Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
KLIMA: Elektrická auta si nekupují správní lidé
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Z. Lapil 4.5.2023 11:21Jak píše pan Diviš. Plus například aku vysokozdvižné vozíky v provozech, kde není zdrávo vyfukovat plyny. Potravinářské sklady za všechny. A vlastně i supermarkety při zavážení do regálů a ještěrky na nádraží v dobách, kdy spoluzavazadlo bylo "běžnou součástí cestujících". Jak praví klasik: Nihil novum sub solem. Elektrodoprava je dávno zavedenou technikou, to až poslední dobou si někdo umanul, že "se" bude používat tam, kde existují výrazně vhodnější /levnější/pohodlnější alternativy. |
T. Kučera 4.5.2023 6:20Funguje to dodnes úplně stejně. |
P. Pospisil 4.5.2023 6:56Když jsem se na to naposledy díval, tak to fungovalo u jednoho výrobce (takže nulová kompatibilita napříč trhem), měli jakž takž pokrytou jednu (nejfrekventovanější) krátkou dálnici mezi dvěma městy a celé to bylo dvojnásobně dražší než dobíjení z dobíječky. Změnilo se na tom něco? |
R. Langer 4.5.2023 7:33A kde? Jak jsem říkal, ukažte mi to. Teď. |
T. Kučera 4.5.2023 7:57Tady: https://youtu.be/mWTlLJkZW6U |
P. Diviš 4.5.2023 9:59V podstatě spíš nefunguje. To není ze zlumpačenosti výrobců, že se baterie nevyměňují jak v blahé paměti baterce tříbuřtovce. To má dost reálné důvody, hlavně využití prostoru. |
T. Kučera 4.5.2023 6:24https://youtu.be/ETTZrbmGcLA třeba tady |
R. Langer 4.5.2023 7:35Odpočet bodů - zkrácená verze To má být nějaký vtip? Trochu trapné ne? |
T. Kučera 4.5.2023 7:56Chybička se vloudila: https://youtu.be/mWTlLJkZW6U |
V. Kučer 4.5.2023 8:05Jako kluk jsem vyměnil baterku v elektrickém autíčku za minutu. |
J. Hajský 4.5.2023 10:11
|
Z. Lapil 4.5.2023 9:09Video jsem neviděl, ale baterek je v elekromobilu několik set kilo, takže na to budete potřebovat slušně technické zařízení. Čili to bude drahá sranda. |
T. Kučera 4.5.2023 4:16Divný je, že v Číně to jde: https://m.vtm.zive.cz/clanky/cina-uz-to-vyhrala-v-elektromobilech-ma-obrovsky-naskok-a-auta-stoji-tretinu-toho-co-v-evrope/sc-870-a-221854/ |
R. Langer 4.5.2023 5:44V Číně jde pochopitelně všechno, soudruhu. Hned byste se tam měl odstěhovat, abyste na vlastní oči viděl, co všechno tam jde! |
T. Kučera 4.5.2023 6:21Na vlastní oči se můžete klidně podívat i vy: https://youtu.be/lo2XmTxbltI |
R. Langer 4.5.2023 7:36Kdepak, to se musíte jet podívat na vlastní oči, jak to v Číně pěkně funguje. Já to na rozdíl od vás vím, já to nepotřebuju. |
J. Novak 4.5.2023 4:00Tak, tak. |
J. Hudec 4.5.2023 3:31Je nejspíš rozumné trápit se jen věcmi, které se dotyčného jedince týkají. Proto je mi celé elektroautobilní šílenství celkem ukradené. Vzhledem k mému věku je realistické očekávat, že se do deseti let sám zřeknu oprávnění řídit motorová vozidla. To asi tak skončí také životnost mého současného, celkem zánovního, benzínového automobilu. Takže mi mohou všichni automobiloví elektronadšenci vesele vlézt na záda. P.S.: Předpoklad, publikovaný v článku, že elektromobily nebudou pro všechny, že lidé prostě jezdit spíše nebudou než budou, se mi jeví jako realistický. Elektromobilů může být dost, ale elektřiny a možností jejich nabíjení nejspíš dost nebude. |
R. Langer 4.5.2023 5:46No jo. Když přišli pro mlíkaře... |
J. Strakoš 4.5.2023 5:56Přesně tak, podle zkušeností se ideologie, nad kterou jsme se zpočátku usmívali, rozrostla do obludných rozměrů - a asi ani v důchodu před ní člověk nebude v bezpečí. |
F. Brabec 4.5.2023 1:28(ad 2) cena mého EV pojištění (u GEICO) je stejná, jako o cenově srovnatelného benzinového vozu. Nicméně pro někoho zřejmě ten problém existuje a originální článek uvádí, že zejména Tesla tento problém vytvořila tak, ze baterie jsou strukturální částí vozu. To ale není inherentní problém EV, ale konstrukce konkrétního modelu a na úpravě již pracují. Viz původní článek https://www.reuters.com/business/autos-transportation/scratched-ev-battery-your-insurer-may-have-junk-whole-car-2023-03-20/ (ad 4) to je založené na datech z roku 2017, kdy výběr EV na trhu nenabízel EV v praktičnosti srovnatelné s benzinovými vozy. Proto chápu, že tehdy se často EV používaly spíše pro zábavu nebo specifické typy jízd a všechno ostatní se ošetřilo klasickým ICE vozem. To už ale dávno není pravda. Viz https://cleantechnica.com/2022/11/22/are-the-wrong-americans-buying-electric-vehicles/ |
R. Langer 4.5.2023 5:47No, zatím je stejná. Máte se na co těšit. A já vám to te srdce přeji. Kdo chce kam... |
J. Sinnreich 4.5.2023 1:02Americka automobilka General Motors oznamila, ze propousti asi 20 000 zamestnancu, vetsinou inzenyru, vyvojovych pracovniku, navrharu... Minuly mesic to bylo 5000 zamestnancu. Duvod: politicky dirigovany prechod na vyrobu e-aut a celkove nejasna situace na automobilovem trhu. |
F. Brabec 4.5.2023 1:30Ano, důvod je ten, že EV jsou konstrukčně daleko jednodušší a tudíž jak design tak samotná výroba nepotřebuje tolik lidí. |
L. Novák 4.5.2023 3:34No hlavně se jich tolik neprodá a další vývoj aut se spalovacími motory je administrativním násilím státu zastaven. "Jediné správné" řešení je přece lektromobil a kdo na něj nebude mít peníze, bude chodit pěšky... |
J. Sinnreich 4.5.2023 3:57Mozna , ze by se nad tim meli zamyslet zamestnanci a mozna odborari koncernu VW. |
R. Langer 4.5.2023 5:48
A v čem konkrétně jsou jednodušší? Jako myslíte ten spalovací motor, jo? |
Z. Lapil 4.5.2023 9:15Moderní spalovací motor má nějakých 1500 součástí. Elektromotor necelou třetinu. Dosti marketingové, nicméně správně tvrzeni: vyhodite benzínový motor a zvětšíte elektromotor zvaný startér. Elektroauta taky nemám rád, ale zrovna tohle je jejich plus. Je mi líto. |
L. Novák 4.5.2023 22:15Až na tu půltunovou baterku... |
Z. Lapil 5.5.2023 10:40Ale zase mínus pěti šestirychlostní převodovka, nedej pámbu automatická. Nevím, jak ve výrobě, ale v autě podle mě potenciálním zdrojem poruchy není, protože se nehýbe a už vůbec do ní nekopou pidivýbuchy dvou tří čtyřtisíckrát za minutu. Materiál je věc ceny, ne výrobní složitosti. |