2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L.Metelka 6.2.2009 22:42

Re: Tvrdí, že oteplení, nebo ochl. nebylo dokázáno! Nepodvádět!

Ano, pokud dnes vysazují nějaké stromy, tak chtějí, aby ty stromy přežily těch dalších cca 100 let a aby i za těch 100 let neživořily, ale žily. k tomu ale potřebují mít informace, jaké klima by za těch cca 100 let mohlo být. Aby už teď mohli vysadit něco, co má pokud možno co největší šanci na přežití nejen nejbližších 20 let, ale i těch 100 let.

L.Metelka 6.2.2009 22:37

Re: správná míra a výpočty...

To souhlasím. Vyplývá ale z faktu, že klima se může měnit i bez vlivu člověka, závěr, že vliv člověka na současné oteplování je vyloučen?

Ladislav N 6.2.2009 22:36

Re: Tvrdí, že oteplení, nebo ochl. nebylo dokázáno! Nepodvádět!

Lesníci (ti co "pečují o stromy") hospodaří v mnohem delším časovém období, než většina oborů jiných, tedy v řádu 100 let, někdy i více. Jde o to, jaká data po vás chtějí a jakou návratnost jim jejich získání a financování (a zda vůbec) přinese.

L.Metelka 6.2.2009 22:34

Re: správná míra a výpočty...

Panáčku, záruky můžeme dát jen na to, co lze. Právě proto nejsou tyhle klimatologické informace žádnou PŘEDPOVĚDÍ, ale SCÉNÁŘEM, pokud chápete ten rozdíl. V rámci daného scénáře vývoje koncentrací skleníkových plynů jsme schopni jisté záruky dát. Vy ale víte, podle kterého scénáře se budou koncentrace skleníkových plynů skutečně vyvíjet?

Ladislav N 6.2.2009 22:31

Re: správná míra a výpočty...

Ale já se vám, nebýt "oteplovací" mánie mohutně vyvolávané a podporované z různých zdrojů po celém světě, do klimatologie nijak nepletu, protože na to nemám kvalifikaci. Co však vím zcela jistě, je skutečnost, že klimatické změny (malé i velké) probíhají celou dobu, co na Zemi existuje život (vůči tomu je posledních 200 let kapkou v moři). A že změny vyvolávají proces přizpůsobení se u lidí i živočichů. Nakonec - i takové cyklické stěhování ptáků, které často narušuje reální možnost přežití i bez hromadného přesunu jinam, bylo vyvoláno cyklickou roční změnou počasí a pudem sebezáchovy - přežít a rozmnožit se.;-)

Ladislav N 6.2.2009 22:22

Re: správná míra a výpočty...

P.S.: Ještě k tomu zemědělství - co by tak asi zemědělci po vás mohli chtít jiného, než informaci se zárukou, že pokud něco (co by pro ně mohlo být výhodné)  vysadí či vysejí, tak jim to nevyhyne v důsledku jiného vývoje klimatu, než který předpovídáte.;-)

Obávám se, že nikdo od vás podobné záruky ani neočekává. ;-P

L.Metelka 6.2.2009 22:21

Re: správná míra a výpočty...

Tak buď si mě s někým pletete, nebo neumíte číst nebo jen lžete. Mockrát jsem tu psal, že taková rozhodnutí musí udělat ekonomové. Co mi vadí je, když se přijímají rozhodnutí na základě ideologie a ne odborných analýz a v tomhle jsou alarmisti a klimaskeptici jedno a totéž. V obou případech ideologie nade vše.

jíra 6.2.2009 22:15

Proč

Nevím proč s panem Hanzlíčkem diskutovat, poznal jsem ho jako úředníka ministerstva lesů vod a strání na sklonku komunistické éry, snad nebyl úplně prohnilý, ale s důrazem na slov úplně. Nechte ho a nereagujte, nemá to cenu.

Ladislav N 6.2.2009 22:10

Re: správná míra a výpočty...

Do politiky se pletete třeba vašimi reakcemi na "pochybovače" (či klimaskeptiky) o smyslu přijímání jakýchkoli opatření souvisejících s nepatrnými změnami klimatu. Váš příklon k těm, kteří tato nesmyslná opatření hlásají, je v diskusích zjevný a zjevná je i náklonnost "zelených magorů" k vám a vašim tvrzením.

