30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

EVROPA: Hra na záchranu klimatu je bohapustá lež

Je nejvyšší čas si přiznat, že státy EU globální klima nezachrání. A vysvětlit to v Bruselu. Dalším krokem pak musí být – logicky – zpomalení celé „zelené transformace“ v dotčených evropských státech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Diviš 22.2.2022 14:18

Tyhle jevy bych ovšem nevysvětloval POUHOU blbostí, prachů a touhy po moci v tom bude dost, IMHO i převládají.

V. Povolný 22.2.2022 14:55

"Národní nezávislost je největší zlo našich časů" - to je nápis ve vstupní hale europarlamentu. Likvidace národních států je záměrem EU. To není o blbosti, i když blbost je věčná. To je o politickém záměru, se kterým nesouhlasím a souhlasit nikdy nebudu.

J. Jurax 22.2.2022 16:47

Ano.

Ovšem Vámi citovaný výrok je největší blbostí našich časů. A je smrtelně nebezpečný pro nejen naši svobodu.

A že visí tam, kde visí, je příznačné. Heil viertes reich! Německy to správně zní, akorát nevím, jestli to mám gramaticky správně ... :-)

R. Langer 22.2.2022 15:19

To nebude jenom z blbosti. To kovidové šílenství, co ze sezónní chřipky udělalo smrtící celosvětovou prý "pandemii" a na dva roky doslova paralyzovalo světový průmysl, nebyla jenom taková nějaká běžná panika, to byl masivní nápor v celé síle všeho dokola. A tomu Zelenému šílenství jde pěkně na ruku. ;-€

P. Molík 22.2.2022 12:42

Autor článku nic nového nesdělil a já si dovoluji dovětek, že autor sdělil nám tam dole všeobecně známou pravdu. Jen, kulantně řečeno, pomatený premiér Fiala a další političtí desperáti z vládní pětikolky tvrdošíjně setrvávají v neobhajitelných dogmatických pozicích a dál nám dávají vědět, že neuhnou ani o píď v prosazování tzv. Zeleného údělu, jehož škůdcovský potenciál bohužel stále roste, protože téměř každý politik z EU che být nanejvýš konformní a chce si odnést co největší výslužku za podporu nesmyslů.

P. Manda 22.2.2022 16:56

Pomatený premiér, desperáti z vlády ? Co kdyby jste si hodil. Bylo by vám pak tak krásně. Koblížku.

V. 3 22.2.2022 11:31

Slovo "úděl" si představuji jako "něco, co neseme si na bedrech". Třeba takový Kristus si nesl, mimo jiné, na bedrech kříž, který se, mimo jiné, pro něj stal smrtonosným. Vidím zde jistou paralelu, GD je vlastně taky takový kříž, který si někam odneseme, a "ONI" nás pak na něm nechají zemřít. 8-o

P. Rada 22.2.2022 12:34

Výklad slova úděl ve smyslu naplnění životního poslání může být i v tom, že prostor je nějak vymezen - udělen.

Třeba tím, že dotyčný druh patří spíše mezi fotosyntetizující producenty nebo naopak mezi živočišné destruenty + ale také tím, že jen rovnováha obou skupin která se dotvářela po celou epochu života umožnuje = "uděluje" základní životní statut pro danou periodu života.

Chceteli co možná urychleně zemřít - začněte se co možná nejvíce chovat proti svému životnímu "údělu".

Prvotní mikroorganismy nevykazovali zdaleka tak velkou diferenciaci a jejich schopnosti byly zároven živočišné i fotosyntetizující - jak ukazují ještě dnes např sinice. Nárůstem diferenciací a specializací došlo k rozrůznění "údělu" různých druhů organismů. V lisdské civilizaci dochází specializacím ještě daleko specifičtějším.

U některých lidí pak až tak dalece že svůj "úděl" někteří nedávno neodmyslitelně spojily s uhlím či ropou ("já jsem horník a kdo je víc...") a jiní nověji s nejefektivnějšími možnostmi využívání obnovitelných zdrojů - se kterými jsou ale ti prvý až v antagonistickém rozporu ačkoli obě skupiny bytostně nesou stejný základní úděl.

P. Molík 22.2.2022 12:45

Však my máme býti obětními beránky a ožebračeni k větší slávě Grety a dalších mimoňů ve špičkách EU.

V. Chrastina 22.2.2022 11:07

Kdosi tu použil nevhodé přirovnání: ...životodárný zelený úděl... Ale kdež, valné většině občanů si spíše klade otázku: co je životodárného na zelené smrti? Totiž ten tak zvaný "zelený úděl" spolehlivě umrtví evropskou ekonomiku a tím uvrhne valnou většinu obyvatel do bídy a utrpení, lidé nebudou mít na bydlení, na světlo ani na otop, ba ani na jídlo. :-/

P. Rada 22.2.2022 12:47

Nesnáze až utrpení jsou a odjakživa byly součástí každého života. Přesto má každý život I šanci se s těchto pout vyvléci např. prostřednictvím poznané nutnosti (Seneca?).

Pokud jde o to jídlo a souvislosti na jedné straně s růstem lidnatosti, všeobecné měrné spotřeby a poklesem rozlohy i bonity půd na straně druhé - tak to je pro lidstvo už s hlediska limitu dostupnosti pitné vody, hnojiv... vážné memento. Přesto nyní ještě v Česku zhruba třetinu už hotových potravin vyhazujeme a to i do směsného odpadu.

Kupodivu jsem ale donedávna málo kdy natrefil na komentáře potravinovou bezpečnost rozebírající a to i přesto, že konkrétněji byla naposledy potravinově Česká země zcela nezávislá za Prvé Republiky.

