10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

EVROPA: Úkol naší doby? Zdravý rozum

První týden po 17. listopadu 1989 jsme se stávkovým výborem studentů přijeli do České Lípy, abychom jako přímí účastníci informovali veřejnost o tom, co se děje v Praze. Vedle mne na kašně českolipského náměstí stál Miroslav Hudec a společně jsme bourali totalitní řád. Třicet let poté, na rozdíl od něj, cítím, že naše životy začíná ovlivňovat nová totalitní ideologie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Rada 5.11.2019 9:58

"Boj se změnami klimatu" je především frází kterou "světovládní šílenci" často používají jako zvolání zlodějů "chytte zloděje!".

Tak jak se klima globálně měřitelně nepochybně mění tato desetiletí (0.17C/dekádu) se neměnilo celé desetimiliony let - ZABEDNĚNÝ "ŠÍLENČE".

Na konci dob ledových např trval globální vzestup 2C celé 2tisíce let! Stejné míře změny o 2C se ale dnes už prakticky nelze vyhnout před polovinou století a dál budou dopady apř růstu hladin oceánů pokračovat až celá tisícietí.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5f/All_palaeotemps.svg

Takže opravdu už hrozí celosvětové civilizaci ekonomická zkáza a nejen s klimatických důvodů.

https://ourfiniteworld.com/2019/01/09/2019-world-economy-is-reaching-growth-limits-expect-low-oil-prices-financial-turbulence/

Tempo této zkáznosti je ale zároven naproto lidsky neobvykle pomalé a neoblomné zároven. Neoblomné právě tak jak si nejbohatší lidstvo za celé věky zejména v nejkonzumějších zemích nedokáže představit smysluplnější život při menší spotřebě.

R. Brzák 5.11.2019 9:57

a na závěr - jaká je Vaše odpověď na otázku Vámi kladenou? Bude to pouhá předpověď, o tom žádná - ale když už chcete alarmovat (jak je na Vaší straně názorového spektra zvykem), nijak se tak nevymknete z nastavených zvyklostí...

P. Lenc 5.11.2019 9:56

Dík za článek.Otázka zní, jak dlouho budou moci takové články vycházet. Zelená totalita je na postupu a příliš mnoho občanů mlčí.

J. Ježek 5.11.2019 9:54

Je to už dávno, co vím, že vše s předponou "eko" je lumpárna, podvod, nesmysl a útok na moji peněženku. Sluneční panely, vrtulky a babišsračky do nafty jsou jen špičkou ledovce všech těch podvodů...

Že jde greténům a vymíračům zas jen o naše prachy je evidentní. Musí přijít k moci někdo, kdo se jich nebude bát. Kdo bude blázny bez pardonu posílat tam, kam patří - do blázince.

Jen mám trochu obavy, aby se to nepřekmitlo na druhou stranu a tím, kdo se jich nebojí, nebyl socialista Adolf...:-(

R. Brzák 5.11.2019 9:54

že klimaalarmisté vyhodnocují vývoj negativních dopadů jako nečekaně rychlý je důkazem o pravdivosti jejich tvrzení? Nabízí se však i jiná interpretace - že strach, se kterým klimaalarmisté sledují vývoj, se na jejich schopnosti realitu zhodnocovat a na ni reagovat podepisuje stále silněji (což je mimochodem typické pro tuneloví vidění, přirozený dopad podlehnutí strachu). Tomu by odpovídalo i to, že nejste schopen srovnat mnohé klimaalarmistické přehnané předpovědi (o vzestupu hladiny moří, jen tak pro ilustraci) a s podstatně menším dopadem na naši realitu (jak ji můžeme pozorovat)...

J. Jonášek 5.11.2019 9:40

A co teprve stěhování magnetických pólů. Taková nekázeň, to by se mělo s okamžitou platností také řešit a polohu ustálit.

P. Rada 5.11.2019 9:38

Vy pane Vintr máte snad za to, že klima se nemění, že si stále může lidstvo dělat co libo?