L.Metelka 6.2.2009 22:10

Re: Tvrdí, že oteplení, nebo ochl. nebylo dokázáno! Nepodvádět!

Pokud je možné reagovat na změnu podmínek během měsíců nebo několika málo let, je to OK. Jsou ale věci, kde adaptace trvá desetiletí. Proč si třeba myslíte, že velký zájem o naše data mají třeba lesáci?

L.Metelka 6.2.2009 22:02

Re: správná míra a výpočty...

Hezký dlouhý příspěvek.

Ještě, prosím, napište, čím se pletu do politiky.

No a pokud jde o to, co se tu bude nebo nebude pěstovat, jste zase mimo mísu. To do klimatologie nepatří.

Ladislav N 6.2.2009 22:02

Re: Tvrdí, že oteplení, nebo ochl. nebylo dokázáno! Nepodvádět!

A kdo vaše předpovědi (myslím teď soukromý sektor, ne stát s přiblblými politiky) bude ochoten brát vážně? Obávám se že nikdo. Každý bude reagovat až podle vlastní zkušenosti v okamžiku, kdy to uzná za vhodné. Vy, kolektivisté, byste tu "reakci" nejraději nadekretovali všelijakými "klimatickými balíčky", aby museli všichni vynakládat peníze povinně a ne svobodně, podle vlastní potřeby. ;-P

Ladislav N :-))) 6.2.2009 21:54

Re: správná míra a výpočty...

Pro mě je klimatologie (pokud se klimatologové nepletou do politiky jako vy) docela zajímavý vědní obor. Rád se poučím, "jak věci fungují". Víc mě nezajímá, v podstatě klimatologii nepotřebuji k životu ani ke své práci.

Dokáže mě však namíchnout, když se klimatologové přes politiku derou lidem do kapes ve snaze získat vyvolaným oteplovacím humbukem co nejvíce pro sebe. Tady je nutno se bránit proti šílencům, kteří vydávají předpovědi, na základě nichž se zavádějí nové a vyšší daně, předpovědi, jejichž reálnost a pravděpodobnost splnění se blíží hodu mincí - panna nebo orel. Zatím jsem (kromě zelenými magory ve vládě a v EU prosazovaných daní a nesmyslů) neviděl od klimatologů (v souvislosti s mírnou změnou klimatu) nic užitečného, co by se dalo v běžném životě použít. A sázet mandarinky v ČR dnes je nesmysl, přestože klimatologové by mohli tvrdit, že jednou ("až se oteplí") by u nás mohly běžně růst volně bez ochrany před mrazy v zimě. Dokud se skutečně znatelně neoteplí, nikdo u nás mandarinky (podobně jako spoustu dalších kulturních plodin) nikdo sázet nebude.  A to je  základní  problém  nesmyslnosti vyvolávání jakýchkoli nákladů, které nemají reálnou návratnost v užitku pro člověka. ;-P

Ladislav N 6.2.2009 21:35

Re: certik IP: 82.113.52.xxx

Konkrétně kde? Vy máte rozhodně "mišung" v palici. ;-)

Glosator 6.2.2009 21:16

Re: Stará bajka

O tom co potřebuje "celek" rozhoduje KDO?

Pmětník 6.2.2009 18:35

Re: Stará bajka

Myslím,že jsme si to v podstatě vysvětlili.Já rudé koně nesedlám,Baťa by byl blázen,kdyby začal ve Zlíně znovu,protože současní i minulí politici by si to ani nezasloužili.Chtěl jsem jen tak trochu ukázat,že lidé ,kteří pracovali už v jeho znárodněné továrně,byli ještě dlouho poznamenání oním Baťovým duchem,který se pozvolna vytrácel.Myslím,že jste se měl možnost se s tšmito lidmi také setkat.Bohužel jsem odešel z jeho strojíren poměrně brzy,ale s takovým systémem jsem se už nesetkal.:-):-):-)

Paul Sulc 6.2.2009 17:44

Re: Domnívám se, že hlavním problémem

Jo, to by bylo fajn, jenze na to asi musite vylidnit planetu alespon o 90 procent

L.Metelka 6.2.2009 16:47

Re: Tvrdí, že oteplení, nebo ochl. nebylo dokázáno! Nepodvádět!

