25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EVROPA: Automobilky a řidiči, Brusel s vámi zatočí

Ambiciozní plán EU, který ohrozí automobilový průmysl a bude stát miliardy, sníží globální emise o... neuvěřitelných a obrovských... necelé 1 procento.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Dvořák 23.5.2019 12:12

Re: Hlavně se nesnažit šetřit, no hotová Maláčová :o)

Fakt si myslíte, že jste řekl něco smysluplného?

M. Šejna 23.5.2019 12:02

duševně zaostalá Langře

pokud umíte vyhledávat na internetu (stačí vyhledávat v archivu Neviditelného Psa), tak zjistíte, že lžete o panu Kremlíkovi jak bolševik.

Pojem "Globální změna klimatu" je pojem zahrnující i změny ve srážkách a v atmosferickém proudění. Pojem "Globální oteplování" je jen a pouze o teplotách. Nebo snad si duševně retardovaný Langer myslí, že údajem o teplotě je schopen poznat, kolik napršelo?

M. Šejna 23.5.2019 11:57

Langře

kdyby matka příroda obdařila každého člověka stejnou duševní výbavou, jakou máte vy, tak by lidstvo dodnes svítilo loučemi a lovilo by pazourkovým oštěpem.

M. Šejna 23.5.2019 11:55

Langře

pokud matka příroda dala duši do vašeho těla, tak ji použíjte na studium toho, o čem byla aféra Dieselgate.

U vás platí pravidlo, že čím větší h.o.v.n.o víte, tím víc ze sebe děláte chytrého.

J. Svoboda 23.5.2019 11:48

Re: Hlavně se nesnažit šetřit, no hotová Maláčová :o)

Podle vývodů v článku nešetřit ničím :o)

Pěkný den.

R. Langer 23.5.2019 11:32

Re: pan Kremlík se polepšil

Pan Kremlík nikdy nic takového netvrdil, zato když se oteplovací křivka na 10 let proti "oteplovacím modelům" zastavila, tak poplašení oteplovači najednou místo s GW přispěchali s "globální změnou klimatu". Moc dobře se na to pamatuji, pane Šejno, tak zase tak nekecejte.

R. Langer 23.5.2019 11:29

Re: chtělo by to víc studovat, pane Vintře

Ano, stejně jako ty vysavače. My víme, pane inženýre, ony se prostě jenom tak vylepší, a bude to. Matko přírodo, do čehos to duši dala... :-P

R. Langer 23.5.2019 11:28

Re: pokles emisí u aut o 37,5% do roku 2030

A máte pocit, že u jiných zplodin to neplatí? Ale je fakt, že se možná k výfuku přidělá tlaková nádoba a kompresor a zplodiny se budou recyklovat. :-D

M. Šejna 23.5.2019 11:03

chtělo by to víc studovat, pane Vintře

účinnost spalovacích motorů podle Carnotova cyklu může být až 50%. Víc z nich nedostanete. Benzinové a dieselové motory mají v současnosti účinnost mezi 25 až 35%, takže stále je možné tyto motory technicky vylepšovat.

J. Chaloupka 23.5.2019 10:59

Tak nevím. Podle římského klubu jsme dnes již měli

být na dně. Kde je ten "římský klub". Pak věřte vědcům a aktivistům.

M. Šejna 23.5.2019 10:58

Re: pokles emisí u aut o 37,5% do roku 2030

Emise CO2 se nefalšovaly. Falšovaly se emise dusíku a ostatních plynů.

J. Vintr 23.5.2019 10:52

Re: konspirace?

Asi se mýlíte. Ten sofistikovaný scénář zřejmě existuje. Jde o likvidaci ekonomické základny "bílé" civilizace. Odpovídají tomu i další kroky, například podpora migrace muslimů do Evropy. Záhadou je jen k čemu to bude komu dobré.

M. Mikulec 23.5.2019 10:50

Re: Celé to ekoběsnění :

Pan Rada si plete nás, homo sapiens, s nadnárodními globálními dryjáčniky, kteří v životě neslyšeli slovo Příroda. Byznys je byznys. Dnes se obchoduje i s vydechovaným vzduchem.

J. Vintr 23.5.2019 10:49

Re: pokles emisí u aut o 37,5% do roku 2030

Ano, vynález perpetua mobile už je na dohled.

R. Langer 23.5.2019 10:49

Re: Demagogie kombinovaná s lidskou pokřiveností.

Zelený sedmilhář to "chápe", jak se mu to zrovna hodí. Stejně jako to jeho vylhané ERoEi jaderných elektráren.

R. Langer 23.5.2019 10:46

Re: pokles emisí u aut o 37,5% do roku 2030

Nejde. Už teď je na hranici, že se ty emise musí falšovat, aby to vůbec prošlo. :-P

P. Brich 23.5.2019 10:32

Re: Demagogie kombinovaná s lidskou pokřiveností.

Pane Rado, opatrně s používáním fyzikálních veličin! Ty se nedají jen tak oblafat! Zatímco Vy chápete "časový rozměr a tím i zásadní rozdíly mezi telem a teplotou ...", fyzika by to mohla vidět trochu jinak. PB

M. Šejna 23.5.2019 10:30

pokles emisí u aut o 37,5% do roku 2030

panu Kremlíkovi připadá toto nařízení EU technicky neproveditelné. V tom se ale dost plete.

Technický vývoj jde dál i u spalovacích motorů. Já jsem si v roce 1992 koupil nový automobil s benzinovým motorem 1,5 litru o výkonu 66 kW. Měl spotřebu 7 litrů na 100 km. Dnes si koupíte benzinový automobil 85 kW se spotřebou pouhých 5 litrů.

