Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKOLOGIE: Zdraví šlo stranou
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
F. Pavlis 17.8.2017 16:20Inu, ultraideologové šumavské divočiny a ekologičtí jakobíni to budou mít vždycky se společností těžké. Nic není takové, aby to vyhovovalo jejich voluntarismům. Takových rozumradů není příliš, ale dostali se k příliš velkým možnostem ovlivňovat slabší články veřejné správy. Takového Bureše se nedotknou ani náhodou a velkých korporací ostatně také ne. Jdou cestou nejmenšího odporu, který si legislativně prolobovali. Bursík a Brabec jsou toho dikladem. Žel. |
J. Hanzal 17.8.2017 11:09Pane Machu to se vědělo už dávno. Jenže z toho (řepky) jdou celkem fajn prachy tak proč se zabývat takový prkotinami jako jsou vyšší emise a podstatně kratší provozní doba motorů než u klasických benzínových nebo naftových, podotýkám nepřeplňovaných - atmosférických, motorů. A další na toto se nabalující skutečnosti jakou jsou eroze půdy, pěstitelství tradičních komodit atd. atd. Vy jakožto poslanec máte určitě větší možnosti na toto upozornit. |
V. Klíma 17.8.2017 10:54A jeste bych dodal jednu zavaznou vec: snizi se cena potravin, protoze misto lanu repky se bude pestovat to, co na pole normalne patri. |
P. Rada 17.8.2017 11:24Re: Taky jen dodatek. To co je normální s hlediska momentálních potřeb člověka nemusí být "normální" s hlediska dlouhodobé stability přírodního systému - kde jsme právě dlouhodobě jen nadstavbou. Nenormální je pak už např celková lidská spotřeba a produkce externalit kterou vyjadřuje např pojem ekostopa. https://cs.wikipedia.org/wiki/Ekologick%C3%A1_stopa Pokud tedy lidé všeobecně překračují únosnost životního prostředí dokonce několikanásobně, považuji za pokrytecké hovořit jen o malé čáti problému s celkového vlivu a navíc politicky vypichovat jen to co se do krámu např ultraliberálům jako je pan Mach hodí. |
R. Langer 17.8.2017 12:28Re: To je blábol. :-P |
L. Novák 17.8.2017 15:53Re: Jako vždy od zeleného magora Rady. |
P. Rada 17.8.2017 17:04Re: Blábol spíše předvedl autor tím, že podstatný důvod pro omezení provozu diselů ve městech neuvedl. Chápu ale, že pokud jde o věcné zhodnocení, tak to je pro týpky které poctivě představuje např pan Novák 475 vždy o "blábolech". Nebo jsem se přehlédl a něco konkrétního k tématu dotyčný uvedl? Jsou ale i jiné obecnější důvody proč omezovat dnes už neudržitelně náročnou osobní dopravu např. jednoho člověka v autě typu of road na cestě do cca kilometr vzdálené místní samoobsluhy... a přecházet na pěší, cyklo či hromadnou. Tím je např uhlíková stopa: https://docslide.org/siemens-s-r-o-siemens-ag-2010-1-2-5-2016-uhlikova-stopa-a-doprava-4-0-narizeni-vlady-cr-c-362-2015-zdar-nad-sazavou-16-5-2016-jiri-pohl-siemens |
V. Klíma 17.8.2017 22:21Re: Proč standardním receptem levičáků a ekologistů na cokoliv, co funguje a je oblíbené, je "omezit" nebo rovnou "zakázat"? Není to náhodou tím, že jejich mozková kapacita nedokáže kromě utopických snů nic skutečně prakticky užitečného vymyslet? |
V. Klíma 17.8.2017 22:22Re: (omlouvám se všem logicky uvažujícím diskutujícím za větný nonsens, utopické sny samozřejmě nejsou "skutečně praktické" :-)) |
P. Rada 18.8.2017 7:58Re: Za ten nonsens i nepodloženou kritiku vůči jakýmsi "levičákům a ekologistům" se pane Klímo omluvte i sobě a to třeba tak, že namísto nadnesených utopiských vizí o tom, že si člověk může dovolit všechno a že sám nepodléhá žádným zákonům a proto že si je nemá ani připomínat... navrhněte alespon nějaké ale faktické řešení či zmírnění součastných až fatálně hrozivých problémů ztráty stability planetarní biosféry. Zkuste třeba nastínit jen zdánlivou maličkost - jak zas pod zem uvěznit právě jen člověkem uvolněný uhlík, který celá planeta a vše živé na ní doposud nedokáže efektivně zrecyklovat. |
