7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

KLIMA: Existuje ekologický džihád?

Hosty Světlany Witowské v pořadu Události, komentáře na ČT24 byli Ivan David (SPD), Miloš Vystrčil (ODS) a Marcel Kolaja (Piráti).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Dubravský 24.7.2019 11:15

Re: Jen to, že se v plánu na 0 uhlíkovou stopu nezahrnuje...

Ano, eliminace většiny lidstva je od počátku součástí ekologistické ideologie.

J. Ganaur 24.7.2019 11:14

Re: Ano, lidská hloupost a domýšlivost ničí naděje lidstva.

Já tu předpověď mám, za cca 150 let se zase ochladí, za několik tisíc let zase přijde doba ledová (velká).Ale je to předpověď na dvě věci, na nic a na h.....

Zrovna tak i ta Vaše opačná.

K. Salajka 24.7.2019 11:12

Re: Jen to, že se v plánu na 0 uhlíkovou stopu nezahrnuje...

zrovna teď šel v televizi "Jeden den ve Francii. V průměru každá potravina prý cestuje 1 500 km ke svému spotřebiteli.

Ze severu jede kamion s polystyrenem na zateplení. Vyloží náklad na jihu a naloží nový náklad polysterenu na sever. Perfektně zateplené domovy se musí pravidelně ventilovat, aby se v nich dalo dýchat.

Hodně emisí se ušetřilo vybitím tzv. šílených krav. Pár jich však stále běhá mezi námi.

Na zjištění, že se hlásají o provádějí v EU naprosté kraviny, není třeba špičkových vědců.

P. Lenc 24.7.2019 11:09

Re: 97% vědců souhlasí. Hm, takže kdo jsou ta "3%"?

Pane Hraji, kouzla s procenty mají ekologičtí kouzelníci v genech.Nakonec, stokrát opakovaná lež...Jožka Géblsů o tom věděl své.

T. Hraj 24.7.2019 11:01

Re: pan Sejna ve své argumentaci

Vodní pára a mraky jsou dvě různé věci. Ale jinak máte pravdu. Porozumění komplexnímu systému plnému proměnných je velmi složité (zejména pokud chceme predikovat změny v niancích - například změny globální průměrné teploty v desetinách °C). Například aerosoly a jejich role jsou stále velikou neznámou.

Absorbce CO2 oceány ve skutečnosti může být celkem problém, narozdíl od oteplovacího efektu CO2 na atmosféru. Absorbce toiž oceány okyseluje, což může mít významný vliv na život v nich.

J. Lepka 24.7.2019 11:00

Re: Bartoňova neznalost důkazů ....

Bohužel vaše důkazy, milý Šejno, mají asi stejnou důkazovou hodnotu jako onen starý vtip z koloniální Afriky :

Vrátil se starý a moudrý návštěvník z návštěvy Anglie a hned svolal radu starších. Co jsi se tam naučil náčelníku? Umím přivolat déšť, není to nic těžkého! Stačí na návsi nakreslit bílý obdélník, pak tam poslat 11 mužů v modrobílých dresech, dalších 11 v zelenobílých dresech a tři v černém, fotbal tomu říkají a jak ten nejvyšší v černém pískne, začne pršet.

T. Hraj 24.7.2019 10:55

97% vědců souhlasí. Hm, takže kdo jsou ta "3%"?

Richard Lindzen, Patric Moore, Patric Michael, Bjorn Lomborg, atd. Jak je možné v seriózní debatě o CO2 pominout názory těchto lidí?

J. Lepka 24.7.2019 10:53

Re: Pokud by zelení na "zlý CO2" SAMI VĚŘILI, museli by

Já už mám delší dobu podezření na desinformační kampaň ruské strany, na kterou jako obvykle naskočili již mnohokrát zmiňovaní "užiteční idioti" a šíří své bludy, aniž by si uvědomili, že jde prioritně o ruský zemní plyn. No a protože místo školní docházky chodí demonstrovat nemají se kde naučit, že i spalováním toho skvělého paliva vzniká zase ten fuj a ošklivý CO2.

Milan V 24.7.2019 10:49

pan Sejna ve své argumentaci

řekne vždy jen ČÁST pravdy, neřekne vše. Tak k k jeho bodům 1 a2 2: skleníkové plyny v atmosféře se liší svým množstvím o mnoho řádů, daleko nejvíc je vodní páry v mracích. No a ty mraky mají pro průměrnou teplotu země i opačný než skleníkový efekt. Odráží totiž část slunečního záření, které pak nemůže dopdnout na souš či moře a tedy sluneční záření oslabují. Tutíž zavádějí do systému i negativní zpětnou vazbu, na rozdíl od (katastrofické) positivní zpětné vazby skleníkového efektu.

