4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Alex 24.1.2007 23:30

Re: Re: Re: Re: Re: Re: není to jinak?

Pojem externalita mi nic neříká, já jsem spíš přes auta, Pokud nemáte na mysli to, se mi stalo zrovna před chvilkou, praskla mi "járovka", musel jsem ji vyměnit, kam s tou prasklou? Do odpadu. Co se s ní stane během procesu odpadizalizace,atd,atd. O tom jsem ve svém přízpěvku nepsal. Pouze jsem poukázal na další "blábol" našeho nejvyššího vrchního ekologa.

Václav 24.1.2007 22:31

Re: Re: Re: není to jinak?

Jenže problém je, že ten instalovaný výkon už sám o sobě představuje elektrický výkon, který se dostává tak, že se celkový tepelný výkon zařízení, tj. teplo uvolněné hořením paliva za jednotku času, ponásobí právě onou termickou účinností celého zařízení. Násobit elektrický výkon ještě jednou termickou účinností je kolosální krávovina, která jen dokazuje jak fundovaní jsou zelení v této problematice.

EmillXX 24.1.2007 21:11

Již Gaius Iulius Caesar prosadil svého času ve starém Římě zákon, podle kterého

se zveřejňovaly zápisy ze schůze Senátu. A už tenkrát věděl proč.

EmillXX 24.1.2007 21:16

Není to jinak

A tento člověk např. počítá potenciál využití biomasy a možnosti náhrady uhlí dřevem.

bajer 24.1.2007 17:49

Nevím,

jak si může říkat ekolog někdo,kdo z proncipu odmítá jadernou energetiku. Vadí jim možnost úniku radioaktivity (u Temelína je vyloučen "černobylský efekt"), ale nevadí megatuny radioaktivního uglíku z komínů uhelných elektráren a megatuny CO2 tamtéž a z ropných topiv. Bohužel jsou podporováni příslušnými lobby a holt,koho chleba jíš... Zcestné názory ( "radioaktivní pára atd") šíří pochopitelně techničtí blbci.

Qwerty 25.1.2007 7:54

Re: Nevím,

No, dle mého by si měl říkat spíš ekologista:

ekolog: člověk, který má znalosti a přehled v oboru, které s touto vědou opravdu něco společného a aplikuje tyto znalosti tak, abychom se tu neudusili ve vlastních **** a neudělali z týhle planety kus mrtvýho šutru. Navíc je to člověk, který je schopen provádět aplikaci s ohledem jak na životní prostředí, tak na ekonomiku, lidi v dané oblasti bydlící a pod...

ekologista: ekolog mínus přehled mínus věda mínus kompromis

ekofašista: název je snad dostatečně vypovídající :-D

hrabos 24.1.2007 17:18

Energetika

Nedávno proletěl článek v tisku, že Jihočeské matky jsou placené z Rakouska a Zelení asi budou rovněž.Jsou příkladem toho , jak pravil Jan Hus "že kážou vodu píti, leč sami pijí víno". Kdyby to myslel pan Bursík a jeho Zelenomodří s ekologiií upřímně, jezdil by na kole nebo v elektromobilu , konec konců někteří zdatnějsí Zelenomodří by mohli jezdit i na koníchJihočeské rádoby matky doma pustí automatky, jejich manželé civí na televizi, děcka hrají PC hry na počítači a nevadí, že je ta energie z Temelína.Ať žijí pokrytci.

Petr Kiebel 24.1.2007 20:16

Re: Energetika

To je trošku silné kafe prohlásit jen tak že jsou zelení placení z Rakouska...Máte nějaký důkaz?A oni vážně propagují pohyb na kole a pan Bursím myslím jezdí v autě na ekologický pohon...

Delfín 24.1.2007 20:18

Re: Re: Energetika

Bych tam dal slovicko "nekteri" ... Kuchtova to nedavno potvrdila

emp 24.1.2007 20:30

Re: Re: Energetika

myslíte bionaftu? ta je ekologická víceméně akorát tím, že má v názvu "bio"

Petr Kiebel 24.1.2007 20:34

Re: Re: Re: Energetika

píšou že jezdí na řepkový olej???

emp 24.1.2007 20:39

Re: Re: Re: Re: Energetika

tak jest... nicméně toho, jak píšete "řepkového oleje" je v palivu 5% a kolik nafty se vypálí při produkci toho oleje se nikde nepíše... Takže to zas není tak moc "eko"

EmillXX 24.1.2007 20:56

Bionafta obsahuje hodně normální nafty

jinak by auto na to nejelo.Je to krásný způsob pro daňové podvodníky, něco jako LTO v neblahé paměti.

slovan 24.1.2007 23:53

Re: Bionafta obsahuje hodně normální nafty

To by jste se divil, normalni diesel na 100% repkovy olej jede docela normalne, jen se musi ohrat a lepe prefiltrovat, uprava auta vas prijde do 5000Kc, startovat se musi na normalni naftu, po ohrati na se muze jet na rostlinak.

Sch.glosátor 24.1.2007 16:51

Opravdu Bursík tohle (účinnost elektráren...) řekl ?

Pokud ano, je to naprosto šílené.

emp 24.1.2007 16:54

Re: Opravdu Bursík tohle (účinnost elektráren...) řekl ?

http://www.psp.cz/eknih/2006ps/stenprot/009schuz/s009011.htm#r6 ve stenogramu poslanecké sněmovny to je

Mortimer 24.1.2007 17:08

Re: Re: Opravdu Bursík tohle (účinnost elektráren...) řekl ?

