22.5.2024 | Svátek má Emil


Diskuse k článku

PARADOX LHÁŘE: Proč má Pavel šance na zvolení

Petr Pavel před rokem 1989 zradil Česko. Slíbil věrnost východní velmoci a komunismu. Svůj slib porušil, takže komunisté by ho volit neměli, a protože zradil Česko, ani slušní lidí by ho teoreticky volit neměli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Kubáč 6.1.2023 8:56

Pavel je jeden z mnoha politických kadidátů - typ "beztvará želatina" - které osobně nesnáším, avšak současný mediálně-průmyslový komplex je naprosto miluje.

Myslím že Nerudová z Babišem - jsou oba horší, protože na rozdíl od Pavlova kariérismu nebržděného morálkou - mají oba skutečné máslo na hlavě a vzhledem k poměru příležitostí / peněz, které jim prošly rukama si nejsem jistý jestli Nerudová na tom vlastně není hůře.

T. Hraj 6.1.2023 8:56

R^ Přesně tak!

ČSL nesloužila k obraně naší země, ale k obraně zločinného, socialistického zřízení naší země (což bylo také obsahem vojenské přísahy). Jsem naprosto konsternován, že jinak často zajímavě píšící pan Církva tento rozdíl nechápe.

Neznám nikoho, kdo by měl před rokem 1989 "obavu, že nás lampasáci neubrání". Možná žiju v bublině, ale představa, že by tehdy někdo fandil stíhačkám s rudými hvězdami proti těm s bílými (a nebyl z lampasácké rodiny) je opravdu surealistická.

V. Církva 6.1.2023 8:53

Tak přehnaná reakce je taky reakce. Nicméně reálný svět je reálný svět.

Babiš oligarcha je, Nerudová je především progresivistka a není ani tak sympatická a rozumná aby se na funkci hodila. Pavel je asi nejmenší zlo už proto že vláda vojenské junty u nás nehrozí

V. Církva 6.1.2023 8:49

Takže, pokud vám bylo tak naprosto jasné, že nebezpečným a militantním společenstvím je Varšavský pakt a nic jste proti tomu tehdy nedělal, tak teď mlčte, protože je to zbabělé. Je po válce, bojovat jste měl dřív.

Je vám doufám jasné že jste tomu napomáhal víc než Pavel a ti co nějak věřili, že brání svoji vlast.

My už za Gorbačova a v roce 1989 nelhali!

F. Kusák 6.1.2023 8:47

Tak jen k Ukrajině. Ruskou agresi naprosto neuznávám a považuji ji doslova za odpornou. Můžu pozice na obou stranách relativizovat, ale řešit konflikt otevřenou agresí, je mimo můj morální obzor. Jak se bude konflikt vyvíjet nevím, ale doufám, že i v Rusku se najdou realistické síly, které uznají, že se jejich politické "elity" dopustily neodpustitelného omylu. Budiž to také mementem pro všechny jestřáby, kteří by chtěli složité problémy řešit necivilizovanou agresí. Tak asi tak pane Církvo.

V. Mokrý 6.1.2023 8:45

DOOPRAVDY MÁ ŠANCI ?

Nebo je protlačován agenturami a médii !!

V. Církva 6.1.2023 8:41

Ano, tak to bylo. A je. I mimo armádu znám komunisty, kteří zatápěli podřízeným s komunistickým škraloupem a po roce 1989 ještě drze zatápěli těmtýž za to že nebyli dostatečně protirežimní (ono s tím škraloupem by ale pak bylo už jen to vězení).

O tom to ale je, o jednotlivcích, kteří vědomně ničili/ničí druhé. Jednotlivci měli být odvoláni a potrestáni.

Pokud chce někdo trestat všechny komunisty, vojáky co plnili rozkazy a ze svého přesvědčení neškodili ale plnili rozkazy obrany proti tehdejšímu nepříteli myslím vinu nemají. Nakonec i vy, pokud by jste byl tak skálopevně přesvědčen že to co podepisujete je špatnost, šel by jste radši do toho Sabinova. Někteří to udělali.

Týká se to co jste napsal generála Pavla?

K. Vengi 6.1.2023 8:40

Klasická "guma".

A. Stárek 6.1.2023 8:38

No, jenže já bych to necítil ani jako něco, co by mne pro funkci prezidenta mělo diskvalifikovat.

I. Polák 6.1.2023 8:35

Prezidentská volba 2023: V pátek 13tého se máme rozhodovat mezi oligarchou, vojenskou juntou a někým zcela neschopným. To třetí neberu jako více pejorativní ...

F. Kusák 6.1.2023 8:34

Co jste byl nebo nebyl je otázkou Vašeho svědomí a nikdo nemá právo Vás soudit. Je tu ovšem jeden "malý" rozdíl, nechcete být prezidentem České republiky.

