17.8.2019 | Svátek má Petra


EVROPA: Automobilky a řidiči, Brusel s vámi zatočí

23.5.2019

Ambiciozní plán EU, který ohrozí automobilový průmysl a bude stát miliardy, sníží globální emise o... neuvěřitelných a obrovských... necelé 1 procento

auto1

Meme z kampaně Svobodných do euro voleb – viz jejich Facebook

V EU vzniká 9 procent světových emisí CO2. [1] Z toho jednu pětinu (ca 20 %) tvoří emise z dopravy (viz koláčový graf č. 1).[2] Z toho necelé tři čtvrtiny jsou emise z dopravy silniční. Takže za necelá 2 % světových emisí CO2 může evropská doprava. Pokud by se nám podařilo emise z dopravy snížit na polovinu, tak tím docílíme snížení světových emisí o báječné (necelé) 1 procento. A to se vyplatí, že?

(Upozornění: Pokud v Číně otevřou nějakou tu uhelnou elektrárnu, tak to naše 1 procento samozřejmě vymažou.)

Zatím se EU boj proti dopravě moc nedaří. Zatímco v průmyslu, výrobě elektřiny nebo v zemědělství od roku 1990 emise celkově klesly, v dopravě došlo k čistému nárůstu. Lidé jsou bohatší, mají vyšší životní úroveň a více automobilů.

auto2

GRAF 1: Emise skleníkových plynů v EU podle sektorů. Tmavě modře je 19,5 % emisí z dopravy. [2]

EU v dopravě totiž vymýšlí samá opatření, která nedávají moc smysl. Povinné přimíchávání biopaliv nám zaplevelilo krajinu žlutým morem. Přísné emisní normy na emise CO2 (nikoli emise škodlivin!) jsou tak absurdní, že je automobilky musejí obcházet různými triky (Dieselgate). Ve Francii zdražování pohonných hmot vyhnalo do ulic řidiče ve žlutých vestách.

auto3

Graf 2: Zatímco v roce 1973 jádro a fosilní paliva zajišťovaly 87,6 % celkové světové spotřeby energií, v roce 2015 to bylo 86,3 %. Solární a větrná energie je stále nevýznamná. Jediný výrazný pokrok přinesla jaderná energie – než její rozvoj Zelení zablokovali. [4]

Ani nepokoje v Paříži ale nepřesvědčily bruselského úředníka, že sahat řidičům na jejich auta je nebezpečné. Nyní Brusel dokonce navrhuje, že mezi lety 2021 a 2030 musí emise u nových vozidel klesnout o 37,5 %. [3] Dobře vědí, že to není technicky proveditelné u spalovacích motorů. Chtějí tím donutit firmy, aby přešly na výrobu elektromobilů. Které ale zatím tvoří asi 1,5 % nově prodaných vozidel v EU. Inu, nikdo to nekupuje, protože to je drahé a může si to dovolit jen bruselská aristokracie.

Není tajemstvím, že dnešní odrůda ekologie je hlavně o okázalé spotřebě. Tedy že bohatí lidé dávají halasně najevo, že si mohou kupovat luxusní drahé zboží. Drahé eko bio jogurty, drahé elektromobily apod.

Tato okázalá gesta (“koukněte se, jak jsem bohatý a ekologický, a obdivujte mě“) ve skutečnosti nemají na klima ani na počasí žádný vliv. Koncentrace skleníkových plynů v atmosféře stále roste bez ohledu na bruselské směrnice. V desetiletí 1985-1994 šlo o růst CO2 tempem 1,42 ppm ročně, zatímco v desetiletí 2005 – 2014 to bylo už 2,11 ppm ročně. [4]

Na závěr jedna drobnost. Odkud vlastně ty luxusní elektromobily vezmou svou elektřinu? Vesměs z uhelných elektráren, pochopitelně. Protože ty ještě dlouhé desítky let budou dominantním světovým zdrojem energie. Solár a vítr stále tvoří méně než 1,5 % světové spotřeby energie. Jediné opravdu významné snížení emisí CO2 od 70. let přinesl rozvoj jaderné energetiky.[5] Který ale Greenpeace a Zelení zablokovali.

