Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Ano, Prahu spravedlivou!
Jak k tomu přijdou kvalitní hudební soubory, které nechtějí dělat lacinou a podbízivou show? Proč mají být herci dotování a muzikanti ne? Proto, že mají známé obličeje z TV?
Re: Ano, Prahu spravedlivou!
Co to je kvalitní soubor? Co to je laciná a podbízivá šou? Semafor byl v začátcích banda amatérů, kteří v podstatě nic neuměli, ale přišli s něčím novým, co bylo tehdy nazýváno laciným a podbízivým. Já si to dobře pamatuju. A rozhodně to neříkali jen komunisti. Všichni herci Semaforem opovrhovali. Jediný Horníček měl tu odvahu. A na tomto amatérském hereckém projevu, vysoce kvalitní hudbě a image opozice se Semafor vyprofiloval. Dnešní představení Semaforu jsou už jen bubliny, které splaskávají. Výsledkem je nutnost obrovských dotací. Není to ani kvalitní, ani laciné a pro lidi už to vůbec není.
Velmi rád bych někdy zašel do divadla, ale kromě několika klasických divadel je to hrůza a představa, že žijí z našich daní mě fakt irituje.
Re: Ano, Prahu spravedlivou!
Prostě vytvořit nějaké komise, které budou přidělovat "dotace" na základě svého "úsudku" co je dobré, kvalitní, nelaciné a nepodbízivé??? To nemyslíte vážně, že ne?
Re: Re: Ano, Prahu spravedlivou!
Naprosto souhlasím! Žádné komise, muzikanty také nikdo nedotuje.
Proč záleží
na tom, kdo je pan Martínek? Není to fuk? Copak "vynalézají" nekomerční divadla? Pokud by někdo založil iniciativu bojující za to, aby všichni odsouzení ve zmanipulovaných řízeních byli propuštěni na svobodu, měnilo by na věci něco kdyby se ukázalo, že bratr zakladatele iniciativy byl nespravedlivě odsouzen? Unfair se nechová pan Martínek, nýbrž autor pan Adler. kdo je to pan Adler a jaký je jeho vztah k veřejným penězům? Kolik mu z nich připluje ročně do kapsy?
zase jakýsi chmaták
nevím kdo je adler. Ale chmatáctví má v rodném listě. Před takovými lidmi není úniku. Jejich chmatácké pařáty vám vytáhnou z kapes i tu poslední korunu. Když už nestačí sami dají se dohromady ze socany, bolševiky. A to už je síla.
Dotace komediantům prezentujícím vulgarismy a ubohosti nejsou žádnou podporou umění.
Ať jdou pracovat.
Re: Dotace komediantům prezentujícím vulgarismy a ubohosti nejsou žádnou podporou umění.
Rukama ?. Za ty prachy ?. Tak blbí nejsou. Řešením by tady byla nějaká menší kulturní revoluce.Příkladů ve světě je víc.
Re: Dotace komediantům prezentujícím vulgarismy a ubohosti nejsou žádnou podporou umění.
Tohle jsem četl už v 89.roce. Psali to milicionáři. Že by taky?
Re: Re: Dotace komediantům prezentujícím vulgarismy a ubohosti nejsou žádnou podporou umění.
co je na práci špatného? Milicionáři, že by něco psali?
Re: Re: Dotace komediantům prezentujícím vulgarismy a ubohosti nejsou žádnou podporou umění.
Je nějaké lepší řešení jak udělat pořádek s těmito uměleckými chmatáky ? Tak sem s ním. Ale neotálet. Zítra díky jejich rozmnožovací schopnosti může být pozdě.
Pořád stejné triky
Jakmile někdo chce obhajovat dotace 80 pražských divadel, vytáhne na plakát pana Suchého. On Jiří Suchý hraje ve všech těch divadlech? Pokud ne, kdo tam hraje? Co tak úžasného tam hraje?
Mimochodem, Semafor nebyl nějaká abstraktní hyprkultůra pro intelektuální dotovanou elitu, ale masová zábava. Proto byl a je populární.
Ale pokud chcete dotovat Semafor, fajn. Jedno divadlo, klidně. A těm 79 zbývajícím poraďte, aby se uživily samy, popřípadě aby angažovaly Jiřího Suchého.
Re: Pořád stejné triky
Souhlas.Divadla jsou podnikání.Pokud nabídnu divákovi hodnotnou kulturu,zábavu,přijde.Je též zajímavé,že děti herců jsou povětšině též herci.Kdybych já měl povolání,které by mě neuživilo(nebo málo),tak bych asi své dítě dal na něco jiného.
