4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Prokouk 13.3.2006 15:01

Re: Ono běží především o to, zda se nevyhazují miliardy. Jak to vlastně s mýtem je?

Kdybychom měli satelitní systém nejezdily by tady kamiony s odpadem.
jonáš 13.3.2006 15:30

Re: Re: Ono běží především o to, zda se nevyhazují miliardy. Jak to vlastně s mýtem je?

Jasně, sestřelovali bychom je rovnou z tý ruský družice. Vzpamatujte se, soudruhu.
spaldings 13.3.2006 19:54

Re: Re: Re: Ono běží především o to, zda se nevyhazují miliardy. Jak to vlastně s mýtem je?

Je Ti známo, jonáši, že některé firmy mají okamžitý přehled o svých autech už leta ? A via GPS ? Dokonce to šlo bez rakušáků už dávno, dávno. Nějakej Čuba, i když to neměl ze satelitů.
jonáš 13.3.2006 21:34

Re: Re: Re: Re: Ono běží především o to, zda se nevyhazují miliardy. Jak to vlastně s mýtem je?

Jo to je mi známo, ale nevim jak hodláte mít přehled o CIZÍCH autech. Ono to GPS je pokud vim, jenom jednosměrný a volat mobilem na fízlárnu že veze odpadky asi nikdo hnedtak nebude ...
jonáš 13.3.2006 15:36

Re: Ono běží především o to, zda se nevyhazují miliardy. Jak to vlastně s mýtem je?

Vy nejste moc informovanej, informatiku -- podle regulí EU celou síť zpoplatnit nelze, když se na ni jinde odvoláváte. Diferencované zpoplatnění umožní i mikrovlnné portály. A technické zadání nic nezvýhodňovalo, pouze požadovalo v rámci EU interoperabilitu s již provozovanými systémy, a ty jsou vesměs mikrovlnné. Bourat se nic nebude, infrastruktura a komunikační linky musí (opět dle zadání) umožňovat i budoucí změnu technologie. Bod po bodu se to dá rozebrat a vyvrátit, ovšem těžko to vysvětlovat laikům, co končej u počítání na prstech, ale o to líp věděj že dvě noht špatnéé ...
Informatik 13.3.2006 16:36

Re: Re: Ono běží především o to, zda se nevyhazují miliardy. Jak to vlastně s mýtem je?

Je prima necist pozorne a zacit nadavat. O vyjimce na celou sit jsem se zminil. Satelity uz v Nemecku jedou. Diferencované zpoplatneni je mozne jen mezi postavenymi branami. Takze pro zpoplatneni prujezdu obci budou postaveny brany? A to ze EU zpochybnuje rizeni, ve kterem je do oci bijici, ze se neprihlasili zadni s druzicemi ac v Nemecku druzice jedou, je v dnesnich novinach. Interoperabilita podle vas nebyla od Nemecka pozadovana? Nebo si to novinarske hyeny taky vymyslely? Opravdu usetrime, kdyz zavedeme zastaraly a neperspektivni system hned a nakonec ho budeme muset modernizovat, pravdepodobne zrusit? Ach jo. Hlavne nadavat. To je argumentace.
vita 13.3.2006 18:40

Re: Re: Re: Ono běží především o to, zda se nevyhazují miliardy. Jak to vlastně s mýtem je?

Satelity v Německu jedou, ovšem sami Němci nevědí, kolik jim uchází poplatků. GPS je zatím nedostatečně spolehlivé a dopravci toho vy/zneužívají. Odhadují (Němci), že se jim nepodaří vybrat tak 10-15%. Sami nevědí kolik a jen hádají.
Rakušáci s Kapschem mají nevýběr hluboko pod 1%.
 
A co asi tak čekáte, když plácáte nesmysly o "zastaralém a neprspektivním systému, který budeme muset rušit"? Jsou to nesmysly, podložené možná vaší vírou. O to nejsou méně nesmyslné. Chápu, že když je někdo vyvrací po stoosmdesátéčtvrté - že vypění. Já už taky nejsem moc zdvořilý, když miliódesátý trouba důležitě vykládá, jak "zaplatil Temelín"! Blábolíte a reakce byla tomu odpovídající.
jonáš 13.3.2006 18:51

Re: Re: Re: Re: Ono běží především o to, zda se nevyhazují miliardy. Jak to vlastně s mýtem je?

No já si dokonce ani nemyslim, vito, ze bych vypenil nebo dokonce nadaval?
vita 13.3.2006 18:55

Re: Re: Re: Re: Re: Ono běží především o to, zda se nevyhazují miliardy. Jak to vlastně s mýtem je?

Ne, nevypěnil. Taky nevím, co ten trouba považuje za nadávání. (;-)))
spaldings 13.3.2006 19:59

Re: Re: Re: Re: Ono běží především o to, zda se nevyhazují miliardy. Jak to vlastně s mýtem je?

