19.6.2024 | Svátek má Leoš


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Zdraví šlo stranou

Média jsou plná článků o tom, že se chystá konec dieselových motorů, protože jejich zplodiny škodí zdraví víc, než zplodiny motorů benzínových. To, co škodí ale ještě víc, jsou biopaliva z řepky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Šejnoha 20.8.2017 23:18

Re:

Kdyby vás někdo omylem bral vážně, tak by musel spáchat sebevraždu. Aby neškodil přírodě. Komiku.

V. Klíma 18.8.2017 20:18

Re: ŠPEK?

Ne, špekem jsou vaše snahy přimět mě k jednoduché odpovědi na složitou otázku a moc dobře to víte.

V. Klíma 18.8.2017 20:17

Re:

Nemluvňata si hrají s autem? Chcete naznačit společenskou nebezpečnost hračky - auta nebo co?

Šmarjajozef, s kým jsem se to zapletl do diskuse?!

Budiž to varováním pro všechny ostatní normální lidi - nenechte se zaplést do té rafinované pseudointelektuální hry se slovíčky, jejímž jediným účelem je udělat z vás blbce a ze zdravého rozumu cosi primitivního.

P. Rada 18.8.2017 15:27

Re:

Asi nejde jen o jazykové hříčky. Auto se jakkoli jede o stroj mnohdy stalo jakousi součástí dnešního člověka. Děti si s ním hrají ještě neumějí mluvit... a pak není divu, že si druh potravy/energie pro stoj i osobu může kdekdo jaksi poplést.

P. Rada 18.8.2017 13:37

Re: ŠPEK?

"Špekem" bývá něco lákavého co ale mívá závažné a zatrím skryté dopady. V tomto smyslu je "špekem" neuvážlivé čerpání energií s fosilní konzervy.

"Skočilo" na něj přitom prakticky celé lidstvo průmyslové éry - jen Vy né???

V. Klíma 18.8.2017 10:20

Mne tyhle jazykove hricky a radobyintelektualni rozmelnovani tematu nebavi, dobre vite, jak jsem to myslel.

V. Klíma 18.8.2017 10:14

No preci tim, ze ho zakazeme, ne?

A k tomu zakazeme sopky a chov krav, ktere produkuji metan.

Dobre vite, na takto jednotlivou otazku, ovsem vztahujici se k tisicum ci milionum dalsich procesu neexistuje jednoducha odpoved. Takze na tenhle spek vam neskocim :-)

P. Rada 18.8.2017 8:09

Re:

Jak kde pane Klímo. Topit jídlem normální naopak doposud bývalo a dokonce to bylo podmínkou přežití. Dnes je ale měrná spotřeba násobně vyšší a to už na pováženou také je.

Já svůj organismus jídlem vytápím co možná přiměřeně a od malička. Přesto je na pováženou kolik potravin se dnes vyhazuje... Pozornosti by neměla uniknout energie vkládaná do nejrozmanitější obalové techniky produktů s problematickou výživnou hodnotou.... - protože např. "obal prodává".

Topit si v autě jedoucím na biolíh s řepkového pole česka je už daleko spíše o zvrácenosti a tuplovaně tam, kde variantou bylo dojít pěšky...

Proto tu Vaši "rozhodnost" vnímám rozpačitě.

P. Rada 18.8.2017 7:58

Re:

Za ten nonsens i nepodloženou kritiku vůči jakýmsi "levičákům a ekologistům" se pane Klímo omluvte i sobě a to třeba tak, že namísto nadnesených utopiských vizí o tom, že si člověk může dovolit všechno a že sám nepodléhá žádným zákonům a proto že si je nemá ani připomínat... navrhněte alespon nějaké ale faktické řešení či zmírnění součastných až fatálně hrozivých problémů ztráty stability planetarní biosféry.

Zkuste třeba nastínit jen zdánlivou maličkost - jak zas pod zem uvěznit právě jen člověkem uvolněný uhlík, který celá planeta a vše živé na ní doposud nedokáže efektivně zrecyklovat.

M. Prokop 17.8.2017 22:26

Re: Ve studii VŠCHT se lze dočíst i jiné věci,

Možná přečte, zaručeně nepochopí.