A k druhému bodu: v atmosféře přibívá uhlík z lidské činnosti, ale většinu uhlíku z lidské činnosti pohltí oceány. A když už je v oceánu a ten se bude zahřívat, tak se bude i víc uvolňovat do atmosféry, a už bude úplné jedno který je to izotop. Uhlíkový koloběh je složitější není to jen přímé vyfukování CO2 z komínů či aut do atmosféry.

Klima je extrémně slozitý vědecký problém, neřešitelný politickým aktivismem, ale jen objasnitelný vědeckým přístupem, doufejme že to věda během 10-20 let vysvětlí.

V. Kotas 24.7.2019 10:47

Re: Jen to, že se v plánu na 0 uhlíkovou stopu nezahrnuje...

Také jsem nezaregistroval, že by mělo skončit nesmyslné převážení základních potravin přes půl Evropy a to se týká i mnoha dalších výrobků všeho druhu.

M. Prokop 24.7.2019 10:37

Re: Neexistuje.

Takže existuje (i mezi nimi existují extrémisté). Někdy a někde to vypadá, že ti extrémisté i převládají, viz Greenpiss, Děti Země a jak se všichni ti racketeeři jmenují.

M. Valenta 24.7.2019 10:33

Neexistuje.

Existují jenom lidé kteří si uvědomují, že se činnost 8 mld lidí na změnách klimatu podílí a pochopitelně i mezi nimi existují extrémisté a pak ti, kteří tvrdošíjně trvají na politice nevlivu a nic nedělání.

Nedávno jsem se vrátil po měsíční cestě po západu USA. Jeden den a noc (i se zemětřesením) jsme strávili i v liduprázdném Dead Valley (tolik hvězd jsem nad hlavou nikdy neměl - úžasné) a tak mě napadlo, jestli českou kotlinu, když to takhle půjde dál, nečeká stejný osud.

P. Zinga 24.7.2019 10:19

Re: Jen to, že se v plánu na 0 uhlíkovou stopu nezahrnuje...

Mýlíte se, Německo zavádí od podzimu uhlíkovou daň s tím, že se časem (?) rozšíří na celou EU.

P. Zinga 24.7.2019 10:17

Existuje!

Ve státním rozhlase požaduje jistý profesor, aby se lidé navzájem špehovali, aby bylo možné si jménem klimatické ideoloie předvolat odpadlíky. Co je cílem? Zahořklá země, plná nešťastných hobby-špionů?

https://dushanwegner.com/die-deutschen-und-das-glueck

Z. Lapil 24.7.2019 10:14

Re: Pokud by zelení na "zlý CO2" SAMI VĚŘILI, museli by

Proč podvod? Obyčejná infantilita. Sněz rohlík. NÉ. Tak jogurt. NÉ. Tak si najdi v ledničce, na co budeš mít chuť. NÉ. Tak to se nedá nic dělat, zůstaneš hlady. NÉ.

Z. Lapil 24.7.2019 10:11

Re: Ekoterorista nebo islámský terorista;

Určitě naštěstí?

"Požár a povodeň se vzájemně zlikvidovaly a my jsme spokojeně zůstali na rumišti".

Z. Lapil 24.7.2019 10:08

Re: Ano, lidská hloupost a domýšlivost ničí naděje lidstva.

Souhlas s tím, že pan Janyška není extra výjimka. Co se ale týká "jeho" kritiky socialismu skrze spontánní řád atd., předpovědi se dopouští a ty předpovědi funují. Ta předpověď - velmi zhruba - zní: socialismus a vůbec příkaznictví funguje ekonomicky výrazně hůř, než svobodná ekonomika.

Viz například Hayekovy Omyly socialismu. Nebo starší, kratší(!) a mnohem(!!!) čtivější a pochopitelnější: https://www.mises.cz/literatura/co-je-a-co-neni-videt-56.aspx.

J. Jančura 24.7.2019 9:58

Jen to, že se v plánu na 0 uhlíkovou stopu nezahrnuje...

Jen to, že se v plánu na 0 uhlíkovou stopu nezahrnuje východní Evropa ukazuje na sebestřednost a nereálnost politiky EU. Pokud z EU odjedou všechny technologie produkující CO2 stane se enormně závislá zbytku světa, který se si tyto technologie ponechá, navíc přestane být ekonomicky efektivní. EU bude ve velkém dovážet zemní plyn, elektrickou energii, ocel, hliník, plasty, různé chemické suroviny, maso a potraviny. Bude dovážet i baterie do těch elektrických aut, fotovoltaické články, větrníky, poněvadž vše potřebuje velké množství energie při výrobě a také speciální suroviny, jejichž těžba je neekologická.

Většina z těch politiků EU si neuvědomuje nesmírně složité vazby dnešní světové ekonomiky, které se vytvářely po staletí a nelze je rychle změnit resp. následky jejich změn nelze předvídat.

Jen jako perličku - i lidé produkují CO2, chce je taky EU vyvést do jiných zemí nebo přímo eliminovat?

Z. Klouček 24.7.2019 9:42

Lidé za nic nemohou ?

