26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

KLIMA: Ukázka zelené energetiky

Ubližuje se lidem, životnímu prostředí, přičemž na klima to nebude mít měřitelný vliv.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Krásenský 9.12.2022 4:25

Celý boj za klima je absurdní, protože jde o snahu z dynamického systému udělat statický. Je nerealistické, je to zločin.

T. Hraj 9.12.2022 8:51

R^ Perfektně řečeno!

L. Novák 9.12.2022 3:26

Jo, "expertka" na obnovitelné zdroje a transformaci energetiky Laura Otýpková, právnička zaměřující se na energetické právo a obnovitelné zdroje v expertní skupině Frank Bold, ta rozumí zelenému raketýringu, ale o energetice zaručeně nemá šajnu... ;-D

https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/energetika-ekonomika-ceny-plyn-elektrina-zelena-politika-green-deal.A221128_171708_ekonomika_mejt

L. Novák 9.12.2022 2:53

Jak vidno, ZELENÝ (a blbý) TROLL Rada svými nesmysly a bláboly zase zamoří komentáře pod kvalitním článkem... Rv :-P

P. Rada 9.12.2022 2:09

Pan Šálek zas předvedl především demagogii (klamné řečnické vystupování).

1. V rubrice "Klima" neuvedl prakticky nic v souvislosti s glob. klimatickou situací.

2. Nadpisem sice tvrdí, že ukazuje "zelenou energetiku" ale s textu je zřejmé, že popisuje leda to, jaká byla momentální situace v jednom specifickém dnu v zemi, která rozhodně "zelenou energetiku" doposud nepraktikuje.

3. Pokud jde o úvodní pojem "naprostá urážka zdravého rozumu" tak toho se příznačně dopouští zas právě on. To proto, že žádné okamžité směřování energetiky ani žádné okamžité imise (ponět ve výkonu) s fyzikálního principu nemohou hned ovlivnit klima (teplotu). Výkon působící ve Watech totiž s principu nemůže mít bez časového působení obraz v energii (oteplení hmoty) vyjádřenou v Joulech.

Na planetární klima ale rozhodně už mají vliv kumulativní imise. S hlediska odpovědnosti občanské, pak ty v přepočtu na osobu. Takováto data ale Š. nikde neuvádí. Znovu je proto připomínám:

https://chmibrno.org/blog/emise-co2-a-dalsich-sklenikovych-plynu/

L. Novák 9.12.2022 2:46

ZELENÍ A RUDÍ DEBILOVÉ už se na autora sesypali se svými žvásty... ;-D

Porovnání výkonu OZE v energetické soustavě Německa (výroba el. energie) v době nejvyšších hodnot slunečního záření v roce oproti současné době, kdy naopak výkon slunečního záření je minimální a vítr fouká málo (v obou porovnávaných časových intervalech)...

https://www.agora-energiewende.de/service/agorameter/chart/power_generation/15.06.2022/27.06.2022/today/

https://www.agora-energiewende.de/service/agorameter/chart/power_generation/28.11.2022/09.12.2022/today/

I. Schlägel 9.12.2022 8:09

To je na mimořádně sečtělého Radu moc prvoplánové.;-D

L. Kuča 10.12.2022 18:02

To víte, není to jeho Šálek ....

R. Langer 9.12.2022 7:21

Zase lžeš, Zelený bolševiku? Fakta neumlčíš, ty škůdče lidstva! ;-€

J. Majzlík 9.12.2022 8:58

Jako léčbu bych doporučil jednou denně po snídani příspěvek pana Flašky o řešené energetické krize cestou zničení NS2. Bez poplatků, dodávka přímo do domácnosti.

O. Vašíček 9.12.2022 10:53

Pane Rado.

Máte někde informaci o celkové energetické produkci lidstva? Třeba za rok. Kolik "umělé" energie vyprodukujeme na výrobu el. energie, na vytápění, dopravu, atd. Většina této energie opět skončí ve formě tepla. V podstatě se jedná o teplo, které by se "přirozeně" v přírodě neobjevilo. Počítá se s tímto teplem v klimatologických studiích? Není podstatné, jak vznikne (zda spálením dřeva, jaderným štěpením nebo fotoelektrickým jevem).

Počítá se s teplem, které produkuje 8 mld. jedinců? Je to cca 800GW. Na celou Zemi je to málo, ale při koncentraci v megapolích (Praha :-), Tokio, atd.) už to musí mít vliv na lokální klima. A to v těchto koncentrovaných místech se ještě spotřebovává hodně energie pro uspokojení místních potřeb (vytápění, chlazení, vaření, ohřívání, čerpání, doprava, atd.). Tzn. že nap. Praha, která má cca 1 mil, obyvatel má v nich výkon asi 100MW + jejich potřeby, tak se nebojím odhadnout celkem na cca 300MW. To už je malý jaderný reaktor, který na ploše Prahy jen generuje teplo.

Děkuji

V. Braun 9.12.2022 2:03

A teď si představte, pane Šálku, že za energetické experty se nepovažují jen právníci, ale dokonce i meteorologové. Hrozné, co.

L. Novák 9.12.2022 2:50

A co jste vy, zelený aktivisto? ;-D Vy jste taky "energetický expert" přes BILIONOVÝ TUNEL OZE a GREEN DEAL? Jako znalec francouzské literatury Timmermans nebo gynekoložka von der Leyenová a další velké šarže EK rozhodující o směrování energetiky a nevzdělané přírodních vědách? :-P

R. Langer 9.12.2022 7:23

Ano, je to hrozné, že takoví techničtí analfabeti jako vy a někteří meteorologové furt melou ty svoje nesmysly o energetice. Už byste si to měli konečně nastudovat, von Braune. :-P

V. Braun 9.12.2022 9:55

Na rozdíl od pana Šalka jsem alespoň obor elekroenergetika vystudoval a obhájil diplomku na téma Vliv elektráren na životní prostředí.

L. Novák 9.12.2022 10:48

Únikové okecávací téma, které je jenom okrajově spojené s principy energetiky... :-P

V. Braun 9.12.2022 22:52

Pořád lepší téma než počítat tisíckrát spočítanou vastní spotřebu elektráren. Jen s tím okecáváním, elektrárny mají na životní prostředí vliv reálný, pokud to popíráte tak si poslužte, ale v diplomivé práci to jen tak neokecáte.

M. Šejna 9.12.2022 0:59

Já myslel, že meteorolog Šálek napsal něco o klimatu, když ten článek zařadil do tubriky KLIMA. Místo toho je to o energetice.

Zdá se tedy, že články o energetice už patří do této rubriky . V tom případě bych do KLIMA zařadil i válku na Ukrajině a MS v Kataru. ;-D

R. Langer 9.12.2022 7:27

Vzhledem k tomu, že boj proti klimatu těžce zasahuje do energetiky, tak bych se její zařazení do této kategorie nijak nebránil. Ba naopak, silně bych na ni upozorňoval!

A nebojte se, jsem si jistý, že klimatické následky války na Ukrajině poskytnou Zeleným bolševikům materiál na buzerování poddaných na desítky let dopředu, pokud je včas nekopneme všechny do prdele. :-P

M. Šejna 9.12.2022 8:31

Co to je k,imaticky následek války na Ukrajině?

Nebojte se a vysvětlete ho.

V. Kolman 9.12.2022 0:40

Létání politiků přes půl světa vládními (či soukromými) letadly = "Ukázka zelené energetiky.";-D;-D;-D;-D;-D;-D

J. Brunner 9.12.2022 0:18

R^R^R^