29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

SVĚT: Havel - o čem se nemluví

Proč jeho životopisy mlčí o nejvlivnější organizaci, ve které byl a jejíž program určoval většinu toho, co říkal a dělal? V zájmu historické pravdy bych prosil, aby v jeho životopisech nebyla začerněná místa. Děkuji předem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Nápravníková 23.1.2012 7:51

:-))))

No a co, pane Kremlíku? Mám snad kvůli vašemu výblitku mít k panu Havlovi menší úctu? Nebo snad dokonce větší úctu k vašemu guru, Jeho Vševědoucnosti?

Ne. Pan Havel bude mít vždycky moji úctu a Jeho Vševědoucnost mi bude vždycky k smíchu. A vy - od vás nic jiného, než články, napodobující rafání ratlíka ani nečekám.

J. Mrázek 23.1.2012 8:32

Moudrému napověz, troubu kopni ...

Na Vás je škoda i křusky se žralokem .... :-)

V. Kremlik 23.1.2012 8:53

Re: :-))))

Pan Napravnikova. Ja jsem jasne napsal, ze Charta 77 jako boj za svobodu slova, ma i mou uctu. A pokud jsem si vsiml, tak oslavy Havlova dila se tykaji predevsim doby pred rokem 89. Takze tady se shodneme. Ted jeste zbyva, abyste si zjistila jeste veci o jeho polistopadovem pusobeni. Veci, ktere nevite.

R. Marek 23.1.2012 7:39

A sakra!

Neuvěřitelné. Co se tady člověk všechno nedočte. To je přímo z kuchyně A.C.Doyla. Nová dobrodružství Sherlocka Holmese.

O. Malstoka 23.1.2012 6:05

Nezávidím

autorovi článku reakce všech pravoláskařů. Věřím, že za nějaký čas se dostaneme do normální situace, kdy se všichni ti příživníci na jméně VH chtějící se  zviditelnit uklidní. Že skončí plavby po Vltavě, tavení svíček a pod. atrakce. Havel  byl v jádru dobrý člověk, ale nyní se pokouší mnoho "přátel" z něj udělat modlu. 

J. Krásenský 23.1.2012 5:54

Díky za článek

za informace o Římském klubu a jeho ideologickém základě - Kgb. A díky za informaci o Havlovi a jeho utajeném členství - neboť je zač se stydět.

M. Vedral 23.1.2012 5:41

Je z toho cítit zášt jak z hradní kanceláře.

Čláke rozhodně zajímavý. Jen z něj prýští žášť autor, kterého asi nikdo nikam nepozval. Fakta zajímajá, omáčka je svou osobní zaujetostí znehodnocuje.

J. Huml 23.1.2012 5:57

Re: Je z toho cítit zášt jak z hradní kanceláře.

pane Vedrale, zda se ze jste trochu rozcileny z dalsiho clanku pana Kremlika. Ano, take ja si myslim, ze z nej zase cpi zast, ale tato emoce, ktere se pan Kremlik nemuze zbavit, je zpusobena jeho chronickym pocitem menecennosti, Ja povazuji pana Kremlika za cloveka schopneho slovniho vyjadreni, ale jeho motivace svedci o nedostatku sebeoceneni. Je skoda, ze pan Kremlik mari svuj komposicni talent sepisovanim bezduchych pamfletu. Psychoterapie by mozna pomohla, aby se grafoman Kremlik, podle nekterych vyjadreni totozny s Kojzarem, uplatnil v zivote positivne - s jeho vrozenymi schopnostmi.

P. Rada 23.1.2012 9:39

Re: Je z toho cítit zášt jak z hradní kanceláře.

Zlatá slova pane Huml. Pokud by pan kremlík - a mnozí mu podobní... - berme ho jako model chování - věnovali část své vnitřní energie na "sebepoznání" mohlo by být na světě lépe. I tak je ale dobře, že je jemu a dalším alespon dopřáno se takto odreagovat a realizovat.

Trochu tím odbočím ale uvědomme si, že dnes také naopak přibývá řada i velmi inteligentních lidí, kterým se vnitřně nechce dělat vůbec nic... Jsou v hlubokých depresích a to bývá problém mnohdy podobně vážný. Právě toto všechno jsou ale otázky lidského vývoje - zdaleka né tedy jen míra DPH...   a to žel Kremlíkovi v jeho rafinovaných nástinech konspirací stále uniká

Otázka proč se nám vůbec chce něco dělat a míra tohoto vnitřního pocitu je součástí toho o čem právě dumají signatáři ŘK.

V. Kremlik 23.1.2012 18:23

Re: Je z toho cítit zášt jak z hradní kanceláře.

