28.6.2024 | Svátek má Lubomír


Diskuse k článku

KLIMA: Brusel zachráncem planety

Dekarbonizace Evropy! Zaručeně čistý kontinent, jenž ukáže tu správnou a čistou cestu zemím jako je Čína, Rusko, Indie nebo Brazílie. Generace ekologických aktivistů o něčem takovém skutečně jen snily. Teď to mají takřka na dosah.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 4.7.2023 16:17

Somár sprostý, opakuje sa to stále a znova, len ty si tu melieš firemnú propagandu výrobcov elektromobilov. Ty si reklamný agent automobilky? :-P

J. Kostelanský 4.7.2023 16:02

Napsat blbost jednou větou, to dokáže kdejaký blb. Vyvrátit blbost ale jednou, ani dvěma vetami nelze. To dokáže jenom L. Novák. ;-D ;-D ;-D

Pane Nováku, tak už konečně vysvětlete, nám, co fyzice nerozumíme, jaká je ta fyzikální podstata elektromobility, kvůli které by vlastně neměla fungovat? Jakéže to jsou ty fyzikální, chemické, matematické či přírodní zákony obecně, které říkají, že jezdit auty na elektřinu nelze? Ale ne, že to odfláknete dvěma vetami... ;-D

O. Kaucký 4.7.2023 14:56

Už ne, všude totiž postupně ruší dotace na nákup i na elektřinu.

O. Kaucký 4.7.2023 14:54

S tím nápadem přišel už na začátku tohohle elektro-šílenství Elon Musk, ale pro ekonomické zvládnutí by bylo potřeba, aby počet elektromobilů byl o několik řádů vyšší.

O. Kaucký 4.7.2023 14:48

Evropa za to nemůže, což se nedá říci o Evropském svazu socialistických republik pod vedením EK.

O. Kaucký 4.7.2023 14:40

Zajímal by mě poměr váhy baterie k váze svezeného odpadu.

O. Kaucký 4.7.2023 14:38

Jak asi to nebývalé tempo vypadá?;-D

L. Novák 4.7.2023 14:38

Před rokem či dvěma proběhla médii kauza městské helikoptéry na "baterky", za drahé peníze vyrobili prototyp, ale při slavnostním předvádění jim shořela. ;-D Lithiové baterky to vzdaly...

O. Kaucký 4.7.2023 14:29

Je to dobře, že tento světový škůdce nemá tu tunu peněz.

L. Novák 4.7.2023 14:15

V Brně jsme s lidoveckými hlupáky jako Hladík "pokrokoví"... ;-)

https://brnensky.denik.cz/zpravy_region/unikat-v-republice-brno-vlastni-prvni-popelarsky-elektrovuz-20220815.html

L. Novák 4.7.2023 14:05

VÝKON FOTOVOLTAIKY V LÉTĚ A V ZIMĚ

Takto vypadá výroba elektřiny v Německu v měsíci se sluncem nejvýš na obloze a dlouhým dnem:

https://www.agora-energiewende.de/service/agorameter/chart/power_generation/04.06.2023/04.07.2023/today/

... a takto zase výroba před půlrokem v době, kdy je slunce nejníž a současně je nejkratší den v roce:

https://www.agora-energiewende.de/service/agorameter/chart/power_generation/27.11.2022/27.12.2022/today/

Z porovnání obou grafů je zřejmé, že produkce elektřiny FVE v zimě je v porovnání s létem mizivá a ani 100 násobné zvětšení plochy fotovoltaických panelů na této skutečnosti nic nezmění... ;-)

J. Jurax 4.7.2023 14:04

Tak klimatické drastické změny způsobené lidskou činností, především spalováním uložených uhlovodíků jsou zdá se realitou, pravíte.

Řekl bych, že co se zdá sen; horečnatý sen zelených magorů.

Jinak souhlas.

J. Jurax 4.7.2023 13:55

Řešíte nepodstatné detaily. Nedělejte to, snižuje to odhodlání; zelení magoři to taky nedělají.

Hlavní je cíl - spása planety před tepelnou smrtí, klimatickou změnou a čertvíčím, což vše způsobuje člověk skrzevá emise zločinného kysličníku.

L. Novák 4.7.2023 13:51

Komentář: Dva nefér požadavky lobbistů za komunitní energetiku

Michal Macenauer - Ředitel strategie poradenské společnosti v energetice EGÚ Brno

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-ocima-byznysu-kdo-nebude-mit-na-strese-fotovoltaiku-bude-bity-233242

L. Novák 4.7.2023 13:48

SPAMovací ZELENÝ ;-O TROLL J. Kostelanský mele nesmysly mimo hlavní téma problému, který je nezávislý na konkrétním výrobci, ale souvisí s fyzikální podstatou elektromobility.

