16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R.J. 11.6.2009 20:15

Re: Pane Hanzlíček.....

Tak Tvůj děd měl kliku, že ho tam nenačapal můj prapraděd s pašem, to by lískova hvízdala po hřbetě, jen by se prášilo. Ten můj prapraděd byl lesmistrem a "prosebníkem" u Knížete pána, vyškemral jeden kopec. Že se tam nebude těžit a tak. ;-D

Bedřich 11.6.2009 20:15

Re: Pane Hanzlíček.....

Ty vulgární primitive..... desítky a stovky odborníků jsou za jedno ohledně postupu v NP Šumava, ale ty jsi natolik osvícený, že to víš všechno líp....???

Až budeš mít nastudované zákony, biologii, systémovou ekologii a spoustu dalších vědních oborů, jako ti tebou urážení, tak teprv potom se k tomu vyjadřuj!!! Oni totiž hospodské kecy jsou ti prd platné, ať jsou sebekritičtější a sebeironičtější!!

PS: Otázka byla vznesena k panu Hanzlíčkovi, pokud se nechceš bavit na úrovni, tak proč se vůbec vyjadřuješ?

honzak 12.6.2009 8:18

Re: Pane Hanzlíček.....

kde jsi bédo získal jistotu, že "systémová ekologie" je věda? Kde jsi získal jistotu, že zákony prolobované melounisty jsou k užitku a ne ke škodě? A zkoušíš někdy myslet vlastní hlavou, nebo jen papouškuješ kydy šéfíků?

pepan 11.6.2009 20:20

Re: Pane Hanzlíček.....

  naprostý souhlas, jako milovníku šumavy,zejména modravska bych nazval zelené aktivity

     EKOTERORISMEM

honzak 11.6.2009 14:18

dneska to je síla!

Pohádka o těch zimovo elektroautech je kouzelná! Zkusím, jestli při ní usnou vnoučata. A navrhuju princip sdílené akumulace praktikovat i v bankovnictví - Zima bude mít mvolných pár tisíc euro, tak je dá k dispozici ostaním a když bude potřebovat, tak nasaje od někoho jiného. Není to také úžasné?

M. Zima 11.6.2009 14:59

Vy jste Bohužel nejenom

česky (ne)informován, ale i česky zabedněný. Pro zajímavost, ta idea elauta jako zásobníku není Bohu žel ode mě, trochu jinak je to se zdrojem šetření, který parciálně aktivovali v EU a o kterém jsem Vám také nabídl informace. To by ale bylo na Vaši hlavičku moc najednou.

honzak 11.6.2009 16:54

Re: Vy jste Bohužel nejenom

vesele jen vesele! "zdrojem šetření, který parciálně aktivovali v EU" Co to je za hovadinu, ta parciální aktivace? Jako že někde jo a jinde ne?

Dneska synku mě opravdu bavíš! Co kdybys zkusil svůj úžasný nápad s akumulaci energie v autech vyzkoušet už teď - sdílením obsahu nádrží. Žádný problém, z vypouštěcího šroubu nádrže vyvedeš přes šroubení (mufnu) hadici a dáš každému, kdo bude potřebovat. A oni ti to možná vrátí:-D:-D:-D

Ještě jednodušší by to bylo se ženskýma - nemuselo by se nic montovat. Jen bys dal hlášku, že dneska už nic nenajezdíš a že se může svézt kdo má zájem:-D:-D:-D

Znova musím napsat, aby Bůh ochraňoval Evropu před takovými trotly!

janoryna 11.6.2009 14:16

stalo se podle očekávání,

ĆEZ se chopil příležitosti. to, že postavil temelín neznamená že nechá stranou kšeft s obnovitelnými zdroji. pomůže mu mu to možná víc než temelín a nebude muset noc vyrábět a prodávat !

františek 11.6.2009 12:54

Ze zelených jde hrůza

Dnes mě zelení děsí více než komunisté, kteří mě děsili 40 roků

Lájoš B. 11.6.2009 12:59

Re: Ze zelených jde hrůza

To bude nastupující demence.

