Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
To mluví za vše
Re: To mluví za vše
Docela mě fascinuje, když se někdo cítí popuzen prostým doržováním platných zákonů. Mně se některé pasáže zákona o veřejných zakázkách (a nejen jeho) taky nelíbí, ale dokud platí, nezbývá mně nic jiného než své klienty nabádat k jeho respektování. Troufám si však tvrdit, že na rozdíl od Vás, jsem se alespoň pokusil, byť neúspěšně, v době schvalování zákona na špatné pasáže upozornit poslance, senátory i prezidenta... Udělal jste Vy někdy něco podobného?!hotovo
A je hotovo. Podle verdiktu ÚOHS se zdá, že zase takový lump nejsem :-)Dobojováno
http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/cesko-a-ekonomika/clanek.phtml?id=103741Jako platit párek v rohlíku složenkou
Projekt, který za 10 mld vybere od lidí cca 20 mld (řekněme za 3 roky), aniž by přidal nějakou materiální hodnotu mi připadá jako neuvěřitelný luxus. Je to jako platit párek v rohlíku složenkou - transakční náklady dosahují poloviny výnosu (ne zisku/přidané hodnoty, ale výnosu). Možná ještě přesnější přirovnání je plynoměr, který stojí deset tisíc ročně. Kdo by ho nechtěl? Mimochodem - těch deset miliard zahrnuje jen náklady státu, nebo i soukromých subjektů, kteří budou potřebovat nějaký vysílač za přední sklo? Doufám, že ta druhá možnost. Já ty peníze za rok 2007 naopak považuji za ušetřené. Zůstanou totiž lidem a firmám a nepůjdou na šílené státní projekty, jako je systém mýtného, olympiádu nebo ponorky do Vltavy. Jestli to budou čeští, nebo zahraniční dopravci, to už je čistě otázka nacionalismu. MCje opravdu otazkou,
zada to pro soucasnych 500 km dalnic ma smysl. i kdyz se dalnicni sit v pristich 20 letech zdvojnasobi, nebude to asi ono. ale treba se tu vyskytne opravdu nejakej odbornik, kterej vi vic.Proč ten cirkus ?
Tuhle jsem slyšel v rádiu diskutovat lidi zabývající se silniční dopravou. Říkali, že roční výnos z dálničních známek náklaďáků je nyní asi 1,5 miliardy. Výnos z mýtného se odhaduje na čtyři miliardy. Možná jsem špatně slyšel nebo si to špatně pamatuju, ale pokud si spočítáme, kolik ta sranda Kapsch stojí na pořizovacích a následně provozních nákladech, za jak dlouho se asi začne vyplácet ? Tuhle ekonomickou rozvahu jsem fakt nikde neviděl a přitom to je prvotní otázka, kterou si každý investor musí položit - vyplatí se mi to ? Jenomže stát asi není každý investor. V tom je ten problém.Re: Proč ten cirkus ?
MD uvádí cca osm miliard, myslim že maj o frekvenci kamionů větší přehled než někdo v rádiu. A o těch osm za rok 2007 už jsme s největší pravděpodobností díky průtahům přišli, to jen až budete hodnotit "výhodnost" ceny.Re: Re: Proč ten cirkus ?
S ohledem na zpoplatnění obou etap se hovoří spíše o výnosu někde mezi 10-15 mld. Kč. Nicméně faktem asi bude, že pro rok 2007 z těhle peněz, s ohledem na průtahy, neuvidíme pravděpodobně nic. On ÚOHS bude ještě chvíli rozhodvat, pak se do toho vmísí EU, pak se řekne, že to vlastně celé nějak smrdí, a tak to raději dáme k ledu. A kamiony tady budou dál ničit zadarmo silnice... no jen tak dál chytráci.špína
HEZKÝ POKUS UDĚLAT Z ČTENÁŘŮ PITOMCE, pane autore. I kdybyste se ale rozkrájel, dojem hraničící s jistotou, že jste VŘ vedl předem určeným směrem, ten nenapravíte. Osobně si myslím, že jde o korupci.Odhadují (Němci), že se jim nepodaří vybrat tak 10-15%. Sami nevědí kolik a jen hádají.
105 miliard je míň nez 300 milionů?
Re: 105 miliard je míň nez 300 milionů?
A viděl jsi už někdy pojištění na miliardu? Prostě je tam překlep...Re: Re: 105 miliard je míň nez 300 milionů?
To se nesmí, pojistit na miliardu ? Tolik je po světě staveb takhle pojištěných, tolik firem, vždyť některé pojišťovny se tím chlubí.Re: Re: Re: 105 miliard je míň nez 300 milionů?
