21.5.2024 | Svátek má Monika


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
zk 4.7.2008 11:28

Re: Re: podpoří mě pan

No, vaše IQ má úroveň bublajícího bahna, ani nemusíte přísahat:-D:-D:-D

Ašek 4.7.2008 11:24

H...........

Včera předvedla má žena takové divadylko že jsem se rozhodl zažadat o dotace jak magistrát tak EU.Škoda že je už ve starobním duchodu,tak si ty divadelní dotace moc neužijem.Zase se budu živit za prachy,které jsou lidi ochotni zaplatit za mojí praci.

Malý Aston 4.7.2008 11:23

Bez těch,kteří platí daně někteří umělci zemřou ale naopak to neplatí!

Proč já,který platím daně musím podporovat nějaký hlouček kavárenských umělců a proč musím právě od nich být poučován co je a co není umění.Praha nic nemá jen daně které vybere přímo a a pak má peníze ze státního rozpočtu,tedy podíl daní všech pracujících občanů ale ne daně občanů kteří jen chodí do zaměstnání.Ten řev o dotace,hádky které divadlo dělá umění a které nedělá umění je jen prostá hádka o naše prachy.Nevím,zda si to umělci uvědomují ale peníze se netisknou ale musí se vydělat.Jsem zásadně proti dávat jakékoliv dotace umělcům,pokud jsou umělci rád si na vstupence připlatím.Ty stovky milionů,které prožerou raději věnovat postiženým dětem. To je obrázek kultury národa a ne hádání mezi sebou kdo více urve.:-D

JK 4.7.2008 11:23

Re: Ano, Prahu spravedlivou!

Co to je kvalitní soubor? Co to je laciná a podbízivá šou? Semafor byl v začátcích banda amatérů, kteří v podstatě nic neuměli, ale přišli s něčím novým, co bylo tehdy nazýváno laciným a podbízivým. Já si to dobře pamatuju. A rozhodně to neříkali jen komunisti. Všichni herci Semaforem opovrhovali. Jediný Horníček měl tu odvahu. A na tomto amatérském hereckém projevu, vysoce kvalitní hudbě a image opozice se Semafor vyprofiloval. Dnešní představení Semaforu jsou už jen bubliny, které splaskávají. Výsledkem je nutnost obrovských dotací. Není to ani kvalitní, ani laciné a pro lidi už to vůbec není.

Velmi rád bych někdy zašel do divadla, ale kromě několika klasických divadel je to hrůza a představa, že žijí z našich daní mě fakt irituje.

RomanL 4.7.2008 11:08

Re: Re: Re: Zlatá kaplička nad Vltavou

... bla bla bla...

promirul 4.7.2008 10:56

Úžasně spr........

Pane Adlere,docela zajimavý příspěvek,v mnohém pravdivý,ale pěkně prosím,nepřehánějte s tím Suchým,on to zase takový svatoušek není.

Vodička-sapér 4.7.2008 10:43

Re: Re: proč sponzorovat ?

To  samé  by  se mohlo  stát  i  dnes, kdy  je  možné  všechno,   kdyby principál  Archy  oznámil,  že  místo  Odcházení  vystoupí  pohostinně  soubor   divadla  V  Dlouhé s Moliérovým  Zdravým  nemocným.  Možná,  že  by  nadšené  ovace  nebraly  konce,  smutnil, by  semtam,  jenom  nějaký  F.A.  Kebule. 

milkom 4.7.2008 10:42

Spravedlivý Adler

Autor se pustil do Martínka a jeho sice nepříliš geniální, ale minimálně zčásti legitimní kampaně. To, že předtím nemalému množství pražanů opravdu zvedla mandle nenávistná, závistivá a v mnohém nespravedlivá kampaň některých divadelníků zcela přehlíží.

Urážlivým a povýšeneckým postojem vůči vlastním kolegům, jejichž umělecké projekty cejchovali jako méněcenou kulturu, velkou měrou to připomínalo doby minulé. Tehdy také byly označovány za producenty pokleslé kultury právě ta divadla a umělci, kteří nikdy neměli problém vyprodat představení - i starý Semafor, mezi ně patřil! Z tohoto pohledu byl hnusným aspektem kampaně i fakt, že boj o vlastní peníze ve velké míře zastínil silný tlak na to kdo granty dostat nemá.

Dnes se nemusí umělecký projekt potýkat s cenzorskými komisemi ale především se silnou konkurencí - ta v Praze vznikla přdevším proto, že Praha kulturní je a ne naopak. Ovšem jestli je nekonečné grantování elitářského hloučku namyšlenců spravedlivé, to je správná otázka.

Frankie 4.7.2008 10:30

Re: podpoří mě pan

To víte, že ano, Honzáku. Zvláště když mu nějaký ten sýr "špendýrujete".

