15.5.2024 | Svátek má Žofie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
loiz 18.6.2009 23:39

dokud budou zeleni proti jadru

nelze brat jejich program - udrzitelny rozvoj a ochranu prirody - vazne.

Radek 18.6.2009 23:16

zelení a "zelení"

Tak o ČD škoda mluvit a co se týká sebranky zelených, tak těm šlo hlavně pouze o to se přes ekologii dostat ke svým korytům a jen dobře, když se už nikdy nikam tato svoloč nedostane ... toť můj názor ...

para 18.6.2009 18:55

To, že ekologií kdejaká strana občas ohání jště neznamená program.

Ten program udržitelnosti čí dokonce zlepšení ekologické situace s ohledem na dopady světovoé krize... ale nemá žádná strana jasný ani na rok dopředu natož co se týče dlouhodobosti. Podobně ani ty české dráhy nemají vyhovující stav drážní sítě, a nakonec i ty okresy nemaj peníze a tak autobusy mnohé ty okresky předrncávají....   Není to jen otázka falešnosti proklamací typu "Řešení proti strašení" ale problém neudržitelnosti současného stavu spotřeby naší společnosti. Na přepychová venkovská sídla přitom dojíždí celé rodiny denodenně desítlami kolometrů vytlučených silnic na jejihž opravu paradoxně jaksi nejsou peníze.... Právě vyšla kniha Bedřicha Moldána "Podmaněná planeta". Stali jsme se přírodní silou ale nechcem za tu moc převzít i odpovědnost a důsledky.  Žádná strana si utahování opasků - a to i když máme 50% národa otylích - nedá do volebních programů a slibů s obavy před ztrátou hlasů a to i přesto, že je to jediná bezprostředně realizovatelná a všestraně velmi efektivní cesta. Zelení toto v programu měli, prosazovali cyklistiku, omezení kamionů.... nakonec k budování cyklostezek začlo docházet - /musí se ale šlapat.../. a kamionů vlivem krize tak jako tak dost ubylo... tak proč je volit - jsou navíc rozhádaní a třeba by se hádali namísto hledání východisek.... Tak to raděj necháme být - "nějak bylo - nějak bude" - řekne si mnohý český volič.... Účast byla podle toho a dopady budou podle toho také vypadat. Kdo se nestará o politiku - o toho se postará politika.

pteryx 18.6.2009 16:39

jistota

Obecně se s tímto článkem dá v mnohém souhlasit, jen bych k tomu měl pár poznámek.

Ono je někdy lepší ta nejistota ČD, protože když jedete autem tak sice vyjedet z místa A, ale jestli dojedete do místa B, nebo vás tam doveze s politování-hodným zpožděním černá sanitka, to není úplně jasné. Je třeba sledovat všechny parametry, obecně jde bezpečnost (která je na našich drahách na celkem slušné úrovni) proti spolehlivosti, je to něco za něco. Že je něco státní ještě neznamená že je to úplně špatné. Co se týče pana Jančury, jeho autobusy jsou sice laciné, ale s tou bezpečností už měl pár průšvihů.

ČD mají jednu velkou chybu, totiž že když se někde něco opravuje, tak se to nepromítne do jízdního řádu, takže se třeba půl roku nebo i rok jezdí s pravidelným zpožděním. Vy si něco naplánujete, ale všechny navazující spoje vám ujedou, což nemůžete tušit (ale ČD to vědí a nic nedělají). Na obranu ČD je třeba říct, že spousta zpoždění je způsobených mezinárodní dopravou, že někde v evropě na hranicích při kontrole cizinecké policie vznikne zpoždění a pak se to táhne.

honzak 18.6.2009 17:24

Re: jistota

když se pán podívá na www.cd.cz, tak zjistí že kecá....