Typický DEZINFORMAČNÍ odkláněč. :-P

P. Brich 4.7.2023 13:42

Zákon o podpoře OZE legalizuje několikanásobnou loupež z kapes odběratelů elektřiny a ničení ovzduší plynem CO2:

1) dotace na nákup, instalaci a přizpůsobení FVE zdroje k rozvodné síti;

2) povinný přednostní odkup náhodně vyrobené elektřiny za cenu násobně vyšší než je výrobní cena z klasických zdrojů;

3) i v době, kdy náhodou Občasné Zdroje Elektřiny (OZE) dodávají elektřinu, musejí být záložní zdroje (tepelné elektrárny) udržované v tzv. teplém stavu, tzn. musí se topit pod kotli, aby okamžitě naběhly při výpadku OZE. Tato jalová spotřeba zvyšuje výrobní cenu elektřiny;

4) kromě JE záložní zdroje znečisťují prostředí exhalacemi (emisní povolenky);

5) v době, kdy OZE náhodou jedou na plný výkon (slunce svítí, vítr fouká), musejí být kvůli ochraně rozvodných sítí odstaveny. Vyrobený jalový výkon je majitelům OZE finančně kompenzován. Tento výkon se zvyšuje s rostoucím počtem nových zdrojů OZE.

Toto všechno vykrádá kapsy odběratelů (přímo cenou a prostřednictvím státního rozpočtu), aniž ti se mohou nějak bránit

I kdybychom padli všici, vstanou noví bojovníci, rudý prapor zavlaje!!;-€EU;-O

J. Jurax 4.7.2023 13:42

Zacvaknout když je kam ...

J. Jurax 4.7.2023 13:33

Nemají evropským zákazníkům co nabídnout než elektroauta bez dotací obtížně prodejná. A bez legislativního tlaku neprodejná vůbec, protože je kromě snobů a ekofanatiků je málokdo chce. A málokdo na ně má.

J. Jurax 4.7.2023 13:26

Nějaké vlaštovičky by tu byly, třeba https://eretz.cz/izrael/alice-eviation-prvni-plne-elektricke-letadlo-na-svete-s-izraelskymi-koreny/

Ale Atlantik s tim nepřeletíte :-)

https://vtm.zive.cz/clanky/izraelsky-eviation-predstavil-letadlo-na-baterky-jmenuje-se-alice-a-uleti-pres-tisic-kilometru/sc-870-a-199063/default.aspx

To je z roku 2019, od té doby ale ticho po pěšině ...

J. Zákola 4.7.2023 13:24

Ano přesně tak. Elektromobily byly, jsou, a budou hračky pro bohaté lidi.

J. Jurax 4.7.2023 13:22

https://eretz.cz/izrael/alice-eviation-prvni-plne-elektricke-letadlo-na-svete-s-izraelskymi-koreny/

Ale Atlantik s tim nepřeletíte :-)

https://vtm.zive.cz/clanky/izraelsky-eviation-predstavil-letadlo-na-baterky-jmenuje-se-alice-a-uleti-pres-tisic-kilometru/sc-870-a-199063/default.aspx

To je z roku 2019, od té doby ticho po pěšině ...

J. Kostelanský 4.7.2023 13:09

Doporučuji shlédnout několik podobných videí, i na jiných kanálech. A potom možná pochopíte, kde je teď Čína a kde Evropa. A proč je budoucnost vozů elektrická.

https://www.youtube.com/watch?v=QiFsvKZgftI

U Číňanů čím dál tím víc roste takové to zdravé národní sebevědomí, které je pořád typické pro Italy, Němce nebo Francouze. Němci kupují hlavně německá auta, Francouzi francouzská atd. A pro Číňany jsou zajímavější čínské vozy.

Na evropské automobilky tak čeká dvojitý čínsky šach. Nejen, že jim v Číně již pšenka nepokvete tak jako dosud, ale navíc čínské automobilky plánují doslova invazi na evropský trh. Komu by pak VW a další značky prodávaly ty své spalováky? Vždyť i Indie již dělá reálné kroky k elektrifikaci dopravy. To samé Latinská Amerika.

Brusel nemám rád, ale pořád říkám, že evropští výrobci aut mohou Bruselu nohy-ruce líbat za to, že je doslovně dokopal k výrobě elektrických aut. Že teď, když Číňané představují v Evropě jeden elektrický vůz za druhým a Tesla ve velkém vyrábí elektrovozy ve své berlínské fabrice, nemusí začínat od nuly a mají co evropským zákazníkům nabídnout.

