2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

KLIMA: Elektrická auta si nekupují správní lidé

To píše agentura Bloomberg a upozorňuje na to, že jsou-li elektrická auta většinou kupována jako druhé auto do domácnosti, se kterým rodina jezdí pouze příležitostně, je ekologický přínos spíše záporný. Plus další zprávy na téma elektromobility.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pivoda 4.5.2023 11:32

Bankovní úředník Václav Klaus neznal pojem "šinavé peníze".

M. Pivoda 4.5.2023 11:35

Peníze jsou prostě peníze, neexistují žádné špinavé peníze, či jinak ostrakizované, peníze.

Z. Lapil 4.5.2023 12:18

A/ Pamatujete si to špatně. Tvrdil, že u konkrétních peněz nemumí poznat, které jsou čisté a které špinavé.

B/ Je to jedno. Já píšu o penězích cizích; špinavé sem naprosto nesmyslně taháte vy.

M. Pivoda 4.5.2023 12:21

Špinavé peníze byly cizí peníze.

Dovětek: Zahraniční experti varovali už první polistopadovou vládu ČSSR, že pokud do země zavede mafie, těžko se toho budou později zbavovat.

P. Sura 4.5.2023 14:13

Nevím, jak vám naznačit, že pořád nechápete. Ty zmíněné "cizí peníze" jsou ty, které patřily NĚKOMU JINÉMU ! Tedy je míněno, že kdo si koupí elektroauto, skoro nikdy ho neplatí "ze svého". To se to pak bojuje za klima !!!

P. Diviš 4.5.2023 17:55

Nechápe, protože Pivoda. To je hlavní důvod. :-P

M. Pivoda 4.5.2023 19:14

Klub zpátečníků v akci!

J. Jurax 4.5.2023 17:59

Vaše argumenty jsou dosud nad možnosti UI Pivoda.

Z. Lapil 4.5.2023 14:26

Aha. Takže platí, že špinavé peníze jsou všechny, které nejsou moje. Včetně těch vašich ebo platí, že špinavé peníze jsou ty, které nejsou vaše, včetně těch mých.

Máte v tom nějaký zmatek.

M. Pivoda 4.5.2023 19:24

- O špinavých cizích penězích jsem hovořil v době Klausovy chybné transformace neproduktivní reálně-socialistické ekonomiky.

- Já nezodpovídám za potřebu zviditelnění současných politiků. Technologický pokrok provádějí inovační firmy, nikoliv politici.

Lapil se neumí jasně vyjádřit. A pak naříká.

Z. Lapil 4.5.2023 19:37

Omlouvám se, že neznám vaše vlastní definice slov.

J. Jurax 4.5.2023 18:24

Špinavé peníze jsou vždy cizí.

Přece nemůžete připustit, že Vaše jsou špinavé- a stejně uvažuje každý.

J. Majzlík 4.5.2023 14:30

Asi byste si v tomto bodě o špinavých penězích rozuměl s jistým ředitelem divadla, pro něhož to by pádný důkaz o Klausově neschopnosti zvládnout "malou" privatizaci, kdy se tato dehonestace V. K. vyskytla. Škoda, že jsem neměl příležitost se p. ředitele osobně zeptat, zda jeho pokladní kontrolují všechny návštěvníky jeho ct. divadla, zda si kupují vstupenky za čisté nebo nedejbože špinavé peníze, vydělané např. za minulého režimu vekslem v Jungmannce, u VB, ČSLA, Káeščé, Čéezel, u PSVB, u zeleninového stánku, při melouchu, v Perlovce nebo hnípáním v nějakém zbytečném kanclu.

J. Jurax 4.5.2023 17:56

Vy zase - soudě podle Vaší reakce mimo mísu - ignorujete rozdíl mezi cizími a špinavými penězi. Vaše UI je dosud nedokonalá.

J. Jurax 4.5.2023 18:59

Ale kuš ... UI je fakt nedokonalá. Nezná logiku.

Zákazník jistě má vždy pravdu, zejména když cáluje ve tvrdejch.

Což nijak nesouvisi s tím, že je z hlediska záchrany planety nesprávným kupitelem elektroauta, když s ním nejezdí a nesnižuje tak uhlíkovou stopu navýšenou jeho výrobou.

O. M. 4.5.2023 19:37

Elektromobilita v EU a tržní ekonomika?

:-))))

O. M. 4.5.2023 19:40

Oprava: EU a tržní ekonomika?

:-)))

Nebo spíš :-(

M. Valenta 4.5.2023 9:56

Jestli to bude tak, jak to autor popisuje v posledním odstavci, tak to, vzhledem k tomu co zde provádíme, bude ještě výhra.

J. Černý 4.5.2023 11:09

A bohatí Číňané a Indové se budou jezdit dívat do Evropy jak do skanzenu.Na lidové tance a za děvkama.;-D;-D

P. Sura 4.5.2023 14:23

Budeou sem jezdit elektroautama? A dobíjet cestou bezkontaktně?

J. Jurax 4.5.2023 19:03

Ne. Lítat, serouce na uhlíkovou stopu; je to daleko.

A u nás se názorně přesvědčí, jak dopadnou ti, kdož na uhlíkovou stopu důsledně a urputně nesrali.

R. Meišner 4.5.2023 9:04

el.auta jsou slepou uličkou. po překročení kritického procenta počtu vozů se systém samovolně zhroutí. ( umíte si představit, jak celé pražské Jižní město nabíjí přes noc svá auta? já tedy ne) v současnosti za fosilní paliva adekvátní náhrada neexistuje. 8-o

J. Ganaur 4.5.2023 9:12

Celé asi těžko.Také velká většina netankuje každý den!:-/

P. Diviš 4.5.2023 9:54

Stačí i polovina. A "banda" je natankovaná za několik minut, baterie za dlouho.

P. Sura 4.5.2023 14:26

Stejně je zajímavé, kolik lidí, které lze (podle dřívějších příspěvků) považovat za rozumné, dovede vyplodit ptákovinu poplatnou kdejakému progresivistickému hovadu.....

L. Harvánek 4.5.2023 10:07

Průšvih je ale v tom, že i když auto stojí, kapacita baterie ubývá. Kdežto u aut se spalovacím motorem z nádrže neubývá..

F. De Winter 4.5.2023 10:14

Nic se hroutit nebude. Na Jižním městě těch aut bude stát jen pár, ostatní na ně nebudou mít a budou chodit pěšky nebo jezdit MHD.

To je ostatně cílem. Nikoli taková blbost jako, že všichni vymění svého benzínového oře za elektrického. Cílem Zelených Khmerů je, aby normální lidi neměli žádná auta!!

J. Černý 4.5.2023 11:10

Ale budete muset chodit pomaleji do 5 km /hod.

V. Braun 4.5.2023 12:39

Tak po Praze chodim pěšky nebo jezdím MHD již desítky let, žádná změna. Jezdit z Jižního města do centra autem je blbost.

P. Sura 4.5.2023 14:28

..... A to má bejt omluva za "elektromobilitu" ??