Kecal. 11.6.2009 13:42

Re: Ze zelených jde hrůza

:-D

honzak 11.6.2009 13:52

Re: Ze zelených jde hrůza

ještě ře si ji uvědomuješ...

para 11.6.2009 14:06

Re: Ze zelených jde hrůza???

Ten kdo si něco uvědomuje - nejspíš dementní není. Nejhorší to mají ti co o tom nevědí či začínají nevědět.... Docela bez legrace bych v této souvislosti doporučil příznivcům používání tvrdého výraziva kontakt s opravdu duševně nemocnými. Taková zkušenost je pro mě osobně horor v pravém slova smyslu. Když pak píši o lidstvu zdrogovaném fosilními energiemi myslím to vážně a mrazí mě s toho rároven. Spíše s takovéhoto poznání jde na mě hrůza.

pepan 11.6.2009 20:43

Re: Ze zelených jde hrůza

          frantíšku domnívám se, že škody napáchané zelenými ekoteroristy se budou ještě dlouho napravovat

M. Zima 11.6.2009 12:26

Pro honzak a podobné české teoretiky:

V osobní dopravě se právě prosazuje koncepce elektroauta. Je to myšleno přibližně následovně: Ve městech se budou lidé pohybovat pomocí elektrických frkátek s malým zavazadlovým prostorem (na nákupy) umožňujících např. další vývoj ve smyslu spřažení v hada a pod. Při delších cestách, stěhování, atd. si lidé najmou na periferii větší, silnější (evt.zatím spalovací motor) auta. Pro uživatele bude to celé levnější, ekologičtější. Výroba aut bude jednodušší, což bude mít tvrdý dopad na zaměstnanost.

A teď energetický aspekt. Ta elauta budou mít dosah např. 200 km (kapacita baterie). Nabíjet se budou zpravidla přes noc, kdy je energetická soustava nevyužitá a proud levný. A teď ten clou: Na parkovišti v práci, apod. bude moci majitel to auto napojit na síť a udat, kolik chce ten den ještě jet. Když mu např. zbyde 100 km, vytáhne mu tu energii Accu-management pro denní spotřebu do sítě a odečte od příštího nabíjení. No tak co, pochopili elauto jako zásobník a ty konsekvence? Srovnejte to s tím idiotským rejděním českých komunistů ze všech partají kolem JETE a posuďte sami co je inteligentní řešení a proč takováto témata podléhají v Česku neffovské cenzuře. Jestli chcete další energetický gól EU z posledních dnů, jak již řečeno, nebuďte UB a zeptejte se, mám dnes dobrou náladu, vysvětlím Vám to.

Petr Třešňnák 11.6.2009 13:09

Re: Pro honzak a podobné české teoretiky:

A teď mi prosím pane Zima vysvětlete z kterých zdrojů bude pocházet el. energie pro dobíjení ?? Jsem sice zastáncem rozvoje elektromobilů a stejně tak i vyváženého energetického mixu, ale v případě podobných bludů, kdy někdo začne kázat o ekologické dopravě (vlaky, elektromobily, ..) a následně odmítat jádro a klasické zdroje, obávám se

že nejspíš nebude z této planety.

ANO - máte pravdu dobíjení nočním proudem je to nejideálnější řešení. Musíte si ale uvědomit, které typy elektráren poběží v základním pásmu ?? dokonce i v NOCI a při BEZVĚTŘÍ. Půjde to snad bez jaderné energie? Nehledě na další technické (byť řešitelné) aspekty. Uvědomte si například příkony těchto dobíjecích míst - ať domácích nebo veřejných - distribuční soustavě to dá celkem zabrat a určitě na to nebude nadimenzovaná.

M. Zima 11.6.2009 13:34

Na každý pád to jde

bez nové JE, bez další výstavby JETE. Ty primitivní řeči Toplánka, Urbana, Římana, Dlouhého, ... té celé koupené party, jsou směšné. Že to nenapadlo Burcíka, je Bohu žel logické.

