29.5.2024 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
3směsi 18.6.2009 10:52

ČD + Povodí

Vím ještě o jednom strašidelném molochu, vedle ČD je to Povodí  Moravy s.p. U nás na Moravě- nevím jak pracují Povodí v Čechách, ale tady povodí Svitavy, když pojedete kolem řeky z Brna směrem na Svitavy, to je hrůza. Nic , nic  ti lidé co tam jsou, nedělají ( a tak nevím zda vůbec chudáci berou nějaké výplaty). Na stromech a keřích visí zbytky a nepořádky od minulých povodní (několik let). Všude  na březích   džungle  z křídlatky a kopřiv, a tato džungle se příznačně spojuje s křídlatkou rostoucí do výše 2 - 3 metrů kolem železniční trati, která vede kolem řeky. Do toho všeho se snášejí použité toaletní papíry z vlaků (použité třeba i majiteli otevřené tuberkulózy). Nic z toho nezajímá ani Zelené, ani zdravotnictví, které chtělo uvěznit lékařku, která pacienta s TBC poslala kamsi na rentgen do volné ulice mezi lidi. Ať žije socialismus!

varan 18.6.2009 11:21

Re: ČD + Povodí

No, Podniky Povodí s.p. (kterékoliv řeky) pracují podle mých poznatků všude stejně - jsou správci toků a objektů na nich ze zákona, a dělají tedy to, co "ze zákona" musí. Což nestačí a navíc by se u toho muselo taky trochu myslet, že. Zajímavým detailem v životě této organizace je, že po roce 1990 to byla několik let akciovka s majoritním podílem státu. Zhruba před deseti lety ovšem nastal velký a převážně politický tlak, aby se znovu transformovala v kompletně státní podnik... Proč asi?

Jinak k článku: jsem pro konkurenci, a to všude. Stav infrastruktury a podmínky provozu bych neřešil - ten, kdo se uchází o jejich provozování, má snad dost rozumu, aby posoudil, zda na takový úkol stačí a bude to pro něj výhodné. Pokud nemá, skončí a bude nahrazen někým schopnějším. Pro zelené je tohle téma neatraktivní a navíc by mohli ošklivě dostat přes prsty od všech, kterým současný stav velmi vyhovuje. Proč by riskovali? Je bezpečnější vylézt na komín v Prunéřově - a navíc tam jsou pěkně z dálky vidět...

honzak 18.6.2009 12:11

Re: ČD + Povodí

"Stav infrastruktury a podmínky provozu bych neřešil - ten, kdo se uchází o jejich provozování, má snad dost rozumu, aby posoudil, zda na takový úkol stačí a bude to pro něj výhodné."

Pán je evidentně odborník na drážní dopravu... A s letitou praxí.....

Kylchap 18.6.2009 9:55

Pane autore,

když bude traťová výluka tak ani Jančura nepojede včas. Ani když nějaký votroubek vjede s autem na koleje. Ani když pod vlak skočí sebevrah.

Pane autore, jistě jste si všiml, že Jančura má v prvé řadě zájem o tratě, kde se již nebude "kopat". Na ostatních, které se budou předělávat to  odserou ČD a po dokončení oprav se objeví šlechetný zachránce Jančura.

honzak 18.6.2009 10:01

Re: Pane autore,

jakkoliv spolu nejsme na jedné lodi, tak dneska souhlas. Zpoždění z důvodů neschopnosti hnacího vozidla je naprosto marginální, naprostou většinu způsobuje stav dopravní cesty. Ať rekonstrukce, nebo závady v zabezpečovacím zařízení.

Pane autore, 18.6.2009 10:13

Re: Pane autore,

Jančura neprojevil zájem o rychlíky Plzeň -  Most ani o rychlíky Pardubice - Liberec. V té době bájil o expresech Praha - Ostrava. Ze soutěže v Libereckém kraji odstoupil protože se obával prohry s jiným účastníkem (např. Viamont). Pak to trapně svedl na ČD. Pane autore, jste mistrem světa ve skoku na špek.

honzak 18.6.2009 10:47

Re: Pane autore,

VIAMONT. Jasně, to je úplně stejný soukromník jako Jančura, že? Zcela bez JAKÝCHKOLIV vazeb na ČD a MD, že? Vy jste buď naivní, nebo slušně řečeno alternativně inteligentní!