Klimaalarmismus totiž používáte jako pejorativní pojem zatímco pravda je spíše o tom, že ani klimaalarmisté nečekali tak rychlý vývoj negativních dopadů jaký nastává už nyní.

Bojovat se svou vlastní chtivostí se mnohým nechce tak se raději stahují do tlup a sočí na jiné i když sami jsou nositeli negaticních dopadů. Např průměrná uhlíková stopa je dnes v celém rozvinutém světě na úrovni kolem 20tun na osobu a rok.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Uhl%C3%ADkov%C3%A1_stopa#/media/Soubor:CO2_emissions_per_capita,_2016_(Our_World_in_Data).svg

Jako "alarmista" znovu uvádím, že ročně je takto antropogenně uvolněno (ze zemských celé stamiliony nedotknutelných zásobníků) cca 10GtC do biosféry kretá ale sedtává jen s 550GtC.

Alarmuji otázkou. Jak dlouho toto a všechny další nerecyklovatelné externality asi může biosféra na které jsou i lidé obživou závislí ustát?

J. Schwarz 5.11.2019 9:34

S váma je každý den na h..., i kdyby jste se pěkných dnů upřál...

J. Schwarz 5.11.2019 9:31

Ano, přišli. A můžeme za to poděkovat "ekologům", "přátelům kůrovce", "vjedcům zavádějícím šumavskou divočinu" i poslancům, nutícím lesy ČR k vypisování výběrových řízení na kácení kůrovcového dřeva v rámci "protikorupční strategie".

V. Klepetko 5.11.2019 9:30

Nejsmutnější na tom je, že se tím odvádí pozornost od skutečných ekologických problémů, a od nutnosti adaptace na reálné klimatické změny a od diskuze o adaptačních opatřeních a jak je financovat.

Například, v důsledku souběhu tichooceánské a atlantické klimatických oscilací budou náš region v nejbližších 50 letech trápit velká sucha. Zcela nezávisle na emisích CO2! To by mělo být středem naší pozornosti a diskuze! Místo toho pořád řešíme Gretu a budujeme větrníky, jejichž lopatky se nedají vůbec ekologicky zlikvidovat, je to karcinogenní jako azbest! Ve snaze pomoci přírodě takto věci jen zhoršujeme... ;-(

T. Hraj 5.11.2019 9:29

Dělat lze a také se celé roky dělalo, ne že ne. Biopaliva, fotovoltaika, pálení biomasy, CO2 povolenky, to jsou všechno velmi razantní kroky učiněné s úmyslem zachránit klima. Výsledky jsou známe: ekonomická tragédie, ekologicky negativní a klimaticky neměřitelné.

J. Schwarz 5.11.2019 9:27

Boj se změnami klimatu je opravdu ideálním tématem pro šílence, apokalyptiky a individua se světovládnými sny. Ať se klima vyvine jakkoli, vždycky si to "aktivisté" vyloží jako své vítězství i jako nutnost přitlačit na pilu - stejně jako soudruh Stalin se svou tezí o "zostřování třídního boje v podmínkách socialismu". Teplota vzroste - opatření byla nedostatečná, je třeba přitvrdit. Klesne - pak jsme na dobré cestě a je nuné tím usilovněji pokračovat. Nikdy neuznají že jejich opatření byla na h... a klima se změnilo bez ohledu na jejich šílenství.

P. Rada 5.11.2019 9:25

Za socialismu nebyli žádní zelení - byla jen totalitní disciplína jedné (rudé) strany. V 80tých letech pak vrcholila lokální masivní devastace "zeleného" přírodního prostředí. To právě také vedlo k sametové revoluci, nástupu politické pluraity (barevnosti).... Teprve tehdy mohla vznikat a také vznikala zelená hnutí.

Se zlepšujícím se stavem životního prostředí a očividným nárůstem prosperity však nad "zeleností" začala navrch nabývat idea, že si člověk bude moci dovolit - koupit... VŠE! To zlepšení bylo ale jen částečné a tak např celková kaselá depozice poklesla jen na čtvrtinu a další externality dál celosvětově rostou.