Máte pravdu s distribuční soustavou, ta je stavěna podle překonaných kritérií: Optimální zisky pro výrobce el-energie. To je třeba změnit. Jelikož sám mluvíte o řešitelných aspektech, není co dodat.

Jenom na okraj: Opel v Bochumi má slíbenu produkci dvou modelů aut, jedno je elektrické. Češi se radují, že v MB budou dělat každý rok nový model a podobné kraviny, připomíná to dobu, kdy Češi dostali ze Západu produkci dálnopisů, pokud vím, mohu se trochu mílit, byli poslední, kdo ta překonané mechanicky náročná monstra stavěl.

honzak 11.6.2009 14:02

Re: Pro honzak a podobné české teoretiky:

pro podobné blby jako je Zima a para jsem už několikrát učinil rámcový výpočet příkonu distribučního transformátoru pro 12 patrový panelák se 48 byty, kterým by příslušel 1 elektromobil. Ale to je házení perel sviním. Oni tomu prostě věří.

para 11.6.2009 13:29

Re: Pro honzak a podobné české teoretiky:

O elektromobilech se už dlouho píše - realizace ale všude pokulhávají za představami. Ceny dnešních nových hybridů od např od Toyoty jsou násobkem běžného a to je vážný problém. Jsou i futurističtí krasavci jak třeba Aptera   http://www.hybrid.cz/novinky/aptera-vesmirna-trikolka  ale kdo by si s tím troufl do dnešního razantního  provozu a na dnešní vytlučené silnice? Rozhodující provoz je přitom nyní hlavně příměstský na denodení dojíždění do práce ze satelitních aglomerací a rekreační Provoz kamionů a rozvoz matreriálu a zboží je docela jiná kapitola.  Každou energii bude každopádně třeba vyrobit a pak ji dál transformovat dál a o tom je ERoEI a následně účinosti dalších přeměn. Pochybuji proto, že elektromobilů bude celkově energeticky více efektivní jak při transformace ropy přes palovací motor. Dojezdy různých typů o tom nakonec jasně hovoří. "Elektrovozíttek" asi přesto hodně přibude. Sám jedno mám - momentálně po roce kdy jsem po městě najel jen cca několi set km stojí - porucha baterie. Pochybuji proto, že s celkového hlediska budou představovat elektrovozidla efektivnější řešení jak ta spalovací. To by umožnila až nějaká dosud nepraktikovaná technologie.

M. Zima 11.6.2009 13:36

A a O jsou akumulátory. Jaké máte?

Peta 11.6.2009 13:49

Re: Pro honzak a podobné české teoretiky:

Porucha baterie? To Vám ji tedy vyměnili? Jak poté s tím nebezpečným odpadem naložili? Kolik při tom bylo spotřebováno energie? Jaké jsou dopady těžby surovin pro výrobu baterií do elektromobilů resp. hybridů na životní prostředí?

Jen pár otázek k zamyšlení pro propagátory ele.vozidel.

honzak 11.6.2009 14:05

Re: Pro honzak a podobné české teoretiky:

howno vozítko! Koupil jsi v Baumaxu nebo u Mountfielda elektrokoloběžku s NiCd  baterkami, které se významně neosvěčily v akuvrtačkách. Jejich typická vada - ztráta kapacity při nedokončeném vybíjení je odborníkům léta známá. Každá věc chce svoje a fyziku kecama neošidíš! Otáxzka závěrem - jaké EROEI má elektrokoloběžka? Určitě vyrábí proud rekuperačním brzděním!

para 11.6.2009 14:51

Re: Pro honzak a podobné české teoretiky:

Honzaku skoro jses strefil - aku jsou tam ale olověné - made in china... Rekuperační zařízení ale můj celoodpružený samohyb má.;-) ERoEI je o těžitelnosti - tu využívám jen při rekuperaci bržděním s kopce - né včechny cesty jsou la takové - chápeš vid?:-P

honzak 11.6.2009 17:09

Re: Pro honzak a podobné české teoretiky:

olověné? Takže startovací baterie, které se nepodařilo vnutit do malých aut nebo motorek. Napětí 5 nebo 12V?

