23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

POLITIKA: Babiš ve střetu s covidem, nebo ve střetu zájmů?

Český senát je dnes zcela ovládán opozičními stranami. Aby z něho tedy vypadlo něco příznivého pro vládu, nelze očekávat ani omylem. Byl jsem přesto překvapen tím, že se na svém posledním zasedání před odchodem znovu nezvolených senátorů a nástupem nových opozičních sil Senát PČR usnesl na tom, že český premiér Andrej Babiš je ve střetu zájmů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vychodil 17.10.2020 11:33

správně, je to zpětné zrcadlo...

na základě pohledu zpětně již bylo prokázáno, že covid virus, tedy jeho epidemický průběh populací, se neliší od ostatních chřipkových virů...což mi dává potvrzení, že ji přežiji, nebo nepřežiji, stejně jako jinou chřipkovou sezonu...tož pro mnohé jsem "chřipečkář", ale všechna dostupná data dokazují, že se chová jako chřipka, nebo naopak, žádná data dosud nepotvrdila, že se chová jinak...

samozřejmě, je to nový typ, než proběhne populací, způsobí to statisticky zvýšené počty úmrtí...následně se zařadí do skupiny "chřipek"

V. Patrik 17.10.2020 11:02

To by mě fakt zajímalo, jestli si pan Bartoň opravdu myslí, že Babiš není skutečným vlastníkem Agrofertu. Nebo co ho vede k tomu, aby tady nezištně dělal Agrofertu propagandu.

V. Halašta 17.10.2020 11:02

Lžeš, propagandisto. Ondráčka dostal od Babiše nabídku, chvíli se rozmýšlel a pak odmítl.

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/rozhovor-s-davidem-odrackou.A131124_134951_domaci_hv

V. Halašta 17.10.2020 10:58

Já nekladl slova, to zákon. A ten zákon neříká "funkcionář nesmí využít svůj střet zájmů", on říká "funkcionář nesmí mít střet zájmů". Tedy vztažmo k §4a není porušením zákona až to, že úkoluje svého novináře, kdy kterou kauzu spustit (ale i to se stalo, to nebyla žádná fikce), porušením zákona je už jen to, že takový novinář, vydavatelství, je Babišem nějakým způsobem ovládané.

Když se vrátím k vaší podobenství tak zákon říká, že ani nesmím mít nůž. A já ho mám, tedy bych byl vinen. Tečka. Zásah, potopeno.

V. Čermák 17.10.2020 10:55

Ho ho ho, dobrá snaha. A za toho mstivého človíčka Wagenknechta a jeho práskání může také Babiš..;-D;-D;-D

V. Čermák 17.10.2020 10:53

Tak obec Černošice , to je zase rajón ředitele TI Ondráčky, který chtěl být Babišovým mininstrem, ale Babiš ho poslal někam. Obec to naštěstí pro ni prohrála, takže teď se může na plný úvazek věnovat na podzim odmetání listí a v zimě odmetání sněhu, což jsou činnosti pro ni adekvátní.. ;-DRv

V. Halašta 17.10.2020 10:51

Toho bláznivého človíčka Wagenknechta si vybral Babiš za 1. náměstka. Audit, na jehož základě ČR "přišla o 800 mil.", spadal pod ředitele odboru auditu. Wagenknecht byl jeho nadřízeným a Babiš byl zase Wagenknechtův nadřízený.

Ergo kladívko - za těch tracených 800 mil. může Babiš.

V. Čermák 17.10.2020 10:49

Já jsem ten článek pochopil jako o Zbytečnosti Senátu...

V. Čermák 17.10.2020 10:47

Dobře jste slova nakladl, ale ten tzv. Střet zájmů je pouze fiktivní. Reálně Babiš žádné skutečné výhody nezískal. Je to asi tak, jako by vás někdo nařkl, že jste vrah, protože máte doma nůž. Jinak to vypadá, že jste nějaký právník amatér, ale víte jak je to s těmi právníky. 2 právníci běžně vyprodukují nejméně 3 protichůdné názory. A to je tak asi celé..

V. Halašta 17.10.2020 10:41

Možná se ještě sluší doplnit, že na střet zájmů (jen) podle §4a podala k Obecnímu úřadu Černošice podnět TI, obec (neovládaná Babišem) shledala Babiše ve střetu, Středočeský kraj (Babišovi podřízení, Jermanová) však jeho rozhodnutí zrušili a Ministerstvo vnitra (Babišovi podřízení) a VSZ (Babišův podřízený, který potřebuje od státu protlačení výš) postup kraje nenapadli, jak mohli.