Pišta 4.7.2008 10:29

Re: Re: Zlatá kaplička nad Vltavou

Vážený pane Eisman.Podle stejné logiky lidé nemajíce vlastních dětí přispívají na výchovu cizích protivných harantů, ať už chtějí či  nikoliv. Lidé nemající automobil, platí ze svých daní výstavbu dálnic . Vlakem jsem jel naposled jako malý chlapec k babičce na prázdniny. Jak k tomu přijdu , abych ze svých daní neustále doplácel na prodělečnou železnici. Nevzpomínám si na jediný případ, kdy by mi policie či bezpečnost vrátila nebo pomohla získat zpět ukradenou věc. Proč mám platit neschopnou policii. A co armáda? K čemu je mi armáda. Kolik má roční rozpočet? Proč jí mám platit?  Ať jí platí ti kteří jí potřebují.Já k nim nepatřím. Mohl bych pokračovat ještě hodně dlouho. Kultura patří k člověku stejně jako touha po kráse nebo štěstí. Ne všechno je natolik výdělečné , aby to bylo i ziskové. Tak to bylo ovšem vždy. Jestli spadne nějaký starý hrad, či zámek chleba jistě dražší nebude. Je záchrana starých památek kultura nebo ne? Že by si hrad na sebe vydělal, to se určitě nestane. proč ho tedy zachraňovat?  O tom se můžeme přít donekonečna.Co člověk to názor.Již jednou jsem připoměl, co kdysi napsala Marie Terezie jednomu ze svých synů, který projevil přání zaměstnat Leopolda Mozarta a jeho tehdy malého syna ve svém orchestru. "Po světě se potuluje celá řada komediantů, kteří nemyslí na nic jiného, než na cizí peníze.Familie Mozartů k nim patří také" . Měla pravdu? Copak mlátit do fortepiána nebo fidlat na skřipky je nějaká práce, za kterou by se mělo platit? Tehdy státní peníze rozděloval panovník. Ale byly to také peníze z daní. A přesto se našli hlupáci, kteří  ty fidlaly zaměstnaly.

Patron Divný 4.7.2008 10:27

Re: Milí pánové -

Řekl bych, že úpadek kultury a morálky je kontinuální jev už od doby kamenné. Už pračlověk Janeček hořekoval, jak jsou ti mladí nevychovaní a jak primitivně se baví v porovnání s jeho generací. (Jen mimochodem: letos oslavím padesátku.)

Tak si představuji, jak ten úpadek kultury zastaví dotace nějakému divadélku, kde se na deset členů souboru chodí dívat dvacet jejich kamarádů.

bublifuk 4.7.2008 10:23

Re: podpoří mě pan

Já zase přísahám, že jste osel.

pirat 4.7.2008 10:21

jak se do lesa volá tak se z lesa ozývá

Adler to vám ještě nikdo neřekl ?

Ty plakáty jsou jen  velmi mírná odpověď na hrubý nátlak kráválistů z jiné občanské iniciativy.

Při srovnání kultury vystupování a vyjadřvání obou skupin je jednoznačně vidět, která skupina je kulturnější a slušnější - rozhodně to není ta vaše - co se kulturou zaštiťuje Rv

JW 4.7.2008 10:14

Re: Re: Re: Re: Suchý je podnikatel a Semafor je sro

To je pravda. Bílá je mladší a hezčí. Jinak dělají to samé, Suchý o něco déle a podílí se autorsky. Právně je Semafor a Fantastika na stejné úrovni, tedy společnost s  ručením omezeným.

Rozdíl je tedy pouze pocitový a žánrový. Fantastika neumí kabaret a Semafor se svými zpěváky na muzikál nemá. Ještě jeden rozdíl. Fantastika vznikla po roce 1989, tak nemá ty zásluhy s bojem s bolševikem, kterými se pan Suchý a jeho příznivci tak ohání, když dokládají svůj nárok na peníze z našich daní. 

brabus 4.7.2008 10:12

pane Adlere,

moc tomu nerozumím, proč se divadla (která dělají tu pravou kulturu...) živí za pomoci města, když mají pořád narváno? Viz. divadlo Semafor. Jestliže to zvládne divadlo Járy  Cimrmana, které má 30let pořád vyprodáno a nepotřebuje státní dotaci, tak  si pan Suchý má vzít příklad od pana Svěráka....................:-/ A jestli jsou tady lidi, kteří bez Semaforu nemůžou být, tak si určitě rádi připlatí za vstupenku...

honzak 4.7.2008 10:08

podpoří mě pan

Adler, až si založím nekomerční mlékárnu? V závodním rozhlase půjdou písničky S+Š a Š+G, to přísahám! Na etiketách sýrů bodou obrázky začínajících umělců, to také přísahám! Názvy pribináčků a jogurtů budou zásadně dadaistické. To také přísahám!

F..A.Kekule 4.7.2008 10:07

Re: proč sponzorovat ?