Totalitu moci jedné strany takto posléze nahradila idea - totalita moci peněz totalita víry v neomezený eytenzivní rozvoj... Která je ale neslučitelná s uzavřeností planetárního prostoru kde donedávna vládla zelen.

Zároven se stále více ukazuje, že peníze se stali jen další modlou odtrženou jak víra od jakého koliv krytí. Proudí tak, že se jich na eliminaci nefgativních antropogenních dopadů už nyní žalostně nedostává.

Jakkoli politicky barevní lidé takto ze svých přepychových aut např. jen "čumí" na usychající krajinu ... Jen některé (zelené?) možná napadne, že i vlivnost jejich druhu může podobně náhle zkončit.

Tuto "odpudivou" totalitu kdoví jak barevné nablýskanosti moci peněz, už sotva bude možné zas sametově svrhnout.

P. Manda 5.11.2019 9:25

;-DR^

P. Manda 5.11.2019 9:24

A vy ?

T. Hraj 5.11.2019 9:23

Zdá se, že nemáte ani ponětí, co se děje na amerických universitách a především jejich humanitních fakultách. Žádné neznámé, obskurní instituce, ale Berkley, Yale, Princeton, UCLA a mnoho dalších má těžký problém se svobodou projevu. Konzervativní řečníci jsou některými studenty, ale i profesory bojkotováni (výrobou hluku, aby nikdo nemohl slyšet, co říkají) za tichého přihlížení vedení. Heslem dne ne "no free speech for fashists".

Těmi "fašisty" jsou lidé jako Jordan Peterson, Ben Shapiro, Heather McDonald, Dinesh D`Souza, Charlie Kirk, a mnoho, mnoho dalších. Zkuste youtube.

Takže DOBRÉ JITRO!

J. Vintr 5.11.2019 9:23

Žádná politická strana nemá v programu boj proti klimaalarmismu. Ani si to nedovolí. Brusel má jistě páky na to, jak zatočit s kacíři, kteří bys se vzepřeli klimaalarmistické víře. Obávám se, že brzo se nebudou moct zveřejňovat ani takové články, jaký je tady. Třeba pod záminkou boje proti šíření nenávisti.

P. Manda 5.11.2019 9:23

lžete !!!!

P. Manda 5.11.2019 9:21

neumí, krmíme zeleného trolilíčka

P. Manda 5.11.2019 9:19

no vy poznáte blbost hned, je to vaše přirozenost.

J. Fridrich 5.11.2019 9:16

Umíte číst psaný text ? A psanému textu i porozumět, tedy vnímat ? Mám o tom pochybnosti... Chce to umět propojovat a VYVOZOVAT příčiny a následky. To je vám asi skryto, ale netrapte se tím, je vás takových hodně... Já jsem napsal -

" Ano, ze světa odchází ZDRAVÝ LIDSKÝ ROZUM, smysl pro vnímání REALITY, znalost a poučení z Historie - a přichází na svět IRACIONALITA. Velký podíl na tom má nadprodukce levicových " intelektuálů " z universit a vysokých škol Západních zemí.." - Toto si nyní uvědomuje mnoho lidí na dnešním Západě a také rizika s tímto neblahým vývojem spojená...

T. Hraj 5.11.2019 9:11

"Jestli se ale takto obecně lze zdravě adaptovat nijak nedoložil" - adaptace bude probíhat v podobě miliónu jednotlivostí, které budou vždy odpovědí na zcela konkrétní problém. Proto bude efektivita takovéhoto využití prostředků maximální.

Vy jste naopak nijak nedoložil, že drastická opatření pro snížení globálních emisí CO2 přinesou jakkoli měřitelnou změnu klimatu (pokud možno pozitivní), tím méně potom jejich údajné konkrétní lokální pozitivní dopady, jako je třeba na usychání lesů, které daleko spíše souvisí s lokálními (a nikoli globálními) ekologickými prohřešky (degradace zemědělských půd, zastavěné plochy, pěstování monokultur, atd)

P. Hlosta 5.11.2019 9:10

Tihleti věřící na poroučení klimatickým změnám totiž také věří na převýchovu lidí a v tom je největší nebezpečí, že nás budou převychovávat. Máme s takovými zkušenost ze socialismu a kdo nezažil, nepochopí!

