28.6.2024 | Svátek má Lubomír


Diskuse k článku

KLIMA: Brusel zachráncem planety

Dekarbonizace Evropy! Zaručeně čistý kontinent, jenž ukáže tu správnou a čistou cestu zemím jako je Čína, Rusko, Indie nebo Brazílie. Generace ekologických aktivistů o něčem takovém skutečně jen snily. Teď to mají takřka na dosah.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 4.7.2023 7:49

Je. Je to málo. Na to, kolik to váží, kolik to stojí a jak dlouho se to nabíjí JE TO ZATRACENĚ MÁLO. Kdyby totiž nebylo, TAK UŽ TÍM JEZDÍME NEJMÍŇ TĚCH 100 LET!

Tak ten technický neekonomický a neekologický paskvil neobhajujte, nemáte to zapotřebí! A už vůbec neuvažujte o tom "co by to vyřešilo". Právě o tom vám píši, že se to řeší UŽ 150 LET, a dodnes se nevyřešilo prakticky nic, tak čemu na tom nerozumíte? Nebo myslíte, že zrovna TEĎ někdo mávne kouzelnou hůlkou, a problémy zmizí? Takhle to ale nefunguje, víte? 8-o

L. Novák 4.7.2023 7:48

Hahaha, zelená klasika. Energetický tok kapalného paliva na pumpě do nádrže se pohybuje v řádu ("výkon") MW (megawatt). Takovou přípojku žádná dobíječka v ČR nemá. :-P Možná někde u elektrárny pro zaměstnance... neveřejná.

Z. Žabička 4.7.2023 7:47

Zachránci planety v Německu produkují v současné době nejvíc "hnusného" CO2 z celé Evropy. Vodík nelze dopravovat současným systémem rozvodů z PE (míchat lze max. do 25%. Takže chceme nahradit plyn elektřinou za 27 let, když jsme ještě nepostavili dost bytů, dálnice a okruh kolem Prahy je ve hvězdách. Kde vzít měď a práci na všechny ty paneláky zásobované plynem?

V. Církva 4.7.2023 7:46

Vždyť to je snad i v tomto článku. Nejde o to že jsou elektroauta až tak špatná. Dnes už na delší nabíjecí cycklus, problémy při havárii... mají i mnoho výhod

Jde o to, že jsou vnucovaná v době kdy se blíží vážný nedostatek elektrické energie. Navíc zatím zdá se bude problém s nedostatkem surovin pro miliony baterií a ty jsou zatím příliš drahé. A regulační tlaky na zákaz spalovacích motorů jsou chaotické a ničící evropský průmysl.

Tím lidi proti elektroautům štvou! Chápeš?

V. Kučer 4.7.2023 7:45

Autor článku asi není příliš kovaný ve fyzice jinak by věděl že elektromobil má jediný problém, baterii. Vodík lze získávat z OZE ale je to značně nákladné a ani to není moc ekologické, při úniku vodíku to atmosféry se z něho stává skleníkový plyn. Horší je že fyziku neznají ani současný vládcové EU.

V. Církva 4.7.2023 7:41

To, že Čína všechno pro ta hloupá evropská ekologická netáhla vyrábí, neznamená že se tam ročně nezvyšují emise a je tam ekologická výroba

Zjistil sis někdy, jak se v Číně vyrábí? Měl jsi někdy v ruce vedle sebe čínský a starý dobrá evropský výrobek?

Jistě v bateriích elektromobilů a výrobě motorů je díky podpoře VÝVOJE (ne zákazům použití jako v Evropě) je Čína napřed, především co se týká výrobních technologií.

Problém ale je, že se energeticky náročná výroba přesouvá do Číny kde se vyrábí méně ekologicky za zvyšování emisí.

Chválíš čínské auto a nenapadlo tě že je levné právě proto, že v EU vychází draho energie a je zatížena dotacemi neziskovek a všelijakých netáhel která nám pak regulují život včetně podnikání.

R. Langer 4.7.2023 7:40

"Tak klimatické drastické změny způsobené lidskou činností, především spalováním uložených uhlovodíků jsou zdá se realitou."

Ehm, to já jsem tedy toho názoru, že je to ČIRÁ LEŽ, a nevidím jediný důkaz, který by takové tvrzení ospravedlňoval. ;-€

V. Církva 4.7.2023 7:32

Tak nemám pocit, že by rychlost a vzdálenost kolem 300..400 km kterou ujede Tesla bylo málo. Problém spíš bude nedostatek surovin, ale především bezemisně vyrobené energie!

Vlastně to druhé by vyřešilo jádro (nejlépe fůze) a je pravděpodobné že lidé najdou i ekologičtější výrobu baterií.

Problém tak je především překotnost v tom co Evropa dělá a pak to, že si naprosto zničí vlastní průmysl na úkor Číny.

P. Holeček 4.7.2023 7:31

👍

V. Církva 4.7.2023 7:27

Tak řídit se přírodními zákony samozřejmě znamená i snižovat emise a zatížení přírody. Jen se to musí dělat v harmonii s přírodou i společností.

To "sociální konstruktéři" z principu nemohou.

V. Církva 4.7.2023 7:22

Tak klimatické drastické změny způsobené lidskou činností, především spalováním uložených uhlovodíků jsou zdá se realitou.

