8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

KLIMA: Diskuse pokračuje

Minulý článek o rychlosti klimatických změn se dočkal odpovědi. od Radima Tolasze, českého zástupce v Mezivládním panelu pro klimatické změny. Opravdu jsou emise oxidu uhličitého v kontextu jiných problémů tak klíčové?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 28.12.2020 21:58

https://neviditelnypes.lidovky.cz/ekonomika/rozhovor-energetika-je-v-tunelu.A201224_122548_p_ekonomika_wag/diskuse

K. Salajka 28.12.2020 21:46

A jakpak si stojí polární prdelka ?

S. Kneifl 28.12.2020 21:08

Tu sázku mu nabídl pan Hollan a pokud vím, nikdy ji nepotvrdil. A jak jsem se tak narychlo díval, nemyslím, že by ji prohrával každý rok, zatím je to tak půl napůl.

S. Kneifl 28.12.2020 20:50

El Niňo trvá v podstatě od roku 2018 a v roce 2019 bylo silnější než v roce 2016, viz https://wattsupwiththat.com/enso/

Nevím, z jakého datasetu vycházíte, podle UAH to letos vypadá na odchylku od dlouhodobého průměru cca 0,4-0,5 °C

P. Milan 28.12.2020 20:42

Počasí na koupání?

K. Tejkal 28.12.2020 20:07

Rozdíl mezi počasím a klimatem spočívá v tom, že počasí se dá předvídat nejvýše dva týdny dopředu, kdežto klima predikujeme na desítky let.

P. Han 28.12.2020 20:00

Hm. Tohle je z roku 2019.

https://vanovcan.blog.sme.sk/c/500787/vedecky-konsenzus-revisited-vii.html

P. Zinga 28.12.2020 19:47

P. Rada 28.12.2020 18:55

„ Vy se zde přeci jak idiot snažíte lobovat za rozvoj konzumu pro konzum at to stojí svět co to stojí... „

To jste, pane Rado přehnal! Můžete mě někde citovat, kde bojuji za konzum ať to stojí, co to stojí?

Mezí tím, co mi vkládáte do huby a tím, co já zastávám, je nebeský rozdíl. Ale jste to Vy, kdo nepochopil, „vo co gou“ a medíte si v idiotismu.

P. Zinga 28.12.2020 19:43

Al Gore to především dotáhl mezi milionáře a k baráku u moře (nějakých 10-15 mil. doláčů). U toho moře, které mu ten barák brzy zaplaví. Anebo ví on něco, co třeba Vy ne?

P. Zinga 28.12.2020 19:40

Jaká polární čepička? Vy tam nějakou vidíte? No to je ale zajímavé, prorože podle předpově+dí klimaalarmistů už tam neměla být. I s medvědy zkrátka fuč!

P. Han 28.12.2020 19:39

Prosím, pane Rado, než něco zveřejníte, napište si to nanečisto a nechte si opravit gramatické, pravopisné a typografické chyby. Pak si nechte opravit chyby věcné. Poté si to přečtěte a máte-li aspoň zbytek rozumu, zahoďte to.

W. M. Kecka neexistuje, kecka jste vy. Rovněž neexistuje žádná filantropie astronomických dalekohledů, nastudujte si, co je to filantropie. W. M. Keck v roce 1921 založil The Superior Oil Company, tedy ropnou společnost, to by se vám asi nelíbilo. V roce 1954, když už tedy měl dost nahrabáno, založil W. M. Keck Foundation, nadaci na podporu vědy a výzkumu. A zhruba 30 let po jeho smrti byla na sopce Mauna Kea za "krvavé ropné peníze" vybudována observatoř. Tolik tedy o souvislosti ropného magnáta a vědeckého výzkumu.

"All Gor" se jmenuje Al Gore a nejen, že neměl pravdu s ledními medvědy, ale lhal prakticky ve všem. Včetně své "uhlíkové neutrality", kde tvrdil, že jeho osobní spotřeba elektřiny, srovnatelná s menším městem, je vyvážena jeho přednáškami o tom, jak mají ostatní šetřit. Na které pochopitelně létal soukromým letadlem. Jediné, v čem máte pravdu, je to, že jeho lži přivedly jiné lidi k zamyšlení.

P. Zinga 28.12.2020 19:38

V "zeleném" Štutgartu se kamna na dřevo se již při smogu vypínají jako první

L. Novák 28.12.2020 19:28

Přispějte "Radovi" na Imodium, spolehlivý prostředek proti průjmu. Užívat po přečtení článků s problematikou, která u něj průjem vyvolává... :-P

L. Novák 28.12.2020 19:24

Greténe hloupej natvrdlej, o elektromagnetickém poli a jeho fyzice toho vím rozhodně víc než ty. A pokud se týče souvislosti s Nikolou Teslou a jeho ukončenými pokusy s přenosem elektrické energie bezdrátově, o kterém tady byla řeč, byla to slepá ulička (nejenom jeho) bádání. Takže opakuji pro blbce jako ty, že dálkový bezdrátový přenos elektrické energie elmg. polem z řady důvodů pro praktické využití není možný a proto se ani nepoužívá. Radiotechnika je výjimkou, kde nejde o velké množství přenesené energie z vysílače na přijímač, ale o přenos informace na dálku. A taky pracuje na řádově mnohem vyšších kmitočtech, než byl v té době schopen vygenerovat Tesla.

