2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

KLIMA: Elektrická auta si nekupují správní lidé

To píše agentura Bloomberg a upozorňuje na to, že jsou-li elektrická auta většinou kupována jako druhé auto do domácnosti, se kterým rodina jezdí pouze příležitostně, je ekologický přínos spíše záporný. Plus další zprávy na téma elektromobility.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Braun 4.5.2023 14:40

To je reakce na text o Jižním městě a jak často obyvatelé města potřebuji jezdit autem.

P. Sura 4.5.2023 16:19

Já vim, ale vy tím zdůvodněním celou tu ekoelektrošaskárnu pomahate legalizovat.

J. Jurax 4.5.2023 19:11

Nicméně obyvatelé Jižního města nemusí autem jezdit výhradně do centra. Někteří si rádi zajedou třeba do Kardašovy Řečice, do Kitzbühelu, ba i do Valašských Klobouk!

O. Kožušník 4.5.2023 8:25

HI, pořád mne udivuje jeden fakt, že se zabýváte uhlíkovou stopou. Je přece naprosto evidentní, že žádná uhlíková stopa neexistuje, je to výmysl zelených agitátorů. Dusík, kyslík, argon jsou z fyzikálního hlediska naprosto rovnocenné skleníkové plyny, jako CO2, a vzhledem k podílu CO2 0,04 procent v atmosféře, je vliv CO2 na energetickou bilanci země zcela zanedbatelný. A to je tu ještě vodní pára. Všechno je třeba kvantifikovat , a energetický vliv CO2 v atmosféře je 0.04 procent.

Z. Lapil 4.5.2023 8:51

Prosím, nepoužívejte ten s odpuštěním debilní argument, že CO2 je v atmosféře málo.

Neni-li vám jasné, proč, zkuste někomu plivnout do polévky. Nebo dát ditku na hranolky nepatrný lísteček zelené petrželky. Ujišťuje vás, že argument "je toho málo" bude oslyšen.

Pozor: opravdu nejsem z těch, kteří se domnívají, že skrze emise CO2 lze zachránit planetu, jen tvrdím, že argument relativním množstvím je principiálně nesmyslný.

P.S. Zkuste si zjistit, jaké množství přísad dokáže z měkkého technicky nepoužitelné kovu zvaného hliník udělat materiál, ze kterého se staví letadla.

J. Zdvora 4.5.2023 9:11

Lepší příklad,natočte si 2l vody 20°C a do ní přidejte 1ml vody 100°C,pak si teplotu změřte.Je to jen pro představu,jaký vliv asi má 1 molekula CO2 mezi 2000 ostatních molekul v atmosféře.

R. Gramblička 4.5.2023 10:10

a ještě lepší příklad. Kápněte si do půllitru piva pár kapek ze septiku a vypijte to. :-P

Z. Lapil 4.5.2023 11:12

Děkuji :-)

J. Černý 4.5.2023 11:28

Co vy víte co je v pivu. Dělal jste někdy v pivovaru nebo třeba v pekárně. Já jako student na brigádách a když se pekaři vožrali, tak chcali do těsta ;-D;-D

Z. Lapil 4.5.2023 11:09

To je právě špatný příklad, protože voda je voda, zatímco CO2 je něco jiného, než zbytek atmosféry.

Zkuste ale do 60kg člověka vložit 50g syrové muchomůrky zelené. Pravda, je to relativně 2x tolik, jako je množství CO2 v atmosféře, ale když si ji usušíte, bude výsledek stejný a relativní množství zhruba 10x menší; neboli sušené muchomůrky stačí na zabití člověka relativně 5x méně procent, než je CO2 v atmosféře.

Nebo zkuste analogii. Postavte si dva metry - ať tam můžete chodit - vysokou zeď kolem libovolné (jednotkové) plochy. Zastropte ji 4mm sklem (podpěry či nosníky můžeme zanedbat). Máte docela malou objemovou část (0,2%) prostoru zabranou sklem, ale pod sluncem to s teplotou udělá divy, jak ví například každý, kdo aspoň čtvrt hodinky parkoval na asfaltu před supermarketem.

J. Havelka 4.5.2023 7:58

@kalousekm

Zodpovědná fiskální politika je zajisté klíčová pro boj s inflací. Proti tomu se protestovat nedá. Problém @MICHLiq_ jsou jeho zcela nekonzistentní, oportunistické, a proto nedůvěryhodné postoje. A hlavní devizou @CNB_cz je její důvěryhodnost. S tímhle guvernérem ta deviza není.

V. Kučer 4.5.2023 7:49

V 19tém století moc aut nebylo. Jezdilo se dostavníky taženými koňmi a náklady se přepravovaly pomocí volských potahů. Pokrok byla železnice která jezdila na uhlí.

R. Langer 4.5.2023 7:53

A? To je ohromná moudrost. Co tam máte dál? 8-o

V. Kučer 4.5.2023 8:02

Vy jste to nevěděl?

