Pátek 7. 6. 2024Iveta, Slavoj polojasno10 °C

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

  • Příspěvků: 276
  • Poslední: 6.7. 2023 16:29
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
M. Šejna 4.7.2023 8:21

Autor článku opomenul čínskou novinku - elektromobil Nio. Má vyměnitelnou baterii, kterou si muzete jen pronajímat. R^

Konečně s tímto principem někdo přišel. Místo pulhodinového nabíjení na dobíjecí stanici, vám vybitou baterku vymění za nabitou.

R. Langer 4.7.2023 8:24

Ano. Ovšem takový elektromobil se musí prodávat BEZ TÉ BATERKY. Ale ona to zase taková hitparáda není, jak by se na první pohled mohlo zdát. Kolik asi myslíte, že se na té výměnné stanici může naráz takových akumulátorů nabíjet? ;-)

M. Šejna 4.7.2023 8:28

Proč se mě na to ptáte? Určitě to víte vy sám.

Takže kolik?

L. Novák 4.7.2023 9:46

Kolik je v provozu těch výměnných stanic? A jaké jsou záruky, že za nový a drahý akumulátor mi nedají starý se sníženou kapacitou? Jak se tato data budou evidovat? Jaké jsou záruky výměnného systému, že poškozené či odepsané akumulátory budou nahrazovat novými? 8-o

Šejno, socializmus nefunguje! !! Já vím, že ty to nikdy nepochopíš... :-P

M. Šejna 4.7.2023 11:03

Odkdy si tykáme, bolševický nevychovaný smrade L.Nováku?

L. Novák 4.7.2023 11:18

Od té doby, co se tady projevuješ jako prolhané bolševické hovado. Tedy cirka 20 let na NP. :-P

R. Langer 4.7.2023 10:27

No, schválně si zkuste tipnout. Počet kusů a dobu nabíjení. Co myslíte? Zkuste myslet. Alespoň někdy. ;-)

M. Šejna 4.7.2023 11:16

Prostá matematika.

Baterie má objem asi 0,3 m3. Do 1m3 se tedy vejdou 3 baterie. Pokud by na nabíjecí stanici přijelo 100 aut, než by se vybité baterie znovu nabily, stačila by na skladování a nabijeni hala o velikosti 33 m3. To je krychle o hraně zhruba 3x3x4 metry.

Co je na tom neřešitelné?

L. Novák 4.7.2023 11:26

Idiote, ty to taky potřebuješ dávkovat striktně po lopatě, že?

Omezením je počet akumulátorů, které je nutno mít v zásobě nabité, aby systém nezkolaboval. Při ceně jednoho akumulátoru docela problém. Pak rizika bezpečnostní (občas některý akumulátor začne hořet sám od sebe), a hlavně otázka dostupného výkonu ze sítě, který je nutný k dobíjení vyměněných akumulátorů...

To jenom jako naťuknutí, těch problémů je mnohem víc. :-P

R. Langer 4.7.2023 11:47

Tak znovu, pro ty pomalejší. Odhadněte počet SOUČASNĚ NABÍJENÝCH KUSŮ, A DOBU NABÍJENÍ. Zkuste to. Znáte alespoň základní parametry těch nabíječek? A když už mluvíte o JENOM 100 AUTECH, tak taková malá technická poznámka. Pokud přijede JENOM 100 aut, budete mít během chvilky 100 NENABITÝCH AKUMULÁTORŮ. Za jak dlouho obslouží benzinka/výměnka 100 aut? A jak dlouho asi trvá nabíjení STOVKY akumulátorů? Už vám to začíná docházet, nebo pořád tápete? ;-)

T. Hraj 4.7.2023 8:39

To není ten problém. Výměna trvá cca 5-6 minut.

P. Diviš 4.7.2023 8:43

Výměna ano. Ale vyměněnou baterii je třeba někam dát a nabíjet.

M. Šejna 4.7.2023 8:46

Snad si nemyslíte, že zrovna toto je problém?

P. Diviš 4.7.2023 8:54

Dokud bude elektromobilita dotována, nebo alespoň nezatěžována nadměrnými daněmi (spotřební daň na klasická paliva), tak to sice bude také problém, ale ne tak velký. Až se podaří "vyhubit" vozidla se spalovacími motory, jejichž uživatelé zatím celou tu srandu platí, zdaní nenažrané nabobtnalé státy a nadstáty elektřinu. A pak bude systém nutně složitější než cisterna, nádrž, pumpa, nádrž auta hodně drahý. Což jako problém skutečně vidím.