F. Kusák 6.1.2023 8:31

Tak nevím, čemu jste po roce 1968 věřil Vy, ale myslím, že většině lidem bylo jasné, že militantním a nebezpečným společenstvím je Varšavský pakt, a že ztělesněným zlem je agresivní ideologie marxismu leninismu. Ano, museli jsme v tom žít a vychovávat naše děti co nejlépe. Ale i tehdy byla většina lidí slušná a s předstíranou loajalitou to nemělo nic společného.

V. Církva 6.1.2023 8:30

Vážený, spolupráci s komunismem po roce dá se říct upřímně ukončilo 90 procent národa. 10 procent u ní zůstalo a méně než 10 procent nespolupracovalo před rokem 1989.

Mimochodem, jak jste vy bojoval proti komunismu před rokem 1989 a jak dnes proti ruskému bolševismu? A co říkáte na okupaci Ukrajiny ruskými bolševiky?! Čekám na pravdivou odpověď.

M. Kanda 6.1.2023 8:30

I kdyby se stalo něco tak úžasně nepravděpodobného, že by tento exot byl zvolen, stejně by nekopal za vás ale do vás.

A. Stárek 6.1.2023 8:30

Docela by mne zajímal autorův životopis.

Já bych v něm měl

- Oba rodiče byli v KSČ (Vstoupili tam v roce 1967 a nevyhodili je; nicméně nikdy jsme doma politiku neřešili. Maximum, co jsem se s komunisty setkal, bylo párkrát na brigádách v Akzi Z, kde mě otec brával s sebou a kde se fakt něco pro obec vybudovalo. Oba rodiče normálně pracovali, nekradli a vedli nás (své děti) stylem "nelhat a nekrást" (jakkoliv s odstupem chápu, že mezi nelhaním a zamlčováním je velká šedá zóna).)

- Byl jsem Pionýr. (Vím, že jsem byl, ale to je tak všechno, co si z toho pamatuju, tak k tomu víc říct nemůžu.)

- Byl jsem v SSM a dokonce předseda místní organizace. Měli jsme dokonce nějaký seznam/program činností a byly tam takové věci, jako přednášky proti náboženství atd. (Realita: vesnice na východní Moravě, 90% lidí chodilo do kostela, z naší SSM asi všichni kromě mě - k víře jsem nebyl vychovávaný. Přednášky jsme nikdy žádné nepořádali (a nikdo po nás žádnou politickou akci nechtěl), ale měli jsme klubovnu, kde jsme byli skoro pořád a kde se páchalo všelicos. Naopak jsme pořádali zábavy a koncerty (od Dobeše, Poutníků atd přes Tublatanku až po Törr, což opravdu nebyla komunistická propaganda). Byla to prostě parta mladých lidí, kterým spolu bylo dobře. Do KSČ jsem nikdy nabídku nedostal a nevím o tom, že by ji z nás dostal někdo jiný.

- Na VŠ jsem byl školen a cvičen v protivzdušné obraně (PVO), abych mohl bojovat proti kapitalismu, který nás chystá napadnout. A navíc jsem měl zápočet a zkoušku z vědeckého komunismu (což byl jeden z povinných předmětů i na technické škole).

Takže pokud by někdo soudil jen podle toho, co by bylo v "životopisu", jsem komunistické dítě, oddaný svazák a kolaborant s tehdejším režimem. Akorát že tenhle popis nemá s realitou nic společného.

F. De Winter 6.1.2023 8:29

Bašta není spasitel. Nepřehánějte. Je to jen člověk. ;-)

V. Církva 6.1.2023 8:26

Jistě na tom něco je. Možná, kdyby bylo víc vhodných kandidátů, Pavla bych nevolil. Mirka Dušína ale nenabídli a minulé války bojují jen don Quijotové. A nakonec, v současné situaci šílené Černochové se někdo klidnější s vojenskými zkušenostmi hodit může.

Chcete tedy progresívní LGBTQ+ budoucnost s Čapuší Nerudovou? Za mne ne, mám rozum.

F. Kusák 6.1.2023 8:21

Ano, máte pravdu. A někdo mu vymyslel legendu, které se drží jak něco košile. Dvojití, trojití agenti jsou naprosto běžní. Nic zvláštního. A pak, myslet si, že agent Pavel ukončil svou legendu pádem komunismu, je také naivní. Spíš si myslím, že se jí nikdy nevzdal, nebo nemohl se jí vzdát. A pak, srovnávat Pavla s Babišem nedává smysl. Životní příběhy obou jsou naprosto rozdílné. U Babiše už není co rozkrývát. Ale pro pozici prezidenta je rovněž nepřijatelný. On je ukřivděný, poražený, zahnaný do kouta. Celých pět let bude národu vysvětlovat, jak mu oponenti ublížili a politici a novináři na něj budou z každé pozice útočit. To fakt nemá smysl.