Takže dostudovat si běž ty napřed češtinu, a pak se podívej na tvůj oblíbený zdroj Wikipedii, jak to vlastně s Tím Teslou bylo. Osle!

P. Rada 28.12.2020 19:22

S počasím se snaží bojovat zejména Čína - ale s pochybnými výsledky.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/cina-odhalila-plany-do-peti-let-bude-ovladat-pocasi-132424

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/400-rek-zalilo-cinu-nicive-povodne-povodne-suzuji-temer-cely-stat-112240

Nechcete sám zkusit "zabojovat" na znalosti rozdílů mezi klimatem a počasím?

P. Rada 28.12.2020 19:16

Proč odchylky kosmologických vlivů v porovnání s lidskými neuvádíte?

To lidé do systému planetární biosféry která sestává s 550GtC ročně dál pumpují 10GtC už desítky let. Kolik tam přidává kosmos?

Toto antropogenní vede dostatečně k rozvratu uhlíkového cyklu a podobné cesty i k rozvratu dusíkového, fosforečného .... a dokonce vše dohromady i k rozvratu klimatu celé planety - která totiž donedávna byla klimaticky vrelativně labilním stavu.

Geohistorie desítek milionů let nás navíc učí, že se planeta Země se při koncentracích CO2 větších jak 300ppm nikdy nedostala do zalednění. Dnes už jsme přitom někde na 420ppm a tak během století směřujeme do situace třetihor ve které nikdy planeta nezamrzla a to navíc pomalinku ale průběžně a za desetimiliony let už výrazně roste sluneční aktivita.

Jestli zde tedy někdo někoho jaksi "podvádí" tak takto (vzhledem k absenci argumentů) nejspíše činíte Vy ostatním i sám sobě sobě.

P. Rada 28.12.2020 19:00

Pokud Vás zajímá kde je klimatický problém nejvíce vidět - pak se spíše jak na Vám nic neříkající čísla, zadívejte na vývoj severní polární čepičky a zkuste odhadnout co asi její letní rozpad v polovině tohoto století navodí právě u nás?

https://nsidc.org/arcticseaicenews/charctic-interactive-sea-ice-graph/

P. Rada 28.12.2020 18:55

Pane Zingo to, že nejbohatší bývají nejmarnotratnější neplatí přeci absolutně pro všechny z nich. Takový W. M. Kecka je třeba mým favoritem ve filantropii astronomických dalekohledů - a tedy mistr lidského nadhledu.

I All Gor sice neměl úplnou pravdu s ledními medvědy - ale to neznamená, že se mýlil ve všem a relativněvíce jak jiní. Jeho pozitivum je přeci už to, že na myšlenky změn klimatu a nepohodlných pravd přivedl i Vás. Daleko to ale žel nedotáhl protože je Vám stále ještě nepohodlný - že?

Pokud jde o "užitečné idioty" tak to je spíše právě Vaše parketa. Vy se zde přeci jak idiot snažíte lobovat za rozvoj konzumu pro konzum at to stojí svět co to stojí... - ze kterého však dál prosperuje zejména ona úzská skupina superbohatých - ke které jsem dal odkaz. Nebo se pletu patříte mezi miliardáře?

Nevím ale jakému jednání Vy říkáte klimaalarmismus. Já mám za to, že spíše už jde o sporadické spozdilé reakce včasného varování či výčitek svědomí na rozběhlé a nevratné procesy - které ale fosilně zdrogované společnosti, zmagořené reklamou a žijící s plejády okamžitých požitků.... mnohdy nic neříkají a takto se většinově míjejí účinkem. Viz vývoj Keelingovi křivky.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Keelingova_k%C5%99ivka

Považte, do jaké míry, se i Keel... celoživotní usilovnou prací podařilo "zalarmovat" (informovat o nepohodlné pravdě) alespon vědeckou obec či profesionály v oborech blízkých, když nyní po více jak půlstoletí pan Šálek navzdory jednoznačným datům a průpravě meteorologa... rok od roku zas a zas prohrává sázky s fyzikem Hollanem.

Považte zda nejsme všichni v podobné situaci a neprohráváme svou mylně optimistickou sázku na snadnost vývoje inteligentního života. Vždyt za ty předešlé miliardy let už by ho i podle Fermiho měl být vesmír plný!