Re: Re: Pořád stejné triky
Přesně tak, pořád brečí, jak jsou na tom špatně, ale ve stejném oboru pracují celé rodiny. Kdyby na tom byli opravdu tak špatně, proč by to dělali? Já už vím, jak pravila paní Táňa Fišerová a tady také pan Čech - "pro duši národa" a proto, aby nám "někdo komerčně nekazil vkus a morálku".
Re: Re: Re: Pořád stejné triky
Jen tak pro informaci: když se zeptáte herce, jestli si přeje, aby jeho dítě dělalo herectví, většina z nich vám řekne, že ne - takže o nějakém "dávání dětí na povolání" bych radši nemluvila, ostatně to už je trochu přežitek, ne, aby rodiče vybírali dětem, co budou dělat? A proč by to dělali? A proč lidi dělají medicínu nebo jdou učit, když je to neuživí?
Pan Adler asi nebude ekonom,
ba odvážím se tvrdit, že i s prostým selským rozumem bude na štíru, též je možné, že žije někde v dotovaném ghettu. Myslím větu:
"Nic proti tomu, zisk není žádné sprosté slovo, ostatně, zisk svým
způsobem popohání vývoj lidstva, někdy dokonce směrem kupředu."
Milý pane - zisk není nějaká tolerovatelná, ale přec jen ošklivost, zisk ŽIVÍ, on ten druhý, jakoby morálnější sektor, bez kterého se jako ten první nemá obejít (že by bez divadel?) je na tom prvním závislý jak kojenec na prsu. A celá polemika je o tom, zda mají lidé věnovat plody své práce na divadla dobrovolně nebo ne.
Autor míchá hrušky a jablka
Snad by se měl o financování pražských divadel prvně něco dovědět. A co se týče plakátů. Viděli jste grafickou výzdobu "kulturní" fronty včetně vystrčených nahých zadků? To je vskutku kultůra.
Za pár let...
budou po Praze pomníky Jiřího Suchého a mocipáni se budou klanět a pět ódy, to už je nebude nic stát. To už je holt u nás v Čechách zvykem. Jestli chtěl někdo vidět, jak se bojuje s noblesou, měl si zajít do Semaforu na Děti kapitána Granta.
Re: Suchý je podnikatel a Semafor je sro
Není možno srovnávat nesrovnatelné.....I když je Bílá - TAK MODRÁ.....
Re: Re: Suchý je podnikatel a Semafor je sro
Mohl byste to upřesnit?Proč jsou nesrovnatelné.Pokud jde o nálepkování MODRÁ,to nemá s kulturou nic společného.Jde pouze o trapný výkřik.
Re: Re: Re: Suchý je podnikatel a Semafor je sro
Hodláte-li srovnávat Bílou se Suchým Jiřím, není s vámi o čem diskutovat....
Re: Re: Re: Re: Suchý je podnikatel a Semafor je sro
To je pravda. Bílá je mladší a hezčí. Jinak dělají to samé, Suchý o něco déle a podílí se autorsky. Právně je Semafor a Fantastika na stejné úrovni, tedy společnost s ručením omezeným.
Rozdíl je tedy pouze pocitový a žánrový. Fantastika neumí kabaret a Semafor se svými zpěváky na muzikál nemá. Ještě jeden rozdíl. Fantastika vznikla po roce 1989, tak nemá ty zásluhy s bojem s bolševikem, kterými se pan Suchý a jeho příznivci tak ohání, když dokládají svůj nárok na peníze z našich daní.
Re: Re: Re: Re: Suchý je podnikatel a Semafor je sro
Na Suchého se vám nesmí sahat?
Re: Re: Suchý je podnikatel a Semafor je sro
V čem je třeba nesrovnatelné divadlo R.Brzobohatého nebo pana Hrušínského s divadlem Archa, například?
proč sponzorovat ?
já opravdu nevidím žádný důvod proto, abych ze svých daní sponzoroval"intoše", který provozuje, jak sám tvrdí tkz.nekomerční divadlo.A to ještě navíc neznám /asi nejsem intoš / tu pravou hranici mezi komercí a nekomercí.Já pouze poznám ,co se mi líbí, a co už ne.Moc nevěřím tomu,že vůbec někdo má patent na to, aby exaktně definoval umění jako axiom.
Re: proč sponzorovat ?
Vzpoměl jsem si na kousek filmu Hostinec u kamenného stolu, kde principál oznamuje, že místo Ibsena se bude dávat komedie k popukání "Krásná komtesa a myslivecký mládenec". Většina diváků ze rozzářila.
Re: Re: proč sponzorovat ?
To samé by se mohlo stát i dnes, kdy je možné všechno, kdyby principál Archy oznámil, že místo Odcházení vystoupí pohostinně soubor divadla V Dlouhé s Moliérovým Zdravým nemocným. Možná, že by nadšené ovace nebraly konce, smutnil, by semtam, jenom nějaký F.A. Kebule.