Vzpoměl jsem si na kousek filmu Hostinec u kamenného stolu, kde principál oznamuje, že místo Ibsena se bude dávat komedie k popukání "Krásná komtesa a myslivecký mládenec". Většina diváků ze rozzářila.

danda 4.7.2008 10:07

Re: Adlare, Adlere

ten preklep v posledni vete je uzasnej, dekuji za zlepseni nalady :-)

Didi 4.7.2008 10:06

Ostatně soudím, že veškeré dotace škodí.

Když se někdo honosí "nekomerčním" divadelnictvím, tak ať ho opravdu dělá nekomerčně. Nikdo mu nebrání přes den třeba omítat fasády a po večerech hrát v představení, kterým chce něco někomu nějak sdělit, jen neví co, komu a jak.

Ostatní kumštýři nechť klidně dělají divadlo komerční a divák, který o jejich produkci stojí, si kulturní zážitek zaplatí vstupným na právě to představení, o které má zájem. Protože, čím méně lidem sebere stát na daních, tím více jim zbyde mimo jiné i na kultůru.

F..A.Kekule 4.7.2008 10:02

Re: Dotace komediantům prezentujícím vulgarismy a ubohosti nejsou žádnou podporou umění.

Tohle jsem četl už v 89.roce. Psali to milicionáři. Že by taky?

F..A.Kekule 4.7.2008 10:01

Re: zase jakýsi chmaták

A na to jste přišel jak? A sám?

von 4.7.2008 9:58

Milí pánové -

to, že nevíte, kdo je Petr Adler je váš problém a jinak je jako obvykle pravda někde uprostřed! Že náše společnost kulturně a morálně upadá vidí i slepý /i ve zdejších diskuzích je  to vidět téměř  na každém řádku/, ale kdo to slepí - to je naprosté dilema!

gerontusinza 4.7.2008 9:54

Inu pane Adlere taky podpásovka? Nebo ty akcie má? Já nevím, vy asi taky ne.....

ale kecáte:-( co myslíte?

"Jo, kdyby pan Martínek řekl, že vlastní akcie, co já vím, divadla Ta Fantastika, byla by jeho filipika o něco serióznější. Jenže ani on, ale ani nikdo jiný, včetně zcela nezpůsobilého reportéra TV Nova, neřekl, kdo je pan Martínek, a proč mu osud kulturní politiky hlavního města Prahy leží na srdci ...."  :-/ hezké co?

PROKOP BUBEN 4.7.2008 9:40

Re: Re: Re: Suchý je podnikatel a Semafor je sro

Hodláte-li srovnávat Bílou se Suchým Jiřím, není s vámi o čem diskutovat....

colombo 4.7.2008 9:37

Ano, Prahu spravedlivou!

Jak k tomu přijdou kvalitní hudební soubory, které nechtějí dělat lacinou a podbízivou show? Proč mají být herci dotování a muzikanti ne? Proto, že mají známé obličeje z TV?

Jaja 4.7.2008 8:58

Re: Dotace komediantům prezentujícím vulgarismy a ubohosti nejsou žádnou podporou umění.

Rukama ?. Za ty prachy ?. Tak blbí nejsou. Řešením by tady byla nějaká menší kulturní revoluce.Příkladů ve světě je víc.

Kolombo 4.7.2008 8:55

Proč záleží

na tom, kdo je pan Martínek? Není to fuk? Copak "vynalézají" nekomerční divadla? Pokud by někdo založil iniciativu bojující za to, aby všichni odsouzení ve zmanipulovaných řízeních byli propuštěni na svobodu, měnilo by na věci něco kdyby se ukázalo, že bratr zakladatele iniciativy byl nespravedlivě odsouzen?  Unfair se nechová pan Martínek, nýbrž autor pan Adler. kdo je to pan Adler a jaký je jeho vztah k veřejným penězům? Kolik mu z nich připluje ročně do kapsy?

jamo 4.7.2008 8:52

to Pišta

..tenhle stupidní výplod by si odpustil každý soudný člověk, kdyby si předem přečetl, jakou částkou ta pražská "ošklivá ODS" dotuje každoročně dotuje. Zjistil by totiž, že se na kulturu dává každý rok více a více (přiblblý Pišto). Letos si ale radní dovolili hodně: pokusili se poněkud zprůhlednit pravidla.

Jaja 4.7.2008 8:51

zase jakýsi chmaták

nevím kdo je adler. Ale chmatáctví má v rodném listě. Před takovými lidmi není úniku. Jejich chmatácké pařáty vám vytáhnou z kapes i tu poslední korunu. Když už nestačí sami dají se dohromady ze socany, bolševiky. A to už je síla.

bořek 4.7.2008 8:49

Re: Pořád stejné triky

Souhlas.Divadla jsou podnikání.Pokud nabídnu divákovi hodnotnou kulturu,zábavu,přijde.Je též zajímavé,že děti herců jsou povětšině též herci.Kdybych já měl povolání,které by mě neuživilo(nebo málo),tak bych asi své dítě dal na něco jiného.