No nevím, ale jestli je ten mikrovlnný systém tak moderní a perspektivní, tak je s podivem, že Němci ho nesekají jako Baťa cvičky na každém rohu a pouštějí se do nevýnosných experimentů. Ale jak znám Němce, tak to asi bude naopak. Navíc, co se bude kde zpoplatňovat, budou v EU spíše určovat Němci než Rakušané nebo my.
Kryštof 13.3.2006 16:51

Není pravda, že mikrovlný systém nebyl zvýhodněn.

Byl.
1. Protože cena byla dominatním kritériem a pokud vypíši soutěž na barvu na venkovský domek bez bližší specifikace pouze s cenou jako kritériem, pak je jasné, že dodavatel nabízející vápno bude zvýhodněn před dodavatelem nabízejícím polyuretanové barvy (prosím, nechytejte mi za slovo - nevím zda-li se polyuretanové barvy používají na nátěr domku. Byl to jen příklad.) Jednotky do vozu (OBU) pro satelitní systém jsou dražší.
2. Bude-li ve výše uvedeném příkladě podmínka, že nátěr musí být schopen provést kdokoli obyčejnou štětkou a polyuretanové barvy se nanášejí nástřikem prováděným specialistou, pak je dodavatel vápna zvýhodněn.
Požadavkem bylo, aby OBU byla nainstalovatelná řidičem. To je u satelitní OBU obtížně zajistitelné.
jonáš 13.3.2006 18:53

Re: Není pravda, že mikrovlný systém nebyl zvýhodněn.

Ale jistě, mikrovlnný systém je dneska standardní tedchnologie, s levnými vozidlovými jednotkami, tak jsme měli požadovat experiment za dvojnásobnou cenu? To by se teprv nadávalo na rozhazovčnej stát ;-)
vita 13.3.2006 19:01

Re: Re: Není pravda, že mikrovlný systém nebyl zvýhodněn.

Který navíc NUTÍ dopravce nakupovat tu drahou OBU, když by mohli vystačit s lacinější, kdo se na tom asi nakapsoval...
spaldings 13.3.2006 20:00

Re: Re: Ono běží především o to, zda se nevyhazují miliardy. Jak to vlastně s mýtem je?

Pendolino. Co Vám říci na ten rádobysofistikovaný text.
jonáš 13.3.2006 21:36

Re: Re: Re: Ono běží především o to, zda se nevyhazují miliardy. Jak to vlastně s mýtem je?

A to má něco společnýho s Autostrade?
Kantor 13.3.2006 15:50

Re: Ono běží především o to, zda se nevyhazují miliardy. Jak to vlastně s mýtem je?

A taky jsem kdesi čet, že ve Švajcu si Kapsche najali i ke sledování náklaďáků popojíždějících i po silnicích 1. třídy.Že by i u nich vládli podplatitelní socani?
kirsha 14.3.2006 14:42

Re: Ono běží především o to, zda se nevyhazují miliardy. Jak to vlastně s mýtem je?

Jde tady ovšem ještě o jednu věc. Družicový systém pevné brány taky potřebuje. Nejsou-li, nebo jich je málo (třeba z důvodu snížení ceny a vyhrání státní zakázky) dochází k únikům. V německu se úniky v současnosti pohybují kolem 30%. Oproti 3% mikrovlny v rakousku. Satelitům určitě patří budoucnost. Ale ta je ještě pár roků před námi. Do té doby se mikrovlna zaplatí. A infrastruktura se použije pro nový systém.
MiroslavJosef 3.1.2007 15:02

Re: Ono běží především o to, zda se nevyhazují miliardy. Jak to vlastně s mýtem je?

Jenže onen slavný družicový systém Galileo bude spuštěn na svatého Dyndy a vůbec není jisté, že to bude v roce 2012 (což je mimochodem za 6 let ).  Budování drahého družicového systému by byl hazard s penězi daňových poplatníků.  Krom toho k tomu lze také mít i tu výhradu, že družicový systém bude vlastně hlídat veškerý pohyb vozidel po zemském povrchu a upřímně řečeno mi není vůbec po chuti, aby kdokoliv mohl libovolně sledovat jakéjoliv vozidlo kdekoliv v Evropě - existuje také cosi, co bych nazval právo na svobodu pohybu a právo na soukromí, vůbec nevím, co je státu do toho, kde se já zdrovna pohybuji se svým autem. Takže pozor na policejní stát !!  Po autech mohou přijít osobní satelitní náramky na cokoliv dalšího, třeba každému občanu hezky pod kůži ....

