10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

KLIMA: Elektrická auta si nekupují správní lidé

To píše agentura Bloomberg a upozorňuje na to, že jsou-li elektrická auta většinou kupována jako druhé auto do domácnosti, se kterým rodina jezdí pouze příležitostně, je ekologický přínos spíše záporný. Plus další zprávy na téma elektromobility.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 5.5.2023 23:05

Experti ČVUT demaskují mýty o totálně nařizovaném přínosu elektromobility (únor 2022)

Profesor Jan Macek a Ing. Josef Morkus z ČVUT, kteří jsou členy spolku Realistická energetika a ekologie, ve své nejnovější analýze demaskují polopravdy a mýty, které jsou spojovány s násilně prosazovanou elektromobilitou, která je součástí politiky dekarbonizace. Jak konstatují, elektrický automobil zdaleka není bezemisní, s prudce rostoucí cenou elektřiny přestává být levný jeho provoz, dojezd bateriových aut je nadále velmi problematický, protože také vázne systém nabíječek a leckde je nerealizovatelný, vize převážného nabíjení z OZE je v rozporu s realitou a drahá cena elektromobilů klesat nemůže.

https://realisticka.cz/2022/02/02/experti-cvut-demaskuji-myty-o-totalne-narizovanem-prinosu-elektromobility/

https://realisticka.cz/2022/02/02/myty-kolem-elektromobility/

V. Kolman 5.5.2023 19:34

Jest jenom s podivem velikým, že jsem dosud nic neslyšel/nečetl o vysoce ekologických ELEKTROTANCÍCH ve výzbroji armád, vítězně se valících rozlehlými pláněmi a rozsévajících smrt a hrůzu v řadách nepřátel!!!!!!;-D;-D;-D

P. Dvořák 5.5.2023 22:04

Však také tank je hodně starý relikt. Podívejte, jakou účinnou zbraní jsou dnes drony a jiné robotické mašinky.

Jinak - asi jste nesčetl, že byl už dávno vyvinut tank s hybridním pohonem. Protože elektromotory dokážou vyvinout mnohem větší špičkový výkon, než jakýkoliv spalovací motor.

V. Kolman 6.5.2023 23:05

U elektromotoru je neocenitelnou výhodou, že má maximální kroutící moment už od nulových otáček, na rozdíl od spalovacího motoru. To byl možná hlavní důvod konstrukce hybridního (obejde se bez nabíječek) onoho vámi zmiňovaného tanku.

A máte pravdu v tom, že jsem o něm dosud neslyšel/nečetl.

L. Novák 5.5.2023 17:45

Němci kapitulují, nestabilní dodávky elektřiny je donutí vypínat lidem dobíjení elektromobilů zcela neomezeně (1. 3. 2023)

Nařizování elektromobilů coby jediného možného způsobu zajištění individuální automobilové dopravy je cestou do pekel. Ani dobře informovaný optimista nemůže v tuto chvíli rozumně prohlásit, že by šlo o cokoli jiného než slepou uličku, ze které v nejlepším případě draze vycouváme. Je nyní i v jakkoli dohledné budoucnosti zcela nemožné nabídnout elektrická auta, která by se svými možnostmi plně vyrovnala těm spalovacím, je nemožné ani jejich horší náhradu nabídnout za rozumné peníze, je nemožné zajistit u nich srovnatelnou životnost. Bude velmi komplikované zajistit pro ně dostatek elektřiny za přijatelné ceny. A i kdyby se to náhodou povedlo, její distribuce představuje další osinu v zadnici. ...

https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/nemecko-kapituluje-nestabilni-dodavky-elektriny-dovoli-vypinat-dobijeni-elektromobilu-zcela-a-na-neomezenou-dobu/

Další zajímavé články najdete přes vyhledávače vložením kombinace slov "elektromobil cesta do pekel"...;-D

J. Vrabec 5.5.2023 9:07

Jako vlastník přes 2 roky E- auta, musím váš článek vyhodnotit jako kravinu. či hovadinu. Takový Čecháčci se mohou postavit na hlavu, ten vývoj a pokrok nezabrzdi :-)

Z. Lapil 5.5.2023 10:41

Nemusí se stavět na hlavu, stačí, když na to nebude mít.