V. Klíma 17.8.2017 22:22

Re:

(omlouvám se všem logicky uvažujícím diskutujícím za větný nonsens, utopické sny samozřejmě nejsou "skutečně praktické" :-))

A. Nový 17.8.2017 22:22

Re: Ve studii VŠCHT se lze dočíst i jiné věci,

Pane Rado, u líhu je to podobné jako u dřeva, pokud nebudete jezdit na dřevoplyn, tak zněho oxid dusíku nevydojíte. :-))

Dáte mi za podrobné popsání onoho problému zápočet? :-))

V. Klíma 17.8.2017 22:21

Re:

Proč standardním receptem levičáků a ekologistů na cokoliv, co funguje a je oblíbené, je "omezit" nebo rovnou "zakázat"?

Není to náhodou tím, že jejich mozková kapacita nedokáže kromě utopických snů nic skutečně prakticky užitečného vymyslet?

V. Klíma 17.8.2017 22:17

Re: Ve studii VŠCHT se lze dočíst i jiné věci,

Paní Václavíková, dovolím si Vám opět doporučit k přečtení týdeník Echo, tentokrát č. 33 (to s Davidovou hvězdou na obálce) a v něm obsáhlý rozhovor s člověkem snad nejpovolanějším, panem Ivanem Hodačem, takto ještě nedávným předsedou evropského Sdružení výrobců automobilů, kde jasně dokládá, jak jsou tlaky na snižování CO2 i pevných částí protichůdné a že za čísly limit není žádný odborný závěr, ale čistě a pouze politika (či spíše populismus).

Z. Lapil 17.8.2017 19:59

Re: A co takhle pochválit EU?

Dokud platí dlouhodobé smlouvy, není s dodávkami problém. Problém závislosti nastane, když dodavatel smlouvu zruší/neobnoví. Tvrdím, že v takové situaci lze dodavatele prostě změnit, protože se vždycky najde někdo, kdo rád zaskočí. Když nebude za rozumnou cenu ŽÁDNÁ variace na benzín, natáhneme nad D1 dva dráty a budou tam jezdit trolejbusy. Něco jsem dokonce zaslechl o bicyklech.

Nemusíme taky zachraňovat celý svět, stačí, když zachráníme sebe. "Stará Blažková" není světový lídr vůbec ničeho, a když jí neprodají housky v Penny, půjde do Lidlu a z Lidlu do vietnamské večerky a když nebudou rohlíky vůbec, namaže si chleba nebo uvaří špagety s kečupem. Pokud umře hlady, nebude to proto, že by jí někdo něco odmítl prodat, ale proto, že na to nebude mít dost peněz.

V. Klíma 17.8.2017 18:03

Topit jidlem rozhodne normalni neni, at uz se nas kterakoliv podivna ideologie snazi presvedcit o opaku.

P. Rada 17.8.2017 17:16

Re: zbytečné starosti pana Macha

Elektromobilita v hustém městském prostředí má už dnes své opodstatnění ale typuji že budoucnost spíše jak ve vodíku či elektromobilitě tkví v cekovém omezení zbytečné dopravní nákladovosti.

Považuji např. za projev houposti i pokřivení trhu létat každoročně za koupáním k dalekým mořím a využívat k tomu nikým nezdaněné palivo. Celkové dopady - uhlíkovou stopu - má přitom letecká doprava relativně největší - šetří jen čas a na luxus být hned ted všude... může lidstvo později ošklivě doplatit např. skrze dopady klimatické změny.

https://docslide.org/siemens-s-r-o-siemens-ag-2010-1-2-5-2016-uhlikova-stopa-a-doprava-4-0-narizeni-vlady-cr-c-362-2015-zdar-nad-sazavou-16-5-2016-jiri-pohl-siemens

P. Rada 17.8.2017 17:04

Re:

Blábol spíše předvedl autor tím, že podstatný důvod pro omezení provozu diselů ve městech neuvedl.

Chápu ale, že pokud jde o věcné zhodnocení, tak to je pro týpky které poctivě představuje např pan Novák 475 vždy o "blábolech". Nebo jsem se přehlédl a něco konkrétního k tématu dotyčný uvedl?

