ta naše "slavná" "demokracie". O "chytré" horákyni a o nepřímém řízení čehokoliv.

P. Vychodil 17.10.2020 13:22

naopak, vážený pane, dívám se na světová data, CDC, WHO, JHU, mortality.org a spoustu dalších...

je zapotřebí se na ta data podívat v kontextu...vaše tvrzení "...byly zastaveny drastickými opatřeními ..." není nijak podloženo, při porovnání průběhú epidemií v různých státech...podívejte se třeba na data úmrtnosti Brasilie a Peru, kde Peru zavedlo lockdown, zatímco Brasilie ne, a dokažte mi, že lockdown nějak pomohl...

navíc, co opakovaně tvrdím, epidemie podle typické chřipkové křivky prostě proběhne, přírodu nelze "obechcat"...

s jediným s vámi souhlasím, že zapotřebí nezahltit zdravotnictví, což ovšem neospravedlňuje nesmyslná opatření, naopak, přílišná uzavírka ekonomiky zničí ekonomiku a zároveň, protože nepřipustují přirozené promořování, následuje tzv druhá vlna, která je vlastně první...to se stalo u nás

a s těmi statisíci mrtvých běžte prosím někam, vezměme jednoduchou aproximaci. počet úmrtí ve světěna covid je cca 1,1 mil (přičemž log. graf úmrtí už je "placatý", při 7,7 mld populace to je cca 0,14%, vztaženo na ČR by to znamenalo 14 000...nebo se ve výpočtu mýlím ?

P. Čech 17.10.2020 13:06

Ústavní soud je garantem ústavnosti ve státě. Pokud tomu tak je, potom by v případě neústavních činů kohokoliv měl okamžitě nastupovat a konat. To se ovšem neděje.

P. Vychodil 17.10.2020 12:58

byla dokázána korelace, nikoliv kauzalita...

L. Kubeš 17.10.2020 12:50

Obhajoba blábolů Václava Klause říká vše, škoda času to číst.

V. Halašta 17.10.2020 12:13

Zřejmě jste se nepodíval na světová data. Ty "statisticky zvýšené počty" byly zastaveny drastickými opatřeními a i tak jsou v některých zemích vyšší než jakákoliv chřipka.

Pokud by se covid nechal projít bez jakýchkoliv opatření počítal bych se statisíci mrtvými, protože smrtnost rapidně vzrůstá s kolapsem zdravotnictví.

P. Kmoníček 17.10.2020 11:55

Pane Halašto, navíc na krátkou a jasnou konkrétní otázku předstírá němého.

P. Vychodil 17.10.2020 11:55

správně, navíc veškerá dostupná data již potvrzují,že jde o epidemii stejného průběhu (křivky), jako předchozí chřipkové epidemie. To, že je možná zvýšený počet úmrtí na covid, je způsobeno minimálně dvěma faktory.

a/ jedná se o nový virus, k němuž populace ještě nebyla promořena

b/ ze statických dat vyplývá, že díky mírné zimě 2018/2019 zemřelo v mnoha zemích méně obyvatel (na chřipku) než je dlouhodobý průměr. jinými (pro někoho možná hnusnými) slovy, lidé, kteří by zemřeli při tvrdší zimě již v předchozí sezoně, zemřeli letos

navíc: z dat ( třeba porovnání Brasilie, Peru) je možné úspěchem popřít jakoukoliv koincidenci mezi lock down a počtem zemřelých

no, čím déle, z dlouhé chvíle, studuji toto téma, tím více, na základě toho, co dokazují fakta, a co vidím v jednání vlád většiny zemí, se přikláním ke konspiračním teoretikům...bohužel

J. Basler 17.10.2020 11:50

No poslední reakce: nesouhlasím s Vámi. Stačí hledat, pochopitelně ne spiknutí :-). Hezký den

P. Vychodil 17.10.2020 11:40

no, zatím se neprokázalo, že za AIDS může virus HIV