R. Gramblička 4.5.2023 10:07

a co tím chtěl básník říci? Již tehdy existovala spousta továren, uhlí spalovala velká část domácností a filtry nebyly žádné. Nechtěl bych dýchat vzduch v 19 století

V. Kučer 4.5.2023 13:28

Třeba se toho dočkáte, nastává deindustrializace a můžeme dýchat vzduch jako v počátku 19 století.

J. Jurax 4.5.2023 19:36

Železnice mohla a taky leckde jezdila na dřevo. Tedy ekologicky.

V domácnostech se taky až řekněme do poloviny 19. století převážně topilo taky ekologicky, neboť dřevem.

Podle zelených magorů je totiž spalování dřeva, potažmo biomasy, na rozdíl od spalování uhlí ekologické.

F. Navrátil 4.5.2023 7:47

Pravda je jednoduchá. Jde obrovský kšeft! A protože zboží není konkurenceschopné, je nutno jeho prodej dotovat a zákonem omezovat a zakazovat výrobu konkurenčních aut na klasická paliva. Při dotovaných experimentech s vývojem syntetických paliv si člověk připadá jako v alchymistické kuchyni Rudolfa II, kde podvodníci zhmotňují tmu, kladivem rozbíjejí atom olova, vyrábí nápoj neviditelnosti a zlato ze švestek. I verbální aparát je podobný: "Jámala licha, patláma, patláma, paprťála, žbruch!"

V. Kučer 4.5.2023 8:01

Syntetické palivo je menší hloupost než Green Deal a alespoň to umožní nelikvidaci spalovacích motorů. Dotovaný vývoj nestojí tolik peněz jako dotace do fotovoltaiky a pod.

Z. Lapil 4.5.2023 9:05

Syntetická paliva aspoň nejsou principiálně nesmysl. Jen by se měl "někdo" na minutku zastavit a uvědomit si, že tu energii musí do té směsi řekněme CO2 a vody nějak dostat, respektive musí ji někde vzít.

Takže se, pokolikáté už, ocitáme u skutečnosti, že syntetický benzín není zdroj energie, ale akumulátor.

Proti vodíku a lithiu má tu výhodu, že s ním umíme zachazet neboli až ho budeme mít, nebude třeba budovat zásadně novou infrastrukturu ani dělat skrze OZE psí kusy na způsob vyrobíme energií- uložím do záložních baterií- vytáhnu ji z těch baterií - prozenu skrz dráty do dalších baterií- konečně můžu vyrazit do práce či na výlet.

J. Hajský 4.5.2023 10:09

Prosím, opravte mne, nic jsem na internetu nehledal, píšu z útržků paměti.

Mluví se o syntetických palivech. Navyráběli syntetický benzín už Němci za WWII? Myslím, že ano. Ale asi ne tím způsobem, jak se to plánuje dnes, ale z uhlí.

Z. Lapil 4.5.2023 11:14

Vím o tom. Problém z hlediska CO2 je ten, že není extra rozdíl mezi tím, když uhlí nasypu do kotle rovnou, nebo ho nejdřív nějak přecedím přes chemičku v Litvínově.

Mezi námi - ono se za války jezdilo i na dřevoplyn.

J. Hajský 4.5.2023 12:28

Auta na dřevoplyn pamatuji ještě ze začátku padesátých let. A také Sentinely, nákladní auta s pohonem parním strojem, kde šofér byl zároveň i topičem

Z. Lapil 4.5.2023 14:33

Jo jo, člověk každou chvíli žasne, co všechno neví.

Ač rodilý severočech, onehdy mě překvapilo, že rypadla v povrchových dolech bývala svého času parní. Ke všemu v podivuhodné knize https://www.databazeknih.cz/knihy/luisiana-se-probouzi-87735. Sice echt budovatelské, ale vlastně vůbec ne špatné.

T. Hraj 4.5.2023 9:18

;-D;-D;-D, přesně tak! Ten verbální aparát je ale využíván v mnohém širší míře, než jen u syntetických paliv potažmo Green Dealu.

V. Mokrý 4.5.2023 6:44

Brabec 1:30

Ale ekologicky větší problém - recyklace, větší otěry pneu, brzd/těžší auta !!

T. Kučera 4.5.2023 4:44

Vymena baterky v elektromobilů, akce na 5 minut, video staré 5 let: https://youtu.be/oTXptUuKGrc

R. Langer 4.5.2023 5:44

No a? A teď nějaké video staré hodinu. Pak to bude super. ;-D

J. Strakoš 4.5.2023 5:54

A já bych byl ještě náročnější - co takhle místo promo videa spíše reálná zkušenost, že se to vyplatí a projekt výměnné baterie přežije i bez dotací a spol.?

Zatím se to nikde neujalo, ale zkouší se znovu a znovu.

Přitom automaticky vyměnitelná baterie by skutečně mohla vyřešit dost problémů.

P. Diviš 4.5.2023 9:57

Ano, ale u specifických typů vozidel, typově městské dodávky. Na tom už se pracuje.

U osobních aut ne, hlavně z prostorových důvodů.