24.5.2024 | Svátek má Jana


Diskuse k článku

EVROPA: Po žárovkách igelitky

Jedním z naprosto zbytečných důvodů klesající obliby EU je snaha zasahovat z pozice jednotného evropského trhu do technického rozvoje. Začalo to žárovkami a nyní jsou na řadě igelitky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Vrána 26.4.2017 14:12

Re: Ten papír taky nic moc....

Máte recht. A navíc už mě slečny pouštěj sednout.

B. Hudzieczek 24.4.2017 8:29

Re: Klasické žárovky se dají běžně koupit

A jsou k mání i 100 W žárovky? Jebnom jsem chtěl ilustrovat nesmyslnost takových EU opatření. Vyprovodili jsme 100 W žárovky ze dveří, ony se nám vrátily oknem, ale pod jiným jménem a supozorněním, že nejsou určeny k osvětlení domácnosti.

V. Plocek 23.4.2017 22:20

Re: Klasické žárovky se dají běžně koupit

Když už stupidní diskuze, tak přidáme: Proč kupujete obyčejné žárovky v Polsku, když u nás je nabízí každý druhý elektro obchod. A cena. 75 W za asi 15 Kč!!! Tak ahoj. A prosím nějaké nové zajímavé téma.

P. Portwyn 23.4.2017 22:16

Re: pane Bartoni

Já jsem přírodovědec - než se do něčeho pustím, tak si to rozmyslím a v pokud to jde, ověřím experimentem. Ty "typické odpovědi" už jsou pouhým podsouváním něčeho, co jsem nenapsal.

Mé pocity prosím nechte na mně, já Vás také nediagnostikuji.

Mějte se.

V. Plocek 23.4.2017 22:11

Re: pane Bartoni

Takto bych to neřekl, ani si to nemyslím. Nemám na mysli jakékoliv inovace, ale ti základní, nutné pro náš vývoj. A dnes v praxi vidím, že když nějaký "myslící člověk" vyčkává, a mám na mysli například komentáře našich politiků o řešení některých problémů, tak evidentně problém - vývoj odsouvá. A to samé vidím v malém dnes a denně okolo sebe. Typická odpověď je "Takto jsme popsané vždy dělali, a bylo dobře" anebo "Takhle jsme to nikdy nedělali" a také dobře. Takže bych vás rád poprosil o trochu velkorysosti. Asi by Vám ubyly i nějaké negativní pocity, které cítím okolo sebe. Zdravím.

B. Hudzieczek 23.4.2017 22:05

Klasické žárovky se dají běžně koupit

i 100W, ale nejsou to už žárovky, ale na krabici mají nápis, že se jedná o těleso sloužící k osvětlení a prezentaci rostlin a květů. Bohužel jejich cena je asi trojnásobná oproti původním žárovkám. Na krabici ovšem nechybí upozornění v souladu se Směrnicí 2009/125/WE se žárovka nemá používat pro osvětlení domácnosti. Zakoupena v lednu v řetězci Leroy Merlin v Polsku. Cena asi 6 PLN, což při kurzu cca 6,25 Kč za zlotý je 37,50 Kč. Kdysi stála 100 W žárovka asi 12,- Kč.

J. Jurax 23.4.2017 22:03

Re: Po žárovkách igelitky

S řadou užitečných příkazů EU ... nevím, nějak jsem o nich neslyšel, i když nepochybně by se snad možná nějaký našel ... :-)

Mohl byste uvést nějaký příklad užitečného příkazu EU?

J. Jurax 23.4.2017 22:01

Re: Po žárovkách igelitky

I odnesete. Jak píšu, za mého mládí se to plesklo do papíru a při troše opatrnosti se to i v kapse dalo odnést.

V. Plocek 23.4.2017 21:58

Re: Jaksi zapomínáte na náklady

Víte že o peníze jde také, ale hlavně o kulturnost naší civilizace. A tu u nás a konečně ve většině světa v tomto směru postrádám.

