8.6.2024 | Svátek má Medard


Diskuse k článku

ARMÁDA: Dvě procenta na obranu ano, ale musí mít smysl

Je příznačné, že mezi těmi, kteří už této hranice dosáhly, jsou pobaltské země a Polsko. Tyto státy dobře vědí, že nebezpečí ze strany Ruské federace není žádnou chimérou, ale je reálné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Diviš 25.4.2023 12:42

To potřebujete vy, aby vám to řídící důstojník řekl.

V. Němec 25.4.2023 12:06

Zvýšit z roku na rok výdaje o jednu třetinu, to zase bude v něčích kapsách narváno!

V. Čermák 25.4.2023 11:08

Pan Pánek zase načechral Pražákům pilíř...;-D

Milovníci mantry „2 % HDP“ vypadají jako hasiči, kteří volají, že je nutné likvidovat požár, který pomáhali založit a jehož plameny nadále snaživě udržují.

Mimochodem, Braná povinnost, eventuelně mobilizace chybí mladým zpovykaným Svazákům jako koze Drbání...

P. Diviš 25.4.2023 12:43

Když vidím, co ta branná povinnost udělala s vámi, multiSvědku, tak radši ne. Způsobilo to PŠM, nebo nějaký úraz hlavy?

V. Čermák 25.4.2023 14:28

MultiAgente, já měl PŠM povinné podobně jako Kefalín, ale Vy, kovaný Svazáček, ho Vyučuje...

J. Rechnovský 25.4.2023 11:01

S názvem článku souhlas, ale to ostatní jsou partajní kecy o ničem. Obávám se, že autor vlastně netuší o čem žvaní.

Armáda se od začátku 90. let plácá v bezkoncepčnosti. Nejprve velmi zvolna tendovala k mobilním silám rychlé reakce. Dnes zas pro změnu k vševojskovému pojetí. Nic z toho se nedotáhlo ani do poloviny a tak se jen vypisují tučné hurá zakázky pro šmejdy spojené s vládnoucími partajemi. Kšefty jako Modernizace T72, vývoj a výroba L159, Gripeny, letouny CASA, BVP Pandur...a mnoho dalších nás stály stovky mld. Kč! Je obrovským rizikem hraničícím s jistotou, že se pouze doplní korupční rybník a vše pojede dál ve starých kolejích.

P. Diviš 25.4.2023 12:44

Do jisté míry souhlas.

Co se ale týče přítomnosti, tak co doporučujete? Koho a co?

J. Rechnovský 25.4.2023 14:55

Česko je týlovou zemí v rámci aliančních struktur. V současnosti převládá názor různých vlajkerů "abychom se ubránili všem nepřátelům" Ve skutečnosti je to astronomicky drahý nesmysl. Srvnatelný Israel má racionální důvod budovat vševojskovou armádu, ale stojí jej 6% HDP...

Pro nás jsou vhodné lehké, mobilní síly pro spojenecké expediční mise a strážní službu u nás. Dále pak vojenská, průmslová kapacita pro výrobu zbraní, munice a opravárenství. Ze složitějších zbranňových systémů jsou pro nás vhodné víceůčelové vrtulníky, jednotky bitevních vrtulníků, drony, transportní letouny vč, VTOL, bojová vozidla pěchoty (do 20t.), mobilní dělostřelectvo, PVO a kybernetické jednotky. Naopak smysl nedávají tanky (MBT) jako Leopard nebo víceůčelové stíhací letony jako F35.

Organizačně musí mít armáda silné, dobrovolné aktivní zálohy s propojením na civilní ekonomiku, vědu a výzkum. Celá by měla být součástí Euroforce, ktrá zas bude pevnou složkou NATO (žádná konkurence ala Macron)

P. Diviš 25.4.2023 20:46

Ano, to by fungovalo, kdybychom byli součástí většího státu. jenže EU stát není a hned tak státem nebude, takže nezbývá, než spoléhat na NATO a mít pokud možno univerzální armádu. S těmi kapacitami na výrobu a opravárenství zbraní souhlas, ale bohužel to nevědí v Bruseli a brání investicím do těchto odvětví.

J. Rechnovský 25.4.2023 22:49

Univerzální = vševojsková armáda? Pokud ano, pochopte, že je to s 2% HDP naprosto nerealizovatelné. Na NATO spoléhat musíme. Proto jsme do něj vstupovali. Proto také musíme budovat jednotky a kapacity, které budou fungovat v úzké součinnosti s ostatními aliančními jednotkami.

M. Těhanová 25.4.2023 10:53

Takže na Pobaltské státy si Rusko netrouflo, protože ví, že jsou v NATO.A my musíme ihned víc zbrojit, i když teď na to nemáme, protože na nás by si trouflo. To někdo může myslet vážně, když teď je navíc značně oslabené válkou na Ukrajině? Ale lidi se dají velmi snadno zb..nout.

