6.6.2024 | Svátek má Norbert


Diskuse k článku

KLIMA: Brusel zachráncem planety

Dekarbonizace Evropy! Zaručeně čistý kontinent, jenž ukáže tu správnou a čistou cestu zemím jako je Čína, Rusko, Indie nebo Brazílie. Generace ekologických aktivistů o něčem takovém skutečně jen snily. Teď to mají takřka na dosah.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Diviš 4.7.2023 8:39

výměnnou

M. Šejna 4.7.2023 8:44

O kolik se prosím zvětšil automobil NIO oproti ostatním elektromobilům?

Odpovím vám: vůbec o nic.

Jediné omezení je velikosti předního kufru, kam museli nacpat vysouvací zařízení .

L. Novák 4.7.2023 9:59

Už mají tu síť výměnných stanic a nebo to bude systém funkční až za 20 let? ;-D Zatím to vypadá jenom na velký REKLAMNÍ HUMBUK pro naivní hlupáky. :-P

T. Hraj 4.7.2023 8:38

Pane Šejno, ten princip není nijak nový, uvažovalo o tom seriózně několik automobilek včetně svého času Tesly.

V praxi to s sebou nese několik problémů a je otázka, jestli je lze dobře překonat. Z paměti mě napadá:

1) Kompatibilita - baterie by musely být unifikované (tj. nejen pro víc modelů, ale i automobilek) jinak byste musel na výměnu vždy k té "své" stanici, jejichž síť by byla velmi řídká.

2) Proces výměny - výměna není technicky triviální, baterie váží stovky kg a kontakty musí být spojeny dokonale (musejí přenášet veliké proudy). Jak se to podepíše na ceně?

3) Stav baterie - nelze nijak zjistit, jak nabitá je nově vyměněná baterie a v jaké je kondici (změříte pouze V nikoli kWh). Výměnné stanici to musíte prostě věřit.

P. Diviš 4.7.2023 8:42

Ano, ale největší problém bude prostor, kterého bude při unifikaci a manipulaci potřeba více, než když výrobci aut naperou články všude, kde se vejdou.

Viz mobily, původně s jednoduše vyměnitelnými bateriemi, což už je dnes vyjímkou.

T. Hraj 4.7.2023 8:55

Ano, to je pravda. Ačkoli čím větší auto tím menší roli by to hrálo. Každopádně je to veliké designové omezení.

P. Diviš 4.7.2023 9:15

Větší až do určité míry, tedy v rámci osobních aut. Ta se sice zvětšují, ale je to asi zvládnutelné.

Pak ovšem zbývají ještě auta nákladní a to bude asi dost problém. O tom je zatím ticho po pěšině.

L. Novák 4.7.2023 10:03

Dopravní letadla už měla taky lítat na baterky... a pořád nic. ;-D

J. Jurax 4.7.2023 13:26

Nějaké vlaštovičky by tu byly, třeba https://eretz.cz/izrael/alice-eviation-prvni-plne-elektricke-letadlo-na-svete-s-izraelskymi-koreny/

Ale Atlantik s tim nepřeletíte :-)

https://vtm.zive.cz/clanky/izraelsky-eviation-predstavil-letadlo-na-baterky-jmenuje-se-alice-a-uleti-pres-tisic-kilometru/sc-870-a-199063/default.aspx

To je z roku 2019, od té doby ale ticho po pěšině ...

L. Novák 4.7.2023 14:38

Před rokem či dvěma proběhla médii kauza městské helikoptéry na "baterky", za drahé peníze vyrobili prototyp, ale při slavnostním předvádění jim shořela. ;-D Lithiové baterky to vzdaly...

R. Langer 4.7.2023 18:48

Ne, ani ti Izraelci na to nevyzráli. Fakt. :-P

J. Jurax 5.7.2023 0:00

No, jsou to vlaštovičky. Technicky to jde, lítá to, komerčně je to ale z různých důvodů nepoužitelné (certifikace, ekonomika, malý dolet), takže se to ani nevyrábí a neprodává.