Pane Rada, ja svou energii venuji na poznani, narozdil od lidi, co travi volno po hospodach chlastanim nebo honenim se za micudou atd. At uz jde o poznani, jak funguje klimaticky system, jak funguje system IPCC nebo jak funguje globalni alarmismus.  Vy nejste zvedavy, jak to funguje? Vy se spokojite s povrchnimi blaboly z TV novin?... A ti vasi depresivni inteligentni liide, o kterych mluvite, kteri ztratili smysl existence - neni to taky vinou Rimskeho klubu, ktery siri famy o konci sveta a kolapsu civilizace?

J. Charvát 23.1.2012 19:44

Re: Je z toho cítit zášt jak z hradní kanceláře.

Pane Kremlíku, děkuji za článek. Přiznávám, že jsem více než náchylný věřit na konspirace, a do mozaiky poznání, jak tento svět funguje, mi tenhle Váš kamínek opravdu chyběl. Nenechte se otrávit lidmi, kteří se zoufale snaží o zachování čistoty ideálů, které tak krásně vyjadřoval ve svých textech (nemyslím jeho "dramata") p. Havel, a tak jim informace podobné těm, které na NP občas zveřejňujete, kazí dějinný optimismus. Jsem toho názoru, že je lépe se dívat pravdě do očí, než - jak říkají Angličani - "jiným směrem". Koneckonců, když se dějí věci, které zdánlivě nedávají smysl, je potěšující, když se ukáže, že přece jenom - pro někoho - ten smysl mají. A že je tedy svět pod kontrolou...

J. Kunes 23.1.2012 6:53

zast?

Kde tam tu zast vidite? Ze byl Vaclav Havel clenem Rimskeho klubu je vec, ktera nebyla tajna, ale je fakt, ze ani prilis znama. Je opravdu spodivem, ze se o ni nijak zvlast nemluvi. RK klub je organizce, o ktere media referuji spis pozitivne (osobne jsem svuj nazor na RK zmenil az po navsteve jejich stranek). Take je zrejme, ze RK sdruzuje spoustu vyznamnych lidi a clenstvi v takove organizaci by melo byt spis zdrojem hrdosti.

Zda se o clenstvi VH v RK mlci nebo ne nedovedu posoudit, protoze ceske noviny moc nectu, ale autor uvadi odkazy a nemam duvod mu neverit.

S tim, ze se stavenim pomniku komukoli se z principu nema spechat, vrele souhlasim.

Srovnani panu Havla a Walesi je osidne, protoze jde tezko kvantifikovat. Na druhou stranu otazka, proc je VH mezi zapadnimi intelektualy tolik obliben, je zajimava. Osobne neverim, ze je to primarne kvuli jeho podilu na odstraneni komunismu, nebot spousta lidi z techto kruhu konec komunismu v Evrope obecne nepovazuje za pozitivni vec.

R. Jonák 23.1.2012 8:20

Re: zast?

S tou hrdostí na členství v ŘK bych moc nespěchal, jestliže jsou členy takové "osobnosti" jako je syn šéfa NKVD a další podobné stvůry, tak bych spíš uvažoval o tom, jestli to zrovna není důvod proč se moc o členství VH raději moc nemluví.

J. Mrázek 23.1.2012 8:35

Synové nemohou za otce....

...pokud se ovšem podíleli....?

V. Kremlik 23.1.2012 9:18

Re: Synové nemohou za otce....

Ano, pane Mrazek. Gvishiani Jr. samozejme nemuze za to, co provadel jeho otec v Cecensku. Ale poukazuji na to, z jakeho intelektualniho prostredi pochazi. Program RK dokazuje, ze se od techto ideji SSSR pan Gvishiani mladsi daleko neodchylil. Neni to tedy ten pripad, ze syn se postavi proti otci a vyda se opacnym smerem. Klika stoupencu RK v SSSR podle mne byli takovi ti umirnenejsi komuniste, kteri chteli neco jineho nez tradicni marxismus-leninismus. Jenze stale se drzeli levicovych predstav, ze spolecnost musi nekdo centralne ridit.

J. Kanioková 23.1.2012 9:29

Ano, socialismus s lidskou tváří..

S. Netzer 23.1.2012 9:56

Re: Ano, socialismus s lidskou tváří..

:-))))

J. Kanioková 23.1.2012 11:11

Na druhou stranu otazka, proc je VH mezi zapadnimi intelektualy tolik obliben, je zajimava

Proč? Protože Albrightová... Čech žijící v USA tvrdí, a je to člověk, kterému OPRAVDU věřím, že už během roku 89 se mezi tamní "českou" společností mluvilo o Havlovi jako o příštím prezidentovi.

Kdyby za kýmkoliv z vás stála a všude vás propagovala ministryně zahraničí největší světové velmoci, určitě by i z vás udělala OSOBNOST. A on měl k tomu předpoklad, jako autor byl schopný formulovat názory na kdejaké filozofické téma. A o vztazích, lásce, přátelství, solidaritě, světovém míru a podobných ušlechtilých záležitostech není zas až tak velký problém mluvit. Navíc jeho dřívější texty, či knížka Dopisy Olze, byly vždycky velmi filozofické až transcendentní.