Nebojte se, pracujeme na tom. Ale pokud jste netrpěliv, můžete se podívat do některých publikací NKP (Národní klimatický program). Tam najdete i některé dopady pro ČR.

L.Metelka 6.2.2009 16:43

Re: správná míra a výpočty...

...což je ve Vašem případě myšlenka nedotčená znalostmi a informacemi, pocházející pouze z Vaší ideologie.

Pokud si ale myslíte, že se Vaší ideologii bude přizpůsobovat celý svět nebo dokonce přírodní zákony, tak si to klidně myslete...

Skoroprduch 6.2.2009 16:39

Re: Technické informace

To je myšleno doopravdy nebo si ze mě děláte srandu. Zatím neznám palivo které by neobsahovalo dusík, dále čistý O2 taky není zadara. Tak že podle těchto informací bude se elektřina vyrábět aby se sama zpracovala ve výrobním procesu. Teď už se jen naučit pytlovat světlo za sluníčka když ve dne svítí.

Skoroprduch 6.2.2009 16:34

Re: Technické informace

Děkuji. Pokud je to skutečnost tak je to pěkná ptákovina.

Kolombo 6.2.2009 16:27

Re: Stará bajka

No nevím jak vy, ale já ten majetek pořízený z "vytunelovaných" stamiliard nějak nevidím. Spíš se mi zdá, že byl z větší části prožrán "Lidem" v periodě bankovního socialismu za účelem udržení "sociálního smíru". Ten konečně hned po "balíčcích" skončil a nastoupila ČSSD.  Nepopírám, že pár desítek miliard se ztratilo a přešlo do rukou bývalých komunistických kádrů /namátkou Junek, Charouz a j./ , proč někoho naše "nezávislá" policie a justice není schopna usvědčit netuším. Žádný z těchto výtečníků není ani bývalým odpůrcem režimu, ani disidentem, takže popularitu levice a levicových konceptů v kraji nechápu. Leda by tu panovalo u většiny přesvědčení, že právě on bude mít u vrchnosti dobré oko, neb ví, jak se vlivným lidem vetřít do přízně... což je ovšem mentalita nevolníků...

Ladislav N :-))) 6.2.2009 16:09

Re: správná míra a výpočty...

Chyba je ve vaší základní myšlence, že zemské klima může člověk ŘÍDIT a předpovídat. ;-P

Ladislav N :-))) 6.2.2009 16:07

Re: Technické informace ... Spaluje se čistým kyslíkem

 ;-D .... a kolik taková výroba CO2 stojí?  ;-D

Ladislav N 6.2.2009 16:04

Re: Domnívám se, že hlavním problémem

Nechte těch koklektivistických úvah o "úsporně hospodařící společnosti". Dobře víte, že takovou společností nebyl ani (a ani náhodou) komunistický totalitní nedostatkový socialismus, který prošustroval kde co zcela nesmyslně. Úsporně hospodařit dokáže především občan vybavený  použitelnými informacemi.

Kolombo 6.2.2009 16:00

Re: správná míra a výpočty...

A on to, pane Metelko, někdo někdy potřeboval? Pokud nějaká partička vykuků prohlásí, že Zemi zasáhne v roce 2073 planetka o poloměru 23 km a "svobodný tisk" tuto "myšlenku" patřičně zpopularizuje, pak bude jasné, že veškeré síly "Lidstva" je třeba okamžitě směrovat k odvrácení hrozby. Všichni si utáhnou opasky a začne se bádat. Jen bude třeba "ekonomicky zvážit" co bude výhodnější - objev antigravice, vyslání malé černé díry planetce vstříc nebo vyškolení miliardy mnichů ve specielních motlidbách? Myšlenka, že jde o blbost a já mám právo se orgií nezůčastnit se zřejmě nepřipouští... Velice evropské i demokratické...S takovou vám ale na Evropu i demokracii (Y). Čest!