Jsme přemnožený druh a jako každý jiný přemnožený druh spotřebováváme více, než nám podle přírody přísluší. Přemnožený druh zpravidla způsobí kolem sebe spoušť, než začne sám vymírat. Není důvod si myslet, že lidí se to netýká. Nejspíše by ke změnám klimatu došlo i tak jako vícekrát v minulosti, ta námi (z)působená spoušť k tomu ale jistě přidává něco navíc, co ve známé minulosti nebylo. Že bychom se ale kvůli nejistému zpomalení pustošení planety vzdali svého pohodlí a výdobytků naší (tedy především západní) civilizace ? Ani náhodou ! A že se ty národy, které se nyní množí závratným tempem, množit přestanou, až budou civilizovaní jako my? Pokud to vůbec někdy bude, kolik lidí se stejnými nároky jako my v té době už na planetě bude a co jí udělají? Na řešení, která by vedla k radikálnímu snížení populace a tím i k jinak nedosažitelnému omezení spotřeby energií, potravin, dopravy atd., ale nechci ani pomyslet.

V. Kotas 24.7.2019 9:40

Re: Ekoterorista nebo islámský terorista;

Tak jest.

V. Petr 24.7.2019 9:29

Co to je "terorizuje celou biosféru do role otrocké"

To je čistě lidské ideologické hledisko! Z reálného hlediska je to naprostý nesmysl!

V. Petr 24.7.2019 9:25

Pokud by zelení na "zlý CO2" SAMI VĚŘILI, museli by

podpořit JADERNOU ENERGETIKU! Protože tak nečiní je zřejmé, že se jedná o JASNÝ PODVOD. To, že se EU na světových emisích CO2 podílí jen 9,5 %, zatímco Čína 30% je jen třešnička na dortu! Mimochodem, podíl zmíněného Ruska, Ukrajiny a Běloruska je dohromady 5,5% a podíl "Třetího světa" nějakých 60%.

A. Alda 24.7.2019 9:18

Ekoterorista nebo islámský terorista;

vyjde to nastejno.

Jde o zločince a nepřátele lidstva.

Naštěstí jsou vzájemně absolutně antagonističní.

P. Rada 24.7.2019 9:15

Re: Ano, lidská hloupost a domýšlivost ničí naděje lidstva.

Pane Janyško máte v ledačem pravdu.

Mýlíte se ale zřejmě v tom, že sebe považujete za vyjímku.

Mýlíte se prostě proto, že nejste schopen učinit žádnou předpověd. V tomto směru má vaše okolí pravidelně navrch - dělá totiž alespon nepřesné předpovědi. Až s míry úspěšností předpovědí lze pak usuzovat na pravdivost teze a tedy její obecnou platnost i do budoucna.

M. Šejna 24.7.2019 9:02

důkaz č.2

důkaz č.2 se mi nepodařilo dostat do tohoto vlákna a je dvakrát zapsán o kus výš.

M. Šejna 24.7.2019 9:01

důkaz č.3

pokud se atmosfera chová jako skleník a pokud se nižší vrstvy atmosfery (troposféra) díky tomu víc ohřívají, měly by se vyšší vrstvy (stratosféra) ochlazovat. A přesně toto se děje.

K. Janyška 24.7.2019 8:58

Ano, lidská hloupost a domýšlivost ničí naděje lidstva.

O tom však vy tady i jinde víte velké hovino, autora nevyjímaje. Zelené šílentsví hloupých lidí je kutečně na úrovni náboženských fanatiků... Dzp.

M. Šejna 24.7.2019 8:57

2. důkaz

Ve fosilních palivech (uhlí, ropa, metan) je silný deficit izotopu uhlíku 13C. Pokud je uhlík z fosilních paliv masivně spalován a vypouštěn do atmosfery, měl by být měřen v atmosfeře postupný pokles poměru izotopů 13C/12C. A přesně tento jev se v atmosfeře projevuje a je naměřen. Z toho plyne, že CO2 v atmosfeře přibývá z fosilních paliv.

M. Šejna 24.7.2019 8:55

důkaz č.2

Ve fosilních palivech (uhlí, ropa, metan) je silný deficit izotopu uhlíku 13C. Pokud je uhlík z fosilních paliv masivně spalován a vypouštěn do atmosfery, měl by být měřen v atmosfeře postupný pokles poměru izotopů 13C/12C. A přesně tento jev se v atmosfeře projevuje a je naměřen. Z toho plyne, že CO2 v atmosfeře přibývá z fosilních paliv.

M. Šejna 24.7.2019 8:46

důkaz č.1

každý plyn se třemi a více atomy v molekule má skleníkové vlastnosti. Platí to pro tříatomové molekuly vody H2O, ozónu O3, pxidu dusíku NO2, nebo pro pětiatomomý metan CH4. Neexistuje jediný důkaz, že by tříatomový CO2 měl ze zákona výjimku a nebyl by to skleníkový plyn.