10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

ENERGIE: Když pravda o bateriových úložištích není pravda

Každý laik snadno bude každý žádat víc bateriových úložišť. Když bude mít k dispozici všechna fakta, rychle pochopí, kde je zakopaný pes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Lapil 9.4.2023 11:04

No... Je pravda, že když mám v kase milion, tak je mi úplně ukradené, jestli nová technologie bude stát milionů třicet nebo čtyřicet. Nemám na ni, a to žádná případová studie neokecá.

O. Vašíček 9.4.2023 22:16

Rozhodně se nepovažuji za experta na budoucí technologie. Ani jako experta na současné technologie. :-)

Myslím, že se nejedná o "vyznání", ale o názor.

Kde se Vám zdá, že to zobecňuji. Znáte nějakou dotaženou technologii, která by doplňovala nedostatky OZE a zajistila by levnou a stabilní dodávku energií? Sem s ní. Určitě se někde masivně buduje a jen u nás ji nějaká tajná organizace sabotuje. :-)

V běžném technologickém cyklu rozvoje a obměny to zatím vždy fungovalo nahrazením staré technologie novou při určitém souběhu těchto technologií a rozšíření nové, až dávala ekonomický a technologický smysl. Nikdy se, zatím, nepodařilo prosadit technologii násilím.

Např. relativně dlouho co se prosadilo zpracování oceli a její použití v armádě na výrobu děl, Rakousko-Uhersko vypiplalo technologii lití bronzových děl do takové dokonalosti, že ještě z 1. sv. války tato děla podávala skvělé výkony a byla plně konkurenceschopná ocelovým. Až "nepotřebnost" této technologie způsobila její náhradu za novější, ocelovou. A to se bavíme o 20. století! A byl to souběh technologií přes 200 let.

A tady se nyní snaží prosadit technologie, které neexistují! Stavět musíte na tom, co máte. Ne na tom, co, možná, budete mít.

V tom případě bych se akumulátorovými auty vůbec nezdržoval. Určitě máme za dveřmi podstatně efektivnější technologii. Proč se zdržovat neefektivními akumulátory. :-)

M. Pivoda 10.4.2023 12:40

"... A tady se nyní snaží prosadit technologie, které neexistují! Stavět musíte na tom, co máte. Ne na tom, co, možná, budete mít. ..."

Na ČT2 dnes (10. 4.) před obědem jsem shlédl velmi pěkný film o projektu architekta Gaudího "La Familia Sagrada" v Barceloně, který bude plně dokončen teprve za několik let (od dnešního dne).

Cituji Wikipedii

Antoni Gaudí i Cornet (25. června 1852 Reus u Tarragony – 10. června 1926 Barcelona) byl katalánský architekt, představitel katalánského modernismu. Valná většina Gaudího staveb se nachází v hlavním městě Katalánska, v Barceloně. Mezi jeho nejznámější díla patří chrám Sagrada Familia.

O. Vašíček 10.4.2023 16:17

Nerozumím Vašemu příspěvků. Gaudiho i uvedenou katedrálu znám. Je ve stavu dokončení asi stejně jako uvedení fuzni elektrárny. :)

M. Pivoda 10.4.2023 17:53

Na případu projektu Gaudího katedrály v Barceloně se lze mnohému užitečnému z oboru "Inovace" naučit.

Tečka.

O. Vašíček 10.4.2023 19:30

To určitě. Ale nijak to nepopírám mnou psaný text.

O. Vašíček 10.4.2023 19:30

To určitě. Ale nijak to nepopírám mnou psaný text.

O. Vašíček 10.4.2023 19:30

To určitě. Ale nijak to nepopírám mnou psaný text.

O. Vašíček 10.4.2023 19:30

To určitě. Ale nijak to nepopírám mnou psaný text.

O. Vašíček 10.4.2023 16:17

Nerozumím Vašemu příspěvků. Gaudiho i uvedenou katedrálu znám. Je ve stavu dokončení asi stejně jako uvedení fuzni elektrárny. :)

O. Vašíček 10.4.2023 16:17

Nerozumím Vašemu příspěvků. Gaudiho i uvedenou katedrálu znám. Je ve stavu dokončení asi stejně jako uvedení fuzni elektrárny. :)

O. Vašíček 10.4.2023 16:17

Nerozumím Vašemu příspěvků. Gaudiho i uvedenou katedrálu znám. Je ve stavu dokončení asi stejně jako uvedení fuzni elektrárny. :)

Z. Lapil 9.4.2023 10:48

Víra ve vzdálenou budoucnost je jiste fajn, ale současné dluhy nezaplatí.

Příkladmo je jistě chytré plánovat koupi elektromobilů, ale když na něj nemám, je to dost na ho... Na nic.

M. Pivoda 9.4.2023 12:35

Opakuji pro natvrdlé: Čeká nás systémová změna!