Odkazy na jednotlivé rozhodnutí jsou tady:

https://www.transparency.cz/rozhodnuti-stredoceskeho-kraje-ve-veci-ceskeho-stretu-zajmu-premiera-andreje-babise-je-zverejneno-prectete-si-nas-komentar/

V. Čermák 17.10.2020 10:40

Tak ten tzv. "Babišův střet zájmů" vytahuje čas od času senátor Wagenknecht, jinak bývalý náměstek ministra financí, který způsobil ČR škodu 800 milionů a byl Babišem nekompromisně vyhozen. Ten bláznivý človíček také na Babiše často práská do Bruselu, společně s Piráty, svými kolegy A to je tak asi celé...

V. Halašta 17.10.2020 10:28

Autor, zdatný agropropagandista, opakuje ustálenou Babišovu lež "postupoval jsem podle zákona o střetu zájmů". Jenže v zákonu č. 159/2006 Sb. žádný "postup" není. Tam jsou jen podmínky, které musí veřejný funkcionář (Babiš) vyhovět. Takže ze zákona:

§ 4a (1) Veřejný funkcionář ..nesmí být .. ovládající osobou právnické osoby, která je provozovatelem rozhlasového ..vysílání nebo vydavatelem ..tisku ..

§ 4b Obchodní společnost, ve které veřejný funkcionář ..nebo jím ovládaná osoba vlastní podíl představující alespoň 25 % .. se nesmí účastnit zadávacích řízení

§ 4c Je zakázáno poskytnout dotaci .. obchodní společnosti, ve které veřejný funkcionář .. nebo jím ovládaná osoba vlastní podíl představující alespoň 25 % ..

P. Lenc 17.10.2020 10:26

Přestaňte Bartoni opisovat od Čapků, na jejich pohádku opravdu nemáte.

S. Kubů 17.10.2020 10:26

Viabilní = živý, života schopný, schopný přežití (LINKOS, ABZ.cz: slovník cizích slov)

Současná tzv. „druhá vlna pandemie covid-19“ se začala rozjíždět kolem 20. srpna a pan ministr Prymula je ve své stávající funkci od 21. září - ale již za jeho předchůdce byla řada tzv. opatření zavedena. Zdá se mi být jako použitelná hypotéza, že ta OPATŘENÍ nefungují. Ne proto, že je lid nepochopil a nedodržuje je, jak se na to „odpovědní činitelé“ snaží (bez důkazů, ovšem) vymlouvat, ale protože jsou možná z větší části mimo mísu. (Např. jak jsme museli na jaře řadu týdnů chodit po pustých nejenom městech, ale i lesích s ústenkou, stejně jako řídit vlastní auto, nebo že české děti nemohly do školy nejpozději už od května tak, jako jinde - viďte, paní doktorko Rážová). Nebo, anebo také, že snažit se zastavit příliv hadrem na podlahu je ďábelská pýcha typu "poručíme větru, dešti". Žádná léčba (stejně jako „opatření“) není bez vedlejších negativních účinků – a u neúčinné léčby tyto logicky silně převažují. „Zvenku to vypadá“, že efektivitu (reálnou účinnost) aplikovaných tzv. opatření – od roušek po lockdown - nikdo zatím netestoval...

Kdyby ale ta opatření zafungovala, t.j. k prvnímu měsíčnímu jubileu nástupu p. Dr. Prymuly do jeho nynější funkce by denní incidence poklesla např. o dva řády - jaká je představa, co dál? U takto „nakažlivé choroby“ a takto účinných opatření - kdo se pak odváží je někdy zrušit ?

Nebo - denní incidence začne postupně klesat, tak jak začne docházet "substrát", t.j. lidé ke koronaviru vnímaví a zároveň ochotní nechat se testovat. A pak budeme zřejmě svědky, jak se bude zcela bez důkazů vydávat koincidence za kauzalitu. Tak jako letos na jaře, kdy z ČR údajně "přísná, ale spravedlivá" opatření učinila korona-primuse.

P. Lenc 17.10.2020 10:23

Tak Klaus a Šmucler řídí naši "stádovitou společnost"?Tedy, co vy Církvo nevíte...8-o

V. Halašta 17.10.2020 10:15

Bartoň. To ovšem není jen právní laik ale především je Babišův propagandista.

V. Halašta 17.10.2020 10:13

Nejčastěji se používají týdení data. Pro Česko jsou tu

https://www.czso.cz/csu/czso/obypz_cr

a pro některé země (v porovnatelné formě) zde

https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps/

Nuto si jen uvědomit, že se díváme do zpětného zrcátka. Ti, kteří umřou tento týden se nakazili před měsícem.

M. Šejna 17.10.2020 9:15

Tak se pochlubte, matematiku.

Růst nemocných a mrtvých lze totiz popsat jen exponenciálou.

Lineární funkci by v tom viděl jen zrakově postižený.