Kylchap 18.6.2009 11:00

Honzáku,

Jančura zaměstnal dva managory, kteří mají stejném vazby na MD a ČD jako Viamont.

Honzáku, možná, že jsem naivní, ale Vy jste neinformovaný!

honzak 18.6.2009 11:14

Re: Honzáku,

v tomto případě jsem. Já po tom zas tolik nepátrám. Po 171 to jezdí velmi dobře a to mi zatím stačí. Pindulínem do Olomouce taky občas dojedu v rozumné toleranci a zbytek obstarám autem nebo na kole.

TTSO 18.6.2009 10:14

Re: Pane autore,

pak mi tedy není jasné, proč na "Jančurou chtěných tratí" dochází ke zpoždění?

Případně proč si po přechodu státní hranice do Rakouska připadám, že na železnici uběhlo asi 100 let ?

Kylchap 18.6.2009 10:57

Re: Pane autore,

Protože i na těchto tratích jsou výluky, votroubkové, sebevrazi.   Jenže už jsou po koridorizaci a opravách. První trtatě, které Jančura chce (140,130,090,072) jsou v dobrém stavu s vysokou traťovou rychlostí. Proč nemá Jančura zájem o rychlíky Brno - Budějovice?

Podívej se sem http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zpmapa#mapa a informuj se s jakým zpožděním  jezdí vlaky z Rakouska a Německa

Kylchap 18.6.2009 11:11

Re: Pane autore,

Před chvílí překročil EC 104 jedoucí z Vídně hranici se zpožděním 45 minut.

Lapil 18.6.2009 12:09

Re: Pane autore,

Z té Vídně je to v posledních několika týdnech normální, nevím, co tam vyváděj. Je to asi 14 dní - přijel jsem v osm večer do Pardubic a tři EC z Vídně s hodinovým rozestupem pěkně visely na ceduli s 90 - 150 -220 minutami.

honzak 18.6.2009 12:13

Re: Pane autore,

patrně rakouští soudruzi také "optimalizují" nějaký traťový úsek. Fyzika je jenom jedna a zákon o neprůstupnosti těles zatím nebyl z brusele zrušen:-D

Ostatně, když na dálnici svedou dopravu do jednoho pruhu talk je taky mazec, že?

JPanther 18.6.2009 9:29

Já bych také rád jezdil vlakem jako pan Neff

Celou tuhle úvahu berte jako povzdech člověka, který by moc rád jezdil vlakem, jenže potřebuje jistotu, že se z místa A dostane na místo B včas a spolehlivě. Soukromým vlakům bych byl schopen věřit.;-( Bohužel patříte k 99,9999%, kteří nevidí, že za problémem, nad nímž vzdycháte nejsou České dráhy, ale největší muzejní exponát na světě s 8000 kilometry shnilých tratí. Jestliže tento prohnilý stát 30 let od plyšáku opravuje (zde mručím pochvalně nad kvalitou s porovnámím se socialismem) pouhých ;-€700km železnic a naopak proti socialismu vůbec neudržuje 8tisíc kilometrů, které jsou v dezolátním stavu. Odborníci vypočítali, že pro skutečnou konkurenci na kolejích bychom museli dát do údržby železniční sítě 40 miliard ročně po dobu 40 let. Jestliže rveme ročně 80 miliard do dálnic;-€ (zpoloviny naprosto zbytečně-takže peníze by byly), tak se nikdo z nás nedočká konkurence na železnici. Osobně bych rád viděl Jančuru na kolejích, protože do pojízdné gumokolové hromadné rakve sedám jednou za rok a jen v případě, že řidiče mám prověřeného.

 Pokud má Jančura nadbytek investic, pak budu moc rád, aby tu začal dříve, než jiné západní megaspolečnosti (dražší než ČD). Jenže ani vy, ani kdokoliv jiný nepřestane vzdychat nad tím jak jsou dráhy nespolehlivé, pomalé. To je vina dementních politiků, Klausem počínaje, kteří v devadesátých letech nepochopili, kde je moderní společnost a začali zbrojit na minulou válku. Jeďte do Španělska. Zjistíte, že od osmdesátých let jedou zcela opačným směrem. Místo 100km nových dálnic ročně tam otevírají ročně 100km moderních železnic a zisk je 700% cestujících proti stavu z roku 1990. 

badaxe 18.6.2009 10:09

Re: Já bych také rád jezdil vlakem jako pan Neff

Zisk x% ceswtujících, když nepostavím silnici je celkem logický, není cesta, nemůže jet autobus, musím, byť nerad jet vlakem. Že by ale španělé byli vzorem bych si netroufl tvrdit.

