4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

EVROPA: Automobilky a řidiči, Brusel s vámi zatočí

Ambiciozní plán EU, který ohrozí automobilový průmysl a bude stát miliardy, sníží globální emise o... neuvěřitelných a obrovských... necelé 1 procento.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Lepka 23.5.2019 17:31

Re: No, on ten podíl obnovitelných zdrojů v EU činí sice

To je prostě úžasné, milý Rado, jak vy dokážete splácat dohromady argumenty naprosto spolu nesouvisející. Jo a nazvat Japonsko a Austrálii "zemičky" svědčí o naprosté ztrátě soudnosti. A ještě, když ze sebe nechcete dále dělat hlupáka, zjistěte si, jak je reklama svázána s ekonomikou a prosperitou.

J. Lepka 23.5.2019 17:26

Re: konspirace?

Zřetelně se jedná o vyřazení průmyslově vyspělé Evropy z konkurence, napovídá tomu i ovládnutí nedospělých protestantů, zvaných příznačně greténi. A k čemuže to má být? Položme si základní otázku CUI BONO?

Komu by se hodila rozvrácená, vojensky a průmyslově neschopná se bránit? Napadá mě jen jedna odpověď a páně Šejnovy hysterické rekce ji nevylučují, on se vlastně často prezentuje jako "užitečný idi_ot".

P. Rada 23.5.2019 17:16

Re: No, on ten podíl obnovitelných zdrojů v EU činí sice

V ohledu významu slov ...."předražené nesmysly dotované ubohými občany".... máte paradoxní kus pravdy.

Evropané si sice v průměru dnes žijí se svou stovkou energetických otroků za zády a za stavu prakticky už 79 let bez války v blahobytu který nidy na tomto kontinentu nepanoval a na planetě je možnostmi v průměru překonávají jen USA a pak zemičky jako Japonsko, Austrálie.. až Katar. Většivá populce světa je na tom oproti "ubohým občanům" evropy rozhdně daleko hůře.

"Ubohost" evropanů jako jste i Vy totiž spočívá právě v nevážení si dobrého živobytí a dalším růstu nakupování "předražených nesmyslů" a takto drancováním okolí pod vlivem zbytečně přebujelé reklamy ženoucí spotřebu pro spotřebu.... Jen v ČR reklama činí přes 100 miliard korun a dál roste. Porovnejte si to s výdaji na životní prostředí které se udávají úhrnem 500milionů. Na záchranu odumírajících lesů ba biosféry - oproti bujícímu konzumu - se tedy v česku investuje "UBOZE" 200x! méně.

https://www.focus-age.cz/m-journal/aktuality/vydaje-na-reklamu-v-ceske-republice-jsou-na-vzestupu__s288x13921.html

https://byznys.ihned.cz/c1-66454390-realne-investice-do-reklamy-loni-vzrostly-na-113-5-miliardy-korun-nejvice-utracel-kaufland-druhy-byl-lidl

M. Šejna 23.5.2019 17:00

máte krátkou pamět, pane Starý

Příklad uvedu na automobilu Škoda:

První generace Octavie měla motor 1.8 T s automatickou převodovkou a výkonem 132 kW a spotřebou 9,9 l/100 Km. Současná Octávie má motor 2.0 TSi s automatem, výkonem 140 kW a spotřebou 6,5 litru.

Současná Octavie má vykonnější a objemnější motor a přitom podstatně nižší spotřebu (o 34% nižší)).

Vývoj nezastavíte.

A. Starý 23.5.2019 16:45

Re: pane Starý

Já jsem se do vás vůbec nepustil, jen jsem vám slušně naznačil, že pokud (všimněte si toho pokud) myslíte vaši dedukci vážně, že byste se raději do poměřování duševních pindíků s ostatními neměl pouštět. Tím jsem vám snad jasně naznačil, že tam máte něco špatně a dal vám možnost k nápravě. Že jste místo toho explicitně napadl moje duševní schopnosti a vyplodil další logický nesmysl, za to už fakt nemůžu.

M. Šejna 23.5.2019 16:38

pane Starý

první tady začal o duševní omezenosti psát vás názorový soudruh Langer. To je divné že vám to u něho nevadilo. Zato do mě jste se pustil hned.

M. Šejna 23.5.2019 16:37

pane Vaňuro

samozřejmě, že motor nepracuje pořád s maximálním výkonem. To je také jedna z metod, kude jít na úspory spotřeby paliva. Současné motory mívají turbo, variabilní časování ventilů, vypínání válců při nízké potřebě výkonu apod. Většina z těchto novodobých vymožeností je řizena elektronikou. Výsledkem je snížení příměrné spotřeby paliva při zachování maximálního výkonu.

