25.6.2024 | Svátek má Ivan


Diskuse k článku

KLIMA: Brusel zachráncem planety

Dekarbonizace Evropy! Zaručeně čistý kontinent, jenž ukáže tu správnou a čistou cestu zemím jako je Čína, Rusko, Indie nebo Brazílie. Generace ekologických aktivistů o něčem takovém skutečně jen snily. Teď to mají takřka na dosah.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 4.7.2023 8:26

Mohou. Jenom to na rozdíl od té lokomotivy není ani ekonomické, ani ekologické! ;-)

P. Diviš 4.7.2023 8:44

Příkazy, zákazy a dotacemi na jedné straně, enormním zdaněním na druhé.

T. Hraj 4.7.2023 8:46

Přesně tak. Pokud by EV byl cenově srovnatelný, tak jako druhé auto do rodiny by pro mnohé smysl dával i když má omezený dojezd a dlouhou dobu dobíjení.

Ostatně že elektromotor je varianta pohonu výborná je bez diskuse. Celý problém je (stále) v baterii.

P. Rada 4.7.2023 8:51

Nucení "příkazy a zákazy" od okolí má své opodstatnění pokud dotyční ovlivnují ono okolí.

L. Novák 4.7.2023 10:16

Ještě nám napiš nějakou z tvých oblíbených kravin, ať se zasmějeme... :-)

R. Langer 4.7.2023 12:08

Ano, zelení ekoblbové by se měli omezit a zakázat, nepochybně totiž své okolí drasticky negativně ovlivňují, Zelený bolševiku. :-P

P. Sura 4.7.2023 11:35

Jasně, stačí nad silnice natáhnout troleje ....

P. Rada 4.7.2023 8:06

"Vysloveně škodí" vyumělkovaná jednostranná politizace problému kterou předvádí pan Procházka.

Prvým zásadním faktem který P. pokřiveně přehlíží např. totiž je, že k současnému stavu G.W. který bude mít důsledky ještě celá staletí (i kdyby ostatní svět dnes náhle zmrazil své imise na nulu) přispěli doposud Evropané kterých je na planetě relativně 1/10 prakticky třetinovým podílem.

https://chmibrno.org/blog/emise-co2-a-dalsich-sklenikovych-plynu/

Druhým už pro současnost zásadním a tuplovaně významným faktem pro budoucnost je, že řadu klíčových surovin na svém teritoriu už Evropané vyčerpaly a stali se tak závislými zejména na celosvětovém obchodu se surovinami.

Dopady klimatu přitom nejsou a nebudou celosvětově rovnoměrné a protože se pravděpodobně stanou vedle nedostatku surovin dalším limitujícím faktorem budou v mezinárodním obchodě hrát stále větší roli.

Pokud by např. Čína zamezila dovoz fosfátů .... do EU s cílem chránit své klimaticky zranitelnější teritorium a zároven zajistit hnojiva pro potravinovou produkci vlastní lidnatější populace, mohla by přes obchod rozhodujícím způsobem i bešz použití voj síly zdecimovat Evropu....

Kdo takové širší vazby nechce vnímat - natož reflektovat, škodí sobě i svému okolí.

R. Langer 4.7.2023 8:08

Nelži zase, prolhaný Zelený bolševiku, lžeš, jako když Rudé právo tiskne! ;-€

M. Valenta 4.7.2023 7:51

Víte co je zvláštní? V elektromobilitě je před Evropou ještě někdo. Čína autore. A víte proč? Kvůli nedýchatelnému vzduchu ve městech. A ještě něco. Elektromobilita může být nesprávná cesta nebo jenom dočasné řešení. Ale kdo nic nedělá....

R. Langer 4.7.2023 7:58

No, kdo nic nedělá, nic nepokazí. V oblasti elektromobilismu bych se toho rozhodně držel, aby to nedopadlo stejně jako se zakázanejma žárovkama a zářivkama, soudruhu.:-P

Je ovšem pěkné, že dáváš EU za vzor komunistickou Čínu. Jí uváděné statistiky pro zahraničí jistě odpovídají požadovanému standardu. ;-D

M. Valenta 4.7.2023 8:26

Je vidět, že to tykání má soudruh Langer ve své DNA.

R. Langer 4.7.2023 10:43

Ano, soudruhu Valento, to tykání k vám, soudruhům, mám ve své DNA od doby, kdy jsem pobral rozum. ;-D

Z. Žabička 4.7.2023 7:47

Zachránci planety v Německu produkují v současné době nejvíc "hnusného" CO2 z celé Evropy. Vodík nelze dopravovat současným systémem rozvodů z PE (míchat lze max. do 25%. Takže chceme nahradit plyn elektřinou za 27 let, když jsme ještě nepostavili dost bytů, dálnice a okruh kolem Prahy je ve hvězdách. Kde vzít měď a práci na všechny ty paneláky zásobované plynem?

L. Novák 4.7.2023 7:49

"Když se chce, tak to jde, soudruzi!" ;-D :-P

J. Jurax 4.7.2023 13:55

Řešíte nepodstatné detaily. Nedělejte to, snižuje to odhodlání; zelení magoři to taky nedělají.

Hlavní je cíl - spása planety před tepelnou smrtí, klimatickou změnou a čertvíčím, což vše způsobuje člověk skrzevá emise zločinného kysličníku.

