Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EVROPA: Po žárovkách igelitky
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P. Aron 23.4.2017 15:56igelitky S těmi igelitkami je to úplný nesmysl. Nepamatuji se, kdy jsem nějakou dostal zdarma. Minimálně pár let už se jen prodávají. A hlavně si uvědomte, že za plození těchto nesmyslů a nulovou zodpovědnost tam berou měsíčně statisícové platy !!! |
M. Prokop 23.4.2017 17:55Re: igelitky Ve velkých superhyper už to mají od zelených bruselních soudruhů zakázané, ale menší obchody dosud mohou. |
J. Fleiszner 23.4.2017 10:41Prostě EU Žádná igelitka není zdarma (její cena je zahrnuta v ceně nákupu). Zakazovat jejich rozdávání je prostě klasická EU debilita. Co takhle dát obchodnímu partnerovi při jednání kafe - zdarma. Nebo mu ho budu muset naúčtovat (samozřejmě, že přes EET)??? Záchody s minimální spotřebou vody na jedno spláchnutí, takže se musí splachovat 2x. Výsledek - větší spotřeba vody. Vysavače bez výkonu, takže se musí luxovat asi tak 3x déle. Výsledek - větší spotřeba elektřiny. Žárovky které sice šetří elektřinu, ale jejich cena je taková, že spotřebytel težce prodělal a vydělaly jen firmy, které ty drahé svítidla vyrábějí. Výrobce elektřiny jen zdraží, aby vydělal, na ztrátu způsobenou úsporným spotřebičem. Prostě EU. |
V. Kolman 23.4.2017 11:24Re: Prostě EU - PŘIPODOTKNUTÍ Ono to pane Fleisznere není tak černobíle jednoduché. Na příklad u těch vámi zmiňovaných vysavačů. Tipněte si, jaký měl příkon vysavač vyrobený firmou E........x, který "hrál" ve filmu "Smrt krásných srnců". Nebudu vás napínat, měl příkon pouhých 250W!!! A vysával docela dobře. Nedal se ovšem považovat za čističku vzduchu - nějaké mikročástice se dostaly zpátky do místnosti. Otázkou zůstává, jestli je vůbec nutné, filtrovat stále [:více a více a:]? Jestli takto vzniklé sterilní prostředí nemá potom na svědomí různé alergie...... |
V. Kolman 23.4.2017 11:32Re: Prostě EU - PŘIPODOTKNUTÍ A ještě ke splachování: Máte pane Fleisznere pravdu v tom, že NAŘIZOVAT!!! svépravným občanům, jaký obsah má mít nádržka jejich splachovače je hovadina. Na druhou stranu. Je rozdíl spláchnout po vymočení (k tomu stačí půllitr vody), nebo splachovat "šišku jako Zeppelin" - na tu půllitr rozhodně nestačí. Tož tak. Doporučení od EU - to beru. Ale NAŘÍZENÍ! kategoricky odmítám!!! Nařízení jsem si užil do sytosti za t.zv.: "socialismu". |
L. Novák 23.4.2017 12:00Re: Prostě EU - PŘIPODOTKNUTÍ Historické vysavače 250W z dob, kdy byl vývoj el. spotřebičů pro domácnosti teprve v začátcích, to nedává smysl při porovnání s idiotskými zákazy přicházejícími od zelených magorů EU. Nakonec ještě abych sháněl pro domácnost nějaký výkonný průmyslový vysavač?! Řešit nějaké nesmyslné zákazy EU, ať už jde o vysavače nebo velikost nádržky WC, to je právě o tom razítku, ke kterému se dostane blb a začne vymýšlet, jak se zalíbit svým EU-soudruhům maximální iniciativou... |
P. Aron 23.4.2017 15:52Re: Prostě EU - PŘIPODOTKNUTÍ Ani doporučení neberu. Nejsou to žádné hlavy pomazané a mám svůj rozum a umím si buď poradit sám nebo si něco přečíst. A už vůbec kvůli tomu nepotřebuji odborníky, kteří za nic berou 300-500 tis. Kč měsíčně. |
P. Aron 23.4.2017 15:50Re: Prostě EU - PŘIPODOTKNUTÍ A co tím chcete říci ? Že by se měl přijmout v rámci EU zákaz filtrů ? Více EU !? Jinak technicky vysavač bez filtru sice vysaje nečistoty, ale zase Vám nafouká zpátky prach do místnosti. |
M. Prokop 23.4.2017 15:26Re: Prostě EU Nějak se ti soudruzi v Bruseli musí živit. Lobbisté za flákání neplatí. |