P. Vychodil 25.4.2023 11:08

jak jsem psal jinde. Proč by RF mělo útočit na 3B ?

RF si řeší problém na UA. Ostatní státy jej nezajímají, dokud se nebudou příliš vměšovat do jejich problému.

A myslíte si, že USA by přišlo na pomoc nějaké zemičce, kterou ani nenajdou na mapě ? Odkud se bere ta přímo náboženská víra, že USA/NATO přijdou někomu na pomoc ? Existuje nějaký precedens ? Jdou snad na pomoc UA ? Posílají tam, kromě vojenského šrotu, nějaké regulérní vojsko ?

USA umí pouze napadnout státy, které jsou slabé. Pokud slabé nejsou, počkají si. Viz jejich angažmá v WW1 a WW2.

V. Němec 25.4.2023 12:08

R^

V. Kuhaj 25.4.2023 12:29

Ovšemže hrozba Ruskem je jen záminka. K odůvodnění zchudnutí, zbrojení, posílání zbraní a peněz zemi, která byla ještě před dvěma lety zcela na okraji našeho zájmu, urážení a teď už i trestání lidí za názor, atd., atd.

P. Diviš 25.4.2023 12:49

Nic lepšího, než NATO a USA není k dispozici, na ruskou kombinaci imperialismu, paranoi a mesiášství.

I kdybyste se ulhal.

R. Valkovič 25.4.2023 13:07

Jižní Korea a Vietnam, mimochodem. Jste úplný pitomec.

P. Vychodil 25.4.2023 14:03

vysvětli!

co se týče těchto zemí, USA hrubě podcenily sílu těchto států.

Tak jako hrubě podcenily možnosti sankcí, sílu RF a její armády, odhodlání...

Teď jejich (USA) jediným problémem je z toho vycouvat, pokud možno bez přílišné ztráty reputace...

zkus argumentovat...

J. Jurax 25.4.2023 15:32

WW2?

USA vstoupily do války s Japonskem po napadení Pearl Harboru. Do války s Německem a Itálií byly jaksi vstoupeny - válku jim vyhlásil Hitler a Mussolini 11. prosince 1941.

M. Těhanová 25.4.2023 15:44

Přesně toto si myslím, jsem ráda, že nejsem sama.

V. Čermák 25.4.2023 11:10

Rusko že si netrouflo na Pobaltské státy eventuelně na ČR? Inu, Medvěd mouchy nechytá..

Z. Lapil 25.4.2023 12:30

Spoléhat se na to, že nás nenapadne stát, který nás má za nepřítele (TEĎ už je jedno, jak k tomu došlo) a který opakovaně projevuje ochotu válku rozpoutávat... Inu, to je VELMI odvážné.

P. Diviš 25.4.2023 12:50

Slušně řečeno, přímo politicky korektně.

Já bych napsal spíš buďto blbé, nebo zrádné.

Z. Lapil 25.4.2023 13:47

S dámou jedině slušně :-).

Se smajlíkem, ale vlastně bez ironie. Protože naštvat oponenta znamená, že vás přestane poslouchat. Vím, co to dělá se mnou.

M. Těhanová 25.4.2023 15:53

Hloupost!

Z. Lapil 25.4.2023 16:45

Proč? Nebo snad - v čem?

P. Diviš 25.4.2023 12:47

NATO odstrašuje pouze, pokud je akceschopné. K akceschopnosti je třeba moderní výzbroj a vycvičení vojáci. Pokud možno ve všech členských státech včetně Česka. Co je na tom nejasného?

Máte pravdu, že se lidé snadno nechají zblbnout. Hlavně různými "chcimírovskými" (proruskými) kecy.

L. Zídek 25.4.2023 10:40

Jaký smysl ? Jde o zisky amerických zbrojovek ! Jaký smysl má pro Česko nákup tryskáče za miliardy, se kterým jen občas lítá US armáda, protože nemá prachy na jeho provoz ?!?! Smysl bych viděl v provizích .

P. Diviš 25.4.2023 10:44

Ano, i provize jsou součástí politiky. Nic to nemění na tom, že obnovu výzbroje i více vojáků potřebujeme. Doba je nějaká neklidná.

V. Čermák 25.4.2023 11:14

Ale houby, Rakousko a Švýcarsko se svojí vojenskou bezvýznamností smířily a mohou býti v klidu. I My si počkáme, co řeknou velmoci, ale zavrtaní v řitce...Rv

P. Diviš 25.4.2023 12:51

Jo, počkejte si zavrtán hned ve dvou prdelích, ale sám, jiné do toho netahejte.