R. Langer 4.7.2023 10:35

Náklaďáky na baterky jsou už totální nesmysl. O letadlech ani nemluvě, to je rovnou sci-fi. ;-D

J. Jurax 4.7.2023 13:22

https://eretz.cz/izrael/alice-eviation-prvni-plne-elektricke-letadlo-na-svete-s-izraelskymi-koreny/

Ale Atlantik s tim nepřeletíte :-)

https://vtm.zive.cz/clanky/izraelsky-eviation-predstavil-letadlo-na-baterky-jmenuje-se-alice-a-uleti-pres-tisic-kilometru/sc-870-a-199063/default.aspx

To je z roku 2019, od té doby ticho po pěšině ...

R. Langer 4.7.2023 18:49

Neřešte články technických analfabetů. :-P

J. Jurax 4.7.2023 23:57

No, víte, já to mám třeba taky v L+K, tištěných, a řekl bych, že tam přes letadýlka odborníci jsou. ;-)

P. Sura 4.7.2023 11:32

Není nutné zvětšovat automobil. Stačí zmenšit prostor pro posádku .... ;-) Ať si nevyskakujou.

P. Rada 4.7.2023 8:49

Také používám elektrobobil ale pravidelně tak, že nabíjení mi zabere dokonce méně času jak pobyt na čerpací stanici.

Ono totiž může běžně postačit umět hospodařit s časem - konkrétně zacvaknout konektor a jí si po svém...

T. Hraj 4.7.2023 8:52

Máte pravdu. Ti, kdo násilně protlačují EV se snaží (mimo jiné) managovat náš čas.

P. Diviš 4.7.2023 9:17

Jistě, proč to dělat jednoduše, když to jde složitě ... (a draho).

L. Novák 4.7.2023 10:08

IDIOT Rada je schopen bez uzardění tvrdit, že odstavení a nabíjení jeho "elektrobobilu" trvá méně, než tankování do nádrže u benzínové pumpy... ;-D Další jeho PERPETUUM MOBILE" :-P

R. Langer 4.7.2023 10:56

Nelži zase, prolhaný Zelený bolševiku! Lžeš, jako když když Rudé právo tiskne! ;-€

J. Jurax 4.7.2023 13:42

Zacvaknout když je kam ...

O. Kaucký 4.7.2023 14:54

S tím nápadem přišel už na začátku tohohle elektro-šílenství Elon Musk, ale pro ekonomické zvládnutí by bylo potřeba, aby počet elektromobilů byl o několik řádů vyšší.

R. Langer 4.7.2023 20:55

No, podle všech příznivců má být přece přerod pozvolný, aby se to stihlo. ;-D

M. Salaquarda 4.7.2023 8:19

Chtělo by návrat od ideologie k fyzice a matematice. Případně dalším přírodním vědám a nezanedbat ani logiku. Tohle všechno ekoblbům chybí.

P. Rada 4.7.2023 8:43

Proč tedy sám neargumentujete fyzikou, matematikou - tedy přírodovědně ale politicky zaujatě vágními "ekoblby"?

L. Novák 4.7.2023 10:13

Protože ten EKOBLB jsi ty a je ověřeno, že jsi NEVZDĚLATELNÝ... :-P

R. Langer 4.7.2023 19:19

Ty ale taky ničím takovým neargumentuješ, Zelený bolševiku, tak proč ti to najednou vadí, prolhanče? ;-D

M. Šejna 4.7.2023 8:16

Elektromobily bych nezatracoval. Je to varianta pohonu. Když mohou po kolejích jezdit naftové a elektrické lokomotivy, po silnicích mohou tyto dva pohony fungovat vedle sebe také.

Jen nás do toho nikdo nesmí nutit příkazy a zákazy.