Slizký zákon o přístupu k informacím!  Takhle si každý může ověřit, že pan místopředseda vlády neovládá matematiku pro 5. ročník obecné školy.

Sch.glosátor 24.1.2007 17:12

Oficiálně potvrzeno.

Je to blb.

souhlas 24.1.2007 16:47

Je třeba vidět dále.

V USA se možná nyní jaderky nestaví, ale v Indii staví Rusové 6 Temelínů a v Číně objednali další 4 od Američanů. Výhledově za desítky let lze očekávat dotěžování zásob ropy a růst cen. S uhlím to není o moc lepší. Jaderná fúze není v ekonomicky a technicky reálném stupni ke komerčnímu využití. Jediné, co je připraveno, jsou jaderky, postupně s množivými reaktory, s  využitím thoria. Ty by reálně mohly zajistit energii na tisíce let. Bránit se tomu ? Z tepla domova, které si nemusím sám zajistit, je to snadné. Ale co dál ?

KNS 24.1.2007 17:17

Re: Je třeba vidět dále.

V USA ceka asi 10 novych reaktoru na udeleni souhlasu od NRC, takoveho jejich SUJB.

Mortimer 24.1.2007 16:45

Paní Vlastě Benešové

Mnohokrát Vám děkuji za Váš podnětný příspěvek.

Málokomu se podaří tak přesně jako Vám potvrdit obecně rozšířenou teorii o tom, že odpůrci jaderné energetiky jsou stádečko pologramotných cvoků.

VL 24.1.2007 19:41

Re: Paní Vlastě Benešové

Mohla by pí Benešová objasnit jenom jednu věc: navštěvuje schůze strany zelených nebo vesmírných lidí, ta osoba, která jí říká nekonečné pravdy na pódiu je Martin Bursík nebo Aštar Šeran?

Petr Kiebel 24.1.2007 20:18

Re: Paní Vlastě Benešové

Nechápu proč nazýváte lidi s jiným názorem cvoky?Chtělo by to trošku úroveň a trošku ctít i názor jiných.

emp 24.1.2007 20:20

Re: Re: Paní Vlastě Benešové

četl jste její příspěvek?

Petr Kiebel 24.1.2007 20:30

Re: Re: Re: Paní Vlastě Benešové

Jistě,ale dá se přeci napsat,že nesouhlasím a že nemá pravdu...už jen z pouhého gentlemanství,ne?

emp 24.1.2007 20:36

Re: Re: Re: Re: Paní Vlastě Benešové

víte, přesně stejně jsem tu argumentoval... nicméně chápu zde i jisté emoce, protože obvynění "on krade" a smýšlená fakta bez elementárních znalostí je stejné jako veřejné vystupování s nesmyslnými argumenty ve stylu "šíření poplašné zprávy" si kontrareakci vyžaduje.... 

Jiří Tyc 24.1.2007 20:49

Re: Re: Re: Re: Paní Vlastě Benešové

Pane Kiebele, máte pravdu v tom, že musíme být k lidem jiného názoru ohleduplní. A třeba i gentlemani, pokud se jedná o dámu. Zeptám se Vás ale: To, že paní Benešová říká, že kvůli Černobylu zemřely miliony lidí (zde v komentářích) je 1) její názor, 2) neznalost, 3) lež, 4) šíření poplašné zprávy? Co myslíte? Ja si nejsem jist. Vím jen to, že to není pravda.

Finrod Felagund 24.1.2007 16:36

Pro paní Benešovou

Po asi pětiminutovém stavu, kdy jsem nevěděl, jestli se mám blbosti ve Vašem příspěvku smát, nebo jestli z něj mám brečet, jsem dospěl k tomu, že jste asi nějaký provokatér, co rád rýpe a dělá si z lidí srandu, protože tohle ani tak minimálně soudný tvor, jako je soudružka Kuchtová nemůže myslet vážně. Jaká radioaktivní pára z komínů proboha? A země je placka na čtyřech želvách, samozřejmě... pokud jste tohle myslela vážně a opravdu jste Vlasta Benešová, tak Vám urychleně doporučuji psychiatrickou léčbu, dřív, než bude pozdě. I sociologové mohou zešílet, Vy jste toho zářným příkladem. To Vám říkám jako snadbrzypolitolog.

ja 24.1.2007 17:26

Re: Pro paní Benešovou

Zelva je samozrejme jen jedna. 4 jsou sloni, kteri na ni stojeji. Nebo sou jen 3? Ted nevim. Kvuli rovnovaze by byli lepsi 3....:-P

PetrK 24.1.2007 16:31

PROBOHA,

jestli má pan Bursík takové poradce a přívržence typu paní Benešové, tak se nedivím jeho výlevům, vždyť ta bláznivá ženská nemá ani ponětí o principu jaderné elektrárny a přitom říká hovadiny, které jí někdo zelený nakukal, protože z chladicích věží sice pára jde, ale je to jen vodní pára. Radioaktivní je pouze primární okruh, a ten je oddělen od sekundárního, již neaktivního, který je chlazen v chladicích věžích vodou z Vltavy a odtud také ta pára.

Na stará kolena učím na elektrotechnicky zaměřené střední škole, kde také žákům vysvětluji chod jaderky, ti to chápou, ale - jak je vidět - je mezi námi spousta neznalých, ignorantů a ... zelených.