Můj automobil z roku 1992 neměl turbo, takže nemohl mít maximální výkon a točivý moment stejný, jako současné turbomotory. Proto měl průměrnou spotřebu vyšší, než dnešní turbomotory s elektonickým řízením.

A. Starý 23.5.2019 16:34

Re: pane Starý

Tak přeblebty vyprodukované ve svatém rozhořčení bych panu Šejnovi ještě odpustil, to se stane každému. Horší je to ale se základní logikou, ale přesto bych nad ním ještě nelámal hůl, občas tady nějaká jiskřička vyskočí.

V. Petr 23.5.2019 16:30

Díky!

J. Pokoutný 23.5.2019 16:28

Re: pane Starý

Když už tedy, tak spalovací motor spaluje CO2? I vy filuto!

A. Starý 23.5.2019 16:21

Re: Pane Šejna, děláte základní chybu, u Vás mě to překvapuje

Prosím nenapovídat. Pan Šejna, který tady každému na potkání naznačuje, že mu duševně nasahá ani po paty, by na to měl přijít sám, zvláště když se mu tady snažíme určitými náznaky pomoci.

V. Petr 23.5.2019 16:21

No, on ten podíl obnovitelných zdrojů v EU činí sice

30%, ale je to tím, že se tam počítá i elektřina z HYDROELEKTRÁREN! Pokud počítáte to, čemu se říká "alternatibní zdroje," čti předražené nesmysly dotované ubohými občany, je to, kromě Dánska a Německa mnohem slabší.

A porovnejte si ceny elektřiny v příslušných zemích, to je mnohem výmluvnější argument!

V. Petr 23.5.2019 16:09

Pane Šejna, děláte základní chybu, u Vás mě to překvapuje

Provnáváte spotřebu auta na 100 km s maximálním výkonem motoru daného auta. Motor osobního automobilu ale ZDALEKA nepracuje na plném výkonu a navíc se v provozních podmínkách výkon neustále mění.

Zlepšování motorů novodobých aut (kromě emisí) se týká jednak spotřeby při menších proměnných výkonech, jednak panem Rohovským zmíněném zlepšení spotřeby v g/kWh.hod.

Mimochodem, pokud by motor pracoval neustále na plném výkonu 100 kW, nikdy by nemohl mít spotřebu 5,9l/100 km, leda by při tomto výkonu jel přes 200 km/hod a měl 100% účinnost.

Pan Rohovský ve svém výpočtu předpokládá, že jede při tomto výkonu rychlostí 100 km/hod, to ale nikdo netvrdí. Jím uváděná spotřeba 165g paliva/h.kWh odpovídá účinnosti motoru kolem 50%! Výhřevnost benzinu je 43,6 MJ/kg, hustota je 0,75 kg/l tak si to spočítejte.

M. Rohovský 23.5.2019 15:19

Re: spotřeba opravdu

"Při přepočtu na 100 kW měl v roce 1992 takový automobil spotřebu 10,6 litrru, zatímco dnes má spotřebu 5,9 litru. Emise benzinových motorů se tedy od roku 1992 snížily o 44%." Nevím ale vychází mi z tohoto údaje, že motor pana Šejny má při výkonu 100kW okamžitou spotřebu 5,9l a tedy za hodinu spotřebuje 5,9l/h*100kW tedy 59g/kWh.

Jak jsem ale již výše uvedl, jsem nedouk a do sofistikovaných debat, kde se erudovaně vyjadřují inženýři na úrovni pana Šejny už raději vstupovat nebudu. Leda až se něco přiučím.

A. Starý 23.5.2019 14:41

Re: spotřeba opravdu

Nechci mluvit za pana Rohovského, ale jedná se o příspěvek pana Šejny, kde podle naprosto mimózního výpočtu tvrdí, že spotřeba stejně výkonných benzinových motorů se od roku 1992 snížila o 44%.

A. Starý 23.5.2019 14:08

Re: pane Starý

Pane Šejno, mám pro vás jedno malé překvapení, procentuální snižení není to samé jako procentuální zvýšení (každé se totiž počítá z jiného základu). Upozorňuji vás na to jenom proto, že ve svém prvním příspěvku operujete se snížením, kdežto ve své odpovědi na můj příspěvek se vytahujete s procentuálním zvýšením. Takže pokud vaše odpověď měla být jakýmsi výpočtem, který měl ukázat, že vámi vyplozená cifra ve vašem původním příspěvku není moc mimo, tak se vám to jaksi nepovedlo, protože snížení emisí ve vašem druhém příkladu je zhruba 25%. To už se těm 44% zas tak moc nepodobá, což? Nebo jinak - pokud byste stejný postup, jako ve své odpovědi (tedy výpočet zvýšení spotřeby), použil i ve svém původním příspěvku, dostal byste se k hodnotě zhruba 80% zvýšení spotřeby. A to byste asi s těmi 34,5% porovnávat nechtěl. Nebo jo?