P. Zinga 28.12.2020 18:25

Podle všech těch klimaalarmistických teorií je přirozená teplota Země 15°C. Já vím, teď to šroubují trochu dolů, ale před pár lety to bylo 15. The Earth's Temperature Currently: 57.23°F/14.02°C Deviation: 0.03°F/0.02°C Stations processed last hour: 51618 Last station processed: Montevideo, Uruguay Update time: 2020-12-28 17:08:07 UTC

Tak kde je problém?!

P. Zinga 28.12.2020 18:02

P. Rada 28.12.2020 13:28:Pane Zingo zvažoval jste KOLIK má kdo "platu" a od koho? To je totiž skutečně příznačná okolnost zásadně ovlivnující klima pro všechny.https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/bohata-elita-ma-podle-osn-na-svedomi-vetsi-emise-nez-polovina-lidstva/1975229

Pane Rado, uhodil jste hřebík na hlavičku! Ale vysvětlete mi, proč tato elita financuje užitečné idioty jako FFF nebo ty rebely z Anglie? A že otcové klimaalrmismu jsou miliardáři a milionáři, včetně All Gora?

P. Milan 28.12.2020 17:49

To máte pravdu, ale ten boj přináší těm správným nedozírné zisky.

V. Mertan 28.12.2020 17:47

Čo tým chcete povedať? Kto vlastne povedal, že sa globálna teplota musí pohybovať v nejakom priemere a že odchýlky môžu byť iba také, alebo onaké? Nežijeme v priemere, žijeme v reálnych podmienkach. Celé to strašenie je vlastne veľmi Stále žijeme v relatívne chladnom období a koncetrácia CO2 je jedna z najnižších v histórii. Globálne žijeme v čase interglaciálu a musíme sa obávať najbližšej doby ľadovej, ktorá nepochybne príde. Je známe, že v minulosti bola Veľká doba ľadová pri 20x násobnej koncetrácii CO2 ako je dnes. Už tento fakt vyvracia celú tú nezmyselnú teóriu čo nám tu stále predkladáte. Celá história svedčí proti CO2 teórii. Za obdobie holocénu to dobre napísal prof. Kutílek https://vesmir.cz/cz/casopis/archiv-casopisu/2012/cislo-5/klima-holocenu-proti-sklenikove-hypoteze.html Inak vedeli ste, že pred 8000 rokmi v čase Klimatického optima holocénu rástli v vo Vysokých Tatrách duby?

K. Tejkal 28.12.2020 17:46

Peníze vynaložené na boj proti počasí bych raději věnoval na řešení problémů kolem hospodaření s odpady a na rozvoj jaderných technologií. Soudím, že boj proti počasí může snadno skončit nedozírnými ekonomickými, sociálními i ekologickými škodami.

J. Jurax 28.12.2020 17:37

No, původně se globálně oteplovalo, tedy mediálně.

Pak se ukázalo, že to není tak horké, jak se strašilo, tak se plynule přešlo na klimatickou změnu. Klima se mění furt, takže se to dá mediálně využívat do skonání věků, a furt bude proti čemu bojovat, dokud nedojdou prachy nebo dokud zelené nenakopem pod záda. Nebo pokud nezvítězíme a nelikvidujeme i tu poslední molekulu zločinného kysličníku!

J. Šrajer 28.12.2020 17:35

Milý pane Šejno

Jste vedle jak ta jedle. Nikdo nepopírá, že se momentálně otepluje. Jde spíše o to, zdali za to může člověk, potažmo CO2. Já říkám, že lidská činnost je proti kosmologickým vlivům jako kapka v moři. A ta argumentace s CO2 je jeden velký podvod. Za pár let, či desetiletí se bude zase ochlazovat.

J. Jurax 28.12.2020 17:29

No hurá, bude tepleji ... ještě bych přitopil, mám rád teplo!

P. Rada 28.12.2020 17:27

Zkuste si tedy ve volné chvilce alespon někde jinde dostudovat základy přenosu energie elektromagnetickým polem. S analogických důvodů se nakonec i Země otepluje či ochlazuje a tak se můžete dostat do obrazu.

Chápu, že tací kteří takovýto přenos nerespektují, pochopitelně snadno uvěří v neměnnost klimatu a v jeho antropogenní neovlivnitelnost.

(L. Novák 25.12.2020 21:52)

P. Milan 28.12.2020 16:44

Vaše sny jsou už vyhlášené ... :-P

Taky moc nerozlišujete mezi neustálými změnami klimatu, které nepopírá nikdo, alespoň co já vím a člověkem zaviněným globálním oteplením, dnes už pro jistotu (kdyby se ochladilo) za člověkem zaviněné klimatické extrémy, což leckomu (a tady opravdu i mně) moc nejde pod nos.

M. Šejna 28.12.2020 16:29

Aspoň si mám co honit. Novák už nemá ani na to.

L. Novák 28.12.2020 16:21

Jo, a Šejna si tady tradičně honí pinďoura s oteplováním... :-P