MR 18.6.2009 16:31

Propad Zelených ve volbách

to je to nejlepší, pane Neffe co se může stát! A co se týká dopravy - nevím co je dopravě vlaky a autobusy tolik ekologického?Jsou to nesmyslné diskuse a celá zelená politika je jeden velký podvod a pouze cesta k větší korupci a další totalitě.

pteryx 18.6.2009 16:49

Re: Propad Zelených ve volbách

Nemáte pravdu!!! Když srovnáte kolik energie je potřeba na individuální dopravu autem a kolik se spotřebuje při cestě autobusem, tak je jasné že podpora hromadné dopravy se z ekologického hlediska skutečně vyplatí. Navíc ty vlaky v naší zeměpisné šířce devastují krajinu podstatně méně než automobilová doprava, zimní posypy vedou k zasolování země okolo silnic, navíc budování a údržba silnic je energeticky mnohem náročnější než údržba kolejí. Vlaky mají taky tu obrovskou výhodu, že se dají napájet elektřinou, přičemž k výrobě elektřiny vlastně nepotřebujete fosilní paliva, nebo přinejmenším nejste závislí na dovozu ropy z Ruska nebo od Arabů. Co se týče nákladní dopravy, vlaky spotřebují při přepravě materiálu při srovnatelné vzdálenosti zlomek energie, který by spotřebovaly auta.

honzak 18.6.2009 17:28

Re: Propad Zelených ve volbách

he? Pán je melounista, neníliž pravda? Potřebná energie na přepravu jedné tuny nákladu je proti náklaˇfákům skutečně menší. Ale to je jen část pravdy, že? Na železnici se nákladní vagon s tunou nákladu hezky projede než dosáhne cílové stanice, že? Navíc se k nakládce i vykládce musí (v 90% případů) dostavit ten hnusný náklaďák, aby tu tunu přivezl / odvezl od odesilatele k adresátovi, že?

O železniční dopravě toho pán moc neví, že?

MR 18.6.2009 20:31

Re: Propad Zelených ve volbách

Vy posuzujete pouze část problematiky a to je ten problém a základ celého nesmyslu. Vlaky mají vybudované své koridory (ta údržba něco stojí a celý provoz). Navíc jezdí z bodu A do bodu B. Ale do bodu A se musíte nějak z domova dostat a z B, kam nevede dráha taky. To platí jak pro osobní tak o to více pro nákladní dopravu. Je to vhodné a ekonomické jenom pro specifickou skupinu přepravovaných (nebo přepravců/zboží). Lodní doprava je třeba asi ještě víc super ne a co se vrátit ke koním? 

Jinak řečeno takhle to fungovalo před 30 a více lety = řekněte rovnou, že se tam chcete vrátit a nás vzít s sebou (a mít zrovna takovou životní úroveň). To je fér.

A co tak moc devastuje automobilová doprava to by mne zajímalo? Jako vlaky jezdí po kolejích tak snad auta po silnici?

pteryx 18.6.2009 16:52

ještě k té korupci a totalitě

Ke korupci a totalitě vede "systém" jedné strany, nebo kartel několika vládnoucích stran (viz. oposmlouva). Větší nabídka volitelných stran rozhodně k totalitě nevede, to jste si něco spletl. >-

MR 18.6.2009 20:16

Re: ještě k té korupci a totalitě

Tak to si spíše pletete Vy. Tohle je umělé vyvolávání a rádoby řešení problémů a pokrucování přirozeného stavu! Nakonec jedni zelení budou brojit proti druhým co je více ekologičtější!

lída 18.6.2009 15:34

vlaky jedou

Jezdím vlakem pravidelně denně již mnoho let. V 99 případech ze sta se dostanu z místa a do místa b bez problémů. Pokud ne včas, tak se slušnou omluvou a zajištěním náhradní dopravy.  Vlaky jsou staré, ale celkem uklizené a obsluha slušná až milá. Autobusem jsem za posledních 5 let jela 4*, vždy v případě krajní nouze a zoufalství. Dvakrát proto, že nějaký trotl vjel na červenou na přejezd a vlaky pak celkem pochopitelně nemohly jet. Dvakrát proto, že jsem zaspala a vlak mi (jedouce včas) ujel. Pokaždé jsem stála v narvaném autobuse, řidič se na mě utrhoval, protože jsem nevěděla kolik stojí jízdenka, že si ji mám odebrat ze strojku atd. O tom, že zjistit odkud jede žádaný autobus je na poměrně velkém autobusovém nádraží takřka nemožné, zatímco o odjezdu vlaku vás na každém nádraží pravidelně informují raděj ani nemluvím.   Stalo se tradicí tvrdit, že jet vlakem je za trest. Možná by stálo zato, to zase párkrát zkusit. Neříkám že je vše v pořádku a nic už zlepšit nejde, jen říkám, že se o to dráhy, jakkoliv státní, snaží.