Mimochodem kdo měl těch 8000 km kolejí ve správě celou dobu, nebylo to náhodou CŠD/ČD a dnes z ní vzniklá správa dopravní cesty? Proč tedy ječíte na "stát" a Klause, když dezolátní stav zavinila právě dráha svou lemplovitostí? A proč by kdokoli investoval do dopravní cesty, když ta je budována někým kdo mu ji pronajímá, pro vás, hůře chápající, když vám pronajmu byt v dezolátním stavu, tak vy si vemete své peníze a zvelebíte mi ho a budete mi platit jako za byt v perfektním stavu? jestli ne, pak proč by kdokoli měl tohle dělat pro dráhy? Mimochodem asi by nebyl problém najít zemi kde železnici zrušili a řeší to bez překládání jen auty, ono dostat se z bodu A do bodu B, není jen sednout do ušmudlaného nevytopeného vagonu a s děsem v duši čekat jaké že zpoždění vlak nabere, je to o tom že se na nádraží musím dostat a z něj zase do místa určení, stejně to platí pro náklad kde se naloží na auto, pak přeloží na vlak, v lepším případě vagon nezabloudí a na dalším nádraží se zase vyloží na auto a odveze k zákazníkovi, to se možná vyplatí na velkou vzdálenost, ale poslat takhle třeba mrkev na vzdálenost 50 km je demndce hodná ředitele železnic. To že raději pojedu čistým autobusem (což je pravidlo, které se docela dodržuje) než zašpiněným vlakem (rovněž dodržováno) je celkem logické. Dráha se chová jako jedno oblíbené etnikum, jen natahuje ruku, ale sama nic nedělá. K čertu s ní, proč na ní mají jít peníze i z mých daní?

yt 18.6.2009 10:50

Re: Já bych také rád jezdil vlakem jako pan Neff

Jste vedle, oni ti Španělé mají i silnice (i vedlejší) a dálnice v úžasném stavu. Asi ve správné době využili peníze EU (než jsme přibili my a spol.) Někdy až komické, na jakých místech mají náročné mimúrovňové křižovatky.

A vaše část daní na dráhy je cena za to, že ti lidé, co s nimi cestují, nezaplní ještě více "vaše" silnice. 

Jenda 18.6.2009 13:04

Re: Já bych také rád jezdil vlakem jako pan Neff

Nikoli. To je cena za to, ze zamestnanci zeleznic nezaplni pracaky. CD je hladova zed.

LJG 18.6.2009 15:21

Re: Já bych také rád jezdil vlakem jako pan Neff

? Vám D1 připadá málo zaplněná? Jen ať ty vlaky jezděj.

iF 18.6.2009 10:18

Re: Já bych také rád jezdil vlakem jako pan Neff

O tom, proč nemají ČD peníze vypovídá např, akce "Pendolíno", která sice stála dvakrát tolik peněz než bylo původně plánováno, ale zato je její provoz dodnes vysoce prodělečný, nebo např. v minulých dnech zveřejněná kauza platby cca 25 milionů korun firmě za něco, co dnes nemůže vedení ČD dohledat a tudíž tedy neví za co je utratilo. A tak bychom mohli pokračovat;-( 

pteryx 18.6.2009 17:22

Re: Já bych také rád jezdil vlakem jako pan Neff

Pendolíno je tak trochu experiment, je to první vlak schopný jezdit jak po západních tak po východních kolejích. Naše zabezpečovací obvody fungují na trochu jiném principu než na západě, takže jsou tady tvrdší normy pro rušení - kvůli tomu zde nemůže nic západního jezdit. Než se kolejové obvody vymění za modernější, které by zachovaly dobré vlastnosti stávajících obvodů a přitom měly vyšší odolnost proti rušení, tak to ještě chvíli potrvá.

TTSO 18.6.2009 10:19

Re: Já bych také rád jezdil vlakem jako pan Neff

1. jakkoliv sáhodlouhý článek, který hned v prvním z hlavy ověřitelném údaji PŘEŽENE realitu o pouhých PADESÁT PROCENT , už nemá cenu dál číst... říkáte 30 let od revoluce ?