V. Klíma 18.8.2017 10:14No preci tim, ze ho zakazeme, ne? A k tomu zakazeme sopky a chov krav, ktere produkuji metan. Dobre vite, na takto jednotlivou otazku, ovsem vztahujici se k tisicum ci milionum dalsich procesu neexistuje jednoducha odpoved. Takze na tenhle spek vam neskocim :-) |
P. Rada 18.8.2017 13:37Re: ŠPEK? "Špekem" bývá něco lákavého co ale mívá závažné a zatrím skryté dopady. V tomto smyslu je "špekem" neuvážlivé čerpání energií s fosilní konzervy. "Skočilo" na něj přitom prakticky celé lidstvo průmyslové éry - jen Vy né??? |
V. Klíma 18.8.2017 20:18Re: ŠPEK? Ne, špekem jsou vaše snahy přimět mě k jednoduché odpovědi na složitou otázku a moc dobře to víte. |
V. Klíma 17.8.2017 18:03Topit jidlem rozhodne normalni neni, at uz se nas kterakoliv podivna ideologie snazi presvedcit o opaku. |
P. Rada 18.8.2017 8:09Re: Jak kde pane Klímo. Topit jídlem normální naopak doposud bývalo a dokonce to bylo podmínkou přežití. Dnes je ale měrná spotřeba násobně vyšší a to už na pováženou také je. Já svůj organismus jídlem vytápím co možná přiměřeně a od malička. Přesto je na pováženou kolik potravin se dnes vyhazuje... Pozornosti by neměla uniknout energie vkládaná do nejrozmanitější obalové techniky produktů s problematickou výživnou hodnotou.... - protože např. "obal prodává". Topit si v autě jedoucím na biolíh s řepkového pole česka je už daleko spíše o zvrácenosti a tuplovaně tam, kde variantou bylo dojít pěšky... Proto tu Vaši "rozhodnost" vnímám rozpačitě. |
V. Klíma 18.8.2017 10:20Mne tyhle jazykove hricky a radobyintelektualni rozmelnovani tematu nebavi, dobre vite, jak jsem to myslel. |
P. Rada 18.8.2017 15:27Re: Asi nejde jen o jazykové hříčky. Auto se jakkoli jede o stroj mnohdy stalo jakousi součástí dnešního člověka. Děti si s ním hrají ještě neumějí mluvit... a pak není divu, že si druh potravy/energie pro stoj i osobu může kdekdo jaksi poplést. |
V. Klíma 18.8.2017 20:17Re: Nemluvňata si hrají s autem? Chcete naznačit společenskou nebezpečnost hračky - auta nebo co? Šmarjajozef, s kým jsem se to zapletl do diskuse?! Budiž to varováním pro všechny ostatní normální lidi - nenechte se zaplést do té rafinované pseudointelektuální hry se slovíčky, jejímž jediným účelem je udělat z vás blbce a ze zdravého rozumu cosi primitivního. |
J. Šejnoha 20.8.2017 23:18Re: Kdyby vás někdo omylem bral vážně, tak by musel spáchat sebevraždu. Aby neškodil přírodě. Komiku. |
A. Nový 17.8.2017 12:33Re: Další problém řepky Další problém řepky je devastace půdy a zahnojení spodních vod. Vodu pod Českem znečistila hnojiva. Jde o důsledek velkých lánů řepky a kukuřice Zdroj: http://www.lidovky.cz/vodu-pod-ceskem-znecistuji-hnojiva-na-vsudepritomnou-repku-a-kukurici-1mx-/noviny.aspx?c=A170816_215014_ln_noviny_ELE |
P. Gábriš 17.8.2017 10:51to jsou věci! Tak teď konečně vím, kdo může za astma, drahý benzín (vzhledem k naftě) a všechny ty hovadiny, které se dějí kolem řepky, atd... samozřejmě ten padouch Babiš a ne špatná rozhodnutí vlády! |
J. Václavíková 17.8.2017 10:42Ve studii VŠCHT se lze dočíst i jiné věci, než účelově vypíchnutý jeden nepřesný údaj. Předpokládala bych, že pokud si pan europoslanec dá tu práci napsat článek, dohledá si aspoň přesné hodnoty jevu, o němž ten svůj pamflet sesmolil. Marně. Hodnotu, o niž se zvyšují emise oxidů dusíku při spalování nafty s příměsí biopaliv, se z článku nedovíme, tudíž ani nejde posoudit, jestli má ono zvýšení zaznamenáníhodný efekt. Můžeme ovšem zjistit jiné pozoruhodné skutečnosti, jež nám Mach, zřejmě omylem, zapomněl ocitovat: ,, Ve srovnání s minerální motorovou naftou dochází při spalování bionafty k poklesu emisí většiny sledovaných polutantů. Vzhledem k tomu, že molekuly bionafty obsahují kyslík, dochází při jejím spalování k dokonalejšímu hoření. To se projevuje nižší tvorbou produktů nedokonalého spalování (CO a uhlovodíky). Vyšší obsah kyslíku a nižší obsah aromatických sloučenin v bionaftě, potažmo i ve směsné motorové naftě vede i k poklesu emisí pevných částic. Vyšší obsah kyslíku v palivu ale způsobuje vyšší emise NOx." Mach demagogicky ocituje jeden neupřesněný a tím irelevantní údaj, na němž založí svou filipiku proti biopalivu, potažmo EU. Záměrně vynechá zbytek věty, z něhož vyplývá opak, tedy příznivý vliv na snižování škodlivin (ať už obsah pevných prachových částic, tak aromatických uhlovodíků či oxidu uhelnatého), neuvede ani, že v tomto parametru překračují diesely limity zhruba desetinásobně, bez ohledu na palivo. Ani neupřesní, že NOx se uvolňují při hoření každého paliva, třeba i dřeva. |