pteryx 18.6.2009 16:57

Re: vlaky jedou

Záleží kde tím autobusem jezdíte, máte pravdu že ty přecpané regionální autobusy jsou občas celkem tragické (zvláště když ještě suplují výpadek vlaků). Pokud mluvíme o autobusových linkách spojujících velká města, tam se dnes třeba se Student Agency nebo s Eurolines cestuje vcelku pohodlně a levně, ale někdy si musíte rezervovat jízdenku i několik dnů předem abyste se do autobusu dostala.

janoryna 18.6.2009 15:13

konkurence je dobrá.

v současné době se její blahodárný vliv projevuje v prodeji plynu, elektřiny, léků a bankovních půjčkách. také úroky na termínované vklady v některých případech již překročily 3 % ale aby dosáhly 4% bývalé státní spořitelny, tak to bude muset být větší inflace.

pteryx 18.6.2009 17:24

Re: konkurence je dobrá.

Elektřina slevnila kvůli krizi a kvůli krachu sklářského průmyslu, to nemá s konkurencí zas tak moc společného.

honzak 18.6.2009 17:30

Re: konkurence je dobrá.

sklářského průmyslu? Oni tam topí elektřinou? Je to možné, už jsem ve sklárně leta nebyl. Ale tenkrát topily plynem....

janoryna 18.6.2009 15:08

s privatizací železnic je to jako s privatizací

autobusů. nepochybuji, že by soukromníci brali dálkovou dopravu jako to bylo i s autobusy. ale kdo bude a za co jezdit z horní do dolní lhoty. tam soukromníka nezahlédnete nebo musí brát slušné dotace a bude jezdit jen ve všední den. stačí vyhledávat spojení..Privatizace železnic s výjimkou nákladní dopravy by znamenala pouze zešrotování vozidel a prodej kolejnic. a myslím, že dnes už ani tohle žádnej kšeft není. 

certik 18.6.2009 15:30

Re: s privatizací železnic je to jako s privatizací

Prosimvas poucit se. Zeleznice jakozto koleje jsou statni majetek. privatizaci zeleznic se myslí vstup soukromých dopravců u kterých si stát objedná dopravu, tak jak to dělá dnes, jenom dnes si ji automaticky objednává u ČD. Na tu dopravu vysolí ohromnou dotaci.

prodej kolejnic tedy nijak nehrozí. Sešrotování vozidel se už dávno mělo stát, dnešní vozový park odpuzuje zákazníky, je nehospodárný a snad nejstarší v EU.

pteryx 18.6.2009 17:05

s tím šrotováním pomalu

Slováci si vzali staré elektrické lokomotivy a přestavěli je na 160 km/h, my jsme místo toho vysolili miliardy za pendolina, která sice u nás nejsou o moc rychlejší, ale zato méně spolehlivá, ne z toho důvodu že jsou italská nebo nekvalitní, ale protože nebyla stavěna na místní podmínky (mají problémy při přechodu mezi napájecími úseky, narozdíl od Itálie nebo západních zemí je u nás trakční síť hodně fragmentovaná). Navíc jsou problémy s hlídáním a kompenzací emisí proudů ohrožujících naše bezpečnostní obvody, které jsou citlivější na rušení než v západních zemích. Postupně se to řeší, aby byly zachovány dobré vlastnosti těchto obvodů a zvýšena jejich odolnost proti rušení, ale v době kdy bylo nasazeno pendolino to ještě nebylo, je to po finanční i technické stránce náročné.

honzak 18.6.2009 17:32

Re: s tím šrotováním pomalu

už je mi to jasné - ty jsi ŠOTOUŠ! Pak je ovšem jasné, že píšeš totální kraviny.

certik 18.6.2009 17:39

Re: s tím šrotováním pomalu

No tak já si nejsem jist ohledně lokomotiv. Rozhodně jsem nikdy neměl pocit že by zrovna lokomotivy byly ten nejdůležitější problém ČD. Nicméně vagony pro cestující jsou těžké, hlučné a nehygienické.Jet do zahraničí českým nebo řekněme německým vagonem, to je rozdíl dvou tříd, za tu samou cenu.