P. Molík 22.2.2022 12:48

Smrtící Zelený úděl. Životodárný jen pro amorální konjunkturalisty a gaunery, kteří chtějí vytřískat maximum z módní vlny zeleného šílenství.

J. Kalina 22.2.2022 11:00

zajímal by mne názor pana Rady ne následující.

a) zachytí foto panel více sluneční energie než stejná plocha lesa, louky, holé skály - nějaké porovnání

b) ať už zachytí více nebo méně, nechybí to "přírodě" ??

c) jak se dívá na vznik uhlí, ropy, vápence a kde se vzal ten uhlík v nich obsažený a zda to mělo nějaký vliv na vývoj klimatu a života ne Zemi.

P. Rada 22.2.2022 22:10

a) FV přemění zásadně více energie na el. formu - až 20% ale bez akumulace. Fotosyntéza jen asi 1% ale zároven toto procento dokáže rostlinstvo dlouhodobě akumulovat.

b) Nespecifikoval jste onu "přírodu" ale vzhledem k velikosti dnes pokrytých ploch nějakým typem urbanizace krajiny, mohou různé formy zástavby přírodní prostředí výrazně ovlivnovat. Zejména v hustě obydlených oblastech je to dokonce markantní jev. Člověka považuji za součást přírody a to přesto, že dnes její stabilitu převážně rozvrací.

c) Uhlí vznikalo před cca 3stamiliony let po dobu asi sta milionů. Tento uhlík byl posléze uložen odděleně od biosféry a to až tak dokonale, že se postupně výrazně změnilo jeho radioizotopové složení podle kterého lze dnes fakt sycení atmosféry fosilním uhlíkem doložit. Dnes už uhlí prakticky vznikat nemůže pro existenci bakterií rozkládající lignin.

Sycení atmosféry skleníkovými plyny vždy mělo a má vliv na oteplení při zemském povrchu. Po většinu doby existence planety to byl vliv dominantní oproti změnám oběžné dráhy. V součastnosti cca + 33C dříve ještě o několik stupnů více ale v Karbonu a dříve v kombinaci s naopak méně svítivím Sluncem.

J. Plzák 22.2.2022 10:23

Milí čtenáři, především: Ignorujte Radu! Jiná pomoc není. Je to malý český Goebbels.

J. Jurax 22.2.2022 13:38

Ale je s ním sranda ... :-)

R. Langer 22.2.2022 14:43

Ne, není, protože minimálně 30 % lidí těm LŽÍM Zelených totalitních bolševických hovad věří a myslí to SMRTELNĚ VÁŽNĚ, a to není ŽÁDNÁ LEGRACE. ;-€

O. Lamač 22.2.2022 10:09

Klima se zhoršuje, neví se, kdo za to může, ale netřeba opatrnosti, tatíček Klaus ví za nás. Případně 'nezávislý ' server Uhlí. To, že energii kterou mi ušetříme, za tu Rusko s Čínou taví ocel se dá předpokládat. Klídek, globální katastrofa zatím není dost hrozivá.

R. Langer 22.2.2022 10:38

Vám se někde zhoršilo klima? A kde že to bylo? 8-o

P. Manda 22.2.2022 11:29

taví se ruda. Ocel se leguje dle diagramu FEFE3E

V. Povolný 22.2.2022 12:34

Vy jste humorista. Vy myslíte, že někdo může za klima? Někdo tvrdí, že server iUhlí je nezávislý? Nezávislá není ani ČT, a nikomu to nevadí. My vám ušetříme energii, nebo neovládáte českou mluvnici? Kde se odehrává nějaká globální katastrofa? Ve vaší hlavě?

V. Kučer 22.2.2022 13:08

Horší by bylo kdyby se začalo ochlazovat, může bouchnout sopka, nastane chladné léto, neúroda, revoluce, již to zde bylo.

V. Petr 22.2.2022 9:44

Na Putinově místě bych zabral celou Ukrajinu. S těmi rudozelenými šašky v Bruseli si nemusí lámat hlavu. Ekologická genderově vyvážená a silně podfinancovaná armáda, jejíž hlavní starostí jsou těhotenské uniformy ho nezastaví...

V. Vérosta 22.2.2022 10:02

No myslím, že Slovensko a Rumunsko, by měli urychleně obsadit Zakarpatskou Ukrajinu. Té by bylo škoda. :-)

V. Novak 22.2.2022 11:18

I jen ať si ten zkrachovalý stát pověsí na krk USAEU.

Když ji miluješ, není co řešit!

P. Pepax 22.2.2022 9:36

Bohapustá lež je ten správný název pro zelený úlet a i další zelené nesmysly, které úředníci EU činí. Náš premier si myslí že našel na Ukrajině metodu mlžení okolo reálných energetických problémů v Česku, které by tato země měla primárně řešit. Vypadá to že zaplatíme vysokou cenu za ukrajinský humbuk, který primárně rozjel Biden. Covid na léto ustupuje, tak budeme všichni bojovat na Ukrajině. EU asi dostalo Evropu do slepé uličky.

V. Petr 22.2.2022 9:39

Navrhuji nasvítit Petřínskou rozhlednu v ukrajinských barvách. A možná ani to ne, zanechávalo by to uhlíkovou stopu...

K. Filip 22.2.2022 13:44

Stačí ukrajinské stužky koaličních poslanců.

A. Forman 22.2.2022 9:54

Ne "asi", ale určitě.

J. Jurax 22.2.2022 13:44

Nikoliv do slepé uličky, nýbrž do prdele. A nejen energetické.