P. Portwyn 23.4.2017 21:51

Re: pane Bartoni

Aha, takže ti lidé, kteří slepě nevletí do jakékoli "inovace" vnucované státem nebo marketingem, jsou "nemyslící".

Já si naopak myslím, že myslící člověk počká, zda se to těm nadšencům, co musí vždycky mít všechno, co je nové, osvědčí. Pak to přijme, nebo taky ne.

V. Plocek 23.4.2017 21:38

Re: Po žárovkách igelitky

Pane chcete mít pravdu, budiž vám přána. Ale kdyby se takto uvažovalo všude, tak dneska jezdíme dostavníkem atd.

A k igelitkám, když přistoupím na vaši hru. Podívejte se na váhu objem hmoty v igelitce a pytlíku do koše. A při dnešních cenách igelitek o ceně pytlíku ani nemluvě. Takže v tomto případě Vám nerozumím. Zdravím. Plocek Teplice

V. Plocek 23.4.2017 21:35

Re: pane Bartoni

Vážený pane. Jako rodič jistě víte, že již malým dětem se některé věci musí zcela "nedemokraticky" vnutit, protože je nepochopí, ale jsou k jejich prospěchu. Počínaje nočníkem a konče u dospělých lidí základní pravidla vztahu ve škole, v práci, na ulici pří řízení atd. atd. A vaše poslední reakce potvrzuje, že bude v některých směrech v nařizování pokračovat, protože i vy nejste schopen pochopit nutnost některých konání. Ale buďte klidný, se zpožděním zjišťuji, že já sám velmi často také nechápu nebo nechci různé věci.

V. Plocek 23.4.2017 21:31

Re: Po žárovkách igelitky

Kelímek asi není nejlepší příklad, protože salát v kapse neodnesete. Ale souhlasím s vámi, že s řadou užitečných příkazů EU se svezou i další kuriozity.

V. Plocek 23.4.2017 21:28

Re: pane Bartoni

1) v té době, alespoň předpokládám byly rozumnější vlády, ale hlavně myslící lidé, kteří sami zjistili, že žárovka je nová rozumná věc. Zatímco o dnešních moderních svítidlech si to mnoho lidí nemyslí. I když určitou roli hraje cena.

M. Prokop 23.4.2017 17:55

Re: igelitky

Ve velkých superhyper už to mají od zelených bruselních soudruhů zakázané, ale menší obchody dosud mohou.

P. Aron 23.4.2017 15:56

igelitky

S těmi igelitkami je to úplný nesmysl. Nepamatuji se, kdy jsem nějakou dostal zdarma. Minimálně pár let už se jen prodávají.

A hlavně si uvědomte, že za plození těchto nesmyslů a nulovou zodpovědnost tam berou měsíčně statisícové platy !!!

J. Jurax 23.4.2017 15:54

Re: Dobrý den, pane Čábelko (22.4. / 17:55)! DÍKY!

Ano, i toto riziko by bylo jedním z důvodů poštvání sociálky na takového rodiče.

P. Aron 23.4.2017 15:54

Re: Zákaz žárovek je typickým příkladem EU-nesmyslu

Máte pravdu, ty úsporné zářivky zejména první generace byly něco šíleného. No nešly dost na odbyt, tak bylo třeba prolobovat zákaz žárovek.

P. Aron 23.4.2017 15:52

Re: Prostě EU - PŘIPODOTKNUTÍ

Ani doporučení neberu. Nejsou to žádné hlavy pomazané a mám svůj rozum a umím si buď poradit sám nebo si něco přečíst. A už vůbec kvůli tomu nepotřebuji odborníky, kteří za nic berou 300-500 tis. Kč měsíčně.

J. Jurax 23.4.2017 15:52

Re: pane Bartoni

Zde bych Vám doporučil jako odpovědný a ekologicky vyspělý občan EU, abyste buď nechával otevřené dveře nebo si pořídil dveře aspoň s dostatečně průsvitnou, ne-li průhlednou částí; pokud si tam při akci nečtete, mohlo by to stačit. Jste-li stydlivý, naučte se to dělat potmě. Naši slepí spoluobčané to dokážou.