Veteran 13.3.2006 13:10

Pana římana

...si na rozdíl od autora vůbec nevážím. Co ho mohu sledovat v médiích je to jen nafouklej melhuba, který jen kecá a to ještě hloupě. Pozoruhodná je jeho kritika dopravy. Když byl sám ministrem dopravy neudělal vůbec nic. Teď je chytrej ja pavián. A jeho úsilí a snahy o to, aby nová dopravní pravidla byla měkčí pro řidiče (bodový systém je prý moc přísný!!!) - to samo zasluhuje pár facek. Ale konečně proč by měl vybočovat, že?
spaldings 13.3.2006 20:03

Re: Pana římana

Pravidla sem nepleťte, to je produkt tlupy psychotiků, parazitujících na tomhle národě, vědomých šiřitelů korupce.
Vorda 13.3.2006 12:46

K čemu tyto obstrukce?

Byl porušen zákon? Nebyl. Pokud ano, měl pan Říman reagovat v zákonných lhůtách.  Hlavní snad je mít konečně zavedené mýtné a dostat se k fiancím na stavbu a rekonstrukce těch našich zoufale roztřískaných silnic, pro jejichž stav prokazatelně příchází ročně o život několik desítek lidí. Věčnými tahanicemi zase vše bude později, pochybuji že ve slíbeném lednu 2007. A tak to nakonec bude nesmyslné, jako zdržení dálnice do Ostravy. Ostudou vlády je, že reaguje na kdejaké připomínky a neřeší pouze soudní rozhodnutí. Zpochybnit a zesměšnit lze úplně všechno, to umí nejen pan Říman. Důležité ovšem je konat...
Ladislav 13.3.2006 12:41

Kontraproduktivní výsledek "výběrového" řízení

Nikde jsem se nedočetl,jestli ostatní firmy byly vyzvány a odstranění formálních vad ve svých nabídkách. Pokud totiž popsanou praxi připustíme, škody zaplatíme všichni! Nelze přece určovat pořadí nabídek z jediné zbývající. To je sice formálně možné, jak bylo veřejnosti předvedeno, ale připadá mi korektnější, aby v takovém případě byly nedostatky odstraněny a posuzování nabídek proběhlo znovu.
Vorda 13.3.2006 13:03

Re: Kontraproduktivní výsledek "výběrového" řízení

Zákon nedovoluje cokoli dodatečně opravovat, to by výběrové řízení nemělo konce. A pokud je firma tak "přiblblá", že nedokáže splnit zákonné požadavky a vyhovět nabídce, pak do soutěže nepatří.
Pavel Jirka 13.3.2006 14:19

Re: Kontraproduktivní výsledek "výběrového" řízení

To co píšete zní možná inovativně, leč zákon o veřejných zakázkách tohle nepřipouští. Ve fázi posuzování nabídek je možné provést dotaz na nejasnosti v nabídce. Odstranění nejasnosti však nemůže znamenat jakékoliv doplňování chybějících dokladů, zlepšování původně nabídnutého technického řešení atd. Kdyby tohle zadavatel (resp. komise) udělal, tak nejenže poruší zákon o veřejných zakázkách, ale pravděpodobně se dopustí též trestného činu zneužití pravomoci veřejného činitele. Došlo by totiž k neoprávněnému a bezdůvodnému zvýhodnění uchazečů, kteří tam chyby měli oproti uchazeči, který měl nabídku v pořádku....
Čumil 13.3.2006 11:32

Nojo, pane autore, jde o moc peněz -

takže poražení budou dělat cambus, jak vždy dělají. že si na něm přihřívá svou partajní plívčičku pan Říman, to přece nemůže překvapit.  :-))
jonáš 13.3.2006 10:52

Jen by mě zajímalo

koho by měla Autostráde jako skutečnýho dodavatele systému (techniky) -- v Rakousku to byl totiž Kapsch. Třeba je to celé pomsta vzpurnému subdodavateli, který se cítí na generálního.
Jack 13.3.2006 10:55

Re: Jen by mě zajímalo

No koho asi... zase jen Kapsch.
Pavel Jirka 13.3.2006 10:02

ještě dovětek

Já jen napsal pohled z druhé strany, tak jak jsem to vnímal já. Nevím tedy, proč mě za to někteří autoři příspěvků níže uráží. Na druhou stranu souhlasím s tím, že zákon o veřejných zakázkách dobrý není. Já ho ale nenapsal a v době jeho schvalování vytrvale, na rozdíl od řady politiků a nevládních organizací, kritizoval. Dokud ale zákon platí, zřejmě bychom se jím měli bezvýhradně řídit...
Ladislav 13.3.2006 12:43

Re: ještě dovětek

Uvítám Vaši reakci na můj příspěvek 13.03.2006 12:41.
klon 13.3.2006 9:51

veřejné podvazky s.r.o.