ŘK je prostě elitní klub lidí, kteří, byť všichni nejsou v přímo v politice, chtějí ji ovlivňovat. O tom není pochyb. Už dříve se dalo cosi sem tam pochytit a nastínit, oč tam jde. Ty zdejší odkazy to prakticky jen potvrdily. O Walensu nestáli, není divu, není na filozofování, to je praktický odborář.

A na stejné vlně je spousta novinářů, proto když už se něco o tomto napíše, tak jsou texty pozitivní.

Nevěřím takovým "nadnárodním" společenstvím, to je prostě kolektivistický způsob myšlení a scénářů řešení. To nejde od člověka, to pak jsou nápady shora a to se vzdaluje demokracii, natož svobodě jednotlivce!

J. Huml 23.1.2012 17:20

Re: zast?

K vasemu poslednimu odstavci, pane Kunesi: posudte, ze Havel je obliben v intelektualnich kruzich zapadu jednak pro svuj zpusob odporu totalitni moci. Jeho zpusob odporu bez nasili je obliben protoze nabizi velice efektivni prostredek odporu politickemu utlaku. Take jeho analyza komplikovanych spolecenskych vztahu, jak je reflektovana v jeho divadelni tvorbe je posuzovana za pozoruhodnou. Jinak - Havel byl jiste obycejny, ponekud plachy clovek, urcite nestal o letiste ci pomniky ani o misto v ucebnicich. Ale jeho talent a moralni hodnoty jsou uznavane jako opravdu vyjimecne.

J. Charvát 23.1.2012 19:59

Re: zast?

Pane Humle, nejste snílek? Havel nabízí "velice efektivní prostředek odporu politickému útlaku"?? V čem spatřujete tu efektivitu? V době, kdy studenti a herci začali vlnu odporu, kterou komunisté neustáli a jíž se VH zmocnil, o něm a jeho názorech česká společnost skoro nevěděla. To na velikou efektivitu neukazuje. Kde bychom dneska byli bez Walesy, Reagana a Gorbačova? Obávám se, že - i s filosofujícím dramatikem a jeho přáteli z Charty - na cestě do komunistického ráje. Nedosažitelného, ovšem. Gott sei Dank.

J. Vích 23.1.2012 0:55

děkuji Vám za užitečný článek

a odvolávám všechny mé ironie a rýpance z dávných diskusí vůči Astonovi za to, že vám dává prostor na tomto webu. Jen se obávám , že v kontextu vývoje událostí, vám někdo pod nějkou záminkou, takříkajíc,   zatrhne tipec a nastane čas na další " chartu".

P. Rada 23.1.2012 2:26

Re: děkuji Vám za užitečný článek

Pane Vích a jaký užitek v článku spatřujete?

To kdo je či není signatářem nějakého sdružení přece samo o sobě nevede k řešení problému. Navíc ŘK je TRANSPARENTNÍ na rozdíl od většiny světového kapitálu!

Ten problém technologické pasti do které se dostaly všechny nejrozvinutější ekonomiky světa právě s nejvyspělejší technolgií a navíc s relativně ustálenou populací evidentně existuje. Všeobecné zadlužení nad námi visí jak damoklův meč a to navíc s nejistotou jak velké ono zadlužení vlastně je? Navíc je dnes ten rozvinutý svět surovinově závislý na okolí, které se chce mít zrovna tak dobře. Kde na to ale dál brát, když fosilní konzerva začíná docházet a od nejbližší planety vhodné ke kolonizaci nás už dnes dělí propasti jež se se stagnací v dynamice vývoje jen prohlubují.

A k tomu odvolávání rýpanců vůči Astonovi.... on je NP nějakým způsobem osobně cenzurován?

B. Volarik 23.1.2012 5:50

Re: když fosilní konzerva začíná docházet

Nezačíná! To, jsou právě ty kecy, kterými nás živí alarmisté. Jistě, když soudruh Barackpálinka Hussejnovič Obamov zarazí výstavbu ropovodu z Kanady do Texasu....jo pak leccos začne docházet..a leckomu.

M. Pernický 23.1.2012 15:50

Re: když fosilní konzerva začíná docházet

Pane Kremlík, nezlobte se na ty co \vás napadají - stačí si říct - Blbec,nikdy nepochopí,

že je blbcem skutečně,proto blbci,že je blbec,říkaš scela zbytečně.

P. Rada 23.1.2012 19:19

Re: když fosilní konzerva začíná docházet

Říkat blbci že je blbec není zbytečné - TO JE SPROSTÁ URÁŽKA NEMOCNÉHO ČLOVĚKA!!!