gnomon 18.6.2009 12:35

Je vidět

že autor by jenom  rád  jezdil vlaky ale nejezdí a schází mu  současné zkušenosti s železniční přepravou, jeho názory jsou primitivní, bez znalostí souvislostí.. Privatizace železnic asi nebude  to nejlepší co železniční přepravě a dopravě pomůže. Jedná se o celostátní  i mezinárodní  podnikání, kde hraní si na vlastním písečku privatizovaných drah moc dobře nejde. Zkušenosti jsou z Velké Britanie, kde se po privatizací britských drah stala řada velkých dopravních nehod (nevím zda se opět  britské železnice nestaly státními). České dráhy jsou snad po ČEz , jediným podnikem v ČR, který funguje spolehlivě a zodpovědně a pokrok u ČD nevidí jen ignorant nebo podplacený člověk. V současné době ČD trpí snahou státu  zvýhodňovat silniční dopravu  před železniční a mnoho politiků je zaprodáno betonové a naftové loby. Je škoda strany zelených, že jejich vliv upadá. Je potřeba více financí pro modernizaci všech železničních tratí a vozidel, nejenom těch hlavních  neboť ekologie není zadarmo.  

Jenda 18.6.2009 12:51

Re: Je vidět

Tak nevim, jezdim vlakem tak jednou rocne, takze myslim, ze nehrozi, ze bych prehledl postupne zmeny a ... nejak zadne zmeny nevidim. Kazdy rok je to uuuuuplne stejne.

Nebo snad mate pocit, napriklad, ze by ted CD oznamilo, ze vlak bude mit dve hodiny zpozdeni, kdyz je snehova kalamita a vlak je zasekly dve hodiny JIZDY od nadrazi? Misto toho aby oznamila deset minut, pak patnact, o deset minut pozdeji tricet a tak dale a tak podobne, pekne po kouskach aby clovek nemohl odejit a nedejboze nejel necim jinym? Vzdyt prece ono to za chvilicku pojede. Vlak je div ne jeste na Slovensku, ale za deset minut bude v Praze na Hlavaku. Nakopat zepredu!

honzak 18.6.2009 13:00

Re: Je vidět

mám pro vás relativně dobrou zprávu - ten nablblý předpis KC1 byl v pasáži o hlášeních cestujícím ZRUŠEN. Teď zbývá, aby se inovovalo myšlení vrchních papalašů a přiznala se barva, místo bulíkování "5 minut a hodnota zpoždění se může změnit".... Měli by zatlačit prodejci na velkých nádrzžích - lidi by nestáli u informační tabule a šli by si něco koupit, když by věděli, že na to mají 20 minut.

pteryx 18.6.2009 17:12

Re: Je vidět

Zákazníci vidí hlavně vozový park, který je u nás zastaralý, ale nevšimnou si toho, že byly zrekonstruovány hlavní železniční koridory, zmodernizována zabezpečovací zařízení, rekonstruována nádraží (třeba nádraží Ostrava-Svinov se vyloženě povedlo), že se změnila organizace nákladní dopravy atd. atd. atd. .

krmič 18.6.2009 20:47

Re: Je vidět

To je ovšem věc vkusu. Mně nádraží Svinov připadá naprosto zvrhlé (tedy ta skleněná hala). Ale hlavně že se na tom někdo důkladně napakoval. Předpokládám, že za státní peníze.

gnomon 18.6.2009 19:32

Re: Je vidět

také mě tento způsob informování rozčiluje ale stačí mobilním telefonem zjistit sms zprávou "POZ mezera(č. vlaku)  na tel č. 7755 jeho skutečnou polohu a máte jasno. Pak stačí  jít operátorce  vynadat

gnomon 18.6.2009 22:08

Re: Je vidět

Jendo, ještě se z klidu domova podívejte na stránky Babitron - zpoždění vlaků

j 18.6.2009 13:00

Re: Je vidět

Kdyby jste napsal, že každý si chrání svou džob tak s vámi souhlasím ale obkecávat to takovými žvásty to je trapné

Kotec 18.6.2009 11:46

nemáte pravdu, autore

SA neodstoupila z tendru proto, že ČD nabídla dumpingovou cenu, ale proto, že se toho obávala. Výsledky VŘ totiž ješte nejsou známy, byla pouze fáze odevzdávání podkladů. To je trapná výmluva. Jančura železnici dělat prostě neumí, velkohubě tlachá o superlevných superexpresech, ale to je vše, skutek utek. A druhá věc - SZ měla svého náměstka pro veřejnou dopravu, ale asi tak rok, pak mu (a jiným náměstkům) sebrali kompetence ve prospěch šíleného Hodače a bylo po náměstkovi. Krátká epizoda, kdy ministroval místo Řebíčka Bendl, se počítat nedá, to se nestihlo rozumně nic změnit.