Jerome 18.6.2009 9:21

Milý Astone,

už to tak bývá, že žurnalisté jsou experti na všechno. S dopravou po kolejích je to ale jinak. Ve hře jsou nejen rychlíkové spoje, ale řada faktorů dalších. Proč si nechtějí kraje převzít regionální dopravu ? Nevíš ? Proč chtějí zachovat starostové Kolešovku? Nevíš? Tu základní údržbu musí někdo hradit a provoz na to nevydělá. Jak zpoplatnit dopravní cestu pro vybrané rychlíky a uhrnout do ceny i částku za údržbu návazných dopravních cest, které nevydělávají? Jak zohlednit  tlak odborů u státní a nestátní firmy?  Ostatně DB na západ od nás s tím má také potíže už značnou řádku let.  Poslední dotaz : kdy naposledy jsi jel vlakem, Astone ????? a kdy naposledy se aspoň týden ocitla D1 bez omezení provozu a bez havarie ???? Řekové tomu říkávali glosolálie, co tu občas předvádíš.

Novák 18.6.2009 9:08

Lokálky

Až přijde StudentAgency s tím, že kromě dálkových vlaku a autobusu chce k licenci i licenci na návazne lokální linky, pak možná uvěřím, že to je pro lidí a ne vlastní kapsu. Kolik vám pane Neff za tenhle článek pan Jančura dal či co vám za to slíbil?

honzak 18.6.2009 9:37

Re: Lokálky

no, on pan Jančura není blbej a jako návaznou dopravu použije autobusy. Jako to dělaly ČSD za první republiky. Do rekonstrukcí lokálek (D3) nikdo žádné masívní peníze nedá.

šašek 18.6.2009 8:58

Co je ekologického na privatizaci dálkových spojů?

Pan Jančura vyzobe část ziskových  linkek, takže  státu zůstane větší ztráta. Tu

a) zatáhne stát, tj. daňoví poplatníci, a pak to nemá na ekologii vliv.

b) nezatáhne, ale omezí ztrátové spoje, tj. místní dopravu. Ta se pak přesune na silnice, což má na ekologii vliv záporný. Ale na tom zeleným a Astonovi  zas tak nesejde.

Zebra 18.6.2009 8:32

A hele, Aston se pustil do soutěže s Brezinou !

Jak si jinak vysvětlit, že za přetrvávající státní ajznboňácký bordelářský monopol obviní ausgerechnet zelené, ty šílence, co měli za dvacetiletou poplyšákovou éru drobný podíl na moci a vládnutí po méně než tříletou epizodu ? Že prej jen „verbálně“ a skutek utek. Jakej skutek ? Měli viset na klice šéfa ČD, místo aby viseli na šumavských stromech nebo prunéřovském komíně, radí strýc Podger. Třeba je jich málo, nestihnou se pověsit všude, kde byste je vy, strýcové, rádi viděli, vstupte k nim a pověste se na ty dvéře sám, neříkejte, že nemáte ani tu chvilku a ze Zvole to máte kousek !

BTW, už jste si ověřil, kdo u Plzně prosazoval tunel Valíkem a kdo proti němu bojoval ?

KK 18.6.2009 7:43

Velké odhalení

Tak pan Neff pěkně trefil hřebíček na hlavičku. Je ovšem ta hlavička dost omlácená. Že jsou melouni navrch zelení a uvnitř rudí, o tom si štěbetají vrabci na střeše už dávno.

Kanuk 18.6.2009 7:25

Po čem jdou priváti

návrh nabídky na provozování patnácti linek dálkových spojů.....Podobně jako s telefony. Všechny soukromé telefonní společnosti jdou po meziměstských spojích, protože na těch všechny telefonní kompanie na světě vydělávají. Nikdo nemá zájem o místní sítě, které byly a jsou ztrátové. A stejné je to s vlaky. O rychlíky na trati Praha -Brno (nebo podobné) se bude rvát 10 zájemců. Nikdo se nebude rvát o trať Paříž-Dobříš, nebo Posázavský Pacifik.

M. Zima 18.6.2009 7:41

Na Neffovi je vidět, jak člověka zhuntuje slepá víra v privát. Prostě nám zblbnul.