EU nám sice stále posílá jakoby více, než do EU přispíváme. Ale do toho nejsou započítány škody, které nám způsobují tyto a jiné euroregulace. Opravdu si chceme tento útok proti našim automobilkám a našim řidičům platit ze svých daní? Pokud tyto euro-nesmysly platit nechcete, přečtěte si stránky Odejdemebezplaceni.cz

ZDROJE:
[1] Oliver, JGJ et al. Trends in total CO2 and total greenhouse gas emissions – 2017 report. PBL Netherlands Environmental Assessment Agency. Hague, prosinec 2017 (str. 11)
[2] https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/daviz/change-of-co2-eq-emissions-2#tab-dashboard-01
[3] https://www.theguardian.com/business/2018/dec/18/carmakers-criticise-unrealistic-eu-plan-slash-vehicle-emissions
[4] https://www.co2.earth/co2-acceleration
[5] Key World Energy Statistics 2017. International Energy Agency. Paříž, září 2017 (str. 6)

V březnu 2019 vyšla kniha Vítězslava Kremlíka OBHODNÍCI SE STRACHEM

Obhodníci se strachem

Převzato z Kremlik.blog.idnes.cz se souhlasem autora.



Diskuse


I. Schlägel
11:11
24.5.2019

J. Ticháček
21:13
23.5.2019

V. Petr
19:22
23.5.2019

K. Janyška
19:34
23.5.2019

J. Vintr
0:03
24.5.2019

V. Braun
13:41
23.5.2019

M. Rohovský
12:35
23.5.2019

M. Rohovský
12:39
23.5.2019

M. Šejna
13:12
23.5.2019

M. Rohovský
13:21
23.5.2019

M. Šejna
16:38
23.5.2019

A. Starý
16:45
23.5.2019

M. Šejna
16:37
23.5.2019

V. Petr
16:30
23.5.2019

V. Braun
13:51
23.5.2019

A. Starý
14:41
23.5.2019

M. Šejna
17:00
23.5.2019

A. Starý
17:36
23.5.2019

M. Rohovský
15:19
23.5.2019

V. Braun
20:00
23.5.2019

M. Šejna
10:30
23.5.2019

M. Šejna
11:55
23.5.2019

M. Šejna
11:03
23.5.2019

M. Šejna
11:57
23.5.2019

M. Šejna
13:08
23.5.2019

A. Starý
14:08
23.5.2019

J. Pokoutný
16:28
23.5.2019

A. Starý
16:34
23.5.2019

M. Rohovský
12:33
23.5.2019

M. Šejna
10:16
23.5.2019

R. Langer
11:32
23.5.2019

M. Šejna
12:02
23.5.2019

M. Čihák
9:46
23.5.2019

R. Langer
10:14
23.5.2019

P. Lenc
10:15
23.5.2019

J. Vintr
10:52
23.5.2019

J. Lepka
17:26
23.5.2019

A. Bocek
7:06
23.5.2019

P. Rada
7:32
23.5.2019

M. Mikulec
10:50
23.5.2019

J. Lepka
17:36
23.5.2019

V. Kotas
7:32
23.5.2019

P. Rada
8:03
23.5.2019

P. Lenc
9:17
23.5.2019

Z. Lapil
9:56
23.5.2019

J. Vintr
9:54
23.5.2019

R. Tichý
7:22
23.5.2019

P. Rada
7:52
23.5.2019

R. Tichý
8:13
23.5.2019

P. Rada
17:47
23.5.2019

R. Tichý
7:51
24.5.2019

Z. Lapil
10:26
23.5.2019

počet příspěvků: 103, poslední 24.5.2019 06:41









 Neviditelný pes
Toto je DENÍK: do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy.
Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston), příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce Jiřímu Wagnerovi, redaktorovi NP (nickname JAG). Rubriku Zvířetník vede Lika.