J. Kostelanský 4.7.2023 13:09

Další "expert", co vůbec netuší, co se na poli osobních vozů a zejména těch elektrických děje. Je to takový článek "co se bábě přisnilo. Nesmysly prokládané výmysly a dalšími nesmysly. Nelze samozřejmě na všechno reagovat podrobněji, tak jen jednu věc:

"Příkladem budiž politika koncernu Volkswagen, který tvrdě narazil na čínském trhu se svými elektromobily. A aby si v zemi hojného exportu zajistil alespoň nějaký odbyt, nahradil předražená elektrická vozítka klasickými auty se zážehovými a spalovacími motory, která by v EU neprošla ani emisní normou EURO 6."

Autor si zaměňuje příčinu s následky a doplňuje to výmysly. Pozice koncernu VW v Číně klesá dlouhodobě, zejména u spalovacích motorů. Pro Číňany vozy z Evropy již nejsou dostatečně zajímavé, čínští výrobci nabízejí lepší vybavení a často i kvalitu za podstatně nižší ceny. Ale Evropa nejvíc zaostává v infotainmentu. Číňané milují technologické hračičky, jsou zvyklí na rychlé tempo inovací a aktualizací softvéru. Stačí se kouknout do oblasti mobilů, kde se standardem staly 2 hardwarové upgrady v 1 roce.

Evropským automobilkám trvalo celá léta, než do aut zavedly obyčejný USB port, a pak za to žádaly stovky eur. To samé teď platí o softvéru a jeho aktualizaci na dálku - v Číně běžná věc, v Evropě jen zkušební provoz.

To, že VW v Číně se svými elektrovozy neudělal díru do světa, souvisí s tím, co jsem již napsal. VW je tam, kdy byli čínští výrobci pred 5 lety. Jaké elektrovozy se teď v Číně vyráběji a prodávají, s jakou výbavou a za jakou cenu, to se u nás nedozvíte. Pořád žijeme ve vzdušném zámku, že Evropa je pořád technologickým lídrem a pupkem světa. Ale to je hluboké nedorozumění.

Dám link na recenzi jednoho nového čínského elektrovozu, který udělal Rus žijící a mluvící čínsky, který také v Číně žije. Má svůj vlastní youtube kanál a čínských aut, na které udělal recenze, je na tom kanálu víc než dost. Pokec je v ruštině, ale můžete si zapnout české titulky.

J. Jurax 4.7.2023 13:06

Ano.

Jen sehnat někoho, kdo to EFEKTIVNĚ a bez dotací dokáže.

J. Jurax 4.7.2023 13:03

Neffův ne. To je Lidovek.

L. Novák 4.7.2023 12:30

Stačí říct jméno: lidovec Hladík. Teď je ministrem... :-P

L. Novák 4.7.2023 12:28

Spotřeba uhlí v EU loni opět vzrostla. Největším spotřebitelem bylo Německo

I v roce 2022 pokračoval růst spotřeby a těžby uhlí ve státech Evropské unie. Podle údajů zveřejněných Eurostatem vzrostla spotřeba meziročně o 2 % na 454 milionů tun, u těžby byl zaznamenán meziroční nárůst o 5 % na 349 milionů tun. Největším spotřebitelem uhlí bylo Německo, které spotřebovalo zhruba 170 milionů tun uhlí.

Těžba hnědého uhlí v EU dosáhla loni 294 mil. tun, což je o 6 % více než v roce 2021. I přes poměrně prudký růst v posledních dvou letech byla však loni těžba hnědého uhlí v EU stále pod úrovní předpandemického roku 2019.

Eurostat informoval, že hnědé uhlí těží stále 9 členských zemí EU. Německo loni vytěžilo 131 milionů tun hnědého uhlí, což představovalo 44 % celkové těžby hnědého uhlí v EU. Polsko mělo 19% podíl na celkové těžbě, Bulharsko 12% podíl a Česká republika 11% podíl. Mezi další státy, které těží hnědé uhlí, patří Rumunsko, Řecko, Maďarsko, Slovinsko a Slovensko.

https://oenergetice.cz/uhli/spotreba-uhli-v-eu-loni-opet-vzrostla-nejvetsim-spotrebitelem-bylo-nemecko

R. Langer 4.7.2023 12:08

Ano, zelení ekoblbové by se měli omezit a zakázat, nepochybně totiž své okolí drasticky negativně ovlivňují, Zelený bolševiku. :-P

R. Langer 4.7.2023 12:02

... ale už jenom z toho, jak tady házíte kV je vidět, že absolutně nemáte představu o tom, co všechno je potřeba k provozu takových zařízení ošetřit a jakým způsobem se s tím manipuluje. :-P

J. Novák 4.7.2023 11:59

Já zase když někde vidím elektromobil tak mám automatickou asociaci bohatého člověka, parazitujícího prostřednictvím dotací a dalších výhod na ostatních občanech a daňových poplatnících.