A hlavně úsporně splachujte výhradně splachovadlem odpovídajícím normám i doporučením EU!

P. Aron 23.4.2017 15:50

Re: Prostě EU - PŘIPODOTKNUTÍ

A co tím chcete říci ? Že by se měl přijmout v rámci EU zákaz filtrů ? Více EU !? Jinak technicky vysavač bez filtru sice vysaje nečistoty, ale zase Vám nafouká zpátky prach do místnosti.

J. Jurax 23.4.2017 15:37

Re: Po žárovkách igelitky

Ale jistě - to byl dřív ten papír taky - ale jde o to, že tak nehorázně neekologické chování nebylo ve vrcholných orgánech EU dosud ani řešeno, natožpak následně zakázáno.

To je nedůslednost, na niž si dovoluji tímto ty bruselské pitrysy upozornit. Přijde mi to dost blbé na to, aby se to v bruseli ujalo. Co myslíte, nemám se obrátit přímo na soudružku komisařku Jourovou?

J. Jurax 23.4.2017 15:31

Re: Já igelitku zdrama

O té se směrnice čacké EU nezmiňuje, takže může být i delší.

Jste-li dostatečně útlá, můžete si ji ovinout kolem pasu; ne-li, pak kolem krku. V každém případě je Vaší povinností jako vyspělé (tedy ekologicky) občanky EU vrci tuto účtenku do kontejneru tříděného odpadu opatřeného cedulkou papír. Ale to EU zatím ještě nekontroluje ani nedodržení nepokutuje.

To "vrci" viz https://vokabular.ujc.cas.cz/hledani.aspx?hw=vrci ... :-)

M. Prokop 23.4.2017 15:27

Re: Hloupost

NAŘÍZENÉ honbě po nižší spotřebě.

M. Prokop 23.4.2017 15:26

Re: Prostě EU

Nějak se ti soudruzi v Bruseli musí živit. Lobbisté za flákání neplatí.

J. Jurax 23.4.2017 15:21

Re: Ten papír taky nic moc....

Ehm - kšeftů, kde nakoupíte všeliké zpravidla látkové tašky s objemem diskutované igelity složitelné do objemu něžné dámské pěstičky je vcelku dost.

Na druhé straně se rudozeleně dobroserná EU tímhle séře do věcí, po níž je jí kulové. A páše nežádané dobro, jež je zhusta spíš zlem (podpora fotovoltaiky třeba), a my ty výtoky dobrosernosti platíme vlastními penězi.

J. Jurax 23.4.2017 15:15

Re: Už s tím VW "Dieselgatem" dejte pokoj

Není.

Je to technické řešení, jak vyhovět kontrole a splnit tak blbé europředpisy.

J. Jurax 23.4.2017 15:10

Re: Já igelitku zdrama

Ano. A tak to má být. Lesy třeba šetřit a igelitky jsou fuj, jak praví rudozelená EU.

Mimoto v době mého mládí nosily ssebou hospodyně bytelné nákupní tašky, kožené, téměř nezničitelné - co kdyby náhodou bylo někde něco k dostání. Vlastnoručně jsem si co předpubertální pachole odzkoušel, že se tam vešla dvaapůlkilová šiška chleba, dvě flašky litrovky mléka, kilo mouky a tři piva.

P. Khail 23.4.2017 12:24

Re: Jaksi zapomínáte na náklady na recyklaci skleněných láhví!

Když nejste schopen pochopit smysl textu tak na něj raději neodpovídejte. Popis vašich snů a fantasmagorií mne nezajímá.

L. Novák 23.4.2017 12:06

Re: Ten papír taky nic moc....

Nene, to se zdražovalo v roce 2013. Teď už je to jen vliv inflace a zpráv o zvyšování platů. Já jsem reagoval omezením nákupů všech zbytečností, takže Kaufland na své politice zdražování moc nevydělá (v loňském roce byl údajně nejziskovějším řetězcem v ČR). Změnil politiku z levného zboží pro všechny na drahé pro všechny. "Z lásky k Česku". Mají nás za pitomce.