Teď beze srandy, zkušenost stará 25 let. Tehdy "mudrci" vymysleli, že elektronické zařízení nepotřebuje drahou staniční OLOVĚNOU baterii /jiné tehdy nebyly), ale že ji nahradí akumulátory ze Škodovek. Jsou laciné, malé a mají velkou Ah kapacitu. A ono to fungovalo!!!! Ale jen rok a půl. Pak se projevilo, že mudrci chtěli přečůrat fyziku a chemii. Autobaterie se musí totiž HÝBAT, aby ty (sirníky?sírany?), co se tvoří na deskách spadly dolů do kalového prostoru. A to u stacionárního zařízení NEBYLO. Řešení - údržba musela v pravidelných intervalech klepat do baterií gumovou paličkou, kterou dodala firma AUTOBATERIE Mladá Boleslav.!!!

Do toho samohybu bych sháněl NiMh baterie do nějaké silné aku vrtačky. Tyto baterie mají minimální paměťový efekt,. Navíc slušný stroj by měl elektrodynamicky i brzdit po rovině. Ale to záleží na mnoha okolnostech , musel bych tu věc vidět.

R 11.6.2009 17:51

Re: Pro honzak a podobné české teoretiky:

Třeba elektrokola se už delší dobu dodávají s lithiovými bateriemi dá se říct trakčními upravenými prootřesy a podobné podmínky. Kapacita už je na takové kratší každodenní dojíždění do práce nějakou desítku kilometrů dostatečná a baterie má pár kilo, takže není technický problém ji prostě od kola odpojit a doma nebo i v práci nabít. Niklmetalhydridové akumulátory jsou výprodej a NiCd nebo olověné jsou pro čínany  a kutily bez peněz, protože několik kilová lithiová nebo metalhydridová baterie pár tisícovek stojí.

R 11.6.2009 17:56

Re: Pro honzak a podobné české teoretiky:

Co se týká paměťového efektu a podobných nesmyslů, baterie třeba o ceně 10 tisíc má pro řešení problému ekonomický prostor a sice elektronické sledování každého článku a nějakým mikroprocesorem případné odlehčení až úplné vypojení slabého článku. Takže se může vyčerpat i ta energie, která u prostého seřazení článku do serie bez sledování musí v akumulátoru zůstat, poud nemá dojít k zničení nejslabšího článku a tím k poruše celé baterie.

honzak 11.6.2009 18:09

Re: Pro honzak a podobné české teoretiky:

nalezeno např.

"-Dlouhý dojezd - Hi -tech lithium polymerový akumulátor N"

"

Elektro street bike Schwinn Continental Pedelec Lady Kardan"Takže na špici opravdu lithiové baterie. Máte pravdu.

honzak 11.6.2009 18:05

Re: Pro honzak a podobné české teoretiky:

mezi námi, elektrokola se vyrábějí hlavně v systému PEDELEC, tedy jako PODPORA šlapání. Podpora se automaticky odpojí při dosažení nastavené rychlosti, typicky 18 km/h. Je možné, že se používají i Li-on baterie, ale budou opravdu drahé.I pro atypický tvar, drahá elektrokola mají baterie jako opticky neznatelnou součást rámu kola. Kouknu se do sortimentu, ale myslím, že standard bude NiMh.

para 11.6.2009 23:11

Re: Pro honzak a podobné české teoretiky:

Tohle je ten muj "supeelektrorsamohyb". http://www.vercajch.cz/index.php?up_page=&page=zbozi_karta&vetev=1&odd=115&produkt=1059  - no za tu cenu - nekup to?!:-P

krmič 11.6.2009 13:34

Re: Pro honzak a podobné české teoretiky:

Pěkná sci-fi. A teď ještě tu o stavbách na Marsu. Ale to jsem vlastně už viděl ve filmu Total Recall.