Průšvih je, kdo se řešení tohoto problému zhostil. Nerealističtí magoři, rovnostáři, netáhla živená aktivní částí společnosti. Tito stejní lidé zároveň prosazují nebinární výchovu, manželství pro homosexuály. Evidentně jsou tak naprosto mimo reálný svět. Bohužel takovým odevzdáváme naše zdroje a dali jsme jim moc.

Problém je to, co je zvýrazněno, že Evropa neutáhne aby se takto redukovali emise i mimo Evropu a Číňané se smějí až se za břicho popadají. Redukce emisí má smysl, jen pokud všechny země, především ty ekonomicky nejdůležitější, teda Čína Indie, Brazílie a jiné asijské ale i Americké a Africké země přistoupí k řešení smysluplně a rovnoměrně.

Netáhla by tak udělala mnohem víc kdyby místo posedávání před evropskými parlamenty šli přesvědčovat mocné do Asie. Alespoň bychom mohli jezdit v Praze 50kou.

Nepamatuji si, že by někdo v historii takto dobrovolně jako Evropa páchal sebevraždu

L. Písařík 4.7.2023 7:16

TO nedáš, ani když nebudeš topit a svítit, leda posledních 600 km elauto dotlačit. Výhoda - posílíš svou fyzičku.

L. Písařík 4.7.2023 7:14

Byl jsem v Pekingu a ještě stále žiji. Pravdou je, že jsem musel korigovat zřetelnost každé fotky, je tam neustál kouřmo. Ale dýchat se dalo.

V. Mokrý 4.7.2023 7:05

:-)R^

F. Navrátil 4.7.2023 6:58

Reálně uvažující lidé se řídí přírodními zákony. Brusel dotační politikou.

R. Langer 4.7.2023 6:57

Jasně! A teď ještě tu O Šípkové Růžence! ;-D ;-D ;-D

R. Langer 4.7.2023 6:55

I to mi ovšem stačí na to, abych poznal zeleného technického analfabeta jako jste vy. :-P

P. Dvořák 4.7.2023 6:44

Obrovské podzemní naleziště vysoce kvalitních fosfátů našla v Norsku místní společnost Norge Mining, která jej označila za vůbec největší na světě. Ložisko by přitom mělo být natolik velké, že by mohlo uspokojit poptávku po hnojivech, solárních panelech a bateriích do elektromobilů na příštích sto let. Informuje o tom zpravodajský web Euractiv.

Brusel a vlastně celá Evropa zachraňuje planetu:

Rafinace fosforu je také proces s vysokou uhlíkovou stopou, což znamená, že se většina tohoto odvětví v současnosti nachází v Číně, Vietnamu a Kazachstánu. „To je jeden z důvodů, proč se v Evropě tato surovina již nevyrábí. Před mnoha lety se vyráběla v Nizozemsku, tam ji ale kvůli silnému znečištění zastavili,“ vysvětlil zakladatel těžařské společnosti.

Číno! Ty špindíro! Ty nám tady ničíš planetu!

V. Mokrý 4.7.2023 6:09

R^

V. Mokrý 4.7.2023 6:09

:-)

T. Kučera 4.7.2023 6:07

Jste duševně slabší jedinec.

T. Kučera 4.7.2023 6:06

Skoro už ano, dneska stačí natankovat elektřinu během oběda a na dalších 1000 km je vystaráno.

Z. Lapil 4.7.2023 6:06

Chraň vás pambu zavírat elektromotory do laboratoře!!! Ony totiž běžně a skvěle fungují všude tam, kde mají dostupnou elektřinu. Od tramvají a trolejbusů přes všemožné "ještěrky" a vysokozdvižky a hupcuky ve skladech a donedavna na nádražích až třeba po výtahy a čerpadla ve vodárnách i v autě coby pohon ostřikovačů. O holicích strojcích a kuchyňském kdečem nemluvě.

R. Langer 4.7.2023 6:04

Přesně tak. Ovšem věřících tady máme jako máku, na rozdíl od těch, co skutečně něco vědí. :-(

L. Novák 4.7.2023 6:01

No, zatím to vypadá, že ti, co vědí kulové, se to snaží řídit, vnucovat ;-O ostatním násilím a natírat na zeleno... ZELENÍ MAGOŘI! :-P

R. Langer 4.7.2023 6:00

Aha, vážně? Vy jste viděl elektromobil? A za 250000? A kde to bylo? A víte, že v Číně mají taky elektromobil, co ujede 1000 km, a nabíjí se půl hodiny?

Jenom je tak dokonale rychlý a tichý, že ho svět neviděl. A podobně je to s těmi vašimi elektromobily za 250000. :-P

L. Novák 4.7.2023 5:59

Akorát že se do nich palivo nedá "nalít" srovnatelnou rychlostí, jako benzín či jiné kapalné palivo do nádrže auta. O dalších souvislostech raději nemluvit... :-P

M. Kocián 4.7.2023 5:57

Nepochybovat je lepší slůvko pro věřit a věřit znamená houby vědět.

Z. Lapil 4.7.2023 5:56

Ale jsou mnohem těžší.

Což mmch vede k tomu, že mají větší otěru z pneumatik a otěru z pneumatik je velevyznamnym zdrojem mikroplastů. Tusim ke 40%, ale kdo si chce byt jist, ať si to overi..

T. Kučera 4.7.2023 5:51

Na víc jste se nezmohl? A navic, elektroauta už jsem viděl, vypadají úplně stejně jako ta benzinová.