F. Kusák 17.10.2020 9:08

To opakujete pane Čechů velmi často a já zase opakují, že si myslím, že máte pravdu. Mně už vadí, že senátoři vytvářejí kluby podle stranického klíče, že na funkci předsedy senátu si dělají nároky jednotlivé partaje. Tak nám vznikla tři mocenská centra, která se mezi sebou přetahují. Senát má naštěstí malou pravomoc, ale jeho marginální voličská podpora však nevadí, aby byl nejvíce slyšet. To jsou věci, že!

P. Vychodil 17.10.2020 8:57

jeden příklad ze světa: Brasilie a Peru, země na stejném kontinentě, vedle sebe, ve stejném podnebním pásu. Peru lockdown, Brasilie ne. křivky úmrtnosti na covid jsou si velice podobné...

naše stádovitá společnost není fundovaně informována, že epidemie proběhne bez ohledu na zbožná přání politiků, strašení, lockdowny...otázkou zůstává, jak rychle ji nechat proběhnout...a kolik zaplatit za brždění

u nás první vlna ještě neproběhla, teď teprve začíná...

R. Meišner 17.10.2020 8:57

a ten článek je o střetu zájmů nebo o covidu, autore? hezká bramboračka. --jinak pro pochopení,,--je jedno kolik lidí se testuje, důležitý je poměr nakažených, a ten se nyní blíží 30%. to je to špatné číslo, autore, díky kterému za chvíli nemocnice nebudou stačit. jak prosté.

P. Vychodil 17.10.2020 8:43

to je právě ta propast mezi "svědky kovidovy" a "chřipečkáři"...

jediné, co pro vás odporní "chřipečkáři" popírají a odmítají je, jak jsou účelově (des)interpretovaná data, a nakolik se opatření odpovídají zavažnosti situace...

kapišto ?

J. Basler 17.10.2020 8:41

Nevím, kolik bylo naprosto nezávislých kandidátů do senátu a jak dopadli? Asi nic moc, Je to holt tak, většina kandidátů má nějakou a od někoho podporu. Smiřte se s tím. Bez podpory jste nevolitelný.

J. Basler 17.10.2020 8:38

Jo, jo, počáteční stadia AIDS jsou podobná, člověk o tom léta prakticky neví...

V. Církva 17.10.2020 8:37

Závěr jsem nepochopil.

Jinak ale opatření ovlivňují život, ekonomiku a soukromé subjekty. Jasně že tak nejsou jen "medicínská".

Je ale evidentní že je třeba šíření zastavit. Příroda to brzy neudělá. I v Asii se proekonomicky osvědčila krátká intenzivní opatření. Bohužel to naše stádovitá společnost řízená Klausy, Šmuclery a hloupými právníky nechápe.

A proto - bude houšť. Zdravotně a hlavně ekonomicky!

P. Kmoníček 17.10.2020 8:36

Bartoni, zásadní otázka. Jako právnický laik si nemyslíte, že je premiér ve střetu zájmů ?

P. Hatina 17.10.2020 8:31

To přece řekl jednou pan Rychetský, že soudy můžou soudit jen to co je žalováno. A v případě Babišova střetu zájmů, je to i podle toho zákona pouhý přestupek za kterej jen jenom pokuta. , Takže to ani soudy neřešily, co si pamatuju, tak to řešila jakási přestupková komise v Horní Dolní, a pak jim to stejně jiná komis na kraji zrušila Takže, v tom je asi špatně ten zákon, kterej to měl řešit jinak,,,---

P. Vychodil 17.10.2020 8:23

přičemž i tato čísla budou ovlivněna úmrtími, způsobená plošnými opatřeními, zde je příklad:

úmrtí v sociálních zařízení 2018:4750, 2019:5016, a za první půlrok 2020:5441...přičemž pouze 77 bylo s diagnozu covid...

logicky tedy vyplývá, že deklarovaná ochrana seniorů je hodně zabíjející...

P. Čech 17.10.2020 8:18

Máte pravdu. Podle mne je nemocným ten, kdo vykazuje nezpochybnitelně příznaky nějaké nemoci. Pokud tyto příznaky nevykazuje, je zdravý, byť třeba nakažený. A takto je třeba se na celou koronavirovou hysterii dívat a zásadně nevyvolávat paniku mezi lidmi nicneříkajícími čísly.

P. Čech 17.10.2020 8:14

Soudy to neřeší, ba dokonce to řešit odmítají, vč. soudu ústavního. Ono nedochází jen k porušování běžných zákonů, ono dnes a denně dochází k porušování ústavy a to politickými stranami a hnutími. To na straně jedné a na straně druhé je nám neustále politiky nalháváno, že my, občané, žijeme v nějakém právním, demokratickém státě. Je to ovšem nehorázná lež. Žijeme v neprávním státě, v absolutní diktatuře menšiny - politických stran a hnutí.. Ony totiž ty strany a hnutí tvoří skutečnou a výraznou menšinu ve srovnání se všemi občany. A v tom to všechno vězí.