V. Kučer 4.7.2023 7:45

Autor článku asi není příliš kovaný ve fyzice jinak by věděl že elektromobil má jediný problém, baterii. Vodík lze získávat z OZE ale je to značně nákladné a ani to není moc ekologické, při úniku vodíku to atmosféry se z něho stává skleníkový plyn. Horší je že fyziku neznají ani současný vládcové EU.

L. Novák 4.7.2023 7:54

Vodík z OZE zvaný "zelený" je jenom klamavá propaganda. Občasné zdroje nutné k výrobě "zeleného vodíku" mají přebytky výkonu v řádu jednotek procent ročního času. Na tom se žádná vážně míněná výrobní technologie založit nedá. :-) Nehledě na velmi nízkou ekonomickou efektivitu využití vodíku v energetice a dopravě.

V. Mokrý 4.7.2023 7:55

NO, nejenom on - bohužel !

R. Langer 4.7.2023 7:59

Ano, jediný, ale ZÁSADNÍ problém, po celých 150 let od jeho vzniku. A až dodnes se ho nepodařilo uspokojivě vyřešit. Kde asi udělali soudruzi elektromobilisté chybu? 8-o

J. Ganaur 4.7.2023 9:25

Z vodíku skleníkový plyn?8-oNehledě na to, že vodík zmizí, gravitace Země ho v atmosféře neudrží!Viz podoba s Marsem, ten neudrží ani kyslík.:-)

V. Církva 4.7.2023 7:22

Tak klimatické drastické změny způsobené lidskou činností, především spalováním uložených uhlovodíků jsou zdá se realitou.

Průšvih je, kdo se řešení tohoto problému zhostil. Nerealističtí magoři, rovnostáři, netáhla živená aktivní částí společnosti. Tito stejní lidé zároveň prosazují nebinární výchovu, manželství pro homosexuály. Evidentně jsou tak naprosto mimo reálný svět. Bohužel takovým odevzdáváme naše zdroje a dali jsme jim moc.

Problém je to, co je zvýrazněno, že Evropa neutáhne aby se takto redukovali emise i mimo Evropu a Číňané se smějí až se za břicho popadají. Redukce emisí má smysl, jen pokud všechny země, především ty ekonomicky nejdůležitější, teda Čína Indie, Brazílie a jiné asijské ale i Americké a Africké země přistoupí k řešení smysluplně a rovnoměrně.

Netáhla by tak udělala mnohem víc kdyby místo posedávání před evropskými parlamenty šli přesvědčovat mocné do Asie. Alespoň bychom mohli jezdit v Praze 50kou.

Nepamatuji si, že by někdo v historii takto dobrovolně jako Evropa páchal sebevraždu

P. Holeček 4.7.2023 7:31

👍

R. Langer 4.7.2023 7:40

"Tak klimatické drastické změny způsobené lidskou činností, především spalováním uložených uhlovodíků jsou zdá se realitou."

Ehm, to já jsem tedy toho názoru, že je to ČIRÁ LEŽ, a nevidím jediný důkaz, který by takové tvrzení ospravedlňoval. ;-€

J. Jurax 4.7.2023 14:04

Tak klimatické drastické změny způsobené lidskou činností, především spalováním uložených uhlovodíků jsou zdá se realitou, pravíte.

Řekl bych, že co se zdá sen; horečnatý sen zelených magorů.

Jinak souhlas.

F. Navrátil 4.7.2023 6:58

Reálně uvažující lidé se řídí přírodními zákony. Brusel dotační politikou.

V. Mokrý 4.7.2023 7:05

:-)R^

V. Církva 4.7.2023 7:27

Tak řídit se přírodními zákony samozřejmě znamená i snižovat emise a zatížení přírody. Jen se to musí dělat v harmonii s přírodou i společností.

To "sociální konstruktéři" z principu nemohou.

P. Dvořák 4.7.2023 6:44

Obrovské podzemní naleziště vysoce kvalitních fosfátů našla v Norsku místní společnost Norge Mining, která jej označila za vůbec největší na světě. Ložisko by přitom mělo být natolik velké, že by mohlo uspokojit poptávku po hnojivech, solárních panelech a bateriích do elektromobilů na příštích sto let. Informuje o tom zpravodajský web Euractiv.

Brusel a vlastně celá Evropa zachraňuje planetu:

Rafinace fosforu je také proces s vysokou uhlíkovou stopou, což znamená, že se většina tohoto odvětví v současnosti nachází v Číně, Vietnamu a Kazachstánu. „To je jeden z důvodů, proč se v Evropě tato surovina již nevyrábí. Před mnoha lety se vyráběla v Nizozemsku, tam ji ale kvůli silnému znečištění zastavili,“ vysvětlil zakladatel těžařské společnosti.

Číno! Ty špindíro! Ty nám tady ničíš planetu!

Z. Lapil 4.7.2023 6:06

Chraň vás pambu zavírat elektromotory do laboratoře!!! Ony totiž běžně a skvěle fungují všude tam, kde mají dostupnou elektřinu. Od tramvají a trolejbusů přes všemožné "ještěrky" a vysokozdvižky a hupcuky ve skladech a donedavna na nádražích až třeba po výtahy a čerpadla ve vodárnách i v autě coby pohon ostřikovačů. O holicích strojcích a kuchyňském kdečem nemluvě.