L. Novák 5.5.2023 17:51

Podstatné je, že v Česku, Číně i Německu jezdí elektromobily převážně na elektřinu z uhlí a zemního plynu. ;-)

L. Novák 5.5.2023 17:37

To se ti to jezdí, s dotovaným autem a (zatím) s elektřinou bez spotřební daně, viď. ;-) Ozvi se, až ti klekne baterka...

P. Dvořák 5.5.2023 22:05

Už ti někdy odešla spojka? A kolik to stálo? ;-D

L. Novák 5.5.2023 22:59

Kdysi na Favoritu. Ale už si nepamatuju, jestli se musela měnit nebo jen stačila oprava...

Nicméně u lithiových akumulátorů je problém v tom, že po pár letech po ukončení výroby daného typu už je neseženete. Podobně jako neseženete lithiové akumulátory do starší elektroniky, typicky do mobilů. ;-)

V. Kolman 6.5.2023 23:11

Problém e-mobilu se mi jeví p. Vrabče následovně:

Pro jízdy do menších vzdáleností (kolem komína) je e-mobil přijatelným řešením. Ale chtěl byste s ním jet na dovolenou třeba 2000 km?

E-mobil a "spalovák" jsou 2 různé věci, z nichž každá má své výhody, ale i nevýhody!!!!!!

J. Vrabec 7.5.2023 5:24

2000km bych nejel žádným autem . Jen letecky či vlakem.

M. Krátký 5.5.2023 8:02

Opakuji se a rád - můj tchán ročník 1907 svým typickým posázavským dialektem velmi rád používal stručnou poznámku : Dite do pihele s těma vašima kravinama !!!!!!

P. Dvořák 5.5.2023 22:06

Zajisté to řekl, když mu kolem nosu projel první automobil.

O. Vašíček 5.5.2023 7:34

Nebude tento článek vyhodnocen jako úmyslná desinformace? Přece to nemůže být pravda, když jsou ty zelené zítřky tak důkladně promyšleny.:-/

O. M. 4.5.2023 19:34

WSJ to teď propíchnul. Bude někdo potrestán za únik tajných informací?

M. Moser 4.5.2023 18:55

“Podle ředitele výzkumného ústavu pojišťovny Allianz je uhlíková stopa výroby baterií do elektrických aut tak vysoká, že elektrické vozy musí najet tisíce kilometrů, aby ekologicky náročnou výrobu vykompenzovaly."

Ještě že většina lidí ty tisíce kilometrů najezdí. A ne jen třeba stovky :-)))))

M. Pivoda 4.5.2023 19:06

A právě proto se musí provést systémová inovace, hlavně tzn. zavedení budoucích samo-řídících automobilů, u nichž se zvýší využití vozidel, řekněme z 5% na 90%. A chudší zákazníci budou nakupovat levnou dopravní službu. A poklesne také potřeba velkých a drahých parkovacích prostor ve městech.

Prostě je třeba vidět systémové souvislosti. Je třeba to vidět i na "blogu zpátečníků" Neviditelného psa.

J. Ticháček 4.5.2023 20:47

No, já jsem, alespoň od března do Vánoc ten chudší zákazník. Do práce jezdím z jedné vesnice do jiné přes pár kopců a údolí. Bydlím pod horami, a v cestě mi stojí dva geologické útvary. Skutečně netuším, jak by systémová změna řešila mé dojíždění. I kdybych netočil volantem, ale používal vozidlo, které se stará samo o sebe. Kór když jsem jediným člověkem na té trase. Samozřejmě bych mohl využít hromadnou dopravu, jen bych na cestoval o hodinu déle a o třicet km delší cestou. Takže bych potřeboval takové vozidlo jen pro sebe. V době, kdy jezdím do práce už jsou z té dědiny všichni pryč, takže to auto by muselo samo odjet nějakých patnáct km do nejbližšího města a čekat na kšeft. V pracovní době. Zkuste zapojit UI.

M. Pivoda 4.5.2023 21:21

UI, nebo spíše AI, by to možná potřebovalo také, v případě robotizace práce J. Ticháčka na dálku. Dnes už ale mnozí zaměstnanci mívají tzv. home office (kancelářskou práci konají ze svého domu), díky IT (informační technologii).

Druh práce J. Ticháčka, bohužel, neznám, do jeho hlavy mu nevidím, neumím telepatii.

L. Novák 4.5.2023 22:13

Ty neumíš nic. Jenom plácat kraviny! :-P

P. Diviš 4.5.2023 22:20

V čemž je velmi výkonný.