Jestli vás ani tento prostý fakt netrkne a neuvědomíte si, že cifra 44% z vašeho prvního příspěvku ja naprosto mimo a nezačnete tedy přemýšlet, kde jste ve své úvaze udělal naprosto hloupou chybu, tak vám asi není pomoci. Pokud se ale budete snažit tu chybu najít a neuspějete, tak zase napište, vynasnažím se pomoci.

V. Braun 23.5.2019 13:55

Evropské emise a světová spotřeba energie

Náhodou jsem si všiml jeětě jedné Kremlíkovy podpásovky, kdy srovnává požadavek na pokles spotřeby emisí aut v EU s podílem obnovitelných zdrojů na výrobě elektřiny celosvětově. jaký je podíl výroby el. z obnovitelných zdrojů v EU pane Kremlíku, také 1,5%?

Jako by panu Kremlíkovi docházely argumenty, nebo nemá na napsání článku dost času, nevím, ale takto lajdácky to dříve nedělal.

V. Braun 23.5.2019 13:51

Re: spotřeba opravdu

Pane Rohovský, nějak jsem nedohledal příspěvek pana Šejny kde by říkal, že vlasní motor se spotřebou 59g/kWh. V ostatních příspěvcích to poněkud motá, ovšem když porovná spotřebu na 100 km a vyvozuje z toho zvýšení účinnosti motorů tak má zhruba pravdu. Alespoň si troufám odhadnout, že účinnost motoru bude převažujícím faktorem, i když vliv dalších faktorů jako valivého a aerodynamického odporu, váhy vozu a pod jistě také nějaký bude.

V. Braun 23.5.2019 13:41

Dieselgate a CO2? To jste pěkně ujel.

Pan Kremlík spojuje Dieselgate s emisemi CO2 i když ve skutečnosti se jednalo o emise NOx, a myslím, že v USA mají na NOx ještě přísnější normy než v EU. Takže Kremlík má pravdu, někdo nám něco pořád vnucuje, jen v tomto případě je to on, kdo tak činí.

M. Rohovský 23.5.2019 13:21

Re: tím se netrapte, moulo Rohovský

Ztratil jsem motory několik let života na VŠ, ale evidentně ke mě spousta novinek ještě nedorazila. Budu tedy s nadšením číst Vaše odborné a zasvěcené příspěvky a doufat, že k Vaší erudici alespoň trochu přiblížím. Jenom tak bokem, víte co je to třeba kWh?

M. Rohovský 23.5.2019 13:16

Re: Pane Rohovský, docela by mě zajímalo, jak se toho

Dobrý den, z logiky věci by dvojtakty měly mít vždy nižší spotřebu, protože každý jejich zdvih je pracovní, zatímco u čtyřtaktů také brzdíte a akcelerujete hmotu pístu a ojnice při nepracovním zdvihu. Samozřejmě ke spotřebě přispívá mnoho dalších faktorů, které dohromady určí efektivitu spálení paliva a zde u běžných dvojtaktů hrálo všechno proti nim - vysoké otáčky, špatná příprava směsi, špatný odvod výfukových plynů "smyčkou" .. Dvojtaktní diesely mají v hlavě výfukový ventil a proto jsou při jeho otevření spaliny vytlačovány přímo hlavně přetlakem čerstvé směsi stlačené turbokompresorem. Hlavní je ale kvalita spalování. Otáčky motorů jsou kolem 90 - 100ot/min a směs má při zdvihu kolem 2000mm v porovnání s jinými motory dost času k úplnému shoření. Je tam samozřejmě mnoho dalších faktorů ale nízká střední pístová rychlost ( dost času k dokonalému shoření směsi) a lineární pohyb spalin jsou hlavní faktory. - Jedná se o velké zjednodušení ale snad to stačí.

M. Šejna 23.5.2019 13:12

tím se netrapte, moulo Rohovský

Já popisuji pokles spotřeby motorů v současných automobilech oproti starším vozům, což je veřejně známá věc, která ale k vám ještě nedorazila.

Pokud se domníváte, že spotřeba benzinových a dieselových motorů v automobilech se s technickým vývojem nemění, tak se tím opravdu nemusíte trápit. Byla by to pro vás ztráta času.