J. Václavíková 17.8.2017 10:42Re: Ve studii VŠCHT se lze dočíst i jiné věci, Suma sumárum. Svobodní už tradičně předkládají potravu vhodnou k přežvýkaní nepřemýšlejícím oslům, kteří si pak nadšeně zahýkají. Nic pro náročnější čtenáře, které by zajímaly podrobnější a zajímavější údaje, jako je například hodnota ERoEI biopaliva pěstovaného v našich klimatických podmínkách. |
P. Rada 17.8.2017 11:16Re: Ve studii VŠCHT se lze dočíst i jiné věci, Trochu bych Vás poopravil ohledně hoření a uvolnování NOx. K tomu aby došlo u dusíku k reakci s kyslíkem nestačí na slušnou výtěžnost pouhé hoření např dřeva u táboráku... V přírodních podmínkách k té reakci dochází zejména až při bleskových výbojích a nebo to umí některé houby a bakterie. Spotřebovávat dusičnany ale umí naopak kde co rostlině živého. Vlivem činnosti člověka se však na planetě dostalo do oběhu už víc jak 2x tolik bio-aktivního dusíku jak kdykoli v historii planety. Největší problémy s tím má eutrofizace vod.... http://www.nase-voda.cz/svete-roste-riziko-eutrofizace-vod/ Podmínkou výtěžnosti NOx je totiž vysoký tlak a navíc nějaký katalyzátor - např železo. Obojí se pro vyšší kompresní poměr vyskytuje právě u diselů a u těch navíc pravidelněji dochází i k horšímu spalování delších uhlovodíkových řetězců. Problematický je tento jev zejména v mezních režimech např při rozjezdu a to je právě případ jeho neustálenosti v městském dopravním rytmu. http://fzp.ujep.cz/ktv/uc_texty/pt1/Chemie_a_technologie_sloucenin_dusiku.pdf Nespálené pevné ultrajemné částice na sebe pak váží další molekuly a s nimy nebezpečně projikají dokonce přímo do krve. Pan Mach proto pokud o tomto riziku ví možná dokonce vyloženě už v názvu svého článku dezinformuje až lže. https://cs.wikipedia.org/wiki/Ultrajemn%C3%A9_%C4%8D%C3%A1stice |
A. Nový 17.8.2017 12:39Re: Ve studii VŠCHT se lze dočíst i jiné věci, Doufám, madam Václavíková, že jste si přečetla příspěvek od pana Rady, který je pod vaším a přestanete hýkat. :-) Kontrolní otázka: Kolik vyprodukuje hoření líhu (biolíhu) oxidu dusíku? |
P. Rada 17.8.2017 16:41Re: Ve studii VŠCHT se lze dočíst i jiné věci, Rád bych si přečetl odpověd i pana A.N. 840 na jeho otázku. Odpovědí totiž může být celá řada a všechny ačkoliv rozdílné přesto mohou být správné. Případnou správnost by ale měli podepřít popisem podmínek jako je tlak, teplota, složení smesi přítomnost katalyzátorů a pod. |
A. Nový 17.8.2017 22:22Re: Ve studii VŠCHT se lze dočíst i jiné věci, Pane Rado, u líhu je to podobné jako u dřeva, pokud nebudete jezdit na dřevoplyn, tak zněho oxid dusíku nevydojíte. :-)) Dáte mi za podrobné popsání onoho problému zápočet? :-)) |
P. Rudolf 17.8.2017 14:01Re: Ve studii VŠCHT se lze dočíst i jiné věci, Nevzdělaný a prolhaný blb přece jen sobě rovné oslovuje! |
L. Novák 17.8.2017 15:57Re: Ve studii VŠCHT se lze dočíst i jiné věci, Aha, komunistický troll P. Rudolf už se ozval... :-D |
V. Klíma 17.8.2017 22:17Re: Ve studii VŠCHT se lze dočíst i jiné věci, Paní Václavíková, dovolím si Vám opět doporučit k přečtení týdeník Echo, tentokrát č. 33 (to s Davidovou hvězdou na obálce) a v něm obsáhlý rozhovor s člověkem snad nejpovolanějším, panem Ivanem Hodačem, takto ještě nedávným předsedou evropského Sdružení výrobců automobilů, kde jasně dokládá, jak jsou tlaky na snižování CO2 i pevných částí protichůdné a že za čísly limit není žádný odborný závěr, ale čistě a pouze politika (či spíše populismus). |