J. Ticháček 5.5.2023 7:23

No, primárně jsem sportovní instruktor a průvodce na divoké vodě. A když mám volno, buď ve skladu cestovky opravuji a udržují materiál, když opravdu není na co sáhnout, jezdím do jedné kovodílny.

Možná Vám to bude připadat zvláštní, ale jsem jedním z milionů lidí, kteří by home office vítali, jen se mi do domu nevejde ani sjezdovka, ani sbírka horských řek, dokonce ani padesát lodí.

Chlapi z dílny mají podobné problémy. Snad by ani nechtěli mít doma palety s ocelovými výlisky.

A teď zedníci, klempíři lékaři, sestry, provozní chemici, lesáci, ajznboňáci všech úrovní a stovky a tisíce dalších profesí...

Ono těch oborů, které se dají dělat doma na terase opravdu není moc.

O. Vašíček 5.5.2023 7:32

Je zajímavé, že ani ve slévárně, v době vrcholícího covidu, nechtěli umožnit slévačům homeoffice. Ta firma bude asi silně zaostalá. Stejně tak soustružníkům a frézařům. U vrtaček se o tom uvažovalo, ale domovní rada v paneláku to zatrhla. A ani ČEZ nechtěl dočasně navýšit přípojku v bytě.

Ale vedoucím skladu a skladovým účetním jsme pevnou stanici doma zapojili. Nastavili VPN a sklad řídili z domu. Tak to s tou zaostalostí firmy nebude tah špatné. Jen ještě zapracovat na tom kovoobrábění. :-)

(Nebylo to tu už někde někdy - "Vysokou pec do každé vesnice!") ;-)

L. Novák 5.5.2023 17:38

;-D R^

M. Pivoda 5.5.2023 8:19

Já jsem dnes už důchodce, dokonce CSd (celkem spokojený důchodce). Já ten váš konkrétní problém tedy určitě řešit nebudu.

Nicméně, lze se zamyslet, zda:

1. Bude instruktorská činnost na vodě pokračovat v dosavadní podobě, nebo jen ve vyhrazené dny a hodiny, nebo vůbec. Doprava osoby samo-řídícím automobilem by se pak tedy mohla konat v době, kdy není dopravní špička.

2. Zda je možno činnost instruktora nahradit robotem.

A) Zpočátku ovládaného na dálku, přes internet 5G.

B) Později snad i autonomním robotem.

Toto jen pro inspiraci.

M. Pivoda 6.5.2023 14:19

Cituji: "... A když mám volno, buď ve skladu cestovky opravuji a udržují materiál, když opravdu není na co sáhnout, jezdím do jedné kovodílny. ..."

Komentuji: Tyto další činnosti J. Ticháčka jsem ve svém návrhu (viz výše) neřešil a nekomentoval. Jako pamětník se ale domnívám, že ty další činnosti byly vedením podniku (někdy v době československého reálného socialismu) pracovně uloženy zaměstnanci, aby zaměstnanec J. Ticháček něco dělal, když už pobírá plat i v době, kdy není sportovním instruktorem. A dnes zaměstnanec J. Ticháček si zřejmě nepřeje žádnou změnu. Dalším problémem tedy asi bude změnit i stávající (zakonzervovaný) stav mysli (mindset) J. Ticháčka.

J. Ticháček 6.5.2023 21:28

Samozřejmě je to zakonzervovaný stav mysli.

Jen k Vašemu komentáři. Všechny nty činnosti provozuji samostatně. Tedy i ta práce ve skladu cestovky není mou povinností, ale mou vlastní volbou. Cestovka by mohla někoho zaměstnávat, já čas od času vystavím fakturu. Dělám to proto, že mne už více než cokoliv jiného baví bejzovat po světě. A v posledních téměř pětadvaceti letech jsem se zařídil tak, abych se mohl kdykoliv sebrat a za hodinu už s nějakou partou odjet do horoucích pekel.

To ovšem nic nemění na tom, kolik dalších lidí možnost změny nemá. Jen jste utekl od tématu někam jinam. To už není argumentační faul. To je offside, kterého jste se dopustil, na úplně jiném hřišti, a ještě jste u toho simuloval jako špatně vycvičený fotbalista.

I. Lyčka 4.5.2023 13:12

Správní lidé létají soukromými letadly po konferencích o odvracení klimatické změny.