L. Novák 23.4.2017 8:50Zákaz žárovek je typickým příkladem EU-nesmyslu Ikdyž byl údajně prosazen (firmami vyrábějícími světelné zdroje jako OSRAM a spol.) kvůli urychlení prodeje kompaktních zářivek, které měly spoustu špatných vlastností, navíc ještě podporu propagandy zelených magorů (Greenpeace a na ně navazující národní klony zelené sekty). A byly drahé... Přirozeným způsobem byl problém "co místo žárovek" vyřešen hromadnou výrobou LED světelných zdrojů a hlavně přímé náhrady žárovek stejně vyhlížejícím LED ekvivalentem, který už stojí jen pár desetikorun, zatímco doba života, pokud je nenamontujete do baně, kde se hromadí ztrátové teplo, je na doživotí... Poměr spotřeby energie LED/žárovka je přibližně 1/10, takže i úspora energie rozhodně není zanedbatelná. LED světelné zdroje nikdo nařizovat nemusel, naprosto přirozeným způsobem vytlačily žárovky i zářivky (zářivky ale mohou dále zůstávat v provozu jako zdroje světla pro velké prostory, protože jejich náhrada za nová výkonná LED světla je stále ještě finančně náročná). Ve vytváření nesmyslů je EU velice výkonná. Problém bude nejspíš ve známém: "Dej blbovi úřad, vymyslí papír.". Viz Jourová jako typický příklad socialistky, která se konečně dostala na nějakou dobře placenou funkci v EU, protože v politice v Česku o ni nikdo nestál. :-P |
P. Aron 23.4.2017 15:54Re: Zákaz žárovek je typickým příkladem EU-nesmyslu Máte pravdu, ty úsporné zářivky zejména první generace byly něco šíleného. No nešly dost na odbyt, tak bylo třeba prolobovat zákaz žárovek. |
B. Hudzieczek 23.4.2017 22:05Klasické žárovky se dají běžně koupit i 100W, ale nejsou to už žárovky, ale na krabici mají nápis, že se jedná o těleso sloužící k osvětlení a prezentaci rostlin a květů. Bohužel jejich cena je asi trojnásobná oproti původním žárovkám. Na krabici ovšem nechybí upozornění v souladu se Směrnicí 2009/125/WE se žárovka nemá používat pro osvětlení domácnosti. Zakoupena v lednu v řetězci Leroy Merlin v Polsku. Cena asi 6 PLN, což při kurzu cca 6,25 Kč za zlotý je 37,50 Kč. Kdysi stála 100 W žárovka asi 12,- Kč. |
V. Plocek 23.4.2017 22:20Re: Klasické žárovky se dají běžně koupit Když už stupidní diskuze, tak přidáme: Proč kupujete obyčejné žárovky v Polsku, když u nás je nabízí každý druhý elektro obchod. A cena. 75 W za asi 15 Kč!!! Tak ahoj. A prosím nějaké nové zajímavé téma. |
B. Hudzieczek 24.4.2017 8:29Re: Klasické žárovky se dají běžně koupit A jsou k mání i 100 W žárovky? Jebnom jsem chtěl ilustrovat nesmyslnost takových EU opatření. Vyprovodili jsme 100 W žárovky ze dveří, ony se nám vrátily oknem, ale pod jiným jménem a supozorněním, že nejsou určeny k osvětlení domácnosti. |
J. Jurax 22.4.2017 23:41No, k tomu VW jezdí ta auta? Jezdí. Utrpěli majitelé nějakou újmu? Neutrpěli. Akorát VW, aby splnil po mém soudu hovadné normy emisí vyžadované zelenorudou EU pod tvrdými pokutami, použil technické řešení, které umožnilo kritéria splnit. Jiné automobilky používají jiná řešení, ovšem ruka ukázala na VW. Ostatně proč myslíte, že škodovka kurwí Octavii litrovým tříválečkem do sekačky? Že by to bylo přání zákazníků? Ani omylem, je to proto, aby splnila EU nadiktovaně emise přes celý sortiment. Takže musí nutit lidi za nemalý peníz kupovat paskvily. |
T. Krystlík 23.4.2017 0:09Hloupost litrový nepovedený (poruchový) motor VW s kompresorem je na trhu kvůli honbě po nižší spotřebě. |
J. Jurax 23.4.2017 0:40Re: Hloupost Ne. Primárně kvůli nižším emisím. Kdyby tomu bylo tak jak říkáte, vyrábělo by se víc jiných a víceobjemových motorů, aby si zákazník mohl vybrat. Což ale není. Emise celé produkce automobilky musí v průměru splnit emisní limity rudozelenou EU oktrojované. Nižší spotřeba je jen průvodním jevem - ostatně s tou nižší spotřebou to v praxi zas není tak horké. |
M. Prokop 23.4.2017 15:27Re: Hloupost NAŘÍZENÉ honbě po nižší spotřebě. |
P. Selinger 22.4.2017 21:52taky jsem chodil s bandaskou pro mléko a nejotřesnější vzpomínka je, že jsem za litr mléka musel zplatit 300 korun ( dva dny po měnové reformě, čert vem komouše ) |