M. Šejna 23.5.2019 13:08

pane Starý

tak zatím pořád platí fyzikální zákony i pro spalování benzinu. Takže platí přímá úměra, že čím víc splálite benzinu, tím víc vznikne CO2.

Příklad u škody octavia: motor 1.0 TSi se spotřebou 4,9 litru spálí 110 g CO2 na km. Motor 2.0 TSi má spotřebu 6,5 litru a spálí 148 g CO2. Z toho plyne, že motor 2 TSi má o 34,5% vyšší spořebu benzinu a zároveŇ spálí o 34,5% víc CO2.

Ale to je na vaši duševní výbavu moc složité, protože byste musel umět ovládat trojčlenku.

V. Petr 23.5.2019 12:41

Pane Rohovský, docela by mě zajímalo, jak se toho

dosáhlo právě u dvojtaktů, když mívají obecně větší spotřebu, než čtyřtakty.

M. Rohovský 23.5.2019 12:39

Re: spotřeba opravdu

Teď si čtu Vaše příspěvky o duševní výbavě a myšlenkových pochodech ostatních přispěvatelů. Omlouvám se za svůj příspěvek a prosím, pane Šejno, nijak se jím netrapte, byla by to pro Vás ztráta času.

M. Rohovský 23.5.2019 12:35

spotřeba opravdu

Pane Šejno opravdová spotřeba spalovacího motoru se udává ve spotřebě paliva potřebného na výrobu 1kWh. Nejúspornější spalovací motory dneška - lodní dvojtaktní diesely ji stlačily na 165g/kWh tedy k vyprodukování výkon 100kW podávanému po dobu 1 hodiny spotřebují 16,5kg mazutu. Řekněme že se to zhruba rovná 16,5l protože těžké mazuty mají hustotu podobnou hustotě vody. Pokud vlastníte motor se spotřebou 59g/kWh utíkejte do vývojového oddělení třeba firmy Wartsila, utrhnou Vám tam ruce a udělají z Vás pohádkově bohatého člověka. Bohužel, mnohem pravděpodobnější je, že jste buď vůbec nevzdělán, nebo vzdělán směrem mimo jakoukoliv fyziku, chemii a kupodivu i logiku a tedy píšete hlouposti.

M. Rohovský 23.5.2019 12:33

Re: pokles emisí u aut o 37,5% do roku 2030

Pane Šejno opravdová spotřeba spalovacího motoru se udává ve spotřebě paliva potřebného na výrobu 1kWh. Nejúspornější spalovací motory dneška - lodní dvojtaktní diesely ji stlačily na 165g/kWh tedy k vyprodukování výkon 100kW podávanému po dobu 1 hodiny spotřebují 16,5kg mazutu. Řekněme že se to zhruba rovná 16,5l protože těžké mazuty mají hustotu podobnou hustotě vody. Pokud vlastníte motor se spotřebou 59g/kWh utíkejte do vývojového oddělení třeba firmy Wartsila, utrhnou Vám tam ruce a udělají z Vás pohádkově bohatého člověka. Bohužel, mnohem pravděpodobnější je, že jste buď vůbec nevzdělán, nebo vzdělán směrem mimo jakoukoliv fyziku, chemii a kupodivu i logiku a tedy píšete hlouposti.

V. Petr 23.5.2019 12:28

Vaše teorie o "dotování" jsou nesmyslem, co třeba to

nazvat "obchodem," je to ale stejně nesmyslné.

A. Starý 23.5.2019 12:26

Re: pokles emisí u aut o 37,5% do roku 2030

"Při přepočtu na 100 kW měl v roce 1992 takový automobil spotřebu 10,6 litru, zatímco dnes má spotřebu 5,9 litru. Emise benzinových motorů se tedy od roku 1992 snížily o 44%."

Tedy pane Šejna, pokud tuto logickou dedukci myslíte skutečně vážně, tak bych se být vámi tady do sporů s ostatními o duševní výbavě raději moc nepouštěl.

V. Petr 23.5.2019 12:20

Pane Šejna, toto srovnání je nesmysl.

Slabší motor ve stejně velkém automobilu musí při stejné jízdě dodávat stejný výkon, jako jmotor silnější! Motor 1,5 l o výkonu 110 kW tak bude mít více méně stejnou spotřebu, jako tříválec 85 kW. Záleží také, kde jezdíte.

Mám známého s Fabií 1l a jiného s tou Octavií 1,5 l. Na dálnici má ta Octavie menší spotřebu, než ta Fabie! Myslím, že v městském provozu záleží hlavně na hmotnosti automobilu, tam možná může být výhodný hybrid s rekuperací.