Kolombo 6.2.2009 15:50

Re: Juro Juraxi

V Bibli se píše o potopě světa. Nepíše se tam o tom, že by se Lidstvo domluvilo a rozhodlo o opatřeních proti potopě ani že by někdo centrálně počítal, co vyjde levněji. Noe s rodinou stavěl sám. kdyby k potopě nedošlo, byl by všem za vola. Kdo se dnes chce ochránit , ať si buduje co chce. Co jer mi po tom že se někde v Bangladéši množej jako kobylky...Já jsem nerozhodl, že za století se má lidstvo rozmnožit z jedné na šest a půl miliardy.  To ať si přeberou "humanisti", co pořád brečí o tom, kdo kde zbytečně umřel a za ubohejch pár milionů mohl být ještě zachráněn... Zvlášť řeči o nevyčíslitelné hodnotě lidského života mne dojímají - až tu bude 50 miliard lidí, to budeme teprve bohati...:-D;-D

Jura Jurax 6.2.2009 15:43

Re: Stará bajka

Škoda, že malý prostor a momentální časový pres mi neumožňují šířeji odpovědět - máte-li zájem, ozvěte se na jurax zavináč seznam.cz. A ta odpověď se šmejdy je hrubá záplata na hrubý pytlík předchozího příspěvku.

A k baťovce - sám jsem tam kdysi pracoval jako študák a brigádník a již tehdy byla fabrika technologicky dost zastaralá; on Baťa věděl, proč nechce zpátky areál zlínské baťovky, ač v tom euforickém začátku devadesátých let by mu stačilo kývnout. On totiž Baťa vyrábí boty výhradně v Asii, kde je levná pracovní síla, jinak by nebyl schopen konkurence.

MilanR 6.2.2009 15:36

Re: Domnívám se, že hlavním problémem

Jenže ti, kteří nám "skromnost" nakazují, se tím zásadně neřídí a řídit ani nehodlají. Naopak, hbitě obsazují místa na ministerstvech, v Bruselu apod., aby pak mohli v tryskáčích létat po celém světě se svým oteplovacím evangeliem, které slouží pouze pro jejich osobní výhody, peníze a moc. Neprodávají nic jiného než strach a zášť vůči těm, kteří umějí vyrábět něco, po čem je poptávka (např. energii, pračky, auta, sanitky ...).

Kolombo 6.2.2009 15:36

Re: Domnívám se, že hlavním problémem

Milý JaSe, nesmyslná nemusí být jen víra v trvalý EKONOMICKÝ růst, ale též v trvalý růst sociální. Bublinu a krizi v USA i zbytku světa způsobila právě starost o "stálé zvyšování životní úrovně lidu", která byla společná jak socialismu, tak kapitalismu ve stadiu "sociálního státu".  Vždyť je to tak příjemné, když náš majetek roste /ceny domů, úspory ve fondech/ a "demokratických" politiků, připravených rozcupovat ty u moci a naslibovat davům hlupců cokoli je neustále přetlak. Jakákoli vláda se pak  snaží o takové kroky, aby si proti sobě nepopudila "Lid", tedy při náznaku jakékoli korekce směrem dolů podnikne všechno, aby "nepříznivý" vývoj zvrátila a tím nafukluje bublinu až tato nakonec přes veškerou snahu praskne - což se taky nakonec stalo. kdyby vlády tak nezasahovaly a "Lid" měl více pokory tak by věděl, že lépe je mít řadu malých bublinek než jedinou, zato kapitální. A co socani - ti nesázejí na "trvalý růst?". Čím chtějí zaplatit své sliby stálého zvyšování hmotné úrovně, životního prostředí, lékařské péče, důchodů, zkracování pracovní doby atp než nadějí v neomezený růst? Není i vývoj zdravotnictví, které kolem lidstva staví stále vyšší bariéru z medikamentů, vakcín, antibiotik a medicínských zákroků taky veden iracionální vírou v nekončící "pokrok"? Až tahle bublina praskne, až se "vědě" nepodaří včas najít protizbraň proti nějakému novému viru, bakterii nebo genetickým změnám tak to bude teprve krach - a ne jenom na burze.