A. Alda 5.11.2019 9:08

Souhlas!!

A. Alda 5.11.2019 9:05

Souhlasím, pane, ale co s tím děláte?

ODS bojuje hlavně proti Babišovi a Zemanovi, nikoli proti klimaalarmistům a jiným ekoteroristům. Tak jak pak lze brát Vaše slova vážně?

J. Svoboda 5.11.2019 8:59

Tak jste to vyrovnal kratičkou blbostí :-)

Pěkný den.

V. Klepetko 5.11.2019 8:57

"Jozue viděl, že slunce už brzy zapadne. Po setmění by mnoho nepřátelských vojáků mohlo uniknout. Proto se Jozue pomodlil k Jehovovi a potom zvolal: ‚Slunce, zastav se!‘ A slunce se opravdu zastavilo a Izraelité mohli nad svými nepřáteli zvítězit..."

Přátelé, ta diskuze nemá smysl. Lidé od nepaměti věří v zázraky! Jaký zdravý rozum? Když člověk věří, že dokáže poroučet klimatickým změnám, žádnými argumenty mu to nevyvrátíte! A různá lobby těží miliardy z lidské hlouposti od nepaměti, a budou nás okrádat i nadále. A ještě nám budou k tomu říkat "Pěkný den"... ;-(Rv

M. Krátký 5.11.2019 8:55

to je den, sotva otevřu diskusi, už na mě skočí pan Rada s těmi jeho sáhodlouhými kravinami - asi bychom měli bojovat proti zalednění Grónska aby se tam zase dala pěstovat pšenice - hezký den všem R^R^R^

P. Hlosta 5.11.2019 8:54

Mám jeho knížky doma. Takže nevymýšlejte voloviny. Možná příliš čtete a posloucháte jen jeho oponenty v politice a jemu nedopřejete svou pozornost. Nejsem jeho slepý fanoušek a mám hodně výhrad k němu. Nejsem ale hlupák, co si nepřečte toho, ke komu má výhrady!

P. Rada 5.11.2019 8:49

Pan Jirsa lobuje za adaptaci na změnu klimatu ale je proti omezemí růstu imisí - mitigacím. Jestli se ale takto obecně lze zdravě adaptovat nijak nedoložil. Proto tvrdím, že fantazíruje.

Zkusme se zamyslet jak to asi dopadne pokud by kdokoli zůstal příliš dlouho v nevětraném prostoru kde se imise kumulují a navíc zdrojově rostou s dopadem na ohrožení života. Typuji, že by si každý soudný úvahu o cestách k přežítí rozmyslel podle toho - kolik času do kritického stavu zbývá?

Právě jen pro Jirsovy ročníky zřejmě ještě bude platit, že čím víc peněz budou mít - tím spíše si budou moci dovolit klimatizaci a nákup kde čeho ... s nadějí na tak velké ekonomické povznesení kterého konkurence nebude za jejich života schopná.

Docela v jiné situaci budou mladší generace. To prostě proto, že s postupem klimatických změn které mají známu strmost 0.17C globálně na dekádu dojde později, než kam sahají životy dnes starších, na daleko hlubší dopady než jen na nutnost prohloubit studnu...

Ty ale posléze narostou do stavu který už zpětně nepůjde řešit jen adaptací. K bodu "zlomu" ve smyslu nástupu vážných dopadů má lidstvo podle zpráv IPCC zhruba 15let. O naše v nížinách doposud běžné smrkové ale i borové lesy jsme ale už nyní v období relativního blahobytu velmi pravděpodobně přišli a to je jen začátek.

"Zdravý rozum" totiž na rozdíl od zůženého vnímání světa které autor předvádí, vykazuje projevy širšího nadhledu i projevů dlouhodobější odpovědnosti za svět, než jen za svou už odcházející generaci ponáspotopářů co si užili život v žitě.