R. Morava 22.4.2017 20:52Už s tím VW "Dieselgatem" dejte pokoj Příkaz EU zněl jasně. Motor musel splnit emise při měření metodikou EU. Tu splnil! To že mimo metodiku fungoval jinak nebylo nakázané a mnohem víc automobilek to dělalo podobně, o čemž se šuškalo. Pokud jsem o tom několik let před dieselgatem četl i já, je jasné že to věděla většina odborníků na automobily. Dle odborníků jsou jinak ty motory VW z "dieselgatu" kvalitní a spolehlivé. V USA jsou zákony kdy je úprava emisí výslovně zakázána. Proto je problém právně postihnutelný. V Evropě viz nahoře ne. Co se týká morálky. Je těžko říct zda se jedná o podvod nebo jen o technické řešení nesmyslné metodiky měření EU aby auto nebylo tak předražené, že by na něj běžný člověk neměl peníze. V každém případě jakýkoliv výrobek, včetně aut má mnoho nedořešených problémů, které můžou způsobit selhání bezpečnosti (airbagy), výbuch baterií telefonů. Bylo by tedy možné po ukončení záruky se soudit kvůli jakémukoliv výrobku a všechny firmy které něco vyrábí zlikvidovat v konkurzech. Jen si nejsem jistý jestli nás potom budou živit politici, vymahači, právníci, nebo herečky z Hollywoodu. |
T. Krystlík 23.4.2017 0:10Re: Už s tím VW "Dieselgatem" dejte pokoj Je to podvod. |
J. Jurax 23.4.2017 15:15Re: Už s tím VW "Dieselgatem" dejte pokoj Není. Je to technické řešení, jak vyhovět kontrole a splnit tak blbé europředpisy. |
L. Novák 23.4.2017 8:55Re: Už s tím VW "Dieselgatem" dejte pokoj Přesně řečeno. Souhlas! |
L. Vrána 22.4.2017 19:56Ten papír taky nic moc.... Nevím jak teď, ale dříve ta výroba papíru nebyla moc ekologická. Vzpomínám na papírnu ve Větřní a Vltavu pod ní. Ovšem papír je určitě o několik řádů rozložitelnější než plasty. Za mým mladých let byly síťovky. Občas se někomu v tramvají chytly za knoflík. Nejlepší, když jsem takhle chytil nějakou pěknou mladou slečnu... Jo, to byly časy. |
L. Novák 23.4.2017 9:01Re: Ten papír taky nic moc.... Jenomže teď musíte tu kabelu nosit pořád s sebou. A navíc - platíte za firemní reklamu obchodu, u kterého nakupujete (a ještě vám "Z lásky k Česku" zdražuje zboží jako Kaufland). Je to na palici. Kdyby byla prodejna igelitek, kde bych si mohl nakoupit podle vlastního výběru, tak prosím, ale abych platil nekvalitní šmejdy a ještě jim za své peníze dělal reklamu, to už je na mě moc! K čertu s EU a blbostmi, které prosazuje! |
R. Langer 23.4.2017 10:59Re: Ten papír taky nic moc.... Zdražuje se z lásky ČNB. |
L. Novák 23.4.2017 12:06Re: Ten papír taky nic moc.... Nene, to se zdražovalo v roce 2013. Teď už je to jen vliv inflace a zpráv o zvyšování platů. Já jsem reagoval omezením nákupů všech zbytečností, takže Kaufland na své politice zdražování moc nevydělá (v loňském roce byl údajně nejziskovějším řetězcem v ČR). Změnil politiku z levného zboží pro všechny na drahé pro všechny. "Z lásky k Česku". Mají nás za pitomce. |
J. Jurax 23.4.2017 15:21Re: Ten papír taky nic moc.... Ehm - kšeftů, kde nakoupíte všeliké zpravidla látkové tašky s objemem diskutované igelity složitelné do objemu něžné dámské pěstičky je vcelku dost. Na druhé straně se rudozeleně dobroserná EU tímhle séře do věcí, po níž je jí kulové. A páše nežádané dobro, jež je zhusta spíš zlem (podpora fotovoltaiky třeba), a my ty výtoky dobrosernosti platíme vlastními penězi. |
L. Vrána 26.4.2017 14:12Re: Ten papír taky nic moc.... Máte recht. A navíc už mě slečny pouštěj sednout. |
M. Moravcová 22.4.2017 17:10Já igelitku zdrama opravdu nechci. Ale když jsem si minulý týden v CaA koupila svetřík, prodavačka mi ho složila, nahoru položila půlmetrovou účtenku a byla hotová. Chtěla jsem zboží zabalit. Řekla tašku za 5 Kč. Ale já nechci tašku, já chci zabalit zboží, třeba do papíru. Prodavačka protáhla hubu a už neodpověděla. Už tam nakupovat nebudu. |