Při přepočtu na 100 kW měl v roce 1992 takový automobil spotřebu 10,6 litrru, zatímco dnes má spotřebu 5,9 litru. Emise benzinových motorů se tedy od roku 1992 snížily o 44%.

A vývoj jde dál.

Z. Lapil 23.5.2019 10:26

Re:

Ty kumulativní emise jsou nesmyslné kritérium i podle mě. Analogie: když už přetéká přehrada, je technicky nesmyslné, kolik do ní nateklo před padesáti lety, důležité je, kolik se do ní napouští teď. Aneb ucpávat malou trubičku je jistě fajn a může nám to udělat dobře na duši, ale nic to neřeší.

Jen číselná úvaha: Čína produkuje nějakých 28% světového CO2, má ovšem jen 17% světového obyvatelstva. Netvrdím, že za oteplování může Čína, ale jako pragmatický technik tvrdím, že Čína je jedno z míst, kam je třeba napřít úsilí.

Pokud tedy mám za bernou minci, že podstatná část změřeného oteplování je způsobena lidskými emisemi CO2. Což tak úplně nemám, ale o tom vím tak málo, že se v jakékoliv debatě rychle ztratím.

M. Šejna 23.5.2019 10:16

pan Kremlík se polepšil

k tomuto článku mám jen jednu výhradu (viz další komentář), ale jinak souhlasím. Pan Kremlík udělal velký kus názorového posunu. Ješte před 10 lety tvrdil, že oteplování neexistuje, že je zfalšované a že lidstvo nemá na klima žádný vliv. Dnes už tyhle pitomosti nehlásá (nahradili ho jiní ignoranti) a soustředí se na kritiku boje proti oteplování. V této kritice má moji podporu.

P. Lenc 23.5.2019 10:15

Re: konspirace?

Ano, opravdu...

R. Langer 23.5.2019 10:14

Re: konspirace?

Ano, opravdu, ne asi.

J. Vintr 23.5.2019 10:13

Re: Demagogie kombinovaná s lidskou pokřiveností.

Samozřejmě že boj proti neškodnému oxidu uhličitému je v principu zcela nesmyslný. Pan Kremlík ale dokládá, že je nesmyslný i z pohledu oteplovacího náboženství. Dokazuje to, že ti kteří toto náboženství prosazují, sami této pitomosti (na rozdíl od vás pane Rada) vůbec nevěří. Je to jen záminka pro obrovské ksefty a nejspíš i pro něco mnohem horšího.

R. Langer 23.5.2019 10:12

Re: Demagogie kombinovaná s lidskou pokřiveností.

Tvoje příspěvky jsou zase plné lží a demagogie, tak se to kompenzuje, Zelený sedmilháři. :-P

Z. Lapil 23.5.2019 9:56

Re: Celé to ekoběsnění :

S tím poměrem hmotnosti bych operoval velmi opatrně. Osobní auto váží zhruba tunu. Sedí-li v něm jeden jediný člověk (obsazení 20%), je to tedy tuna na osobu. Železniční vagón váží nějakých 40 tun, k tomu dalších 10 tun lokomotivy (celá mašina váží nějakých 80 tun), celkem tedy 50 tun. Při tuně na osobu to máme nějakých 50 lidí ve voze s kapacitou nějakých 70 míst k sezení (66 - 88; těch 88 sedaček je v "koženkových" osmimístných kupátkách). Neboli kritérium "hmotnost na osobu" je při skutečném provozu příznivější pro automobily.

Jasně: vlak jede výrazně plynuleji a valivé tření ocel - ocel je proti silničním vozidlům taky velmi slušný bonus. Pokud se tedy nepotřebujete rozjet, zabrzdit nebo jet z kopce či do kopce :-). Hlavně jsem chtěl upozornit, že málo co je tak jednoduché, aby k rozhodnutí lepší x horší stačilo jedno kritérium.

J. Vintr 23.5.2019 9:54

Re: Celé to ekoběsnění :

Miliardy, vyhozené za nesmyslný "boj" ze zcela neškodným oxidem uhličitým, by mohly pomoci odstaraňovat následky skutečných škod, které čověk páchá na životním prostředí. Tento boj s oxidem uhličitým je navíc i příčinou dalšího masivního poškozování životního prostředí.

V. Kotas 23.5.2019 9:53

Re: S Evropským svazem jak s jedovatým plazem!

1*

M. Čihák 23.5.2019 9:46

konspirace?

Nejdřív jsem za tím hledal nějaký sofistikovaný scénář na úrovni konspirace, ale není tomu tak. Oni jsou asi opravdu tak blbí....

A. Alda 23.5.2019 9:33

S Evropským svazem jak s jedovatým plazem!

Kdyby se ekoteroristi nemohli opírat o EU, nic by na domácí půdě ve většině zemí nezmohli.

Chceme-li se ubránit ekoteroristy touženému úpadku civilisace, musíme vystoupit z EU.

P. Lenc 23.5.2019 9:17

Re: Celé to ekoběsnění :

Rada, pořiďte si osla i když i ten nechává za sebou silnou, dá se říct až nejvyšší měrnou "metabolickou stopu".A když uvážím že tuto stopu zanecháváte i vy, tak to zvíře podřízněte a sám se oběste.To bude ten nejlepší čin, který pro záchranu planety můžete vykonat.Ale před tím napište svaté Gretě co chcete vykonat, aby měla inspiraci pro své svaté konání.