Tzn. nikoliv jen změna jedné jediné komponenty (výměna automobilu se spalovacím motorem za elektromobil). Již se provozně testují samo-řídící automobily (což budou právě asi elektromobily), které budou poskytovat cenově dostupnou dopravní službu pro ty nemajetné, kteří si nemohou dovolit drahý elektromobil zakoupit (a nechat ho pak ležet nevyužitý cca 95% času). Což bude mít své pozitivní i negativní konsekvence. Více v předmětu Inovace.

Z. Lapil 9.4.2023 14:21

Myslím, že nečeká. Je totiž tak šeredně drahá, že na ni nemáme.

M. Pivoda 9.4.2023 15:46

Každá nová technologie je vždy drahá, vzpomeňte na první mobilní telefony. Srovnjete cenu prvních a současných mobilních telefonů.

A dovolit si tu novou technologii mohou vždy jen ti uvědomělí bohatí. Tak totiž funguje současný kapitalismus.

Pro Pepíky: Aha, musím se zde rychle zaštítiti proti místním pitomcům Pepíkům: Jde o právě ten produktivní kapitalismus, který svým výkonem předčil český reálný (nedostatkový) socialismus. A proto dnes rychleji spěcháme do dalšího společensko-ekonomického systému (raději bez možného pojmenování) přes produktivnější kapitalismus.

Z. Lapil 9.4.2023 20:54

Mobilní telefon mi nikdo nenutil rozkazem a uz vubec me skrze dotace nenutil prispivat na nej tem, kteri si ho mohli dovolit. Pořídil jsem si ho, když jsem ho začal potřebovat.

J. Plzák 7.4.2023 16:58

Takhle to přece není. Křemíku jsou všude haldy.

...K tomu je potřeba připomenout, že na křemík, který je nezbytnou součástí fotovoltaických panelů, má Čína fakticky světový monopol...

Patrně má autor na mysli téměř stoprocentně čistý, monokrystalický křemík.

Vyrábět ho, není zrovna nejjednodušší záležitost.

Nebo se mýlím?

L. Novák 7.4.2023 17:10

Nemýlíte. Pro výrobu křemíkových desek pro čipy se používá krystalický křemík s vysokou čistotou, která se ještě rafinací zvyšuje.

https://physics.mff.cuni.cz/kfpp/skripta/elektronika/kap3/3_1.html

Běžné křemenné suroviny (písky) jsou silně znečištěné různými látkami a jejich použití by vyžadovalo obrovské energetické náklady na jejich odstranění.

P. Brich 7.4.2023 22:42

Zonální tavení již dosti čistého křemíku zvyšuje podstatně energetickou náročnost jeho výroby.

L. Novák 7.4.2023 15:43

Tady je ten slavný videoklip: Mercedes Benz AA class ;-D

https://youtu.be/0k1tbf8muMc

Mercedes Benz třídy AA s českým dabingem:

https://youtu.be/235iqr5ngRg

P. Sura 7.4.2023 18:29

Díky pane Nováku ....;-)

J. Farda 7.4.2023 20:01

Pokrok ani prd nelze zastavit ... ;-)

V. Církva 7.4.2023 13:49

Jo jo matematika, fyzika, chemie a přírodní zákony nemají s progresivisty a politikou nic společného.

Paní Pekarová by mohla vyprávět.

M. Pivoda 7.4.2023 21:40

Pekarová je politička, která se potřebuje především zviditelnit se na něčem, nikoliv, že je progresivista. V. Církva se bude muset nejprve pomodlit, aby pochopil, o čem je vůbec řeč!

J. Ráž 7.4.2023 13:33

Nevím proč se takovými fantasmagoriemi vůbec zabývat. Než se tou hloupostí vůbec začne opravdu vážně někdo zabývat, tak se ekonomika EU díky Green Dealu a občanským nepokojům, v podobě jak ji známe, zhroutí.

L. Novák 7.4.2023 13:54

Vidím to podobně. Potíž je v tom, že technicky negramotní idioti jako Jurečka, Hladík, Fiala, Síkela a spol. budou tyto fantasmagorie prosazovat a financovat na dluh, dokud je rozlícený dav nevyhází z oken vládních budov...

V. Braun 7.4.2023 13:23

Alwe ale, demagogu Součku, vy pro potřebnou kapacitu zálohy na 14 dní uvažujete s kolapsem všech ostatních zdrojů?

J. Hajský 7.4.2023 13:42

Ani ne tak s kolapsem, jako se zákazem v rámci Green dealu.

L. Novák 7.4.2023 13:50

Pro ZELENÉHO demagoga a IGNORANTA "V. Braun" pořád dokola:

Záloha Občasných Zdrojů Energie stabilními na fosilní paliva podle skutečnosti v elektroenergetice Německa:

https://www.agora-energiewende.de/service/agorameter/chart/power_generation/28.11.2022/17.12.2022/today/

Kolaps OZE je jejich přirozenou vlastností... :-P