Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
KLIMA: Brusel zachráncem planety
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P. Diviš 4.7.2023 8:39výměnnou |
M. Šejna 4.7.2023 8:44O kolik se prosím zvětšil automobil NIO oproti ostatním elektromobilům? Odpovím vám: vůbec o nic. Jediné omezení je velikosti předního kufru, kam museli nacpat vysouvací zařízení . |
L. Novák 4.7.2023 9:59Už mají tu síť výměnných stanic a nebo to bude systém funkční až za 20 let? Zatím to vypadá jenom na velký REKLAMNÍ HUMBUK pro naivní hlupáky. |
T. Hraj 4.7.2023 8:38Pane Šejno, ten princip není nijak nový, uvažovalo o tom seriózně několik automobilek včetně svého času Tesly. V praxi to s sebou nese několik problémů a je otázka, jestli je lze dobře překonat. Z paměti mě napadá: 1) Kompatibilita - baterie by musely být unifikované (tj. nejen pro víc modelů, ale i automobilek) jinak byste musel na výměnu vždy k té "své" stanici, jejichž síť by byla velmi řídká. 2) Proces výměny - výměna není technicky triviální, baterie váží stovky kg a kontakty musí být spojeny dokonale (musejí přenášet veliké proudy). Jak se to podepíše na ceně? 3) Stav baterie - nelze nijak zjistit, jak nabitá je nově vyměněná baterie a v jaké je kondici (změříte pouze V nikoli kWh). Výměnné stanici to musíte prostě věřit. |
P. Diviš 4.7.2023 8:42Ano, ale největší problém bude prostor, kterého bude při unifikaci a manipulaci potřeba více, než když výrobci aut naperou články všude, kde se vejdou. Viz mobily, původně s jednoduše vyměnitelnými bateriemi, což už je dnes vyjímkou. |
T. Hraj 4.7.2023 8:55Ano, to je pravda. Ačkoli čím větší auto tím menší roli by to hrálo. Každopádně je to veliké designové omezení. |
P. Diviš 4.7.2023 9:15Větší až do určité míry, tedy v rámci osobních aut. Ta se sice zvětšují, ale je to asi zvládnutelné. Pak ovšem zbývají ještě auta nákladní a to bude asi dost problém. O tom je zatím ticho po pěšině. |
L. Novák 4.7.2023 10:03Dopravní letadla už měla taky lítat na baterky... a pořád nic. |
J. Jurax 4.7.2023 13:26Nějaké vlaštovičky by tu byly, třeba https://eretz.cz/izrael/alice-eviation-prvni-plne-elektricke-letadlo-na-svete-s-izraelskymi-koreny/ Ale Atlantik s tim nepřeletíte :-) https://vtm.zive.cz/clanky/izraelsky-eviation-predstavil-letadlo-na-baterky-jmenuje-se-alice-a-uleti-pres-tisic-kilometru/sc-870-a-199063/default.aspx To je z roku 2019, od té doby ale ticho po pěšině ... |
L. Novák 4.7.2023 14:38Před rokem či dvěma proběhla médii kauza městské helikoptéry na "baterky", za drahé peníze vyrobili prototyp, ale při slavnostním předvádění jim shořela. Lithiové baterky to vzdaly... |
R. Langer 4.7.2023 18:48Ne, ani ti Izraelci na to nevyzráli. Fakt. |
J. Jurax 5.7.2023 0:00No, jsou to vlaštovičky. Technicky to jde, lítá to, komerčně je to ale z různých důvodů nepoužitelné (certifikace, ekonomika, malý dolet), takže se to ani nevyrábí a neprodává. |
R. Langer 4.7.2023 10:35Náklaďáky na baterky jsou už totální nesmysl. O letadlech ani nemluvě, to je rovnou sci-fi. |
J. Jurax 4.7.2023 13:22https://eretz.cz/izrael/alice-eviation-prvni-plne-elektricke-letadlo-na-svete-s-izraelskymi-koreny/ Ale Atlantik s tim nepřeletíte :-) https://vtm.zive.cz/clanky/izraelsky-eviation-predstavil-letadlo-na-baterky-jmenuje-se-alice-a-uleti-pres-tisic-kilometru/sc-870-a-199063/default.aspx To je z roku 2019, od té doby ticho po pěšině ... |
R. Langer 4.7.2023 18:49Neřešte články technických analfabetů. |
J. Jurax 4.7.2023 23:57No, víte, já to mám třeba taky v L+K, tištěných, a řekl bych, že tam přes letadýlka odborníci jsou. |
P. Sura 4.7.2023 11:32Není nutné zvětšovat automobil. Stačí zmenšit prostor pro posádku .... Ať si nevyskakujou. |
P. Rada 4.7.2023 8:49Také používám elektrobobil ale pravidelně tak, že nabíjení mi zabere dokonce méně času jak pobyt na čerpací stanici. Ono totiž může běžně postačit umět hospodařit s časem - konkrétně zacvaknout konektor a jí si po svém... |
T. Hraj 4.7.2023 8:52Máte pravdu. Ti, kdo násilně protlačují EV se snaží (mimo jiné) managovat náš čas. |
P. Diviš 4.7.2023 9:17Jistě, proč to dělat jednoduše, když to jde složitě ... (a draho). |
L. Novák 4.7.2023 10:08IDIOT Rada je schopen bez uzardění tvrdit, že odstavení a nabíjení jeho "elektrobobilu" trvá méně, než tankování do nádrže u benzínové pumpy... Další jeho PERPETUUM MOBILE" |
R. Langer 4.7.2023 10:56Nelži zase, prolhaný Zelený bolševiku! Lžeš, jako když když Rudé právo tiskne! |
J. Jurax 4.7.2023 13:42Zacvaknout když je kam ... |
O. Kaucký 4.7.2023 14:54S tím nápadem přišel už na začátku tohohle elektro-šílenství Elon Musk, ale pro ekonomické zvládnutí by bylo potřeba, aby počet elektromobilů byl o několik řádů vyšší. |
R. Langer 4.7.2023 20:55No, podle všech příznivců má být přece přerod pozvolný, aby se to stihlo. |
M. Salaquarda 4.7.2023 8:19Chtělo by návrat od ideologie k fyzice a matematice. Případně dalším přírodním vědám a nezanedbat ani logiku. Tohle všechno ekoblbům chybí. |
P. Rada 4.7.2023 8:43Proč tedy sám neargumentujete fyzikou, matematikou - tedy přírodovědně ale politicky zaujatě vágními "ekoblby"? |
L. Novák 4.7.2023 10:13Protože ten EKOBLB jsi ty a je ověřeno, že jsi NEVZDĚLATELNÝ... |
R. Langer 4.7.2023 19:19Ty ale taky ničím takovým neargumentuješ, Zelený bolševiku, tak proč ti to najednou vadí, prolhanče? |
M. Šejna 4.7.2023 8:16Elektromobily bych nezatracoval. Je to varianta pohonu. Když mohou po kolejích jezdit naftové a elektrické lokomotivy, po silnicích mohou tyto dva pohony fungovat vedle sebe také. Jen nás do toho nikdo nesmí nutit příkazy a zákazy. |