R. Langer 4.7.2023 10:28

Ano. Myslím si, že to je NAPROSTO ZÁSADNÍ PROBLÉM. Zkuste zapřemýšlet PROČ. Alespoň to ZKUSTE. ;-)

M. Šejna 4.7.2023 11:26

Zkuste nám tady poradit, experte na elektrickou rozvodnou síť. ;-D

Při vašem uvažování by dodnes nikde nejezdily elektrické vlaky, tramvaje, trolejbusy nebo metro.

Elektrická lokomotiva má výkon 6500 kW při napětí min 15 kV. Tohle musí troleje zvládnout, i když podle vás je to prý neřešitelné.

L. Novák 4.7.2023 11:33

Debílek Šejna a jeho sprostá demagogie...

Tramvaje, vlaky i metro jezdí s vysokou pravidelností a bez nepředvídatelných extrémů, stejně jako MHD. A podle toho je i jejich napájení projektováno. Transformátory a napájecí stanice se staví v místech, kde je elektrická síť dostupná a má potřebnou kapacitu. Nic se v nich nenabíjí... (kromě nepatrné kapacity na udržení elektrické výbavy v chodu).

R. Langer 4.7.2023 11:51

No, jestli si pletete nabíjecí stanice s trolejbusem, tak je asi těžké vám něco vysvětlovat, že. Zkuste začít alespoň se základními pojmy, jako je příkon, výkon a účinnost. Uvidíte, že je to mnohem složitější problém, než si představujete.

R. Langer 4.7.2023 12:02

... ale už jenom z toho, jak tady házíte kV je vidět, že absolutně nemáte představu o tom, co všechno je potřeba k provozu takových zařízení ošetřit a jakým způsobem se s tím manipuluje. :-P

P. Sura 4.7.2023 11:28

Hlavně ať Šejna zkusí vyndat tu baterku, co je uvnitř té jeho krychle, když už je nabitá .... Znáte SOKOBAN ?

L. Novák 4.7.2023 11:38

;-D Tak na to jsem se musel podívat...

https://cs.wikipedia.org/wiki/Sokoban

R. Langer 4.7.2023 19:29

R^ ;-D

P. Diviš 4.7.2023 8:55

To NIO prodává bez baterky i s baterkou. Oboje má ovšem své výhody i nevýhody, pro mne mnohem víc, než auto se spalovacím motorem.

M. Valenta 4.7.2023 8:30

Princip dávno zkoušený v USA. Problémem zůstává jednotné technické provededení.

M. Šejna 4.7.2023 8:37

Samozřejmě.

Výrobci se musejí dohodnout. A nebo bude muset někdo nařídit nějakou normu, jak to má vypadat. Tedy unifikovaná velikost a tvar baterie.

J. Hajský 4.7.2023 9:30

Zatím se výrobci nedohodli ani na jednotné zásuvce a zástrčce do zdi. A to se elektřina dodává už hodně přes 100 let.

A což teprve dohoda o celosvětovém používání metrické soustavy. Anglofonní země stále požívají míle, libry a další.

A což dohoda o jízdě vpvavo vr všech zemích světa? Že to jde celkem okamžitě naši předkové poznali 15.3.1939 - rechts fahren, links ueberholen.

L. Novák 4.7.2023 9:54

Třešničkou na dortu výměnného systému komunistické Číny bude, že vzhledem k nedostatečnému dimenzování rozvodné sítě el. energie budou provozovat sběrnou službu a vybité akumulátory budou převážet k nabití do nejbližší uhelné elektrárny... ;-D :-P

R. Langer 4.7.2023 10:29

Přesně. Techničtí analfabeti si to ovšem stále neuvědomují. ;-)

P. Diviš 4.7.2023 8:38

Problémem zůstává prostor (a cena).

Baterii potřebujete co nejníže a vprostřed auta (jízdní vlastnosti). Tam ovšem normálně byly nohy posádky.

T. Hraj 4.7.2023 8:40

Ano. Mimo jiné.

P. Diviš 4.7.2023 8:35

Jistě, to bylo jasné od začátku, že je to jedna z cest, zkouší se to i v Česku. Problém je, že baterie je dost velká a těžká, takže udělat ji výměnou znamená zvětšení auta. I to skladování na stanicích bude trochu problematické, ve srovnání s nádržemi na benzin a naftu.

Celé je to jakž takž ufinancovatelné jen s daňovými úlevami nebo přímo dotacemi, které zatím platí uživatelé vozidel se spalovacími motory. Až nebudou a státy pak zdaní elektromobilitu, bude to dost rána, i když to bude probíhat postupně.