Hmmm jenže sis nevšiml, že existuje jistý rozdíl mezi pojištěním odpovědnosti a pojištěním budovaného díla. Dost rozdíl, ale chápu, že takové niance asi neřešíš. Pojištění odpovědnosti na miliardu možná ani nikdo nemá... (resp. to musí být hodně výjimečná věc)nedalo mi to,
Re: nedalo mi to,
Pokud vyjetí na silnici považuješ za projekt s nejistou realizovatelností -- no nazdar ;-)přečtěte si všichni ten zápis
Kdybych ten zápis nečetl, možná že bych autorovi i věřil Kdokoli si jej ale přečte tak zjistí, že celá ta výběrová komise byla autorem tohoto příspěvku zrůdně zmanipulovanáRe: přečtěte si všichni ten zápis
Docela by mě zajímalo rozumbrado u kolika zadání veřejných zakázek jsi byl ty sám?! Pokud bys totiž o veřejných zakázkách něco věděl, pak bys pochopil, že tam jen těžko mohli řešit něco jiného... A jediný kdo pravděpodobně zákon porušil, byl ten Koníček co prásknul dvěřmi a odešel.Re: Re: přečtěte si všichni ten zápis
No u takových asi nebyl, o tom to je.křišťálově čisté úředníky
na ministerstvu dopravy zatkla za korupci policie, takže si o výběrových řízeních pod kontrolou socanů myslím svoje.Re: křišťálově čisté úředníky
Hmmm na MD zatkla policie jednu sekretářku, a to ještě v kauze zcela nesouvisející s veřejnými zakázkami, ale bioethanolem. Navíc by i tady měla platit presumce neviny. Zatknout může policie kde koho, třeba i Vás. Je však otázkou, zda někoho soud odsoudí či třeba zprostí obžaloby. Váš argument je obyčejná demagogie.Re: Re: křišťálově čisté úředníky
Re: Re: křišťálově čisté úředníky
oba úředníci jsou čirou náhodou funkcionáři socanů, i když se od nich okamžitě Paroubek distancoval. Když policie vláčela v poutech konkrureční politiky, tak se to všem líbilo, teď platí presumpce neviny.Re: Re: Re: křišťálově čisté úředníky
Přesně. A že kradli tak je vyločí ze strany. To je úplně nezajímavé, když kradli tak je mají zavřít a nevylučovat.Re: Re: Re: Re: křišťálově čisté úředníky
Boha jeho, vzdyt sedi v cele! To je meli hned a bez soudu pro vystrahu zastrelit?Ono běží především o to, zda se nevyhazují miliardy. Jak to vlastně s mýtem je?
1. Mikrovlnné mýto zpoplatňuje jen část sítě, zbytek se může využívat jak chce a zadarmo. Takové mýto tedy zvýhodňuje i průjezdy obcemi a využívání vedlejších silnic, které nejsou na těžké kamiony stavěné a kamiony je úplně zdevastují. Do mnoha obcí se pak dostane jen traktor. 2. Zpoplatnění by se zpočátku mohlo (a také mělo) týkat celé sítě a mýto by se mělo počítat z počtu ujetých kilometrů, např. s využitím tachografů a tachometrů. Po stránce informační s tím není žádný problém. Snad by se to dalo prosadit i v EU jako výjimka. 3. Družicový systém by výhledově umožnil diferencované zpoplatnění. 4. Po roce 2012 bude asi povinné družicové mýto. To, že byly nastaveny podmínky soutěže tak, že se vyřadil bod 2 a také družice, je asi porušení pravidel soutěže v EU. Může to být dost drahé kvůli sankcím EU. 5 Až se postaví mikrovlnný systém bude se jako zastaralý a nevyhovující směrnicím EU a hlavně potřebám dost brzy za drahé peníze bourat. Ti co to nejdříve postavili budou za bourání s velkou pravděpodobností zase v balíku. 4. Výnos mýtného na zpoplatněných úsecích je pravděpodobně nadhodnocen. Takže se investice do mikrovlnného mýta nikdy nevrátí. Všechna tato fakta jsou očividná.i laikovi, stačí používat mozek a prsty na ruce pro počítání. Tady se ukazuje, že buldozer Paroubek někdy nebuldozeruje. Možná, že mu někdo sype písek do motoru.Re: Ono běží především o to, zda se nevyhazují miliardy. Jak to vlastně s mýtem je?
Z technického hlediska je mikrovlnný systém skutečně neperspektivní.