V. Církva 6.1.2023 8:20

Nějak to neštimuje s vaší podporou, či omluvou Putinova režimu. Máte to teda pravděpodobně ze své vlastní zkušenosti. Něco na vás mají.

Od Putina pak víte že mají něco i na Pavla.

V. Církva 6.1.2023 8:15

Taky bych chtěl volit Mirka Dušína, ale nepřihlásil se. Upřímně, nejen za sebe ale evidentně to tak měla nadpolovina národa, i když to dnes nepřiznávají, tak jsme v 70tých, 80tých letech věřili že USA a Západ nás chce zničit a nevylučuje atomové bombardování. Já spíš měl obavy že nás ti hloupí lampasáci (tady s autorem souhlasím) neubrání. Asi na rozdíl od SSSR, ale naše představy o studené válce byly, že útočí oni na nás, a naše armáda nás má bránit. O technologickém náskoku Západu jsme věděli, proto každý tušil jak by dopadla případná válka.

Stejně jako generálovi Pavlovi mi bylo hned po roce 1989 jasné, že Západ není náš nepřítel a chceme být spojenci. Ještě ca 3 roky před tím jsem si to nemyslel. Nevím jestli je to překabátění ale jednal jsem podle dostupných informací a stavu naší politiky. I svoje přátele mučené STB jsem potkal až po roce 1989 a rodinné historky přede mnou v dětství tajili.

Chápu i autora, pokud byl v nějaké opozici, byl přítelem Západu a nepřítelem naší armády už před rokem 1989. Když mu to ale bylo tak jasné, asi tehdy proti komunismu bojoval.

Bojovat války minul0 je ale mrhání energií. Dnešním problémem je především progresivismus Západu jehož představitelkou jednoznačně je Danuše Nerudová, Babiš je křivák větší a tak budu volit generála Pavla, i když lampasáky nemiluji, nikdo vhodnější mezi kandidáty není.

J. Pokoutný 6.1.2023 8:07

Nejspíš dle používaného slovníku nestihl být v KSČ, zato upřímně volí rudoZelené.

A. Holík 6.1.2023 8:04

Moskvu adoroval jeste pred rokem ..

F. Navrátil 6.1.2023 8:04

Pro zákulisní manipulátory je nejcennějším politikem kariérista, který je vydíratelný a na kterého lze kdykoliv vytáhnout složku s jeho životními skvrnami. U Pavla není jasné, kde se tato složka nachází. Zda v Moskvě nebo Washingtonu. Nebo na více místech. Nejpodivnější na jeho kandidatuře je, že ho podporují média, politici a příslušníci kulturní fronty, kteří se léta pasují za přední bojovníky proti komunismu a příznivce pravdy, lásky a morálky.

T. Diblík 6.1.2023 7:58

Omluva převýchovný. Jeden nemá psát, když je vzteklej.

A. Stárek 6.1.2023 7:51

Kristepane.

R. Langer 6.1.2023 7:49

Každý kariérista hájí především svoje VLASTNÍ ZÁJMY, ne vaše, a už vůbec ne ty moje. Tak abyste se potom hodně nedivil. Až se zase proberete za pár let z té blbosti, co jste právě řekl. :-P

J. Zeman 6.1.2023 7:47

Na vojně jsem měl možnost poznat docela dost výše postavených gum zblízka. Baráku velel podplukovník. Pár dalších vyšších hodností po plukovníka se v okolí pohybovalo. Se všemi jsme časem podebatili. Nebyli hloupí a mnozí režim opravdu nemuseli. Mezi čtyřma očima a hlavně ušima se s nimi dalo mluvit naprosto otevřeně. Několika jiným v okolí by jedna věta z takového hovoru stačila jako žádanka na rekreaci do Sabinova. Ale všichni bez rozdílu pravidelně chodili na prověrky, kde na povel odříkali to, co režim chtěl slyšet, aby mohli být do dalších prověrek stále gumy. Nechci prezidenta, který na povel odkudkoli odříká cokoli jen proto, aby zůstal u válu a pečlivě skrývá vlastní názor, což se za dobu své praxe bezvadně naučil.

R. Langer 6.1.2023 7:45

Přesně! A soudruh Novák je exemplární příklad takového komouše. Výjimečně chytrého komouše. Něco jako Goebbels, z jiného totalitního levičáckého režimu.R^

R. Langer 6.1.2023 7:40

No a? Zrovna na tom já osobně nic špatného nevidím. Když se podívám i po těch ostatních. ;-)

F. De Winter 6.1.2023 7:40

R^R^R^