Jsou ale i jiné obecnější důvody proč omezovat dnes už neudržitelně náročnou osobní dopravu např. jednoho člověka v autě typu of road na cestě do cca kilometr vzdálené místní samoobsluhy... a přecházet na pěší, cyklo či hromadnou. Tím je např uhlíková stopa:

https://docslide.org/siemens-s-r-o-siemens-ag-2010-1-2-5-2016-uhlikova-stopa-a-doprava-4-0-narizeni-vlady-cr-c-362-2015-zdar-nad-sazavou-16-5-2016-jiri-pohl-siemens

P. Rada 17.8.2017 16:51

Re: A co takhle pochválit EU?

Takový důvod pro nezávislost padá pokud platí, že diverzifikaci si dotyčná země může bez problémově dovolit, nemusí se tedy nikde dlouhodobě smluvně zavazovat aby získala lepší podmínky a hlavně dokážete produkovat něco ekvivalentně významného aby si mohla vybírat.

Tak a ted prosím pana Lapila o výčet toho co třeba ČR doposud staví do role světového lídra který si může vybírat?

P. Rada 17.8.2017 16:41

Re: Ve studii VŠCHT se lze dočíst i jiné věci,

Rád bych si přečetl odpověd i pana A.N. 840 na jeho otázku.

Odpovědí totiž může být celá řada a všechny ačkoliv rozdílné přesto mohou být správné. Případnou správnost by ale měli podepřít popisem podmínek jako je tlak, teplota, složení smesi přítomnost katalyzátorů a pod.

F. Pavlis 17.8.2017 16:20

Inu,

ultraideologové šumavské divočiny a ekologičtí jakobíni to budou mít vždycky se společností těžké. Nic není takové, aby to vyhovovalo jejich voluntarismům. Takových rozumradů není příliš, ale dostali se k příliš velkým možnostem ovlivňovat slabší články veřejné správy. Takového Bureše se nedotknou ani náhodou a velkých korporací ostatně také ne. Jdou cestou nejmenšího odporu, který si legislativně prolobovali. Bursík a Brabec jsou toho dikladem. Žel.

L. Novák 17.8.2017 15:57

Re: Ve studii VŠCHT se lze dočíst i jiné věci,

Aha, komunistický troll P. Rudolf už se ozval... :-D

L. Novák 17.8.2017 15:53

Re:

Jako vždy od zeleného magora Rady.

P. Rudolf 17.8.2017 14:01

Re: Ve studii VŠCHT se lze dočíst i jiné věci,

Nevzdělaný a prolhaný blb přece jen sobě rovné oslovuje!

R. Langer 17.8.2017 13:22

Re: medvědí služba ekologii?

Vy tu pravdu ale znáte. A proto lžete. Musíte. :-P

R. Langer 17.8.2017 13:20

Re: máte pravdu, pane Schwarzi

A už jsou jaderky v Německu zase povolené? A větrníky a solárka mají výfuky v našich a polských elektrárnách, které musí držet stabilitu sítě přetěžovanou výkyvy z těchto zdrojů. A až to praskne, to bude potom velká legrace. :-D

P. Selinger 17.8.2017 12:52

Re: zbytečné starosti pana Macha

Elektromobily jsou slepá ulička. Skutečná budoucnost patří vodíkovým článkům,vodík bude získáván elektrolyzou vody pomocí větrné a solární výroby elektřiny

A. Nový 17.8.2017 12:39

Re: Ve studii VŠCHT se lze dočíst i jiné věci,

Doufám, madam Václavíková, že jste si přečetla příspěvek od pana Rady, který je pod vaším a přestanete hýkat. :-)

Kontrolní otázka:

Kolik vyprodukuje hoření líhu (biolíhu) oxidu dusíku?

A. Nový 17.8.2017 12:33

Re: Další problém řepky

Další problém řepky je devastace půdy a zahnojení spodních vod.

Vodu pod Českem znečistila hnojiva. Jde o důsledek velkých lánů řepky a kukuřice

Zdroj: http://www.lidovky.cz/vodu-pod-ceskem-znecistuji-hnojiva-na-vsudepritomnou-repku-a-kukurici-1mx-/noviny.aspx?c=A170816_215014_ln_noviny_ELE

R. Langer 17.8.2017 12:29

Re: A co takhle pochválit EU?

Kraviny.